Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

Jeg var på en Kiwi butikk i Oslo i går for å handle for noen hundrelapper. Når jeg handler, har jeg med meg hjemmefra en trillebag, fordi jeg ikke klarer å bære så tungt hele veien hjem igjen. 

Trillevognen jeg hadde med meg til varene, var full av flasker som skulle pantes. Begynte å pante. Panteautomaten tok noen få flasker, før den begynte å pipe, stanset og i displayet kom det opp beskjed om at den var full. Altså må den tømmes av noen ansatte bak der.

Jeg sto og ventet litt på at noen ansatt skulle komme gående for å ta seg av den pipende automaten. Ingen kom. Jeg så en ansatt fyr lengre bort, men han overså hardnakket lyden som kom fra panteautomaten og drev på med sitt foran et kjøleskap. Jeg kjente igjen fyren fra tidligere. Å få noe svar ut av han er som  å få blod ut av en stein. Han HATER å bli snakket til av kunder, og man må hale hvert ord ut av han. Det er såvidt han gidder å peke i riktig retning hvis man spør hvor/hvilken hylle en vare ligger i. Man må alltid snakke til han flere ganger ("Unnskyld?" et par-tre ganger)  før han med et surt oppsyn snur seg mot den som spør, og orker å hjelpe en. Det er som han håper at folk skal gi opp, hvis han ikke svarer på de første par "Unnskyld?"henvendelsene.

For å kanskje slippe å be han om hjelp denne dagen, kikket jeg inn gjennom døra bak panteautomaten, for å se om det var tegn til folk bak der. Ingen der. Kikket et par ganger til mens jeg ventet, men det var ingen bevegelser å spore bak der.

Bestemte meg for å unngå herr Surefjes, og gikk til kassen for å gi beskjed der. Hun trykket på en bryter ved kassen som ga fra seg et ringesignal, og smilte og sa at nå kommer det snart noen. Jeg gikk tilbake til panteautomaten og ventet. Herr Surefjes overså klokken hun i kassa hadde ringt på, og fortsatte hardnakket med å sette RedBull inn i kjøleskapet. Ingen andre ansatte å se i hele lokalet. Hun i kassa måtte naturligvis ta seg av køen og betalende kunder, men den jævla RedBullen kunne da vente litt. Å hive noen panteflasker i en sekk er fort gjort. Neida, Herr Surefjes konsentrerte seg om RedBullen som om livet hans avhang av det.

Herr Surefjes stopper plutselig å sette inn RedBull. Kanskje han endelig ville gjøre noe med den pipende automaten? tenkte jeg håpefullt. Men nei. Han går bort og henter en loff, og så steller han seg bak en fyr som står ved brødskjærermaskinen. Han skal skjære brød, ikke samle flasker.

Jeg manner meg opp og går bort til Herr Surefjes.

"Unnskyld?"

Ingen reaksjon. Han stirrer stivt på brødskjærermaskinen, vil ikke se i min retning, enda jeg står et par meter unna han.

"Unnskyld? Panteautomaten står og piper. Kan noen hjelpe meg med det? Jeg har stått og ventet en stund"

Han snur hodet sakte i min retning, ser ordentlig pissesur ut, og sier i sin dype visdom:

"Den må tømmes"

"Øh... ! Ja, det er jo det jeg sier. Problemet er at det ikke er noen ansatte her som kan tømme den.Jeg har ventet."

"Hvor lenge har du ventet da?"

"Fire-fem minutter"

Han snur seg vekk, og det ser noen øyeblikk ut som om han bare har tenkt å overse meg og håper at jeg går min vei.

Så snur han seg motvillig tilbake til meg igjen og sier surt:
"Det er noen bak der som tar det"

"Nei, det er det ikke. Jeg har sett etter, det er ikke en sjel bak der. Ingen. Det går an å se gjennom døra, og jeg så ingen"

"Det kommer noen snart. Det er noen bak der" sier han sta.

"Det ER INGEN bak der!" sier jeg, nå er jeg begynt å bli litt hissig.Tonen min er skarp som svar på hans sure.

Herr Surefjes forventet ikke at jeg skulle ta igjen med den sure tonen hans, og med et tungt sukk går han saaaakte mot panteautomaten. Han kikker inn vinduet i døren for å se om det er noen der, tross hva jeg sa. Han ser ingen. Han åpner motvillig døra og går rundt der inne og ser seg rundt. Ikke en sjel på bakrommet nei. Så lukker han døra. Jeg hører det skrangler i flasker etter en liten stund.

