Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

Er en som jobber i kassen der jeg pleier å handle, som jeg aktivt unngår så godt det lar seg gjøre. Hun er veldig blid og hyggelig, for all del, men hun har det med å kommentere det man kjøper, det syns jeg er ubehagelig. Nytter ikke å snike inn en overraskelse til barna på rullebåndet f.eks, for hun kommer garantert til å kommentere til småen at "så heldig du er som skal få sånn" og rekke det til barnet. Hun er også veeeldig treig pga dette; åja fårepølse ja, det er jo godt. Å, julebrus, ja starter ikke jula tidligere og tidligere for hvert år som går?

Anonymkode: 1c004...400

jobber selv i butikk og dette er noe av det verste man kan gjøre synes jeg. Vi har ikke noe med å legge oss opp i hva kundene kjøper. Og det kunne aldri ha falt meg inn å gjøre noe sånt! 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk forbi sjokoladehyllene i en butikk på en onsdag. En av de ansatte sto der og vasket gulvet og jeg fikk klar beskjed om at det ikke var lørdag og at man ikke kunne kjøpe snop nå. :glare:

Inni meg tenkte jeg "hold kjeft", men dum som jeg er så gikk jeg bare videre uten å si noe. Å kommentere hva andre kunder har planer om å kjøp er ikke greit.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle bestille en drink på et utested i går. 

Meg: Har dere en drinkmeny jeg kan få se?

Bartender: Vi har ikke drinkmeny

Meg: Hva har dere av drinker da?

Bartender: Vi har alt

Meg: Kan jeg få en mojito da?

Bartender: Vi har ikke mojito

Meg: En strawberry daiquiri da?

Bartender: Vi har ikke strawberry daiquiri

Meg: Hva har dere da?

Bartender: Vi har alt

 

Genialt! :fnise:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk forbi sjokoladehyllene i en butikk på en onsdag. En av de ansatte sto der og vasket gulvet og jeg fikk klar beskjed om at det ikke var lørdag og at man ikke kunne kjøpe snop nå. :glare:

Inni meg tenkte jeg "hold kjeft", men dum som jeg er så gikk jeg bare videre uten å si noe. Å kommentere hva andre kunder har planer om å kjøp er ikke greit.

haha, jeg fikk beskjed av en ansatt i en butikk en gang om at jeg måtte smile.

Jeg var drit trøtt etter eksamensøving og livet mitt var ganske dystert på den tiden. Så jeg så sikkert alvorlig ut, så kom han der med bergenser dialekten sin " du MÅ SMIIIIIILE"....

Jeg tenkte bare wtf... Helt merkelig spør du meg.

Han samme fyren kommenterte en gang jeg hadde kjøpt snop på en hverdag " snop på en hverdag!"

Hva feiler sånne mennesker, angrer sånn på at jeg ikke ba han om å holde kjeft, istedenfor sa jeg noe sånt som " må være lov til å kose seg vet du"....

Anonymkode: 2bf70...c36

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk forbi sjokoladehyllene i en butikk på en onsdag. En av de ansatte sto der og vasket gulvet og jeg fikk klar beskjed om at det ikke var lørdag og at man ikke kunne kjøpe snop nå. :glare:

Inni meg tenkte jeg "hold kjeft", men dum som jeg er så gikk jeg bare videre uten å si noe. Å kommentere hva andre kunder har planer om å kjøp er ikke greit.

Det var da også en kommentar å komme med. Tror jeg hadde kjøpt 10 sjokoladeplater bare på trass!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var da også en kommentar å komme med. Tror jeg hadde kjøpt 10 sjokoladeplater bare på trass!

Jeg ble så paff at jeg bare gikk. Det er jo noe slikt jeg burde gjort! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

jobber selv i butikk og dette er noe av det verste man kan gjøre synes jeg. Vi har ikke noe med å legge oss opp i hva kundene kjøper. Og det kunne aldri ha falt meg inn å gjøre noe sånt! 

