Gå til innhold

Skravletråd 2009


Mirabella83

Anbefalte innlegg

Klarte ikke å endre og få med quoten jeg.. Sorry for dobbeltpost..

Spennende å høre at noen av dere allerede har vært på UL! Regner med at noen av dere har vært på 1. svangerskapskontroll og? Hva skjer på første kontroll? Er det mest prat/ spørsmål? Har time om 1 uke jeg ;)

Jeg har vært hos legen, regner det vel kanskje som første svangerskapskontroll? Jeg hadde egentlig time for å få nye allergitabletter, men hadde fått positiv test i mellomtiden.

Fikk vel egentlig ikke så mye ut av den timen (i tillegg turnuslege så han måtte lese seg frem til alt..) Fylte ut helseskjema, målte blodtrykk, hadde med urinprøve, tok masse blodpøver (bla. glukose, jern osv.) Eller han sendte jo rekvisisjon til tildlig ultralyd for å bestemme termin, og det var jo veldig kjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har jeg vært på UL. :strix: Det var en helt fantastisk opplevelse. Småen sov i begynnelsen, men våknet etterhvert og kavet rundt der inne. :fnise: :rødme:

Siden dette var en del av et forskningsprosjekt, tok legen seg ogd tid. Var en del målinger som skulle gjøres og han måtte sjekke at anatomien var riktig for å kunne fortsatt få være med i studien. Han talte 5 fingre på hver hånd og så at lemmer og organer var der de skulle.

Han satte meg også frem 2 dager, noe som overrasket meg litt da jeg vet akkurat når jeg hadde EL. Men han sa det var ulikt når egget begynte å dele seg og sånt. Ofte lå det litt i "dvale" noen dager før prosessen begynte. Jeg mener jo selv at jeg hadde festeblødning allerede 3-5 dager etter EL, så det kan stemme at min begynte kajpt :ler:

Vel, uansett kjekt å være 2 dager nærmere den "magiske" grensen på 12 uker. Selv om jeg er ganske trygg på at dette går bra, nå som jeg har sett hjertet slå.

Neste UL blir 30. des, når jeg er 13+1. Han sa jeg kunne regne med å se stor forskjell. Gleder meg sånn :hoppe:

Neste gang skal mannen være med også, han måtte jobbe i dag, og kunne ikke. Neste gang skal han ta seg fri, for han ville ikke gå glipp av en UL til. Tror han ble litt misunnelig når jeg viste ham bildene jeg fikk med i dag. Overrasket over hvor "mye" beibi det var allerede.

Jeg hadde 1.kontroll på mandag. Da fylte legen ut helsekort og tok de normale blod. og urinprøvene. Jeg ble veid og måtte oppgi høyde. Ikke så spennende egentlig, men likevel kjempespenende, fordi det gjør graviditeten mer virkelgi. Hun sykemeldte meg også fra deltidsjobben min i julen pga kvalme og svimmelhet. Har en jobb det er umulig å komme fra om jeg skulle bli dårlig, så hun ville ikke risikere noe i juletrafikken. Ble veldig lettet, for jeg hargrudd meg masse og ikke visst helt hva jeg skulle gjøre.

Nå er det kvelden her, natta søte jentene :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception

Jeg har vært hos legen, men egentlig bare for å ta toksoplasmosetest, siden vi skal reise til Karibien til nyttår. :) I samme slengen tok de de normale blodprøvene, og gav meg time i midten av januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes jo helt fantastisk ut Flickan. Tenk å få se lille vidunder sprelle rundt :rødme:

Jeg skal til jordmor i morgen jeg da (da er jeg 9+1), vet ikke egentlig helt hva jeg skal gjøre der, for helsekort har jeg. Det er mange åpne felter der da, kanskje hun fyller inn litt mer? Blodprøver og sånt har jeg også tatt. Jeg tenke i hvertfall at jeg skulle spørre om hvor i alt mageflesket mitt jeg kan prøve å kjenne livmora da... Lyst til å se/kjenne noen fysiske tegn på at jeg er gravid også. Selv om jeg har fått de kjipe symptomene i godt monn :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så herlig, flickan! :rødme: Godt å kunne slippe ned skuldrene litt med tanke på de magiske 12 ukene ja :Nikke:

