Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tydelig at hun ikke gidda det bryet med å slå inn varene i retur.

Er det noe jeg legger merke til, er det servicen hos butikkansatte!

*grøss*

Det ordnet seg til slutt, heldigvis heehee ;P

Eller kanskje hun rett og slett hadde fått beskjed om å ikke godta varebytte uten kvittering? Men da hun overhørte deg (hvordan skulle hun forresten kunne unngå det når du snakket så høyt nettopp for at hun skulle høre?) så forstod hun kanskje at det gikk an å løse dette likevel og spurte sine kollegaer.

(Hva har det forresten med saken å gjøre at hun snakket gbrokkent?)

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle bestille en salat på en restaurant en gang, og spurte servitøren hva slags salat det var.

Hun stirret tomt ut i luften en stund før hun svarer:

"Eeeeehm... grønn.. tror jeg?"

:blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh! Hvorfor er det så vanskelig for enkelte klesbutikker å lære seg loven? ReklamasjonsRETT er ikke noe de velger å gi eller ikke!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle skjønner at når en eldre dame sier "nett", mener hun pose. Spesielt hvis kunden står der med varen sin og ingenting å ha den i.

Nei, alle skjønner ikke det. Jeg ble kjempeforvirra da jeg var ny og folk spurte etter et nett. Jeg tenkte at de var ute etter handlenett, altså sånne til gjenbruk, av stoff (det er jo det som ER et nett i min dialekt, du kan ikke ha et nett av plast), og det hadde vi jo ikke. Så spurte alltid til å begynne med "eeh, mener du plastpose?". Så får man selvfølgelig et surt "ja, selvfølgelig mente jeg pose, hva tror du ellers det betyr??" tilbake.

Hyggelig.

Det er faktisk ikke så sabla lett i disse dager når noen insisterer på plastpose mens andre har med egne nett (av stoff ja), å forstå hva disse plastnett folka mener... :ler:

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på MC donnals her om dagen og skulle kjøpe MCflurry til meg og kjæresten, Kommer til kassa:

Meg; Hei, kunne jeg få to MCflurry med daim og ta med?

Kassemann: Hæ?

Meg; To MCflurry med daim..

Kassemann: Og en med Nonstopp?

Meg: Hæ? Nei, TO Mcflurry, begge to med daim?

Kassemannen så ganske brydd ut og gikk sakte bort og ordna det og kommer tilbake med tre Mcflurry med nonstopp

Jeg blir litt irritert over det, hadde dårlig tid og sier at jeg skulle ha TO mcflurry med DAIM ( kjæresten takler ikke nonstop, og jeg hadde lyst på daim)

Kassemannen stirrer dritstygt og sier sint: Du SA tre med nonstop! før han hiver de og henter to Mcflurry med Ohboy. :P

Jeg orka ikke mer, bare betalte og gikk.

Har ikke vært så irritert på lenge. Er det virkelig så vannskelig å få med seg at jeg skulle ha to Mcflurry med daim?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette har du uansett ikke krav på, så i dette tilfellet gav damen dere veldig god service. Hun hjalp dere nok ene og alene fordi hun oppfattet dere som vanskelige som stod og baksnakket henne.

Vanskelige?! Altså hallo da? Når man har tatt feil når de to pakkene var helt like, og vi pleier å handle der til vanlig, er det da ikke rett at vi skulle fått bytte?

Dessuten baksnakket vi ingen, bare ville fremheve hva jeg gjør når jeg får slike situasjoner med kunder som har kjøpt feil vare.

Kan da vel ærlig talt ikke forvente at man skal tørke seg i ræva med kjøkkenpapir?!

Da skjønner jeg virkelig ikke hvilke "regler" de har på Ica. Greit nok at kvitteringen er beviset på at man har betalt varene i akkurat den butikken, men jeg skjønner at det kunne blitt vanskelig om jeg hadde f.eks kjøpt dasspapiret hos en annen butikkjede. Jeg tar aldri vare på kvitteringen når jeg kjøper småting.

Blir for teit å ta med kvittering når man f.eks kjøper ei flaske cola og en pakke tyggis.

Vi hadde ikke akkurat åpnet pakningene heller da :roll:

Uansett, jeg ble møtt på en ekkel måte da hun nektet meg å bytte, og oppfattet det som dårlig service! Og jeg vet hva jeg snakker om.