Tre minutter senere starter panteautomaten å gå igjen. Endelig.

Fy fader altså, den ansatte der er nesten grunn til å boikotte butikken! Men jeg liker butikken, de har nyoppussede, rene lokaler, pleier å være flinke og fjerne dato-utgåtte varer (det du finner i hylla er ikke utgått på dato, sånn som konkurrenten i nærheten....), de øvrige ansatte er blide og hyggelige, og jeg liker vareutvalget og merkene de selger, og de har ofte kampanjer på billig brus. Så jeg bruker butikken til tross for Herr Surefjes. Jeg får grøssninger hver gang jeg ser det sure oppsynet hans.

 

 

 

Endret av Million
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ElMona
3 minutter siden, Million skrev:

Jeg var på en Kiwi butikk i Oslo i går for å handle for noen hundrelapper. Når jeg handler, tar jeg med meg en trillevogn, fordi jeg ikke klarer å bære så tungt hele veien hjem igjen. 

Trillevognen jeg hadde med meg til varene, var full av flasker som skulle pantes. Begynte å pante. Panteautomaten tok noen få flasker, før den begynte å pipe, stanset og i displayet kom det opp beskjed om at den var full. Altså må den tømmes av noen ansatte bak der.

Jeg sto og ventet litt på at noen ansatt skulle komme gående for å ta seg av den pipende automaten. Ingen kom. Jeg så en ansatt fyr lengre bort, men han overså hardnakket lyden som kom fra panteautomaten og drev på med sitt foran et kjøleskap. Jeg kjente igjen fyren fra tidligere. Å få noe svar ut av han er som  å få blod ut av en stein. Han HATER å bli snakket til av kunder, og man må hale hvert ord ut av han. Det er såvidt han gidder å peke i riktig retning hvis man spør hvor/hvilken hylle en vare ligger i. Man må alltid snakke til han flere ganger ("Unnskyld?" et par-tre ganger)  før han med et surt oppsyn snur seg mot den som spør, og orker å hjelpe en. Det er som han håper at folk skal gi opp, hvis han ikke svarer på de første par "Unnskyld?"henvendelsene.

For å kanskje slippe å be han om hjelp denne dagen, kikket jeg inn gjennom døra bak panteautomaten, for å se om det var tegn til folk bak der. Ingen der. Kikket et par ganger til mens jeg ventet, men det var ingen bevegelser å spore bak der.

Bestemte meg for å unngå herr Surefjes, og gikk til kassen for å gi beskjed der. Hun trykket på en bryter ved kassen som ga fra seg et ringesignal, og smilte og sa at nå kommer det snart noen. Jeg gikk tilbake til panteautomaten og ventet. Herr Surefjes overså klokken hun i kassa hadde ringt på, og fortsatte hardnakket med å sette RedBull inn i kjøleskapet. Ingen andre ansatte å se i hele lokalet. Hun i kassa måtte naturligvis ta seg av køen og betalende kunder, men den jævla RedBullen kunne da vente litt. Å hive noen panteflasker i en sekk er fort gjort. Neida, Herr Surefjes konsentrerte seg om RedBullen som om livet hans avhang av det.

Herr Surefjes stopper plutselig å sette inn RedBull. Kanskje han endelig ville gjøre noe med den pipende automaten? tenkte jeg håpefullt. Men nei. Han går bort og henter en loff, og så steller han seg bak en fyr som står ved brødskjærermaskinen. Han skal skjære brød, ikke samle flasker.

Jeg manner meg opp og går bort til Herr Surefjes.

"Unnskyld?"

Ingen reaksjon. Han stirrer stivt på brødskjærermaskinen, vil ikke se i min retning, enda jeg står et par meter unna han.

"Unnskyld? Panteautomaten står og piper. Kan noen hjelpe meg med det? Jeg har stått og ventet en stund"

Han snur hodet sakte i min retning, ser ordentlig pissesur ut, og sier i sin dype visdom:

"Den må tømmes"

"Øh... ! Ja, det er jo det jeg sier. Problemet er at det ikke er noen ansatte her som kan tømme den.Jeg har ventet."

"Hvor lenge har du ventet da?"

"Fire-fem minutter"

Han snur seg vekk, og det ser noen øyeblikk ut som om han bare har tenkt å overse meg og håper at jeg går min vei.

