Gå til innhold

Søte ting du kan si til din kjære?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Vi har ofte en kort samtale som funker slik:

Jeg (eller han): "Min?"

Han (eller jeg) : "Min."

Jeg (eller han): "Min tilbake!" etterfulgt av et stort smil.

Ellers brukes "kjære" "elskede" "elsker deg sånn!" "æ elske dæ, litja" (jupp, han er trønder) og jeg sier ofte "vennen". Men aller mest bruker vi "min". Ofte i begynnelsen eller slutten av en setning også ;) "Min, orker du å..." "Hei min, hvordan går det" etc. :Hehe: Og veldig ofte "Er så glad for at du er min!" :rødme: :hjerter:

Dette er vel egentlig grunnen til at jeg valgte å skrive "I am his and he is mine" i weddingtickeren min ;D

Nå så søtt!! å kalle hverandre -min! :)

den var litt mer orginal enn de vanlige kleggenavnene :)

søt og romantisk! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er vi vel ikke helt sammen, eller alt er veldig uvisst.. hehe.. aah. Men i alle fall så kaller vi hverandre "eskimo", men med engelsk uttale.. Haha, klønete.. Det ble sånn fordi vi pjusker en del, og da blir det eskimokisses <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Jeg blir ofte kalt lillevenn, men det er fordi kjæresten min er høyere enn meg :P

Ting som, kjære, vennen, pus, kjæresten min, jenta mi etc (spesielt de to siste) blir ofte brukt.

Søte ting å si til kjæresten sin "Det må være ensomt oppi himmelen, nå som Gud har sendt den fineste engelen ned til meg, for du er virkelig en engel for meg"

"Gjorde det vondt da du falt ned fra himmelen...?"

"Vet du hva? JEG ELSKER DEG!"

"Du er så ubeskrivelig søt du jenta mi"

"Da jeg traff deg ble jeg veldig glad, da vi ble gode venner var jeg kjempeglad, da vi kyssa for første gang var jeg i himmelen, da vi ble sammen var jeg allerede langt forbi himmelen og godt på vei opp i universet, og nå er alt perfekt!"

Cheeers and good luck videre! ;D <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kaller meg for søda, kosa, nussa, fina, siste innslag er "Nusse lilla mi" haha klissemann! :tunge1:

også kaller han meg avogtil "Lille ævilau-en min" for en gang hadde jeg sovna på sofaen, så hadde han lagt seg allerede, så syntes han det var så fint når jeg sto trøtt og gretten i døra og klaga "Æ VIL AU!!!" for vi måtte jo sove sammen! :ler:

Jeg kaller han swiiidi (sweety), finen, goen, deiligheten/leiligheten min osv osv osv, nei nå ble jeg litt kvalm her hoho!

Kaller dere alle disse tingene foran venner? jeg pleier ikke det, men tok meg selv i å pipe "SWIIIIIIIIIIIIIIIIDI!" i sånn "alene med kjæresten"-stemme da vi hadde besøk haha da fikk jeg rare blikk! Nå går æ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har veldig mange interne og egentlig helt tullete kosenavn på hverandre..på andre høres det sikkert litt rart ut, men for oss understreker det bare hva vi betyr for hverandre :hjerte:

Ellers er det elsker deg, glad i deg, vennen min, gutten min, jenta mi og lille raringen min som han kaller meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å si "Du er den aller beste kjæresten jeg har!". Han pleier å sette opp tristleppa og si "trodde jeg var den eneste, jeg?", og jeg svarer "Det er du også! ... her i byen ... .". Tror han skjønner at det betyr at jeg synes han er verdens beste! :ler:

Endret av kisskissbangbang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker det best når han kaller meg for navnet mitt, da kriblet det litt i magen.. Men baby, pus og kjære? nei, det blir for kleint.. har et vennepar hvor hun kaller ham kjære overalt, synes det blir så merkelig, men greit nok!

Sier også takk og så roser jeg ham når han tar initiativ til diverse, som å vaske klær og støvsuge og slikt og henter meg en kopp te, for da blir jeg så glad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er litt amerikanisert så vi kaller hverandre stort sett baby eller hon (som i honey). Ellers sier han ofte jenta mi, eller baby (med norsk slang - baabi) og bare navnet mitt dersom jeg skal til å få kjeft :sjenert: Etternavnet mitt dersom det jeg har gjort er virkelig ille :kjefte:

Jeg liker å kalle han gutteplutten min, for så å overøse han med kyss på kinnet og panna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tomine_*
er vel da det er EKSTRA viktig!! etter en del år sammen! slik at man ikke tar hverandre for gitt. men å vise etter mange samlivs år at man fortsatt kan gi hverandre søte ord og påskjønnelser :yvonne:

er vel det de fleste blir dårligere på etter mange år sammen, det er jo ikke så rart at mange forhold går som de går.

så dette kan vi alltids bli flinkere på. godt med slike tråder som kan påminne oss om dette.

sitter med mobilen i hånden nå, lyst å sende en søt melding til min kjære som sliter ute i kulden. han trenger en søt melding som kan varme han opp litt mens han jobber og står i :)

jeg skrev:

"Hei min kjære. Håper du vet hvor mye jeg setter pris på deg, og at du vandrer i mine tanker dagen lang. Ingen kan måle seg med deg og det vi har i sammen!