Jeg ringte og bestilte time til tidlig UL idag, på privat legesenter. Vi vil gjerne fortelle det til nærmeste familie på julaften, men da vil vi gjerne være sikre på at det banker et lite hjerte der inne. Vi fikk time 23. desember, håper det blir en lykkens dag! Litt nervøs kjenner jeg.. Hadde en SA for mange år siden, men plutselig satt den ganske friskt i minnet gitt.. Det er ikke noe jeg kan gjøre uansett da, så jeg har bestemt meg for å prøve så godt jeg kan å tenke positivt og slappe av. Lettere sagt enn gjort, men :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo også vært på tildig ultralyd og sett et bankende hjerte. Allikevel er jeg ikke så veldig trygg, trodde at jeg skulle føle det mer virkelig etter det, men.. Er allikevel redd for at noe skal gå galt. Vi har nemlig også tenkt til å si det til familien i jula, da er jeg 8 uker og litt på vei..

Men jeg tar meg selv stadig i å se på ultralydbildene... (selvom det ikke er så mye å se..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært på en tidli UL i uke 7, men vi bestemte oss i går for at vi vil ha en til i uke 11 ca.

Bedre å gjøre det og senke skuldrene, enn å stadig gå og uroe seg. Dessuten er det fine bilder å ha for alltid.

Barna mine syns det er kjempefint å se på buildene fra da de var inne i magen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg snart 12 uker på vei og det er offisiellt på jobben og blandt venner. Nå forteller jeg det til folk fortløpende. Ganske artig å se reaksjonene, he he.

Skal på ul på mandag og er spent på det, ellers har jeg vært på 1. legetime i forrige uke. Lurer på om jeg skal droppe jordmor denne gangen og bare gå til legen min. Jeg fikk ikke så mye ut av jordmortimene i forrige svangerskap, pluss at hun ikke kan sykemelde hvis det er noe. Har tenkt å jobbe så lenge jeg kan, men man vet jo aldri....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg på flyplassen på vei hjem til mamma. Jeg gleder meg sånn til å vise henne UL-bildene. Vi skal ut å se på strikkeoppskrifter sammen, så skal jeg få plukke ut et par sett som jeg liker :strix: Gleder meg masse. Ser ikke mamman min så ofte siden jeg bor 50 mil unna. OI, nå er det borarding. må løpe :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg vært på UL. :strix: Det var en helt fantastisk opplevelse. Småen sov i begynnelsen, men våknet etterhvert og kavet rundt der inne. :fnise: :rødme:

GØY å lese hvordan du har hatt det! Vi skal på den undersøkelsen i morgen! Jeg gleeeder meg sånn!!!! Vi var jo på UL i uke 7 også, og så et hjerte som slo. Denne gangen blir det litt mer enn en "klump" å se. Selv om vi hver uke leser hvor langt babyen har kommet i ukviklingen, er det nesten ikke til å tro at de kan telle fingre på UL'en i morgen. Sukk. Lurer på hvordan jeg skal holde ut ventetiden på jobb i morgen formiddag?!

Og til spørsmålet om barn fra før -dette blir vårt første (når vi ser bort i fra to puser :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg forsiktig inn og sier her ;)

To blå i dag, men tror det ikke før jeg tester i morgen og det står "GRAVID"

Foreløpig termin blir 27.august, så det er så vidt jeg får være med her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Velkommen Tussi :strix: :strix:

Fører deg opp på terminlista og jeg :)

Syns det er skummelt fortsatt jeg. Gleder meg til å ta ny test i morgen og forhåpentligvis bli sikrere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelphjelphjelphjelp

Var på Ul i dag og venter tvillinger!!!!

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå jeg, er i sjokk!!!!! DETTE hadde jeg ikke ventet! Gurimalla :sjokkert::legrine::grine::haar:

Jeg vet ikke hvordan jeg skal reagere på dette her, men jeg har vel mest lyst til å grine nå. Hvordan skal dette gå? Jeg ble også ganske redd for plutselig er svangerskapet litt mer risikofyllt en jeg hadde tenkt, jeg er livredd for veldig tidlig fødsel med alle komplikasjoner dette kan innebære. Vi må jo se å få oss ny bolig, kan ikke bo i leilighet nå.....

Huff, dette trenger jeg tid på å forøye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojoj, her var det mye nytt idag! Velkommen til kjæreTussi og gratulerer med tvillinger til Caramba!! Skjønner godt du trenger tid til å fordøye det ja :ler: Har det skjedd naturlig eller har du gått på pergo eller lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...