Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

Jeg skulle betale et ostehorn, og det gikk slik som dette:

Gutten i kassa: hva er dette for no`a? En bolle?

Jeg: øh?

Gutten i kassa: er det en bolle?

Jeg: eh, nei det er da et horn.

Gutten i kassa: jaha? hva koster det`a? Skal vi si 10 kroner kanskje?

Jeg: Nei, jeg tror de koster bare 6 kroner.

Gutten i kassa: åhja? Horn altså?

Han ble der ikke så lenge, i jobben altså. Lurer på hvorfor. ;)

Hysterisk morsom. :hoho:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var vel første dagen min i arbeid, akkurat kommet ut av videregående. Ble satt i kassa på prix på selve valgdagen.

Kort fortalt, småflaut når man er 18 og ikke vet hvordan en mango ser ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv jobbet i butikk og egentlig aldri opplevd medarbeidere eller andre butikkansatte si noe spesielt dumt, men FY faen det er mange dumme, frekke og ekle kunder.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Juliet_*
Hoho! Knalltråd! Har et par gode historier selv:

Jeg var og handlet på lokalbutikken. Bak kassa sitter det ei som tydeligvis er under opplæring; har ikke sett henne før og en av de andre som jobber der stod bak henne og forklarte hva hun skyulle gjøre. Greit nok.

Hun så i tillegg...mindre intelligent ut. Blondt, veldig slitt hår, 5 cm med orange brunkrem, masse øyesminke, LANGE negler, fullstendig tomme øyne og sa "eeeeeh?" hele tiden.

Jeg: *legger varer på bånd*

Hun: *begynner å scanne varer* Veeeeldig treigt, men det er jo greit når noen tydeligvis er helt ny.

Når hun kommer til blomkålen min får hun problemer. Hun stirrer først tomt på meg, så på han som lærer henne opp.

Han: - den der er det stykkpris på, så du trenger ikke legge den på vekta. Bare slå den opp i lista, og slå inn koden.

Hun: *begynner å bla i lista over koder. Blar og blar. Og blar.*

Han: - Nå har du vel bladd forbi den for lenge siden?

Hun: - Eeeeh? Åååå jaaaa... *begynner å bla igjen*

Han: - Nei, nå bladde du forbi igjen, den er jo på B?

Hun: - Eeh? Å... B... *blar opp på B og stirrer tomt*

Han: - Den...er rett foran deg? Koden?

Hun: - Eeeh? Jeg vet ikke hva dette er, jeg...

Han: *får store øyne* ............blomkål!?!

Hun: - Åååå....

Hun får da slått den inn til slutt, og jeg går og pakker varer. Da jeg kom hjem la jeg merke til at hun har slått inn (den modne, svarte) avocadoen min som en pære! :ler:

hahahahah!!! jeg dør av latter ! Denne var jo helt konge! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Juliet_*

Kanskje ikke så veldig morsomt, men iallefall noe som fikk gapet mitt til å falle.

Skulle innom en lokal Euronics for å høre om de hadde USB-lader til Ipod.

Jeg var eneste kunde i butikken da jeg kom inn, og sjefen stod bak disken i telefon, mens en ung gutt stod der med noen pappesker og stablet varer i hyllene. Jeg smilte og stilte meg foran disken, jeg så ikke ipod-lader noe sted så jeg skulle spørre.

Sjefen står da å kakler i den telefonen og gir seg aldri, går inn på bakrommet og snakker videre der. Den unggutten tar meg seg pappesker tur etter tur bort til en annen hylle for å sette varer inn og ser jo tydligvis at jeg står der, pluss at 2 andre kunder har kommet til.. Så kommer han tuslende tilbake igjen, sier " ja, sorry ass!" og jeg tenker at jaja, skal da ikke bli irritert av denne lille ventetiden. Så tar han opp en ny pappeske med varer og begynner å stable igjen.

Jeg gikk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje ikke så veldig morsomt, men iallefall noe som fikk gapet mitt til å falle.

Skulle innom en lokal Euronics for å høre om de hadde USB-lader til Ipod.

Jeg var eneste kunde i butikken da jeg kom inn, og sjefen stod bak disken i telefon, mens en ung gutt stod der med noen pappesker og stablet varer i hyllene. Jeg smilte og stilte meg foran disken, jeg så ikke ipod-lader noe sted så jeg skulle spørre.

Sjefen står da å kakler i den telefonen og gir seg aldri, går inn på bakrommet og snakker videre der. Den unggutten tar meg seg pappesker tur etter tur bort til en annen hylle for å sette varer inn og ser jo tydligvis at jeg står der, pluss at 2 andre kunder har kommet til.. Så kommer han tuslende tilbake igjen, sier " ja, sorry ass!" og jeg tenker at jaja, skal da ikke bli irritert av denne lille ventetiden. Så tar han opp en ny pappeske med varer og begynner å stable igjen.

