Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

Der jeg jobber har jeg alltid hilst på kunder når de kommer inn i butikken, latt de få se seg litt rundt, så spør jeg om de trenger hjelp. Dette er visst langt fra bra nok fikk jeg beskjed av sjefen, noe litt ubehagelig enveissamtale av sjefen til meg..bak disken, foran en haug med kunder, kan anta de syntes det var litt pinlig også =p

Så nå har jeg fått beskjed om å gjøre følgende:

Hilse på kunden når de kommer inn i butikken, som vanlig.

Vent et halvt sekund for så å spørre om de trenger hjelp.

sier de ja, så hjelper jeg jo selvfølgelig.

sier de nei så har jeg fått beskjed om å spørre hvilke dyr de har, hvor gammelt det er, kjønn, farge, liker å leke med osv osv osv osv inntill man får presset et salg inni der. (dyrebutikk)

Hadde jeg vært en kunde i den butikken ville jeg holdt meg milevis unna...hvem vil handle i en butikk der betjeningen ikke lar en få være ifred når man bare vil se rundt på egenhånd?

Jeg ville rømt for aldri å komme tilbake hvis jeg opplevde det du beskriver der. Vel, jeg kunne kanskje ha prøvd å snike meg usett inn når butikken var full av kunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Der jeg jobber har jeg alltid hilst på kunder når de kommer inn i butikken, latt de få se seg litt rundt, så spør jeg om de trenger hjelp. Dette er visst langt fra bra nok fikk jeg beskjed av sjefen, noe litt ubehagelig enveissamtale av sjefen til meg..bak disken, foran en haug med kunder, kan anta de syntes det var litt pinlig også =p

......

Hadde jeg vært en kunde i den butikken ville jeg holdt meg milevis unna...hvem vil handle i en butikk der betjeningen ikke lar en få være ifred når man bare vil se rundt på egenhånd?

Føler at jeg vil besøke butikken du jobber i, og være skikkelig trass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må slenge med min egen tabbe. Jeg jobbet i kassa på en matbutikk for noen år siden. Jeg satt denne dagen i kassa ved inngangen til butikken. Jeg slo inn varene til en kunde i det mine spisse ører overhører to unge gutter som spaserer inn. De pratet høylydt om at de skulle kjøpe øl. Et blikk til siden, og jeg annslo at de trolig ikke var atten, og at de måtte spørres om leg i kassen. Snur meg med det i tankene mot mannen som skulle betale varene og sier uten å tenke meg om "Har du legimitasjon?" "Hæ?" sier den stakkars kunden. Og jeg blir klar over at mannen foran kassen er i tretti - førti årene, og på båndet ligger melk, kneipbrød og frukt... Jeg samlet meg etter beste evne og stammet frem "Eh..har du medlemskort?" *Rødmet* Forstår godt at han så rart på meg etterpå. Prøvde å konsentrere meg om en ting av gangen etter det.... :ler:

heheh

minner meg om en gang jeg var i en matbutikk og mens mannen i kassen slår inn varene spør han; har du legg? jeg ser rart på ham..hæ?leg? der han satt der med flat rund boks med skokrem! sakte går opp for ham at det ikke er snus han holder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StockDama
Føler at jeg vil besøke butikken du jobber i, og være skikkelig trass...

Kom innom, så klager du til sjefen at betjeningen maser for mye. Hvis mange nok sier ifra, så kan vi kanskje få gå tilbake til det gode gamle...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde for mange år siden jobb som julehjelp på GlasMagasinet og sjefen var veldig opptatt av at vi måtte spørre alle kundene om de trang hjelp til noe. Hun gikk konstant rundt og maste "Har den og den kunden blitt spurt?" og fordi det var så utrolig mange kunder var det lett å miste oversikten over hvem man hadde spurt, og ikke minst hvem de andre ansatte hadde spurt. En dag var sjefen skikkelig på krigsstien og fløy rundt og maste og gnålte konstant og jeg gikk bort til en middelaldrende mann jeg ikke kunne huske å ha spurt.

Dialogen var omtrent som følger:

Meg: "Hei, hva kan jeg helpe deg med i dag?"

Kunde: *ser på meg med irritert mine* "Er det ikke mulig å få kikke i fred her? Du har allerede spurt meg en gang og i tillegg har to av kollegene dine spurt om jeg ønsker hjelp. Så...for fjerde gang: Jeg sier fra om jeg ønsker hjelp til noe.."

