Gå til innhold

Fy Fy liste (om interiørtabber)


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke spesielt fan av "arvesofaer" altså at man overtar bestemors 40år gamle sofa som hverken er god å sitte i eller ser særlig pen ut lenger. Den var sikkert griselekker og dyr for 40år siden, men det hjelper ikke når stoffet har skiftet farge enklere steder, små hull er på vei og dekket over med Korssting for å gi den enda noen leveår. Er det snakk om økonomi så har jeg full forståelse for at en sofa er bedre enn ingen sofa, men om det er prydgjennstanden i en stue så rynker jeg litt på nesa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Seajewel

Jeg er ikke spesielt fan av "arvesofaer" altså at man overtar bestemors 40år gamle sofa som hverken er god å sitte i eller ser særlig pen ut lenger. Den var sikkert griselekker og dyr for 40år siden, men det hjelper ikke når stoffet har skiftet farge enklere steder, små hull er på vei og dekket over med Korssting for å gi den enda noen leveår. Er det snakk om økonomi så har jeg full forståelse for at en sofa er bedre enn ingen sofa, men om det er prydgjennstanden i en stue så rynker jeg litt på nesa.

Gamle sofaer har en odør som aldri hadde fått kommet inn i stua mi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på noen flere etter å ha pløyet igjennom 26 sider her :D

Angående interiørtabber, så trodde jeg før jeg åpnet tråden at det da var ment f.eks. at man hadde brukt feil maling på halve veggen, eller montert dørlisten opp ned eller noe.

Et par tabber vi selv har gjort:

* hvit stoffsofa med småbarn i hus!! Lekkert når det er nytt. Etter hvert... ikke så lekkert. Det gikk av å ta av trekket og vaske, men ikke alle flekker går bort...

* billig parkett... Hakk bare vi ser på det. Ble så sur at det var like før jeg rullet gulvbelegg ut over det nye "lekre" gulvet som vi knapt kunne flytte en stol på...

* t-lys-holdere på vegg, og sotflekker på vegg...

Ting jeg ikke synes er fint/lurt:

* å pusse opp supertrendy som garantert er super-"ut" om et par år. Og du VET at du ikke kommer til å pusse opp på ny de neste 10 årene.... Hallo, buede døråpninger....

* maritime pyntegreier. Passer på hytta, da. Eller på kysten.

* 50 puter i sengen. Slenger man alle putene på gulvet når man skal sove? Eller har man putekasse? Eller sover man oppå dem? Og 50 puter i sofaen. Hvor sitter man? Eller er sofaen til pynt?

* TV skrudd opp på veggen fordi det ser så kult ut. Men... vent... Hva med de 4 svarte og grå ledningene som henger og dingler ned fra TVen?

* Stuer som er så fancy at du må være redd for alt mulig. Husker da vi hadde fått nytt bord. Jeg var så redd for å få hakk. Jeg ble så lettet da jeg fikk det første hakket. :) Da var det ikke så nøye lengre.

* Luktelys og luktesprayer og andre luktegreier (er sensitiv for lukter)

Endret av Jade
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Gøy å se hvordan det sto til på interiørfronten i 2003 og fremover😂

Anonymkode: 4821a...e1a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikønn skrev (På 26.7.2010 den 6.51):

Kan faktisk ikke tenke meg noe styggere enn blå porselenskatter og svære grønne frosker med hatt og skjerf.

😆

Anonymkode: 42a28...b6c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...