Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

Hoho! Knalltråd! Har et par gode historier selv:

Jeg var og handlet på lokalbutikken. Bak kassa sitter det ei som tydeligvis er under opplæring; har ikke sett henne før og en av de andre som jobber der stod bak henne og forklarte hva hun skyulle gjøre. Greit nok.

Hun så i tillegg...mindre intelligent ut. Blondt, veldig slitt hår, 5 cm med orange brunkrem, masse øyesminke, LANGE negler, fullstendig tomme øyne og sa "eeeeeh?" hele tiden.

Jeg: *legger varer på bånd*

Hun: *begynner å scanne varer* Veeeeldig treigt, men det er jo greit når noen tydeligvis er helt ny.

Når hun kommer til blomkålen min får hun problemer. Hun stirrer først tomt på meg, så på han som lærer henne opp.

Han: - den der er det stykkpris på, så du trenger ikke legge den på vekta. Bare slå den opp i lista, og slå inn koden.

Hun: *begynner å bla i lista over koder. Blar og blar. Og blar.*

Han: - Nå har du vel bladd forbi den for lenge siden?

Hun: - Eeeeh? Åååå jaaaa... *begynner å bla igjen*

Han: - Nei, nå bladde du forbi igjen, den er jo på B?

Hun: - Eeh? Å... B... *blar opp på B og stirrer tomt*

Han: - Den...er rett foran deg? Koden?

Hun: - Eeeh? Jeg vet ikke hva dette er, jeg...

Han: *får store øyne* ............blomkål!?!

Hun: - Åååå....

Hun får da slått den inn til slutt, og jeg går og pakker varer. Da jeg kom hjem la jeg merke til at hun har slått inn (den modne, svarte) avocadoen min som en pære! :ler:

Hahahaha, en pære faktisk!! :ler::skratte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har selv jobbet i butikk og egentlig aldri opplevd medarbeidere eller andre butikkansatte si noe spesielt dumt, men FY faen det er mange dumme, frekke og ekle kunder.

Hmm, sant nok .. Man opplever mye rart på baksiden av kassa og i løpet av en dag, for å si det sånn :gjeiper: men vil heller si at jeg har mange teite, morsomme og komiske situasjoner enn at kundene er ekle, dumme osv..

Her om dagen så kom det en mann og spurte meg om jeg hadde "sånne som man trer på" og jeg ser litt dumt på ham og liksom.. eh? er det kondomer du mener, eller? han ser bare dumt på meg, så går han inn i butikken igjen. En stund senere så kommer han tilbake med en strømpebukse.. Jeg følte meg litt dum der jeg satt, gitt :skratte:

Endret av LadyK
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom Deli de Luca for en kjapp matbit i går ettermiddag.

Var en ung mann på ca 20 som betjente meg. Jeg spurte om han hadde børek med spinat, men nei desverre. Greit det. Så jeg pekte på noe blant "ferskvarene" jeg ikke har sett før, og spurte hva er det?

Deliansatt: "Det er ikke noe kjøtt"

Jeg: "Ånei, men hva er det"

Deliansatt: "Det er pesto"

Jeg: "Åja, pesto, og....?"

Deliansatt: (nå litt irrritert og utbryter): "OST!! Pesto er ost på engelsk"

Jeg: (litt satt ut): "Prøver en sånn jeg da. .... Pesto er jo en slags saus med basilikum eller tomat da."

Deliansatt: "Og OST!!!"

:ler:

For øvrig viste det seg at det var en slags sammenrullet pizza som var kjempegod med tomatsaus, pesto, mozarella og oliven, så han kunne med god samvittighet prøvd litt hardere å selge.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella
Skulle kjøpe oppvaskmaskin på Elkjøp, viste akkurat hvilken og gikk rett bort til den. En mann kommer bort å spør om han kan hjelpe meg.

Jeg: Ja, jeg vil ha den oppvaskmaskinen der.

Han: Neinei, du må ha denne er (peker på en dyrere ved siden av)

Jeg: Nei, jeg skal ha den der.

Han: Nei, du må ha denne her (peker fortsatt på den dyre ved siden av)

Jeg: Ehh..nei, jeg skal ha den der (peker på den jeg vil ha) er du tom for den kanskje?

Han: Nei, vi har den på lager.

Jeg: Ja, da skal jeg ha en slik.

Han: Nei. Du må ha en slik (peker fortsatt på den dyre)

Og slik sto vi i lenge. Jeg prøvde å forklare at nei, jeg vil ikke ha den andre, den er dyrere og jeg har ikke penger. Den jeg vil ha er bra nok for meg. Osv, men han sto på sitt.