Nja, jeg husker da jeg led av en skikkelig omgang kjærlighetssorg. Jeg levde på Atkins-barer og snus i flere uker, før jeg en dag rasket med meg en suppepose fra Toro og la på båndet. Da sa mannen i kassen at det var godt å se det gikk riktig vei, og det satte jeg på merkelig vis veldig pris på... Skal sies at dette var en veldig nær nærbutikk og et slags møtested for bydelen, da jeg flyttet derfra sendte jeg blomster og takket for ypperlig service de årene jeg bodde der.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En på min lokale matbutikk mangler aldeles evnen til small-talk. For all del, han er veldig service-minded og hyggelig, men du må ikke finne på å begynne en samtale med han.
Han jobber veldig ofte på kvelden (det er da jeg er innom butikken, som regel) og en kveld sa jeg noe sånn som "jobber du hver kveld, du, eller?" (Mener, ser deg her så ofte).
Fikk da en lengre avhandling om arbeidsturnusen hans og hvordan de fordelte vaktene mellom seg og hvorfor han hadde flere kveldsvakter akkurat nå på grunn av en kollega som var syk, sykdommen fikk jeg også servert... I det hele tatt så ble jeg stående i flere minutter etter at jeg hadde pakket varene mine ferdig mens han messet videre om hvilke vakter han hadde forrige helg og hvilke vakter han skulle ha neste helg og hvorfor han ikke jobbet den helgen han egentlig skulle jobbet....
Han ekspederte 2 andre kunder mens han snakket med meg om dette.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 av 10 ganger kassapersonen spør om jeg skal ha pose, og jeg svarer ja, så klarer de ikke å fullføre "arbeidsoppgaven" ved å faktisk gi meg en pose. Så da må jeg spørre etter den, og da ser de så sure ut at det virker som de tror jeg har sneket meg til en gratis pose.

Hvor vanskelig kan det være?? Du sitter i kassen på en butikk, det minste du burde klare er å gi folk en pose.

Anonymkode: 56e68...4d6

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av butikkene her i området har en i overkant snakksalig ansatt. Dessverre er dette også den butikken med best utvalg, samt best ferskvare-og ostedisk, så vi handler mye der. Denne ansatte kommenterer hva man kjøper, forteller (dårlige) vitser og det er rett og slett litt plagsomt. Hver gang jeg kjøper snus får jeg beskjed om at jeg må slutte, samt en lang avhandling om da han sluttet å røyke og hvor mye jeg kom til å legge på meg av å slutte å snuse. Jeg sluttet da jeg ble gravid, mannen min sluttet en stund etterpå, men stakkars meg om jeg kom i skade for å kjøpe snus eller øl av denne mannen da jeg var synlig gravid! At jeg handlet til mannen min var tydeligvis ikke åpenbart, og han stilte seg svææært skeptisk til dette og omtrent nektet å slå varene inn. 

Anonymkode: 3fcf7...b0e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, jeg husker da jeg led av en skikkelig omgang kjærlighetssorg. Jeg levde på Atkins-barer og snus i flere uker, før jeg en dag rasket med meg en suppepose fra Toro og la på båndet. Da sa mannen i kassen at det var godt å se det gikk riktig vei, og det satte jeg på merkelig vis veldig pris på... Skal sies at dette var en veldig nær nærbutikk og et slags møtested for bydelen, da jeg flyttet derfra sendte jeg blomster og takket for ypperlig service de årene jeg bodde der.

Flertallet av kunder ville ha blitt rimelig fornermet, det er de færreste som er interessert i å en gang snakke med oss i butikk. Men som du sier, små nærbutikker har større miljø for sånt. Jeg jobber i en middelsbutikk nå. Og når jeg prøver meg på høflig smalltalk(ofte fordi kunden sier noe først selv) så får jeg som regel JAJAJJAJAJAJAJA!!!! Slengt tilbake. Og da holder jeg kjeft neste gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En på min lokale matbutikk mangler aldeles evnen til small-talk. For all del, han er veldig service-minded og hyggelig, men du må ikke finne på å begynne en samtale med han.
Han jobber veldig ofte på kvelden (det er da jeg er innom butikken, som regel) og en kveld sa jeg noe sånn som "jobber du hver kveld, du, eller?" (Mener, ser deg her så ofte).
Fikk da en lengre avhandling om arbeidsturnusen hans og hvordan de fordelte vaktene mellom seg og hvorfor han hadde flere kveldsvakter akkurat nå på grunn av en kollega som var syk, sykdommen fikk jeg også servert... I det hele tatt så ble jeg stående i flere minutter etter at jeg hadde pakket varene mine ferdig mens han messet videre om hvilke vakter han hadde forrige helg og hvilke vakter han skulle ha neste helg og hvorfor han ikke jobbet den helgen han egentlig skulle jobbet....
Han ekspederte 2 andre kunder mens han snakket med meg om dette.