Jeg gikk.

Den unge gutten var kanskje ansatt kun som stablehjelp, og ikke som fullverdig svare-på-spørsmål-og-betjene-kunder-person. Så det var strengt tatt den andre personen som snakket i telefonen som var frekk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg digger slike tråder, veldig underholdende! :popcorn:

Har selv jobbet i bar i årevis, og der er det alltid mange fine kommentarer!

Favoritten min er (hørt ved flere anledninger): "Jeg har f** gått på byn siden før du ble født". De blir alltid like paffe når de får til svar "Da burde du vel vite hvordan det fungerer til nå.."

Bartendere gjør jo feil de også, jeg har selv nektet servering til en person fordi han satt å hang med hodet med baren og så ut som om han holdt på å sovne! Det viste seg at han skrev en sms, jeg så ikke mobilen hans fordi den var bak selve bardisken.. :rodme: Da er det jo bare å beklage og gi mannen en øl! :D

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig tråd. Får henge meg på, slik at jeg får med meg nye historier.

Jeg har et par ganger opplevd sure medarbeidere på H&M. Forståelig, i og med at service er en av grunnene til lave priser. Ok at det henger en lapp om at du skal ta med klærne ut igjen. Ok å få et spørsmål om å henge på plass etter deg. Du får det du betaler for. Men en gang ble jeg regelrett skjelt ut, høyt og lenge, fordi jeg ikke tok med meg alle klærne ut av prøverommet. Misstenker at hun hadde en dårlig dag på jobb, og lot det gå ut over meg. Endte i alle fall med at jeg slapp det jeg skulle på gulvet foran henne, og gikk ut av butikken.

Og tenåringer og grønnsaker/frukt i dagligvaren har jeg blitt utsatt for mange ganger. Værst var det den gangen jeg skulle kjøpe inn til en større middag og sjokoladefondue. Det endte med at jeg måtte overta kodeboken, for å finne frem koden på tre typer melon, mango, dadler, avocado og mer... Artig da vi kom til tomatene, og han høyt og lykkelig sa "det vet jeg hva er!"

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig tråd. Får henge meg på, slik at jeg får med meg nye historier.

Jeg har et par ganger opplevd sure medarbeidere på H&M. Forståelig, i og med at service er en av grunnene til lave priser. Ok at det henger en lapp om at du skal ta med klærne ut igjen. Ok å få et spørsmål om å henge på plass etter deg. Du får det du betaler for. Men en gang ble jeg regelrett skjelt ut, høyt og lenge, fordi jeg ikke tok med meg alle klærne ut av prøverommet. Misstenker at hun hadde en dårlig dag på jobb, og lot det gå ut over meg. Endte i alle fall med at jeg slapp det jeg skulle på gulvet foran henne, og gikk ut av butikken.

Og tenåringer og grønnsaker/frukt i dagligvaren har jeg blitt utsatt for mange ganger. Værst var det den gangen jeg skulle kjøpe inn til en større middag og sjokoladefondue. Det endte med at jeg måtte overta kodeboken, for å finne frem koden på tre typer melon, mango, dadler, avocado og mer... Artig da vi kom til tomatene, og han høyt og lykkelig sa "det vet jeg hva er!"

Om du er så uhøflig at du ikke gidder å ta ting ut av prøverommet etter deg, så synes jeg ikke det er synd på deg om du får kjeft. Når du vet at du skal rydde opp etter deg selv, så gjør du det. Enten følger du reglene til butikken, eller så lar du være å gå der.

Det er heller ikke rarere å ikke kunne navnet på allskens meloner enn å ikke vite at "verst" skrives uten æ...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og tenåringer og grønnsaker/frukt i dagligvaren har jeg blitt utsatt for mange ganger. Værst var det den gangen jeg skulle kjøpe inn til en større middag og sjokoladefondue. Det endte med at jeg måtte overta kodeboken, for å finne frem koden på tre typer melon, mango, dadler, avocado og mer... Artig da vi kom til tomatene, og han høyt og lykkelig sa "det vet jeg hva er!"

Den var jo litt søt da! :fnise:

*vil-følge-med-videre* :popcorn:

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_kim_*

Mange morsomme historier, men det er en rød tråd her. I nesten alle tilfellene så virker det som om den ansatte ikke har fått skikkelig opplæring.

Det er skremmende hvor lite bedrifter er interesert i å investere i sine ansatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange morsomme historier, men det er en rød tråd her. I nesten alle tilfellene så virker det som om den ansatte ikke har fått skikkelig opplæring.