Til slutt måtte jeg bare gå, det ble for pinlig. Gikk tilbake etter en halvtime og fikk snakke med en annen person. Da fikk jeg kjøpe oppvaskmaskinen uten problemer.

Har vært borti sånne selgere jeg også... En gang gikk jeg innom en butikk for å kjøpe et billig dampstrykejern som de hadde avertert i reklamebladet sitt. Da ble jeg møtt av en overivrig ung mann som mente (i fullt alvor) at jeg heller kunne kjøpe en steam-station med tilhørende brett og alt...! Jada, en fattig student trenger jo absolutt en steam-station til over tusen kroner... :gjeiper:

Heldigvis fikk jeg etterhvert kjøpt strykejernet til 198,- uten altfor mye diskusjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Gjest ElMona

Husker engang jeg hadde vert i en pc-butikk og kjøpt noen fargeerike cd-cover. Da jeg kom hjem og åpnet pakken så var det flere av coverne som var knust i hengslene/festene og noen knakk idet jeg prøvde å åpne dem. Tok med pakken tilbake til butikken og forklarte i en vennlig tone til en av de ansatte som stod litt for seg selv at disse var ødelagte da jeg åpnet pakken. Den butikkansatte svarte bare "det kan ikke jeg gjøre noe med" mens han så dumt på meg. Jeg ble så paff at jeg bare sa "Åh.." og gikk.. Har skydd hele butikkjeden siden... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en opplevelse for et par år siden, som virkelig overrasket meg.

Jeg gikk inn i en klesbutikk fordi jeg trenge tykke strømperbukser/tights.

I kassen står en jente jeg gikk på skolen med en gang, av den typen som er så "kule" at de bare er stille og sure hele tiden.

Hun har flere ganger virket sur og misfornøyd, og ikke lenge etter det jeg nå skal fotelle om, sluttet hun faktisk å jobbe der.

Jeg går inn og ser meg rundt, og etter en stund kommer hun, og med et "jeg har nettop fått hundedritt stukket opp under nesa" -uttrykk spør hun meg om jeg trenger hjelp

Jeg: Ja, jeg trenger noen tykke strømpebukser eller tights

Hun: Okei... Hva skal DU med sånne? Det er jo ikke vinter lengre

Meg: Nei, men jeg vil ha sånne likevel

*hun ser skikkelig misfornøyd ut, sukker, viser meg hvor strømpebuksene er, og forlater meg der uten å si et ord*

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Hvordan skulle hun vite at du hadde kjøpt den der når du ikke hadde kvittering?

Jeg synes ikke det var teit at hun ikke lot seg bøye på det, men at hun lot seg bøye to dager senere er jo ikke bra.

Men moren hadde jo kvitteringen. Det skriver vedkommende i innlegget sitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den lokale remaen er det to kassapersoner jeg unngår for mitt bare liv. Hun ene er overhyggelig og legger merke til når vi er der, hva vi handler og omtrent hvor vi bor. Det er skikkelig ubehagelig. Det er greit med hyggelige folk i kassa, men de trenger ikke kommentere hva vi kjøper og hvor lenge det er siden vi var der sist.

Den andre er en rimelig uinteressert unggutt som bare kaster varene nedover båndet. Hvis jeg handler noe som helst som kanskje ikke tåler den behandlingen så går jeg i en annen kasse. Egg og tacoskjell og sånt er garantert knust. Han er også generelt sur, sukker og himler med øynene når jeg ber om pose og jeg har aldri sett ham smile i det hele tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom KID for noen uker siden da jeg opplevde denne ubehagelige opplevelsen:

Det var tydeligvis ei ny ung jente under opplæring/nyansatt i butikken som fikk gjennomgå. Det begynte med at ei eldre dame som var ansatt i butikken stopper jenta med armene fulle av puter og kommanderer henne høylytt tilbake og sier "du skal gå inn på lageret å hente, ikke plukke utifra hyllene, hvor mange ganger må jeg si det!?". Så blir det stille noen minutter til den eldre damen går bort til bordet jenta har stablet/dandert opp varene på og kommer med uttalelsen " dette har jeg sagt til deg, hvorfor gjør du ikke som jeg sier - varer med like farger skal overfor hverandre!"

Kan skjønne at det jenta gjorde kanskje ikke var helt riktig, men å ta opp diskusjonen høylytt i butikken gjorde iallfall at jeg mistet all respekt for den eldre dama. Jeg sto forresten iallfall 10 meter unna og og denne diskusjonen kunne alle i butikken høre.

Endret av Isabell84
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Dette handler ikke om en sur kassedame, men om en butikkansatt som gjør livet litt lysere for kundene, så jeg tar den likevel for den er litt morsom.

