Gå til innhold

Skravletråd 2009


Mirabella83

Anbefalte innlegg

Var på Ul i dag og venter tvillinger!!!!

Næh!!! Så gøy at vi har en tvillingmamma i gjengen! :klem1: STAS! GRATULERER! Sjokket går nok over. Og så blir det DOBBEL glede :) :rødme:

Og velkommen hit, Tussi! :velkommen:

Jeg var også på UL i dag. Det var nok bare en inni der (det viste jeg jo etter forrige gang). Men hjertet slår fortsatt, og det var godt å se!!! Som en bonus fikk jeg se den lille kravle og styre inni magen. Og vi kunne se fingrene på hånda som den viftet med. Jeg ble satt til 10+4, men har telt 10+2 selv. Så får vi se hva de senere UL'ene sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ojoj, her var det mye nytt idag! Velkommen til kjæreTussi og gratulerer med tvillinger til Caramba!! Skjønner godt du trenger tid til å fordøye det ja :ler: Har det skjedd naturlig eller har du gått på pergo eller lignende?

Dette har skjedd helt naturlig uten noen som helst hjelpemidler. Vi har heller ingen tvillinger i slekten, så vidt jeg vet så det kom som en bombe. Jeg har tenkt tanken fordi magen vokste litt raskt, men det var veldig uventet alikevel.

Nå prøver jeg bare å venne meg til tanken. Jeg ler, gråter og blir skrekkslagen på en gang. Vi fikk det også fryktelig travelt med å finne oss et nytt sted å bo. Kan ikke bo i tredje uten heis med tvillinger....

Kryss fingrene for at dette går bra da, jenter. Gikk inn på sidene til Tvillingforeningen og de har en stoor artikkel om premature barn på forsiden. Hyggelig.... Jeg er livredd for at de skal komme alt for tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så spennende med tvillinger da! Regner med at det var litt av et sjokk ja....

Lenge til jeg skal på UL, blir vel ikke før i uke 17 (starten på februar...).

Jeg har ikke barn fra før, så må innrømme at dette er en spennende tid :jepp:

Har ikke så mye symptomer fortiden, men har fått ganske store pupper :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Tussi! :)

Og Caramba - tvillinger! :sukk: Skjønner det er et sjokk! Krever nok en omstilling, både fysisk og mentalt! Men tenk, dobbel glede!

Kan jo svare på mitt eget spørsmål; dette er vårt første barn (utenom hunden vår...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for all velkomst ;)

Håper jeg får følge her helt ut, hadde en MA i sommer så kommer nok til å fortsette å være skeptisk til uke 12 i alle fall.

Må være litt av en nyhet når du får høre det er to ja, Caramba. Det går nok veldig bra, dere har jo heldigvis god tid på å gjøre endringer, selv om det ikke er så fort gjort og selge go kjøpe nytt sted altså.

Må virkelig si jeg misunner alle dere som nærmer dere tolv uker allerede, helt på bunnen jeg nå gitt. Får satse på det kommer noen etter meg ;)

Ha en fin kveld alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener, Tussi! Jeg skulle ønske det gikk an å legge seg ned og sove til februar jeg. Jeg har vært gravid en gang for mange år siden, det endte med en SA i uke 10. Håper inderlig jeg har gjort unna min kvote! Men jeg prøver å tenke positivt, og se fremover. Neste uke skal jeg til legen og på ultralyd, og så er det snart jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har gjort nok for den statistikken nå ja ;) Nå skal vi havne på andre siden ;) Gleder meg til februar ;)

Ringte legen i dag, fikk time om en måned, så da er jeg vel så vidt over 8 uker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vëlkommen, Tussi! Koselig at du kom inn her, har du prøvd lenge?

Fantastisk at vi får en tvillingmamma inn i gruppa, Caramba. Kan tenke meg det svirrer masse tanker oppe i hodet ditt nå.

Jeg har to barn fra før som er ganske store (8 og 13). Jeg startet ganske tidlig og har giftet meg på nytt og nå kommer det en atpåklatt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vëlkommen, Tussi! Koselig at du kom inn her, har du prøvd lenge?

Tusen takk Evila. Vi har prøvd siden juni/juli 2007. Ble gravid i juni i år, men endte i en MA som ble oppdaget i uke 12. Så spørs nok om jeg klarer og slappe av helt før etter uke 12 denne gangen. Får ikke gjort noe fra eller til uansett, så prøver og ikke bekymre meg. Denne gangen skal det gå bra.