Jeg er så utrolig heldig som fant nettopp deg! Du har beriket livet mitt så mye, at du aldri vil ane hvor mye du betyr for meg!

Jeg elsker deg av hele mitt hjertet, gutten min (min fremtidige mann og far til våre barn!) gleder meg til å tilbringe resten av mitt liv med deg!

kyss jenta di :)"

For mitt vedkommende blir det altfor klissete og unaturlig mye av det jeg leser her.

Vi er fortsatt gifte etter over 20 år og to voksne barn så det betyr mer for meg enn all verdens baby, gullet, min, nussa, osv ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typen min kaller jeg som regel for Godklumpen eller Kjekken :) Da gliser han og kaller meg for søta, og så ender det som regel med kyss og klem :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Vi har veeeldig mange kosenavn... Faktisk er det slik at når jeg må bruke navnet hans (når det er andre i nærheten) så føles det helt unaturlig! Merkelig! Og det høres helt rart ut når han sier navnet mitt... Her går det aller mest i pus/pusi. Ellers er det bompilompi (evt bare bompi), stompi, skatten, gullet, gutten min, snaxy, beibi, mannen min (vi er nygift).

Ser at dette virker utrolig klissete da, haha! Har forøvrig vært sammen i 5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaller han "kjærs'ten" og "elskling" så konsekvent at jeg nesten har glemt hva han heter! ;)

Ellers kaller jeg han for spurven når han er bustete på hodet, gutten min, snopet, kjekken, "sjæstepus" synes han er litt pinlig, og "lille venn" hater han! ;) Hehe!

Ellers forteller jeg han ofte at han er min aller beste venn i hele verdenen, at jeg er så full av elsk til han at det nesten gjør vondt inni magen, at jeg er så glad for at han er mannen min osv osv osv! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har veeeldig mange kosenavn... Faktisk er det slik at når jeg må bruke navnet hans (når det er andre i nærheten) så føles det helt unaturlig! Merkelig! Og det høres helt rart ut når han sier navnet mitt... Her går det aller mest i pus/pusi. Ellers er det bompilompi (evt bare bompi), stompi, skatten, gullet, gutten min, snaxy, beibi, mannen min (vi er nygift).

Ser at dette virker utrolig klissete da, haha! Har forøvrig vært sammen i 5 år.

Haha! :ler: Jøss, jeg trodde det bare var oss. Bare at her går det i pompi, pompistompi osv. Evt. kan jeg finne på å si: "Helluuu vakre pompilompistompi miiin!" med lys tullestemme og store øyne. Og da svarer han på en eller annen slik måte tilbake. Vi har vært sammen i 4 år.

Ja, også sier jeg ofte at han er så vakker og verdens fineste og slikt. Det går begge veier. :)

Endret av *Numi*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Gjest_Stine_*

jeg er ikke sammens med noen.. men det er en jeg virkelig liker :rødme: jeg vil møte han, Men når vi avtaler at vi skal møte hverandre blir det lissom ikke noe av.. jeg klarer snart ikke vente.

Vi sier til hverandre : søting,du er en fin vesen,glad i deg osv..men det er lissom ikke mer enn det "/ Jeg er så glad i han..men vet ikke om han er glad i meg ;/

Hva kan jeg si til han for at jeg skal finne ut mer om oss ?

Fint om noen vil hjelpe meg med det :')

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa til kjæresten min at jeg skulle ønske hun var formet mer som en skål slik at jeg kunne ligge i henne og sove. Det var en overraslende stor suksess

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mirapewz

- For the world, you're someone, but for someone you're the world.

- You are so beautiful that you give the sun a reason to shine.

- The mirror is lucky because every time u look into it, it gets to look back at you.

- Jeg ber deg om en ting, gå til speilet! I speilet vil du se de den vakreste skapningen i verden som gud har skapt!

- Am sure there are millions of girls who cry into their pillow every night, wishing they were as beautiful as you are.

- You had me at Hello.

- when i close my eyes at night the first thing i see is you.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...