Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

 

Jeg synes ikke du skal nøye deg med et raskt 'hade' til denne personen, men sende inn en skikkelig klage.

Anonymkode: 29f4c...961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Kundeservicen til enkelte butikker i Arendal får meg til å lure. Du kan møte på de blideste i en butikk, for å gå til "hva faen skjedde nå" i en annen. Jeg er ikke personen som blir irritert på de ansatte, som regel, men når man oppfører seg som dritt, får du dritt tilbake. 

Elkjøp i Arendal, vet.da.faen.hvor.jeg.skal.starte. 

Finner varen vi skal ha til 999,- og går mot kassen. 1599,- blir det da! 

- Da tror jeg det henger en feil prislapp på varen i hyllen :) 

"Eh, nei det gjør det ikke?!" 

- Jo, den står at den koster 999, og ikke 1600 :) 

"Ja da får du snakke med noen ute i butikken da så du får prøve å få den billigere" 

Tar på meg smilet og går for å finne en ansatt. Nada, ingen, absolutt ikke en eneste sjel. Trekker en kølapp på systemet dems for hvitevarer (som er i helt motsatt ende) 20 minutter ventetid (og enda ikke sett en ansatt i området rundt den avdelingen, kamera, tv, data etc) 

*min tur* 

- Ja hei, jeg tror denne er feilpriset, prisen på lappen og kasseprisen er forskjellige :) 

"Ja, men da får du snakke med de som jobber i den avdelingen da, herregud hva tror du jeg gjør her? Jeg selger hvitevarer, ikke harddisker"

Nå var jo selvfølgelig min grense nådd, så det smilet som jeg hadde ble til

- Tror du jeg hadde gått hit, om jeg hadde funnet en ansatt i den riktige avdelingen, eller? Når det er så jævlig vanskelig å finne en av dere, så blir det slik. Enten kan du hjelpe meg, eller så får du finne "den riktige ansatte" (sarkastisk tone her nå) for meg, slik at jeg slipper å plage deg, for som vi vet, kunder er jo så jævlig plagsomme. 

"Ah greit da!" 

Og hvordan det kunne ha gått; 

"Hei, du jeg tror denne er feilpriset :)" - Å, du det skal jeg fikse på, ikke noe problem! 

Ellers er det en fyr på subway her nede som også fortjener sitt eget innlegg, men det handler om helt andre ting. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke butikkansatt, men kundebehandler. Hadde en time i dag og legen skrev på skjema at jeg skulle har time om en mnd igjen. Jeg kommer til resepsjonen og sekretæren der ser over skjema osv. Så kommer hun til punktet om ny time og jeg sier at jeg vil ha den litt utpå dagen, men det var umulig, for på den 10. (det er 10. i dag) var det bare en tidlig time. Jeg måtte fortelle henne at når legen skrev 1 mnd, så mente han ikke nødvendigvis på dagen, men gjerne dagen/uken etter. Hun må være ny i resepsjonen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.1.2017 den 21.29, dillyduzit skrev:

Kundeservicen til enkelte butikker i Arendal får meg til å lure. Du kan møte på de blideste i en butikk, for å gå til "hva faen skjedde nå" i en annen. Jeg er ikke personen som blir irritert på de ansatte, som regel, men når man oppfører seg som dritt, får du dritt tilbake. 

Elkjøp i Arendal, vet.da.faen.hvor.jeg.skal.starte. 

Finner varen vi skal ha til 999,- og går mot kassen. 1599,- blir det da! 

- Da tror jeg det henger en feil prislapp på varen i hyllen :) 

"Eh, nei det gjør det ikke?!" 

- Jo, den står at den koster 999, og ikke 1600 :) 

"Ja da får du snakke med noen ute i butikken da så du får prøve å få den billigere" 

Tar på meg smilet og går for å finne en ansatt. Nada, ingen, absolutt ikke en eneste sjel. Trekker en kølapp på systemet dems for hvitevarer (som er i helt motsatt ende) 20 minutter ventetid (og enda ikke sett en ansatt i området rundt den avdelingen, kamera, tv, data etc) 

*min tur* 

- Ja hei, jeg tror denne er feilpriset, prisen på lappen og kasseprisen er forskjellige :) 

"Ja, men da får du snakke med de som jobber i den avdelingen da, herregud hva tror du jeg gjør her? Jeg selger hvitevarer, ikke harddisker"

Nå var jo selvfølgelig min grense nådd, så det smilet som jeg hadde ble til

- Tror du jeg hadde gått hit, om jeg hadde funnet en ansatt i den riktige avdelingen, eller? Når det er så jævlig vanskelig å finne en av dere, så blir det slik. Enten kan du hjelpe meg, eller så får du finne "den riktige ansatte" (sarkastisk tone her nå) for meg, slik at jeg slipper å plage deg, for som vi vet, kunder er jo så jævlig plagsomme. 