Gjorde denne feilen på nærbutikken en gang jeg også. Butikken ble bygget om og det var det totale kaos med tomme hyller, esker slengt overalt og veldig stressa ansatte. Dama som satt i kassa så litt over gjennomsnittet sliten ut og siden butikken skulle stenge for kvelden 15-20min senere så sa jeg at hun måtte ha en fin kveld videre og at sofaen sikkert ville være fin når hun kom seg hjem. (Vi hadde smaltalket litt så jeg tok ikke sofakommentaren ut av det blå :P ) Da begynnte dama å legge ut om HELE ombyggningen av butikken, alt som hadde gått galt eller fint og hvor sliten hun var etter laaaaange dager på jobb. Greit nok det, men historien tok jo aldri slutt! Hadde ikke hjerte til å gå heller for det var tydelig at hun hadde behov for å "tømme seg" og dessverre så hadde jeg sagt kodeordet som utløste det. For all del, jeg smaltalker gjerne, men 10-15 min ble litt vel... :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 av 10 ganger kassapersonen spør om jeg skal ha pose, og jeg svarer ja, så klarer de ikke å fullføre "arbeidsoppgaven" ved å faktisk gi meg en pose. Så da må jeg spørre etter den, og da ser de så sure ut at det virker som de tror jeg har sneket meg til en gratis pose.

Hvor vanskelig kan det være?? Du sitter i kassen på en butikk, det minste du burde klare er å gi folk en pose.

Anonymkode: 56e68...4d6

Dette. 

Apropo poser; Vita majorstuen. To butikkansatte på 20-25år stod midt i en samtale, og som jeg prøvde å finne en naturlig sted i for å avbryte da jeg trengte hjelp. Får et snurt blikk fra den ene  før hun strener bort til hyllen hvor kremen lå og gir den til meg uten så mye som et ord. Kommer bort til kassen med 3 (greit store) varer og skal betale. Etter å ha brukt litt tid på å avslutte samtalen så kommer samme burugle bort for å ekspedere meg. Ser ikke på meg og sier bare: xxx kr. Jeg er ikke vant med at poser koster noe i denne type butikk og ettersom jeg ikke får forespørsel om det så dro jeg bare kortet og betalte summen jeg ble informert om. Dama slenger kvitteringen oppå produktene og snur seg til kollegaen for å fortsette samtalen.

Meg: Unnskyld, kunne jeg fått en pose på tingene?

Hun: ja men den koster 1 krone!!!

Meg: Men det burde du jo sagt før jeg trakk kortet? Du spurte meg heller ikke om jeg ville ha pose.

Hun: JO DET GJORDE JEG DET SÅ! Det kan "Caroline" bekrefte. 

"Caroline" står bare og ser dumt ut i luften.

Meg: Da beklager jeg dersom jeg ikke oppfattet dette, men til ettertid kan du kanskje spørre kunden en gang til dersom du ikke får respons, for jeg vet vertfall at jeg ikke har uttalt "Nei Takk" i løpet av de siste 10min. 

Dama slenger en pose på disken og snur ryggen til. Når jeg går ut døren hører jeg henne si til Caroline "Jeg kan ikke fordra snyltere, som om 1 krone kommer til å velte hele månedsbudsjettet".

Aldri besøkt butikken igjen.

Anonymkode: e3fa3...9ef

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette. 

Apropo poser; Vita majorstuen. To butikkansatte på 20-25år stod midt i en samtale, og som jeg prøvde å finne en naturlig sted i for å avbryte da jeg trengte hjelp. Får et snurt blikk fra den ene  før hun strener bort til hyllen hvor kremen lå og gir den til meg uten så mye som et ord. Kommer bort til kassen med 3 (greit store) varer og skal betale. Etter å ha brukt litt tid på å avslutte samtalen så kommer samme burugle bort for å ekspedere meg. Ser ikke på meg og sier bare: xxx kr. Jeg er ikke vant med at poser koster noe i denne type butikk og ettersom jeg ikke får forespørsel om det så dro jeg bare kortet og betalte summen jeg ble informert om. Dama slenger kvitteringen oppå produktene og snur seg til kollegaen for å fortsette samtalen.

Meg: Unnskyld, kunne jeg fått en pose på tingene?

Hun: ja men den koster 1 krone!!!

Meg: Men det burde du jo sagt før jeg trakk kortet? Du spurte meg heller ikke om jeg ville ha pose.

Hun: JO DET GJORDE JEG DET SÅ! Det kan "Caroline" bekrefte. 

"Caroline" står bare og ser dumt ut i luften.