Mannen min er fast kunde på den lokale Rema og han handler der hver dag. En dag han skulle betale spurte kassadama om han skulle ha sigaretter. "Nei, ikke i dag" svarte han. "Skal du ha tobakk?" "Nei, ikke det heller" "Skal du ha bank?"

Jeg bare knakk fullstendig sammen i latter. Hurra for engasjerte butikkansatte :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttungen min skulle få sine første sko, så vi går inn i skobutikken og ber om hjelp til å finne riktig størelse. Damen måler foten og forteller meg at han er str 21. Etter å ha tittet og spurt viser det seg at ingen av skoene jeg liker finnes i str 21, så jeg spør om hun tror str 22 blir for stort. Hun måler og informerer meg om at str 22 er 12 mm større enn foten hans. Samtalen fortsatte ca slik:

Meg: "Hvor mye for stort er det greit å ha?"

Hun: "Det anbefales at skoene er 1-1,5 cm for store."

Meg: "Så da må jo str 22 være helt riktig"

Hun: "Str 22 er 12 mm for stort"

Meg: "...og 12 mm er midt i mellom 1cm og 1,5cm..."

Hun: "Jeg målte foten hans og den var str 21"

Etter et par runder til kjøpte jeg et par i str 22, og den ettermiddagen begynte han å gå, så helt feil var det neppe.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 måneder senere...

Gammel tråd som fortjener å komme opp :)

Siden jeg selv jobber i serviceyrke og har jobbet med svært ulike deler av den, så er jeg veldig bevist på den servicen jeg mottar når jeg er kunde. For å si det slik, det er ikke rent sjeldent jeg kommer ut fra en butikk og tenker at om sjefen min så meg si/gjøre noe som butikkansatte der gjorde, så hadde jeg fått advarsel på flekken...

Noe av det mest provoserende jeg har opplevd var på Big Horn i Bergen. Vi var en klasse (10 studenter) som hadde bestilt bord til middag. Bestilte og satt fint og ventet på mat. Etter nesten 10 minutter kommer servitøren og sier at de er tom for halvparten av forrettene. De som hadde bestilt disse typene ble jo litt snurt men valgte å bestille andre ting. Etter noen ny minutter kom jenten tilbake og sa at de nå var tom for noen av potettypene. Igjen, vi litt snurt, men lot det står til og endret igjen bestillingene våre. Bortenfor oss ble et annet bord fyllt opp, og HEY, de fikk plutselig sine poteter og forretter. Når dette ble kommentert til servitøren ble hun kjempe sur og kunne forklare det med at de fant noen ingredienser på kjølen, så de var ikke tom like vell. De som måtte bytte sine ting spurte så fint om de kunne få endre tilbake til orginalbestilling, men nei, da måtte de betale ekstra!

Fikk så maten og en i besøket endte opp med en biff som var ca 1/3 av størrelsen som de andre som bestilte samme. Klaget og fikk surt til svar at slik var det bare. Noen kjøttbiter var bare litt mindre, den kom kanskje fra en mindre ku? Der ble jo logisk nok litt diskusjon, når man bestiller det samme, så forventer mann å få mat av samme størrelse. men nei, hun sto på sitt. Det at den var mye mindre og også veide mye mindre var irrelevant. Ny kunne han i allefall ikke få, og heller ikke rabatt... Når middagen var over kom samme kvinnemennesket rett bort med regningene og serverte den fantastiske kommentarern "dere har vell ikke råd til dessert da....". Gjett hvem som bestilte desseert på trass :fnise:

Når vi var ferdig og skulle betale ble hun så kjempe sur fordi så mange ville betale med kort (her snakker vi himling med øyne og sukk og stønn). Flr hun presisterte å stå og henge over ryggen til de som brukte kortterminalen og flere ganger presisere at minst 10% tips var faktisk ganske vanlig.... Fikk hun tips? NOPE!

Også opplevd å komme inn i tom narvesenbutikk (senterbutikk med stor åpning inn mot senteret og egen dør ut mot gaten) og stått forran tippeautomaten i godt over 45sek, før det kommer en annsatt inn fra gaten med en sigg i hendene :S "Skal du bare tippe?" Spurte hun, som om hun overveide å ta siggen med inn eller noe slikt :S

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært en del ute i påsken, både for å spise og "på byen" og har i den forbindelse hatt noen merkelige kundeserviceopplevelser...