"Ah greit da!" 

Og hvordan det kunne ha gått; 

"Hei, du jeg tror denne er feilpriset :)" - Å, du det skal jeg fikse på, ikke noe problem! 

Ellers er det en fyr på subway her nede som også fortjener sitt eget innlegg, men det handler om helt andre ting. 

Er det Elkjøp på Stoa du snakker om? Der har jeg snudd og gått flere ganger. Skulle ha en ny Macbook Pro en gang og jeg viste nøyaktig hva jeg skulle ha. Jeg driver mye med filmredigering og spill osv så ville ha en med minst 8GB minne (dette er noen år siden da standard macbook hadde 4GB). Lagringskapasiteten var ikke såååå nøye da jeg uansett overfører alt til eksterne hardisker. 

Siden jeg er jente oppførte den ansatte seg som om jeg ikke hadde peiling på hva jeg snakket om. Han prøvde å selge meg en standard Macbook Air da denne var sååååå mye bedre enn den jeg ville ha. Bitch please, ville jeg hatt en Air så hadde jeg spurt om dette! Den maskinen han anbefalte var ikke sterk nok til mitt bruk, men dette hadde jo tross alt ikke jeg peiling på 🙄 At jeg allerede hadde en tilsvarende maskin hjemme som ikke klarte å levere bare overså han.

Det endte med at jeg dro ned på Expert noen hundre meter unna og fikk den Macbooken jeg ville ha uten diskusjon.

Anonymkode: 18430...d0e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det Elkjøp på Stoa du snakker om? Der har jeg snudd og gått flere ganger. Skulle ha en ny Macbook Pro en gang og jeg viste nøyaktig hva jeg skulle ha. Jeg driver mye med filmredigering og spill osv så ville ha en med minst 8GB minne (dette er noen år siden da standard macbook hadde 4GB). Lagringskapasiteten var ikke såååå nøye da jeg uansett overfører alt til eksterne hardisker. 

Siden jeg er jente oppførte den ansatte seg som om jeg ikke hadde peiling på hva jeg snakket om. Han prøvde å selge meg en standard Macbook Air da denne var sååååå mye bedre enn den jeg ville ha. Bitch please, ville jeg hatt en Air så hadde jeg spurt om dette! Den maskinen han anbefalte var ikke sterk nok til mitt bruk, men dette hadde jo tross alt ikke jeg peiling på 🙄 At jeg allerede hadde en tilsvarende maskin hjemme som ikke klarte å levere bare overså han.

Det endte med at jeg dro ned på Expert noen hundre meter unna og fikk den Macbooken jeg ville ha uten diskusjon.

Anonymkode: 18430...d0e

 

Stemmer det. Det var like før jeg dro ned på Expert, men det var en grense nådd for å si det slik. Haha, og jeg som leverte en søknad på Stoa, kanskje greit at jeg ikke fikk jobben. 

Som regel liker jeg meg ikke på expert, men har aldri (!) opplevd noe dårlig kundeservice hos dem. De prøver så godt de kan hvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det egentlig med dere Rema ansatte for dagen? Får dere mange klager?

Jeg bruker ikke Æ (windows tlf), men det jeg reagerer på er at bankterminalene har blitt gørrtreige!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Dette er min egen. 

 

Kunde: Jeg vil gjerne ha disse, i størrelse 43. 

Meg: Det skal du få. 

*Går og henter størrelse 40* 

*Sjekker at begge størrelsene er like. Ser at begge er størrelse 40.*

Kunde: Stemmer det?

Meg: Ja, det stemmer helt perfekt. 

Kunden betaler, og kommer tilbake like etterpå. "Du det stemte ikke helt perfekt likevel. De er noen nummer mindre enn det jeg ba om."

:sjenert:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.1.2017 den 14.07, dillyduzit skrev:

Stemmer det. Det var like før jeg dro ned på Expert, men det var en grense nådd for å si det slik. Haha, og jeg som leverte en søknad på Stoa, kanskje greit at jeg ikke fikk jobben. 

Som regel liker jeg meg ikke på expert, men har aldri (!) opplevd noe dårlig kundeservice hos dem. De prøver så godt de kan hvertfall. 

Vi har sikkert truffet på samme person. Skulle kjøpe en støvsuger på Elkjøp også en gang. Endte med å kjøpe på Coop for orker ikke kundeservicen (eller mangelen på den) på Elkjøp. Som du sier: på Expert prøver de iallfall 🙄

Anonymkode: 18430...d0e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13. januar 2017 den 21.18, MalloryK skrev:

Hvordan går det egentlig med dere Rema ansatte for dagen? Får dere mange klager?

