Gå til innhold

Kvinner drikker for mye vann.


starie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hm.. Jeg drikker 2- 3 liter vann hver dag jeg... :roll:

Føler meg uttørstet hvis jeg ikke drikker så mye hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker mye vann... Men nesten aldri når jeg ikke er tørst. Det blir vel en 4-5 liter hver dag, varierer litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker masse vann, men så er jeg heller ikke inkontinent (selv om jeg har født og alle greier!) så jeg tar det med ro inntil videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Pga. alt presset med å drikke masse vann og vanen vi har med å ha vannflase med oss overalt vi går er ikke bra og vi kommer til å få problemer med urininkontinens hele vår generasjon.

Drikk når dere er tørste og ikke "smådrikk" hele dagen. Urinblære og musklaturen blir slappere med årene og sjansen for å utvikle inkontines er større når vi er vant til å gå å smådrikke vann hele dagen.

Spesielt kvinner med barn bør være forsiktig.

Og vær nøye med bekkenbunnstrening........... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drikker så mye vann at jeg har blitt sendt til legen for å sjekke for sukkersyke flere ganger, men det er alltid fordi jeg er törst.

Har heller aldri sprunget spesielt ofte på do (har venninner som drikker mindre enn meg men må *mye* oftere), så jeg ble nesten litt indignert da jeg hörte den svenske legen på P3-nyhetene igår..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Máire

Jeg personlig synes det høres rart ut at vi drikker FOR mye. Kanskje det heller gjelder svenskene ?

Og denne ernæringsfysiologen (som også jo har god peil og lang utdanning) mente at det sjelden kunne føre til urininkontinens.

Så jeg vet sannelig ikke hva jeg skal tro jeg.

Imellomtiden drikker jeg så mye vann som jeg gjør, fordi jeg egentlig drikker for lite.

M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker minimum 2 liter daglig. Kanskje opptil det dobbelte de dagene jeg trener. Melk, juice og annen væske er jeg ikke spesielt glad i. Blitt hekta på vann. Føler at jeg "må" på toalettet ganske ofte, og det kan være ganske slitsomt. F.eks. dersom man er ute på shoppingtur. Men noen lekasjer er det langt ifra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Milah

Hmmm.. Drikker ganske mye vann jeg også.. Men bare når jeg er tørst. Tvinger ikke i meg flere liter fordi jeg skal ha bedre hud eller noe..

Aner ikke hvor mye jeg tisser, og har heller ingen planer om å måle det...

Drikker når jeg er tørst jeg, ferdig med den saken! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker ca. 1,5 til 2 liter hver dag.

Og drikker før jeg blir tørst. Har alltid et glass med vann stående - tar en slurk nå og da.

Har lest at man ikke skal drikke et helt glass av gangen, da dette renner rett igjennom - mao. kroppen klarer ikke ta så mye av gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker MYE vann, spesielt når jeg er på jobb. Blir fort 3-4 liter per dag tror jeg, gjerne mer når jeg trener. I helgene drikker jeg veldig lite og da får jeg ofte vondt i hodet.

Vet ikke helt hva jeg skal tro ang. inkontinens, her er det flere ulike meninger ute og går.. Hvis man er flink med knipeøvelser bør man vel kunne forebygge selv om man drikker mye vann?

Vet ikke hvor mye jeg tisser i døgnet, burde kanskje målt en gang? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mzfire

Drikker for lite jeg dessverre. ER ikke flink til det.. Vet ikke hvorfor. Men når jeg først drikker vann, må jeg så fort på do. Men en positiv ting er at huden min blir så fin :) Drikker et lite glass vann om morgenen. 2 små glass på jobben. Kansje ett glass vann til middag og ett til kvelden kansje. Er ikke mye det vel ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker masse vann.

Elsker vann!

Hvis jeg sitter stille inne en hel dag (hvilket jeg sjeldent gjør) så drikker jeg ca. 2 liter tenker jeg.

Beveger jeg meg mye i sola så går det med ganske mye mer. På skikkelige langturer i skog og mark og med 30 varmegrader går det fort et par liter på noen timer.

Tror ikke jeg løper mye på do (prøver å tenke etter). Det meste kommer nok ut som svette tenker jeg.

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i grunn drittlei av å høre at vi drikker for lite av ditten, for mye av datten, eter feil, for mye eller for lite. Kan ikke folk putte i seg det de vil da? Viktigste er vel at man trives :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...