På puben:

Kameraten min gikk opp til baren og bestilte mat og drikke til alle ved bordet, totalt 5 personer. Drikken fikk han med seg, maten måtte jo lages først og skulle serveres ved bordet. Etter ca 10 minutter kom bartenderen med maten til 3 av 5 personer og stilte seg bare bak bardisken igjen etter å ha servert denne. De to som ikke fikk mat ble ganske lange i maska kan du si. Venninnen min gikk opp til baren og etterlyste maten som manget og servitøren svarer "Kødder du?", slår inn de to rettene som mangler og går inn på kjøkkenet. 10 minutter senere, når alle andre på bordet var ferdige med å spise kom det som manglet på bordet. Vi fikk ikke engang en beklagelse for at det hadde skjedd en feil. (Det skal nevnes at dette er stamstedet til 2 av de 5 som var ute og de er der MYE, sikkert tre-fire kvelder i uka).

På et utested kl 23:15 1. påskedag:

Jeg: To pils

Bartenderen: Vi har ikke øl... *ser på meg med tomt blikk*

Jeg: Har ikke øl? Hverken på fat eller flaske?

Bartenderen: Jo vi har flaskeøl *ramser opp ca 10 ølsorter* og når vi får byttet fat har vi pils også

Jeg: Da tar jeg to Grosch da

Bartenderen: Det er vi utsolgt for...

Jeg: Kan jeg få to Estrella da?

Bartenderen: Tomt...

Jeg: Hva har du da?

Bartenderen: Bayer, Bock, Bayer UTEN og UTE

Jeg: Hva med Corona, San Miguel etc som du ramset opp i stad? Har du ingen av disse?

Bartenderen: Det var så sykt mye å gjøre i går så vi har dessverre gått tom for det meste.

Jeg: *rusler tilbake til venninna mi og foreslår at vi går et annet sted*

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fy faen så mange som thrasher de som sitter i kassa på matbutikkene.

Er det noen jeg har skikkelig sympati for så er det disse folka, kan du tenke deg noe særlig mer monotont enn å sitte å slå inn varer, ta betalt og spørre om pose og kvittering hele dagen?

Når jeg går i butikken sørger jeg for dobbeltsjekke at jeg har tatt med meg alt jeg hadde tenkt, smiler og sier hei til ekspeditøren, sier fra hvor mange poser jeg trenger og ønsker han/hun en fin dag vidre. Koster meg ingenting og gjør forhåpntligvis dagen litt lettere for den som sitter i kassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som "butikkansatt" så får man sykt mange sure folk som slenger fra seg kortet/pengene/varene eller hva det måtte være og viser null reskept. Har man ikkje det de vil ha blir de sur akuratt som det er våres feil at butikken ikkje har varene. Er så mange folk som mangler sosiale antenner og iq til å tenke seg om...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Syrin_Ulven

Eg og sambo var på Mega for ei stund siden. Kom til kassa, lempa varene opp på samlebåndet og venta på vår tur. "Berta" som satt i kassa (virka litt uintelligent ja) blei ferdig med å trykke inn varene til fyren foran i køen, løfter opp vareskilleren,legger den på plass og fortsetter med å trykke inn varer. Våre varer.. På han foran sin regning. Så da blei det jo ekstra fumling siden ho måtte trekke de varene (7 stk) fra han foran sin kvittering. Blei ferdig tilslutt og begynte på våre, eg og sambo kunne ikkje annet enn å himle med øynene og blei egentlig litt irriterte. Ho la ikkje merke til at det var slutt på papiret som gir ut kvittering, så når ho trykte inn varene så blei det krøll på kvitteringen. Heilt uleselig, 80% av det vi kjøpte sto ikkje på lappen, og ho kom bare med:

"Oj sann, *fnisete fjortis latter* jaja, ehh, vel, dere ser ihvertfall litt da *"søtt" smil og meir fnisete latter*".

Yeah, vi såg de tre tinga som blei trykt inn først, veldig hjelpsomt, sikker på at ho klarte å trykke inn fleire varer fleire ganger men det var jo umulig å sjekke. Fikk lyst å kjefte og hadde gjort det om det var eg som sto og skulle betale. Heldigvis for ho sto eg og stappa varer i poser, men gav ho et stygt blikk (if looks could kill...) som stoppa den irriterende latteren hennes.

Ein gang vi var der tidligere satt det ei som knapt snakka norsk i kassa, ho spurte om ett eller annet men det var jo umulig å forstå hva det var.

Hater den butikken, de setter bare ubrukelige, super trege, sure og tjatlete kjerringer (som tydeligvis tror at det er heilt greit å diskutere været og whatnot med kundene de er ferdige å ekspedere mens det er laaang kø som står å venter, siden de tydeligvis ikkje klarer å ekspedere dem og snakke samtidig) i kassene også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...