Jeg bruker ikke Æ (windows tlf), men det jeg reagerer på er at bankterminalene har blitt gørrtreige!

Joda. Det går fint det. Har en del kunder som ler noe vondsomt i kassen når jeg spør "har du æ forresten?" 

Da får jeg som svar "Ja, jeg har ÆÆÆÆ!" Høres ut som om det står en flokk sauer i kassen. 

Har hatt noen kunder som er sure for at rema kutter en del produkt. Og det er jo vi som sitter i kassen som får beskjed om hva de er så sint og sur for, men de fleste beklager seg og sier at det er jo ikke jeg som bestemmer hva som skal være i hyllene. Så da går det helt fint 😊 

Anonymkode: 11edd...818

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og kjæresten var på Kiwi og handlet mat og snop til helgen sammen, og plukket med en pakke tamponger. Gutten bak kassa skravlet som en foss mens han slo inn varene, litt kleint, men greit nok.

Men ble litt vel forfjamset da han kom til tampongene og så fint sa:  "Åjasså, det er den uka, ja! Da blir der vel ikke noe på deg i helgen, da.. eller du kjører kanskje brannbil?" og blunket til kjæresten min.. Altså ?! 😳 

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, lostpenguin skrev:

Jeg og kjæresten var på Kiwi og handlet mat og snop til helgen sammen, og plukket med en pakke tamponger. Gutten bak kassa skravlet som en foss mens han slo inn varene, litt kleint, men greit nok.

Men ble litt vel forfjamset da han kom til tampongene og så fint sa:  "Åjasså, det er den uka, ja! Da blir der vel ikke noe på deg i helgen, da.. eller du kjører kanskje brannbil?" og blunket til kjæresten min.. Altså ?! 😳 

:skratte: Jeg hadde dødd av flauhet! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke opplevd noe ekstremt,men for ikke så lenge siden spurte jeg i en butikk om de hadde en vare igjen på lager,siden det var tomt for den i butikkhylla. "Jeg skal sjekke",sier hun i kassa. For henne betydde det tydeligvis at hun skulle sjekke etter å ha ekspedert alle de andre i køen først,selv om hun sjekket lagerbeholdningen via en PC i kassa. Jeg var tydeligvis mindre verdt enn de andre kundene siden jeg ikke skulle kjøpe noe akkurat da

Ellers har jeg opplevd flere ganger i matbutikken at køen stopper opp fordi den før meg skravler lenge med den som står i kassa,uten at den i kassa begynner å ekspedere nestemann.

Anonymkode: 6cb8f...611

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke opplevd noe ekstremt,men for ikke så lenge siden spurte jeg i en butikk om de hadde en vare igjen på lager,siden det var tomt for den i butikkhylla. "Jeg skal sjekke",sier hun i kassa. For henne betydde det tydeligvis at hun skulle sjekke etter å ha ekspedert alle de andre i køen først,selv om hun sjekket lagerbeholdningen via en PC i kassa. Jeg var tydeligvis mindre verdt enn de andre kundene siden jeg ikke skulle kjøpe noe akkurat da

Ellers har jeg opplevd flere ganger i matbutikken at køen stopper opp fordi den før meg skravler lenge med den som står i kassa,uten at den i kassa begynner å ekspedere nestemann.

Anonymkode: 6cb8f...611

Sto du i kø for å spørre da? Eller trengte du deg foran de som sto der? 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var student hadde jeg spinka og spart for å kjøpe meg en av toppmodellene innen mobiltelefoner. Et par dager etter jeg hadde fått ny, var jeg på en lokal restaurant. Når servitøren skulle rydde av maten etter vi hadde spist, klarte han faktisk å miste den ene kniven ned på bordet der telefonen min lå. Skjermen knuste, og mobilen var ubrukelig. Servitøren la seg langflat og sa at jeg fikk kjøpe meg ny tilsvarende telefon og bare sende inn kvitteringen til dem. Supert! Tenkte jeg. Gikk å kjøpte meg ny telefon og skulle til å levere inn kvitteringen, da jeg møtte på sjefen til restauranten. Fikk da slengt i fjeset at de kunne nok ikke betale telefonen, og hva hans ansatte gjorde og sa, kunne vel ikke han ta ansvar for. Vi krangla mye frem og tilbake, endte med at jeg begynte å gråte i telefonen (hadde kjøpt en ny telefon til mange tusen som jeg ikke hadde råd til), i tillegg til at min mor (!) fikk prata en del med han. Fikk til slutt tilbakebetalt telefonen men fy søren for en ekkel og lite kundeinnstilt sjef!!