Meg: *tusler rødmende og flau avgårde*

Skjønner godt at han ble irritert - jeg hater selv butikker hvor man ikke får gå i fred!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg jobber har jeg alltid hilst på kunder når de kommer inn i butikken, latt de få se seg litt rundt, så spør jeg om de trenger hjelp. Dette er visst langt fra bra nok fikk jeg beskjed av sjefen, noe litt ubehagelig enveissamtale av sjefen til meg..bak disken, foran en haug med kunder, kan anta de syntes det var litt pinlig også =p

Så nå har jeg fått beskjed om å gjøre følgende:

Hilse på kunden når de kommer inn i butikken, som vanlig.

Vent et halvt sekund for så å spørre om de trenger hjelp.

sier de ja, så hjelper jeg jo selvfølgelig.

sier de nei så har jeg fått beskjed om å spørre hvilke dyr de har, hvor gammelt det er, kjønn, farge, liker å leke med osv osv osv osv inntill man får presset et salg inni der. (dyrebutikk)

Hadde jeg vært en kunde i den butikken ville jeg holdt meg milevis unna...hvem vil handle i en butikk der betjeningen ikke lar en få være ifred når man bare vil se rundt på egenhånd?

Skulle tro vi jobba for samme sjef jo! i tillegg til ca alt dette du fikk høre, fikk jeg beskjed om at jeg måtte spøre om kunden ikke fant det de var ute etter hvis de gikk uten å kjøpe noe.. herregud.. jeg hadde blitt sur om noen spurte meg om det!

Hadde for mange år siden jobb som julehjelp på GlasMagasinet og sjefen var veldig opptatt av at vi måtte spørre alle kundene om de trang hjelp til noe. Hun gikk konstant rundt og maste "Har den og den kunden blitt spurt?" og fordi det var så utrolig mange kunder var det lett å miste oversikten over hvem man hadde spurt, og ikke minst hvem de andre ansatte hadde spurt. En dag var sjefen skikkelig på krigsstien og fløy rundt og maste og gnålte konstant og jeg gikk bort til en middelaldrende mann jeg ikke kunne huske å ha spurt.

Dialogen var omtrent som følger:

Meg: "Hei, hva kan jeg helpe deg med i dag?"

Kunde: *ser på meg med irritert mine* "Er det ikke mulig å få kikke i fred her? Du har allerede spurt meg en gang og i tillegg har to av kollegene dine spurt om jeg ønsker hjelp. Så...for fjerde gang: Jeg sier fra om jeg ønsker hjelp til noe.."

Meg: *tusler rødmende og flau avgårde*

Skjønner godt at han ble irritert - jeg hater selv butikker hvor man ikke får gå i fred!

Ja, ja....kundene i disse butikkene kan iallefall ikke klage på at de ikke blir sett. :ler:

Håper de som har behov for litt ekstra oppmerksomhet tar turen innom. :ler:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var vel kanskje mer en misforståelse enn en dum ting av den butikkansatte. Jeg var i en kiosk og skulle kjøpe en konfekteske. Problemet var at jeg er ganske lav, og jeg nådde ikke opp til esken som sto på øverste hylle over smågodtseksjonen.

Så jeg spør damen bak disken om hun vil ta den ned for meg, og jeg fikk et ganske så surt blikk før hun gikk og hentet den. Kanskje hun trodde jeg ikke gadd gjøre det selv?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var vel kanskje mer en misforståelse enn en dum ting av den butikkansatte. Jeg var i en kiosk og skulle kjøpe en konfekteske. Problemet var at jeg er ganske lav, og jeg nådde ikke opp til esken som sto på øverste hylle over smågodtseksjonen.

Så jeg spør damen bak disken om hun vil ta den ned for meg, og jeg fikk et ganske så surt blikk før hun gikk og hentet den. Kanskje hun trodde jeg ikke gadd gjøre det selv?

Jeg har opplevd dette så mange ganger når jeg skal kjøpe klær at jeg boikotter enkelte butikker nå. Og det er ikke misforståelser. Når de ansatte selv er nødt til å bruke en stang for å få ned klærne som henger helt oppunder taket, så skjønner de jo at kundene heller ikke klarer å nå opp til klærene. Men sure blikk og stoooore tunge sukk skal de likevel gi deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kom på en til:

Jeg kjøpte meg en penkjole med hvit overdel og sort underdel. Da jeg vasket den ble overdelen mørk grå. Jeg hadde ikke kvittering, men gikk for moro skyld innom butikken bare for å høre hvilket svar jeg evt fikk. (Hadde ikke med kjolen).