Endret av Marilyn0103
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kanskje hun rett og slett hadde fått beskjed om å ikke godta varebytte uten kvittering? Men da hun overhørte deg (hvordan skulle hun forresten kunne unngå det når du snakket så høyt nettopp for at hun skulle høre?) så forstod hun kanskje at det gikk an å løse dette likevel og spurte sine kollegaer.

(Hva har det forresten med saken å gjøre at hun snakket gbrokkent?)

Det er sant, men synes uansett at det var frekt å nekte oss å bytte uåpnede pakker med kjøkkenpapir som vi kjøpte kvelden før. Spesielt når vi handler der OFTE og har sponset de med tusenvis av kroner.

Nøkkelen er å få kunden til å ville komme tilbake igjen og igjen..det hadde jeg liten lyst til akkurat da.

Har selv jobbet i matbutikk i over tre år, og har hatt kurs i service og kundebehandling, og det gjelder å snu en negativ opplevelse til en positiv. Jeg har mang en gang latt folk fått byttet varer av flere typer UTEN kvittering, selv om varen var intakt. Det er fort gjort å ta med seg feil type sjampo, ketchup, toalettpapir, sukker eller hva det nå enn måtte være.

Ingen grunn til å rakke ned på meg for "oppførselen min", men jeg kjente jeg ble litt sint der og da.

At hun snakket gebrokkent? Absolutt ingenting, ville bare nevne det. Trodde først hun ikke forsto hva vi skulle frem til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt til hakking da. Marilyn delte jo bare historien sin..

Jeg var forøverig frekk butikkansatt i dag. Hadde nettopp blitt skjelt ut av en fyr som ikke fikk kjøpe øl kl. 20.15. Sto å hørte på maset hans mens jeg slo inn varene til kunden bak. Når han endelig gikk snur jeg meg mot henne (gammel dame som har handlet for over 500kr).. Så åpner hun pengepungen og tømmer ut ihvertfall 7-800 i mynt over båndet. Pengene flyr veggimellom.. Akkurat da kokte det litt over og jeg utbryter "satan", lavt, halvveis for megselv. Hun fikk det jo selfølgelig med seg, og jeg så hun ble brydd over at hun lagde arbeid for meg. Synes synd på henne da. Var jo overhodet ikke hennes feil..

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt til hakking da. Marilyn delte jo bare historien sin..

Ja, og vi delte litt sammen emd henne. :)

700-800.- kr i mynt....det var dærsken døtte meg litt av en pengepung.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt til hakking da. Marilyn delte jo bare historien sin..

Jeg var forøverig frekk butikkansatt i dag. Hadde nettopp blitt skjelt ut av en fyr som ikke fikk kjøpe øl kl. 20.15. Sto å hørte på maset hans mens jeg slo inn varene til kunden bak. Når han endelig gikk snur jeg meg mot henne (gammel dame som har handlet for over 500kr).. Så åpner hun pengepungen og tømmer ut ihvertfall 7-800 i mynt over båndet. Pengene flyr veggimellom.. Akkurat da kokte det litt over og jeg utbryter "satan", lavt, halvveis for megselv. Hun fikk det jo selfølgelig med seg, og jeg så hun ble brydd over at hun lagde arbeid for meg. Synes synd på henne da. Var jo overhodet ikke hennes feil..

Takk (:

Oj da....har selv opplevd det ja ;P eller nesten det samme.. var noen som skulle handle en kasse øl med femtiøringer som russeknute =/

Endret av Marilyn0103
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk (:

Oj da....har selv opplevd det ja ;P eller nesten det samme.. var noen som skulle handle en kasse øl med femtiøringer som russeknute =/

Vet du, det trenger du faktisk ikke å godta. I følge Norges Bank så behøver man ikke akseptere mer enn 25 stk mynter av samme valør. Jeg finner ikke link til det nå i farta, men de som tror jeg tuller kan søke på Norges Bank sine nettsider.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye bra! :- )

- har liten historie:p

Jeg og ei vennine av morsan gikk inn på en sko/kles butikk! dette er en liten plass jeg bor. og damen som jobbet der spurte om vi ville ha hjelp- nei vi bare titter..! og så sier hun:

butikk damen - du har ikke akuratt vintersko

jeg- nei jeg har ikke det, men jeg greier meg fint med disse!

- butikk damen - jeg har noen sko, og begynte og vise fram! (stygge sko)

jeg - åjaa,

- butikk damen - prøv disse!

jeg- ville ikke være slem eller noe så jeg prøvde skoa:S og likte dem ABSOLUTT IKKE! men ville ikke være uhøffelig eller slem som sagt:P hehe..!