En annen gang var jeg på MM sammen med ei venninne, der de hadde et pakketilbud med middag og vin til maten. Venninna mi kjørte, så hun ville heller ha en pepsi sa hun.
Da vi skulle betale finner vi ut at venninna mi må betale for pepsien. Hun spurte servitrisen om ikke drikke var inkludert i tilbudet? Joda, sa servitrisen, men det gjaldt bare vin. Endte med at venninna mi fikk vinglasset sitt og tømte det ut på fortauet mens servitrisen så på.. :fnise:

Anonymkode: 9a1f1...953

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke helt en dum ting, mest morsom.

Jeg handla på Rema og kjøpte diverse grønnsaker, blant annet en ingefærrot i løsvekt. Den heller unge mannen i kassen så litt rar ut når han skulle slå den inn, og jeg sa jeg ville ha kvittering når han spurte, i ren nysgjerrighet over hva han hadde slått den inn som. Jeg så over lappen når jeg kom hjem: Granateple inn. Granateple ut. Ingen ingefær inn.

Måtte le litt av han da, men veldig hyggelig gjort. Han kunne bare ha spurt meg. ;)

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Var innom en annen bensinstasjon i samme kjede som jeg jobber. Satt å spiste da det kom en kunde inn og spurte etter baklyspære. Først ble jeg småirritert på kunden, det er ikke noe fasit på hva som er en baklyspære, hvilken skal du ha??? Men svaret fra den ansatte var verre, "hvilket H nummer er det?" ........ Har ennå tilgode å se en H pære i en baklykt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Var på en restaurant i Frankrike. Jeg var sammen med en vennegjeng og vi var ganske mange så vi tok opp litt plass. Så var det en som jobbet på restauranten og skulle vaske noe bord. Istedenfor å spørre enkelt om jeg bare kunne flytte meg litt tok fyren og dyttet meg vekk med ordentlig kraft i armen. (Går liksom an å bare si unnskyld meg?) :fnise:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kom over denne tråden og her er mitt bidrag. 

for mange år siden, skulle jeg kjøpe en pk prince mild , samtalen ble slik:

Hei, 20 prince mild takk

-stirrer på meg" det er tomt

åja , kan få to 10pakninger da

-nei, det kan du ikke, det er andre også som skal ha! 

Eh, O.k.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle handle bukser for en stund siden.  

Ansatt: "Ville du hatt noe hjelp?"
Jeg: "Nei takk, jeg bare titter litt jeg."

Ansatt: "Du ser på noen fine bukser ja. Hva slags størrelse tenkte du på da?" - jeg svarte for å være høflig, så fant hun noen bukser jeg kunne prøve. Som mann vil jeg bli ferdig med handelen så fort som mulig, så jeg gikk inni prøverommet og prøvde dem. Hun fulgte etter og ventet utenfor prøverommet.

Etter kanskje 20 sekunder hører jeg: "Passet buksene eller?"... Jeg hadde ikke fått tid til å ta på meg buksene en gang.

De passet, så jeg gikk for å betale. Da sa hun: "Du trenger vel ikke noen nye truser?". Jeg svarte høflig nei. Da sa hun: "Hva med noen nye sokker da?".

Fint å vise at man vil hjelpe kunden, men synes det kan bli litt for masete, spesielt når jeg svarte høflig "nei" da hun spurte om jeg trengte noe hjelp.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElMona
42 minutter siden, kenpet skrev:

Skulle handle bukser for en stund siden.  

Ansatt: "Ville du hatt noe hjelp?"
Jeg: "Nei takk, jeg bare titter litt jeg."

Ansatt: "Du ser på noen fine bukser ja. Hva slags størrelse tenkte du på da?" - jeg svarte for å være høflig, så fant hun noen bukser jeg kunne prøve. Som mann vil jeg bli ferdig med handelen så fort som mulig, så jeg gikk inni prøverommet og prøvde dem. Hun fulgte etter og ventet utenfor prøverommet.

Etter kanskje 20 sekunder hører jeg: "Passet buksene eller?"... Jeg hadde ikke fått tid til å ta på meg buksene en gang.

De passet, så jeg gikk for å betale. Da sa hun: "Du trenger vel ikke noen nye truser?". Jeg svarte høflig nei. Da sa hun: "Hva med noen nye sokker da?".

Fint å vise at man vil hjelpe kunden, men synes det kan bli litt for masete, spesielt når jeg svarte høflig "nei" da hun spurte om jeg trengte noe hjelp.

Det kan hende hun trodde du var secret shopper (slike som butikkene leier inn for å sjekke at de ansatte gjør alt de har fått beskjed om) Da må hun passe på å tilby spesifikk hjelp, pushe mersalg og generelt være litt irriterende. De ansatte liker det ikke noe mer enn kundene, men det sitter nå noen på toppen og bestemmer at slik skal det være

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...