Jeg forklarte at jeg hadde en slik kjole (pekte på en som hang der), og toppen ble grå da jeg vasket den selv om jeg fulgte vaskeinstruksjonen.

Da fikk jeg som svar at man ikke måtte tro på vaskeinstruksjonen for den var ikke alltid riktig.

:forvirra:

Men det er vel en grunn til at vaskeinstruksjonen er der spurte jeg?

Ja, men det var vanlig at den var feil så man skulle ikke følge den.

Eh neivel... Jeg gadd ikke en gang forsøke å si noe mer :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sandbekken

Jeg var på apoteket her om dagen for å finne en ny ansiktskrem, jeg var veldig usikker på hvilken jeg skulle prøve og spurte derfor om de ikke hadde noen tester som man kunne titte litt på.

Dama som hjalp leita leeenge etter testene, hu fant mange, men ikke den jeg skulle prøve, når jeg sa at det ikke var de jeg hadde tenkt på, men den (pekte på kremen) så bare sukket hun tungt og gikk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og venninnen min var nylig på restaurant. Venninnen min fikk maten sin, men min det varte og rakk før jeg fikk min. Da maten min endelig kom ser sevitøren på fatet til venninnen og sier likgyldig at "Ja, ja. Det var jo fint at du ikke var ferdig enda", også bare går hun uten å på noen måte beklage forsinkelsen eller noe. Venninnen min hadde da to biter igjen av maten sin....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Siden jeg er litt for stor og derfor ikke finner bukser i rett størrelse så lett, liker jeg ikke at den ansatte i butikken "tvinger meg" til å ta imot hjelp..

Jeg synes det er pinlig når de gir meg bukse etter bukse og jeg må si at den ikke passer.. :S Samme gjelder når de spør "finner du størrelsen din?" (gjerne høyt så alle i butikken hører..)..

Jeg har full forståelse for at dette ikke er noe de ansatte går og tenker på som et problem, men når man vet man er stor og har problem med å finne klær som passer, så er det litt kjipt.. :(

En annen ting som er irriterende, som flere her har vært innom, er når det er flere ansatte på en butikk, gjerne "bimbojenter" (unnskyld uttrykket, men dere skjønner hva jeg mener..) som står og diskuterer høylytt i butikken...

Episoden jeg husker best er fra en klesbutikk:

Det var tre jenter som jobba der, og de sto på hver sin kant av butikken.. De diskuterte hvor de skulle på fest den kvelden, hvem de skulle være sammen med,hva de skulle ha på seg, hva de skulle drikke osv... Det var ca 15 kunder i butikken på den tiden, men ingen av oss fikk spørsmål om vi trengte hjelp.. de så ikke på oss engang..

Det samme gjelder ansatte som er opptatte med telefonen (private samtaler og sms) eller veninner som er innom på besøk.. :(

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg har selv jobbet i butikk og egentlig aldri opplevd medarbeidere eller andre butikkansatte si noe spesielt dumt, men FY faen det er mange dumme, frekke og ekle kunder.

Nå er det jo strengt tatt ikke det denne tråden handler om da.. keep your panties on yourself :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Var på posten i dag og mens jeg stod i kø overhørte jeg selvfølgelig en samtale mellom kunden foran meg og dama i kassa.

Mannen: Jeg skal ha to smartpost esker.

Damen: Ja, jeg skal finne til deg.

*Går og leter og finner bare en der de pleier å ligge så går derfor bak for å finne en til. Da finner hun ti stk som er flatpakket og i plast.

Mannen: Hvor mange er det der?

Damen: Ti.

Mannen: Jeg kan bare ta alle de jeg..

Damen: Beklager, vi selger de bare enkeltvis...

Jeg LO! Det tok ganske lang tid også før geniet bak kassen skjønte hva hun hadde sagt! De andre bak kassa holdt på å le seg ihjel...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på apoteket her om dagen for å finne en ny ansiktskrem, jeg var veldig usikker på hvilken jeg skulle prøve og spurte derfor om de ikke hadde noen tester som man kunne titte litt på.

Dama som hjalp leita leeenge etter testene, hu fant mange, men ikke den jeg skulle prøve, når jeg sa at det ikke var de jeg hadde tenkt på, men den (pekte på kremen) så bare sukket hun tungt og gikk! :)

Håper du var no ironisk..

Hvis ikke så skjønner eg veeeeeeeldig godtat hun bare gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...