-butikk damen- du hadde fått dem på hadde det ikke vært så klumpete (jeg hadde joggebukser og hatte dytta det nedi sokka:p )

og så fikk jeg av meg skoene endelig! og like før vi gikk! så sa hun du får dem billig! bare til deg! skulle få dem til 800 kr! og så sa vi bare vi skal tenke på det! ikke noe frekkt eller noe..!

ja da får du tenke fort for dette gjelder i 5 minutter!

sikkelig surt!

følte at det ble kjøpe press

og jeg gikk ikke inn dit for og kjøpe meg vintersko!!!! og vi takket nei til hjelp! for vi bare tittet!...

ikke gått dit etterpå heller!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en gang jeg og mamma skulle kjøpe sand til chinchillaen min! ¨

var på en dyrebutikk:P

og damen som var før oss, handlet tydligvis dyrt! og hun damen som jobbet der da bare forsvant for og hjelpe hu som hadde handlet hu hjalp henne med og bære ut i bilen...! tittet ikke på oss en gang! og sa ingenting! tydeligvis den kunden som var prioritert:S

Kunne jo ha sagt kommer om ikke lenge, skal bare hjelpe kunden..!

og dette ble jeg bare litt paff av!

vi var i bærum eller noe? og gikk inn på en dyrebutikk

og spurte om dem hadde noe til chinchilla! og fikk til svar : NEI DEM HAR GÅTT AV MOTEN ! :frustrert:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi var i bærum eller noe? og gikk inn på en dyrebutikk

og spurte om dem hadde noe til chinchilla! og fikk til svar : NEI DEM HAR GÅTT AV MOTEN ! :frustrert:

Uff, det er jo helt uhørt å si noe sånt.

Mne det ser unektelig litt komisk ut når du skriver det som du gjør da. :ler:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En venninne fortalte en historie om noe som hun først trodde bare var en dum ting som den butikkansatte sa. Hun og mannen hennes sto i kø på et gatekjøkken mellom Trondheim og Oslo et sted, og mannen foran dem i køen spør etter en cheeseburger.

Kassedame: Skal den være med eller uten ost?

(venninne&mann holder på å le seg ihjel over denne tydeligvis dumme damen, men så får de seg et sjokk)

Mann i kø: *snøft* Uten selvfølgelig! *himle*

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var ute og handlet med en kamerat... han skulle ha seg noen nye klær, blandt anner jeans så vi gikk på carlings. han prøvde litt diverse klær , så fant vi en fin Dieselbukse.... prøvde strl "34 og den var for stor i mine øyne så jeg sier:

jeg: du må nok ha en mindre.... den er litt stor og Dieselbukser er jo kjent for å vie seg ut MYE..

Kompis: okay finner du en...?

Ekspiditør: vi har ikke "33 men diesel pleier ikke å vie seg ut i det hele tatt...

jeg: neivel?? det er min erfaring.. men uansett er den for stor sånn den er nå... har du "32 da??

ekspiditør: jada... (går og henter)

så er buksen prøvd og jeg syntes den var fin...

kompis: er den ikke litt trang a...?

jeg: nei den sitter smashing, også vil den utvide seg litt....

ekspiditør: JA den vil vie seg litt ut.. Diesel er jo kjent for det...... :lur:

snakk om å snakke etter hva som event vil lede til et kjøp....

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på MC donnals her om dagen og skulle kjøpe MCflurry til meg og kjæresten, Kommer til kassa:

Meg; Hei, kunne jeg få to MCflurry med daim og ta med?

Kassemann: Hæ?

Meg; To MCflurry med daim..

Kassemann: Og en med Nonstopp?

Meg: Hæ? Nei, TO Mcflurry, begge to med daim?

Kassemannen så ganske brydd ut og gikk sakte bort og ordna det og kommer tilbake med tre Mcflurry med nonstopp

Jeg blir litt irritert over det, hadde dårlig tid og sier at jeg skulle ha TO mcflurry med DAIM ( kjæresten takler ikke nonstop, og jeg hadde lyst på daim)

Kassemannen stirrer dritstygt og sier sint: Du SA tre med nonstop! før han hiver de og henter to Mcflurry med Ohboy. :P

Jeg orka ikke mer, bare betalte og gikk.

Har ikke vært så irritert på lenge. Er det virkelig så vannskelig å få med seg at jeg skulle ha to Mcflurry med daim?

Huff... Har nesten aldri opplevd å få riktig vare når jeg er på MøkkDonalds,... Hva ER det egentlig de skriver i stillingsannonsene når de skal ansette folk der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...