Meg: Da beklager jeg dersom jeg ikke oppfattet dette, men til ettertid kan du kanskje spørre kunden en gang til dersom du ikke får respons, for jeg vet vertfall at jeg ikke har uttalt "Nei Takk" i løpet av de siste 10min. 

Dama slenger en pose på disken og snur ryggen til. Når jeg går ut døren hører jeg henne si til Caroline "Jeg kan ikke fordra snyltere, som om 1 krone kommer til å velte hele månedsbudsjettet".

Aldri besøkt butikken igjen.

Anonymkode: e3fa3...9ef

Nei, 1,- velter ikke budsjettet for de fleste av oss. At hun snakker sånn til kunder kommer til å velte hele butikken deres! 

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av butikkene her i området har en i overkant snakksalig ansatt. Dessverre er dette også den butikken med best utvalg, samt best ferskvare-og ostedisk, så vi handler mye der. Denne ansatte kommenterer hva man kjøper, forteller (dårlige) vitser og det er rett og slett litt plagsomt. Hver gang jeg kjøper snus får jeg beskjed om at jeg må slutte, samt en lang avhandling om da han sluttet å røyke og hvor mye jeg kom til å legge på meg av å slutte å snuse. Jeg sluttet da jeg ble gravid, mannen min sluttet en stund etterpå, men stakkars meg om jeg kom i skade for å kjøpe snus eller øl av denne mannen da jeg var synlig gravid! At jeg handlet til mannen min var tydeligvis ikke åpenbart, og han stilte seg svææært skeptisk til dette og omtrent nektet å slå varene inn. 

Anonymkode: 3fcf7...b0e

altså, det der er mer enn verdt en mail til både daglig leder og kjeden sentralt. 

Anonymkode: c82a6...b27

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette. 

Apropo poser; Vita majorstuen. To butikkansatte på 20-25år stod midt i en samtale, og som jeg prøvde å finne en naturlig sted i for å avbryte da jeg trengte hjelp. Får et snurt blikk fra den ene  før hun strener bort til hyllen hvor kremen lå og gir den til meg uten så mye som et ord. Kommer bort til kassen med 3 (greit store) varer og skal betale. Etter å ha brukt litt tid på å avslutte samtalen så kommer samme burugle bort for å ekspedere meg. Ser ikke på meg og sier bare: xxx kr. Jeg er ikke vant med at poser koster noe i denne type butikk og ettersom jeg ikke får forespørsel om det så dro jeg bare kortet og betalte summen jeg ble informert om. Dama slenger kvitteringen oppå produktene og snur seg til kollegaen for å fortsette samtalen.

Meg: Unnskyld, kunne jeg fått en pose på tingene?

Hun: ja men den koster 1 krone!!!

Meg: Men det burde du jo sagt før jeg trakk kortet? Du spurte meg heller ikke om jeg ville ha pose.

Hun: JO DET GJORDE JEG DET SÅ! Det kan "Caroline" bekrefte. 

"Caroline" står bare og ser dumt ut i luften.

Meg: Da beklager jeg dersom jeg ikke oppfattet dette, men til ettertid kan du kanskje spørre kunden en gang til dersom du ikke får respons, for jeg vet vertfall at jeg ikke har uttalt "Nei Takk" i løpet av de siste 10min. 

Dama slenger en pose på disken og snur ryggen til. Når jeg går ut døren hører jeg henne si til Caroline "Jeg kan ikke fordra snyltere, som om 1 krone kommer til å velte hele månedsbudsjettet".

Aldri besøkt butikken igjen.

Anonymkode: e3fa3...9ef

Jeg synes du skal kontakte ledelsen og fortelle dem dette. 

Anonymkode: a63cc...d5c

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 av 10 ganger kassapersonen spør om jeg skal ha pose, og jeg svarer ja, så klarer de ikke å fullføre "arbeidsoppgaven" ved å faktisk gi meg en pose. Så da må jeg spørre etter den, og da ser de så sure ut at det virker som de tror jeg har sneket meg til en gratis pose.

Hvor vanskelig kan det være?? Du sitter i kassen på en butikk, det minste du burde klare er å gi folk en pose.

Anonymkode: 56e68...4d6

Du kan jo prøve å jobbe i butikk en stund, så glemmer du nok å gi kunden pose innimellom du også. :) 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har noen morsomme historier fra julestresset kanskje :tongue: ?

Anonymkode: b918b...95c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Electronic surveillance
 top secret
 White House

Anonymkode: a1838...679

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...