Så snur han seg motvillig tilbake til meg igjen og sier surt:
"Det er noen bak der som tar det"

"Nei, det er det ikke. Jeg har sett etter, det er ikke en sjel bak der. Ingen. Det går an å se gjennom døra, og jeg så ingen"

"Det kommer noen snart. Det er noen bak der" sier han sta.

"Det ER INGEN bak der!" sier jeg, nå er jeg begynt å bli litt hissig.Tonen min er skarp som svar på hans sure.

Herr Surefjes forventet ikke at jeg skulle ta igjen med den sure tonen hans, og med et tungt sukk går han saaaakte mot panteautomaten. Han kikker inn vinduet i døren for å se om det er noen der, tross hva jeg sa. Han ser ingen. Han åpner motvillig døra og går rundt der inne og ser seg rundt. Ikke en sjel på bakrommet nei. Så lukker han døra. Jeg hører det skrangler i flasker etter en liten stund.

Tre minutter senere starter panteautomaten å gå igjen. Endelig.

Fy fader altså, den ansatte der er nesten grunn til å boikotte butikken! Men jeg liker butikken, de har nyoppussede, rene lokaler, pleier å være flinke og fjerne dato-utgåtte varer (det du finner i hylla er ikke utgått på dato, sånn som konkurrenten i nærheten....), de øvrige ansatte er blide og hyggelige, og jeg liker vareutvalget og merkene de selger, og de har ofte kampanjer på billig brus. Så jeg bruker butikken til tross for Herr Surefjes. Jeg får grøssninger hver gang jeg ser det sure oppsynet hans.

 

 

 

Seriøst... SI IFRA! Skriv gjerne en mail og start med hvor mye du liker butikken ellers, og fortell akkurat denne situasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver og jeg prøver, og håper at en dag så kan de ansatte oppføre seg og gi god kundeservice som de er pålagt. Snakker om full blomstring av HEI HEI med en gang jeg kommer inn i butikken, men et hei og ikke et pottefuckingsurt fjes som om jeg skulle ha vært djevelen og vil bli unngått for hver eneste mulighet. 

Jeg snakker om Jernia Arendal. Min egen lille hjertekjede som jeg har jobbet så hardt for i Oslo, en butikk jeg trivdes å jobbe i, hvor jeg gav mitt absolutte alt, en butikk jeg og mine kollegaer fikk fra bunn 3 til topp 3 i løpet av få måneder. Det samme kan ikke sies om de ansatte her nede i Arendal, for fy faen for noen imkopmitente mennesker. 

Meg: Hei! Har dere spoletråd til combitrim? (Det selges to combitrim av ét merke, hvor de bruker den samme tråden/spolen) 

Ansatt: hvilken combitrim da? 

Meg: Det er vel samme tråd uansett hvilken av de to, er det ikke? :)

Ansatt: Ja.. det vet vel du, gjør du ikke?! Denne skal du ha (fikk heldigvis riktig)  

Får pakkningen og går mot kassen.. står å venter som eneste kunde i butikk, neida, virker som de prøver å unngå meg. 

En ansatt kommer endelig til kassen og er forsatt like pottesur. 

Overhører en annen ansatt som sier at den ikke går inn, og de finner ikke pris. 

Ansatt: Ja, da må vi ringe til xxx for å sjekke. Hmmm 

Meg: Dere må prise den manuelt og slå den inn manuelt, prisen står i cacas boken (kjente igjen varen, hadde samme problem) 

DET BLIKKET VAR NÅDELØST. Røsket til meg varen og omtrent løp ut etter å ha betalt. 

Hadde dette vært én gang, ville jeg forstått at den ansatte kanskje hadde en dårlig dag, men gang på gang på gang, fordi jeg ønsker å støtte kjeden jeg er så glad i, så blir jeg møtt av et surt fjes som aldri har hørt begrepet kundeservice. I dag har jeg gått lei, så sorry mac, men de kan forvente seg en real klage. Og den sitter langt inne for å si det slik. 

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Million skrev:

Jeg var på en Kiwi butikk i Oslo i går for å handle for noen hundrelapper. Når jeg handler, tar jeg med meg en trillevogn, fordi jeg ikke klarer å bære så tungt hele veien hjem igjen. 

Trillevognen jeg hadde med meg til varene, var full av flasker som skulle pantes. Begynte å pante. Panteautomaten tok noen få flasker, før den begynte å pipe, stanset og i displayet kom det opp beskjed om at den var full. Altså må den tømmes av noen ansatte bak der.