Dette blir da første barnet vårt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, da skjønner jeg at det er ekstra spennende. Jeg har vært ijennom en MA selv for noen år siden og sliter litt med å slappe av. For meg hjelper det å ta et par ekstra UL, så vet jeg om ikke annet litt mer.

Krysser fingrene for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok en ultralyd i uke 12 i alle fall for å være helt sikker. Tenkte jeg skulle høre med legen om en henvisning til sykehuset for en tidlig UL også, men skal ikke dit før om en måned, så får høre da ;)

Utrolig fint at man faktisk har muligheten til privat ultralyd, slipper unna utrolig mye bekymring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hvertfal veldig glad jeg tok en tidlig UL. Greit å få vite så pass tidlig at det er to der inne.

Nå har jeg begynt å fordøye sjokket og tenkt at dette kanskje er ganske moro..... Hvis bare alt går bra så blir det jo absolutt stas med to små. Det jeg er mest redd for er prematur fødsel. Jeg skal til samtale hos legen min på tirsdag om dette her og skal vist bli fulgt opp ganske tett. Håper vireklig dette går bra....

Gratulerer til Tussi også. Krysser fingre for at alt går fint denne gangen:-)

Endret av Caramba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden går fort gitt, i morgen er jeg 10 uker :danser:

Det begynner å gå opp for meg at hemmeligheten skal offentliggjøres snart... Siden vi reiser utenlands i jula, vurderer vi å si det når vi kommer hjem fra ferie (slutten av romjula). Da er jeg ca 11 1/2 uke på vei. Skal si det til jobben på nyåret.

Er det noen av dere som har offentliggjort graviditeten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen av dere som har offentliggjort graviditeten?

Har vært offentlig en måned her. Ble nødt til å fortelle på jobben da jeg var så dårlig. Nærmeste familie fikk vite et rett før, og venner sånn litt etter litt. Men det er ikke noe jeg ringer for å fortelle da, og det er heller ikke det første jeg sier når jeg treffer folk, så det er kanskje ikke 100% offentlig enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som har offentliggjort graviditeten?

Vi har ikke sagt det til noen enda. Men planlegger å fortelle svigers på søndag og mampap når vi reiser hjem til de i jula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg får følge her helt ut, hadde en MA i sommer så kommer nok til å fortsette å være skeptisk til uke 12 i alle fall.

Vi hadde en MA i uke 13 i februar. Det hjelper MYYYE å gå til UL'er. Jeg har vært på to nå, og skal på enda en om bare to uker. Den første betalte vi selv, de neste er en del av et froskningsprosjekt. (Heldig!). Jeg vil på det varmeste anbefale deg å be om en tidlig-UL, for det er veldig beroligende og endrer fokuset :)

Her i gården er det offentlig blandt nærmeste familie og beste venner. Men vi har bedt de om ikke å si noe videre enn så lenge. På jobben vet de ingenting enda. De får vite en gang etter jul, etter at jeg er over 12 uker.

Spørsmål: kjenner dere livmoren ovenfor skambenet nå? Hvordan kjennes det? Lurer litt på hva jeg skal klemme etter :-P Jeg er snart 11 uker, og kan kanskje forvente å kjenne noe snart??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spørsmål: kjenner dere livmoren ovenfor skambenet nå? Hvordan kjennes det? Lurer litt på hva jeg skal klemme etter :-P Jeg er snart 11 uker, og kan kanskje forvente å kjenne noe snart??

Jeg spurt jordmor om det jeg, om hun kunne vise meg hvordan jeg kunne kjenne den. Hun klemte nederst på magen min og sa at hun kjente den tydelig... men helt ærlig, når jeg klemmer selv så vet jeg ikke hva jeg kjenner jeg... hehe Er jo noe der, men om det er livmora eller noe annet vet jeg ikke.

Men hun sa at det var best å ligge på ryggen når man prøvde da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så heldige som nærmer dere 12 uker, føler jeg ligger så utrolig langt bak her inne.

Men jeg kommer vel tidsnok etter ;)

Mirabella, vi har skal ta en rundt uke 12 i alle fall, også kommer jeg til å se om legen klarer og snike til meg en henvisning på sykehuset så jeg får en rundt da, når jeg er i uke 8, burde jo eventuelt være mulig og se ett bankende hjerte da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler også de fleste ligger et hestehode foran eller to, dere er heldige! Men vi kommer oss tidsnok til 12 uker vi også, Tussi!

Hurra, snart er det jul! :hoppe::tree:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...