Det er skremmende hvor lite bedrifter er interesert i å investere i sine ansatte.

Det er veldig sant! Kom på en fin historie fra min kjære: Han skulle tippe lotto og har visst 4 tall han alltid bruker og får maskinen til å fylle ut resten. Han har gjort dette i ganske lang tid, men får beskjed av jenta ved tippemaskinen at det er umulig. Han sier da til henne at dette har han alltid gjort og spør henne om det er noe nytt? Hun reagerer da med å surt snu hele skjermen mot han og sutre: "Da får du vel bare gjøre det selv, da, siden du kan dette så godt" :sjokkert:

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En litt festlig episode.

Mine to søstre var på en butikk i Oslo.

Damen kom og spurte om de trengte hjelp, de smilte og svarte "nei takk me bare kikke"

Da svarte damen "Åh, you speak english?", "Ja, men me bare SER foreløpig"

:fnise:

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv jobbet i butikk og egentlig aldri opplevd medarbeidere eller andre butikkansatte si noe spesielt dumt, men FY faen det er mange dumme, frekke og ekle kunder.

Ja..

En fra min egen tid: Kunden handler og betaler med en 1000-lapp(dette er jeg helt sikker på). Jeg gir han veksel.

Kunden(med skråsikker besserwisser-mine): Nå gjorde du vel en feil?

Jeg:?

Kunde: Ja..den kassen din blir ikke riktig nå

Jeg:?

Kunde: Ja, du ga meg tilbake på en 1000-lapp?

Jeg: Ja, du ga meg en 1000-lapp

Kunde; Nei, jeg ga deg jo bare 500

Jeg:Nei, det var 1000

Kunde: Nei, nå tuller du

Jeg:Hmm...nei....

Kunde: Innrøm at du tok feil nå og legg de 500 i kassa

Jeg...hmmm..ok(500 kroner rikere)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja..

En fra min egen tid: Kunden handler og betaler med en 1000-lapp(dette er jeg helt sikker på). Jeg gir han veksel.

Kunden(med skråsikker besserwisser-mine): Nå gjorde du vel en feil?

Jeg:?

Kunde: Ja..den kassen din blir ikke riktig nå

Jeg:?

Kunde: Ja, du ga meg tilbake på en 1000-lapp?

Jeg: Ja, du ga meg en 1000-lapp

Kunde; Nei, jeg ga deg jo bare 500

Jeg:Nei, det var 1000

Kunde: Nei, nå tuller du

Jeg:Hmm...nei....

Kunde: Innrøm at du tok feil nå og legg de 500 i kassa

Jeg...hmmm..ok(500 kroner rikere)...

Dette er en tråd om butikkansatte. Det er en egen tråd for hva kunder sier.

Og her var du like mye besserwisser som kunden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er så uhøflig at du ikke gidder å ta ting ut av prøverommet etter deg, så synes jeg ikke det er synd på deg om du får kjeft. Når du vet at du skal rydde opp etter deg selv, så gjør du det. Enten følger du reglene til butikken, eller så lar du være å gå der.

Det er heller ikke rarere å ikke kunne navnet på allskens meloner enn å ikke vite at "verst" skrives uten æ...

Stått opp med feil bein i dag :fnise:

De fleste klesbutikker ønsker at du lar klærne være, for å slippe at man henger det fra seg på tilfeldige steder rundt om i butikken. Derfor ofte jeg ikke tenker lengre da handleturen går Zara - massimo dotti - oasis - H&M... Men så lenge H&M ikke har hengt opp et skilt, er det da ikke en regel? Og å skrike til kundene skal man da ikke gjøre uansett hva som er lov og ikke...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å heisann! Ja, da er det kanskje ikke noen rart at det gikk til h**** med butikken? Og at det har gått så mye bedre med Outland?

Kjenner meg ikke igjen i det hele tatt, alle ansatte som jobba på Avalon her i Trondheim var kjempetrivelige...jeg ble kjempetrist når de la ned. På Outland er det også bare trivelige og hjelpsomme folk, ihvertfall her i byen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stått opp med feil bein i dag :fnise:

De fleste klesbutikker ønsker at du lar klærne være, for å slippe at man henger det fra seg på tilfeldige steder rundt om i butikken. Derfor ofte jeg ikke tenker lengre da handleturen går Zara - massimo dotti - oasis - H&M... Men så lenge H&M ikke har hengt opp et skilt, er det da ikke en regel? Og å skrike til kundene skal man da ikke gjøre uansett hva som er lov og ikke...

Nei, man skriker ikke til kunder, men du kunne jo tatt ut klærene fra prøverommet. Jeg ser ikke helt hva problemet var.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...