*snip*

 

 

Ren nysgjerrighet... Men tar du med en av butikkens trillevogner hjem...? Eller har du egen sånn trilletaske? For hvis du tar butikkens kan jeg kanskje forstå hvorfor de er litt sure på deg der :fnise:

Uansett syns jeg det høres helt bak mål ut av han som jobber der... Jeg ville sendt klage til butikklederen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sugar&Spice skrev:

Ren nysgjerrighet... Men tar du med en av butikkens trillevogner hjem...? Eller har du egen sånn trilletaske? For hvis du tar butikkens kan jeg kanskje forstå hvorfor de er litt sure på deg der :fnise:

Uansett syns jeg det høres helt bak mål ut av han som jobber der... Jeg ville sendt klage til butikklederen!

Å, jeg ser nå at det kan misforstås, det jeg skriver. Jeg har MED MEG en sånn svart trillebag på hjul. Altså min egen, kjøpt selv, ikke en av butikkens handlevogner!

Skal rette i innlegget, det ble litt feil uttrykt, ser jeg nå! :fnise:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Million skrev:

Å, jeg ser nå at det kan misforstås, det jeg skriver. Jeg har MED MEG en sånn svart trillebag på hjul. Altså min egen, kjøpt selv, ikke en av butikkens handlevogner!

Skal rette i innlegget, det ble litt feil uttrykt, ser jeg nå! :fnise:

Jeg stusset litt nemlig, men godt vi fikk oppklart det :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...

Ei ansatt hos Specsavers bestilte feil styrke på brillene mine:ler: Og 2 uker etter at de oppdaget feilen har de enda ikke fått bytta glass i det ene brilleparet xD 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
På 20.6.2017 den 19.23, aptdaemon skrev:

Han på 7-eleven som mistet pølsa på gulvet, plukket den opp og la den på grillen.

Æsj :spy::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
På 20.6.2017 den 19.09, Sugar&Spice skrev:

Ren nysgjerrighet... Men tar du med en av butikkens trillevogner hjem...? Eller har du egen sånn trilletaske? For hvis du tar butikkens kan jeg kanskje forstå hvorfor de er litt sure på deg der :fnise:

Uansett syns jeg det høres helt bak mål ut av han som jobber der... Jeg ville sendt klage til butikklederen!

Hahaha så for meg en som bare triller med seg handlevogna ut av butikken og hjem igjen og parkerer den i gangen :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag holdt jeg på å begynne å le høylytt inne på matbutikken! :fnise: 
Jeg ble først stående i kø bak en kunde som tydeligvis hadde som prinsipp at man ikke flytter seg bort til betalingsterminalen før alle varene har seilt nedover båndet og butikkansatte sier prisen. Da hun plutselig rørte på seg gikk hun bare ned og begynte å pakke varer, mens to brusbokser hun skulle ha lå igjen. Mannen hennes måtte minne henne på de to boksene, og dama tuslet saaaakte tilbake til betalingsterminalen med et tomt blikk. Mulig dette var det som trigget den komiske oppførselen til butikkdama, for hun ble tydeligvis smittet av kundens apatiske treghet. Jeg er vant med at de ansatte i denne butikken alltid er blide og sier hei til kundene, men denne dama gadd ikke se på meg en gang, og langt mindre nedlate seg til å si hei. Hun hadde tomt blikk og furteleppe, og dro de to blomsterbukettene mine saaaakte forbi strekkodeleseren. Jeg er sikker på jeg hørte et lite sukk også. Da den ene ikke ble registrert, himlet hun litt med øynene, tygde/smattet på tyggisen sin og dro den minst like sakte og apatisk forbi på nytt. Og på nytt. Med stadig mer apatisk blikk. Da hun endelig fikk det til stoppet hun opp, rettet litt på armbåndet sitt og kikket til siden med et om mulig enda tommere blikk mens jeg betalte med kortet mitt. før hun snudde seg mot meg og sa med tidenes mest uinteresserte stemme: "kvittering?" Jeg sa smilende neitakk og fikk et kort og monotont "ok" tilbake.

Det som var så komisk var at hun jo ikke var frekk eller noe, bare så inni granskauen apatisk og tom i blikket. Som hentet ut av en eller annen tragisk lavbudsjett film om mennesker som har mistet sjela si, en zombiefilm eller noe :ler: Vanskelig å forklare men veldig komisk!
 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

I riktig gamle dager, den gang det var postkontor på bortimot hvert gatehjørne, fikk jeg en hentelapp i posten. Tradisjonen tro, stod det at pakken kunne hentes på det lokale postkontoret, men ikke noe om hvilket postkontor dette var. Siden jeg var nytilflyttet og ennå ikke hadde fått telefonkatalogen (og langt mindre internett, det tok en god del år til), gikk jeg til det jeg trodde var nærmeste postkontor.

Hei, sa jeg til damen i luka. Jeg har fått en hentelapp her, og lurer på om det er her pakken skal hentes.

Nei, det visste hun ikke. Jeg måtte finne ut hvilket postkontor jeg soknet til først.

Det er ikke dere som betjener slik og sånn adresse da, spurte jeg, men nei, det kunne hun ikke svare på. Jeg måtte finne ut hvilket postkontor jeg soknet til først.

Ok, men hvordan kan jeg finne ut det, da?

Nei, da måtte jeg gå hjem og slå opp i de gule sidene og ringe posten sentralt for å spørre.

Så du kan ikke svare på hvilket område dette postkontoret betjener?

Nei, det kunne hun ikke. Jeg måtte gå hjem og slå opp i de gule sidene etc. etc.

Du kan ikke sjekke om pakka ligger her, da?

Nei, jeg måtte gå hjem og slå opp - ja, dere skjønner tegninga.

Etter mye om og men gikk hun med på å låne meg de gule sidene siden jeg ennå ikke hadde fått dem selv. Deretter gikk jeg hjem og ringte posten (ingen mobiltelefon heller, gitt). Så gikk jeg tilbake til samme dama og hentet pakka.

Det var egentlig ikke at hun sa så skrekkelig mye dumt, men det hadde kanskje gått an å være en liten anelse mer hjelpsom?

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg var 11 år så skulle jeg og en kompis pante noen flasker på bensinstasjonen, når mannen bak disken spurte om jeg skulle dem så sa jeg "Ja, hva trodde du da? At jeg skulle spise dem? :P) Han gikk bak i lageret med posen og så kom han ut igjen og ga meg posen med flaskene og sa at om jeg skal være så frekk så kan jeg bare gå herfra. Lol, taklet ikke en spøk en gang og det fra et barn :hoho:

Endret av Winza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke en stor sak akkurat. Men jeg blir oppgitt når jeg skal betale i kassa og h*n som sitter der ikke engang kaster et blikk på meg, sier ikke "hei" eller noe. Slår inn varene, sier prisen med robot-stemme, kikker ut i lufta og venter på jeg skal betale. Føler jeg er i veien eller at jeg må skynde meg å bli ferdig, akkurat som om den ansatte er dritlei av kundene som skal komme å forstyrre eller noe..? :klo: Det koster vel ikke så mye å møte blikket til kunden, gi et lite smil og si hei?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 97'girl skrev:

Dette er ikke en stor sak akkurat. Men jeg blir oppgitt når jeg skal betale i kassa og h*n som sitter der ikke engang kaster et blikk på meg, sier ikke "hei" eller noe. Slår inn varene, sier prisen med robot-stemme, kikker ut i lufta og venter på jeg skal betale. Føler jeg er i veien eller at jeg må skynde meg å bli ferdig, akkurat som om den ansatte er dritlei av kundene som skal komme å forstyrre eller noe..? :klo: Det koster vel ikke så mye å møte blikket til kunden, gi et lite smil og si hei?

Eller når de ikke sier hei eller hadet tilbake :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Winza skrev:

Eller når de ikke sier hei eller hadet tilbake :angry:

Haha ja, blir nesten litt flaut.. eller når man har betalt og de sier hadet, så bruker man en evighet på å pakke i posene så tar det 5 minutter før man kommer seg ut :rodme:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, 97'girl skrev:

Haha ja, blir nesten litt flaut.. eller når man har betalt og de sier hadet, så bruker man en evighet på å pakke i posene så tar det 5 minutter før man kommer seg ut :rodme:

Og de andre sine varer kommer og trenger plassen :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, padawan skrev:

Jeg skjønne rikke hvorfor du ikke sier ifra til butikksjefen angående han fyren. 

Jeg er vel litt unnvikende der, liker ikke å klage - iallfall ikke på personer. Men jeg har faktisk ikke sett snurten av Herr Surefjes i butikken på en god stund nå. Den siste tiden når har vært der, har jeg ikke sett snurten av han. Kanskje han har sluttet, kanskje han selv innså at han ikke passer i et serviceyrke eller sjefen hans innså det og ga han fyken? :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...