Gå til innhold

Fy Fy liste (om interiørtabber)


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Kinga

Å ha småpenger slengende rundt på gulv og bord og ellers hvor det nå måtte "passe".

Gir et så latterlig inntrykk av at folket i huset febrilsk prøver å gi inntrykk av å ha så fryktelig god råd.

:ler:

Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

* De fleste former for pynteting kan fort bli litt for mye...

Jeg avskyr støvsamlende nips som har null funksjon (annet enn å fortelle at jeg samler på alt).

Hos oss står det ikke en eneste ting fremme som ikke kan brukes til noe (bortsett fra grønne planter da...).

Enig med Minnie på alle punkter faktisk :oops: (er jeg en snobb da?)

Har kun en bitteliten stabel med dvd på gulvet fordi jeg ikke har hatt tid til å kjøpe en hylle til da den gamle ble full...

Til mitt forsvar så blir den ryddet når vi får gjester :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Mange tror visst at man MÅ ha duk på salongbordet, derfor er det så vanlig. Har dere prøvd uten? -Se hvor mye lekrere det blir, forutsatt at du ikke har duk for å skjule bordet,da.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Duk på salongbord er en forferdelig uskikk. Med mindre bordet er stygt og har riper etc.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Bordet mitt er mye bedre med duk. Men nå har vi kjøpt nytt bord så da skal alle duker pakkes langt vekk. Gleder meg.

Men noen bord passer med duker. Kommer selvsagt på hva slags duk da.

Jeg er veldig enig med alle Minnies punkter. Særlig den med korketavle med regninger.

En annen ting jeg personlig ikke liker er skinn stress less. De er gode å sitte i, men alt annet enn pene. Særlig ikke når de er så slitte som mine foreldres.

En annen ting er søpleposer som henger på kroker etc på kjøkkenet. Må innrømme jeg har det når jeg har fest og sånn, men det tar deg ikke bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi MÅ ha duk på salong-bordet, da det har fått noen "fine" hakk og riper etter mange av Bananmannens tidligere fester, men nå når skattepengene kommer, så blir det nok ENDELIG nytt bord. (og da skal det ikke gjemmes under en duk, nei) :wink:

Jeg synes det er viktig at en har en duk som står til resten av rommet dersom en først skal ha duk, ellers så blir det lett veldig feil, ja.

Jeg er heller ingen tilhenger av store bilder på stuen i mitt eget hus, men ha andre måtte ha i sin egen stue får de gjøre som de vil med.

*kjempeklem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns ikke særlig om noen av disse listene.

Ja, det er ting jeg syns er penere eller midnre pene enn andres, men jeg hever sjelden et øyebryn i andres hjem fordet. Da bør det være temmelig ille tilstander der.

Jeg syns ikke at det å være negativ ovenfor andres hjem har noe for seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S
Inspirert av tåden om omhandler hva folk ser på når man er hjemme hos noen for første gang har jeg laget en fy-liste over ting jeg synes er stygt og vitner om den total mangel på smak.

1. Store brudebilder hengende midt i stuen som nærmest tvinger alle til å kommentere bruden og kjolen og hvor nyyyyyydelig den er (selv om den er middelmådig og bruden ser tykk ut).

ENIG !

2. Barnebilder i små klipsrammer fra IKEA hengende overalt.

KLIPSRAMMER ER STYGGE, HAR BILDER AV BARNA I TRAPPEOPPGANGEN OG LIKER DET

3. Barnas leker er plassert overalt hvor det er en ledig flekk.

JODA, DE ER DER ! LIGGER I KURVENE SINE NÅR KVELDEN KOMMER, MEN HAR OGSÅ LEKER I DEN PRAKTISKE IKEAREOLEN VÅR

4. Korktavle på kjøkkenet som er stappfull av ubetalte regninger passert forfallsdato (gir inntrykk av uorden og ustabil økonomi).

ENIG

5. Sengetøy som ikke matcher, forskjellig dynetrekk og putevar.

NJAAA

6. Videokassetter, CD'er og DVD'er i digre stabler på gulvet.

UUTHOLDELIG

7. Gjennomsiktig skittentøykurv.

VÅR STÅR PÅ VASKEROMMET, SKJØNNER IKKE HVORFOR DEN IKKE KAN VÆRE GJENNOMSIKTIG ?

8. Tepper, tekstiler og gardiner som ikke gir rommet helhet (vitner om null sans for estetikk og farger).

ENIG

9. Møbler som er plassert der de ikke hører hjemme, eks. stort skap i en trang gang el.

ENIG, MEN HAR FORSTÅELSE FOR AT DET KAN VÆRE TRANGT OM PLASSEN FOR NOEN !

10. Tepper i alle rom og furupanel på alle vegger.

TEPPER ER UT, PERSONLIG SYNES JEG MALT PANEL ER FINT DER DET PASSER SEG !

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Og så synes jeg det er helt ok å diskutere hva man liker og ikke liker så lenge det skjer i en tråd med et slikt navn.

Selvfølgelig har vi forskjellig smak. Jeg liker feks å ha duk på salongbordet. Synes det er fint når jeg kan ha tekstiler og farger som matcher hverandre !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke særlig om noen av disse listene.

Ja, det er ting jeg syns er penere eller midnre pene enn andres, men jeg hever sjelden et øyebryn i andres hjem fordet. Da bør det være temmelig ille tilstander der.

Jeg syns ikke at det å være negativ ovenfor andres hjem har noe for seg.

Jamen, vi MORER oss jo bare litt :lol:

Ingen av oss ville vel ha sagt til vennene våre:

"Unnskyld meg, her har du en liste over alt jeg ikke liker ved hjemmet ditt..." :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er interiør noe veldig personlig.

Uansett hvilke møbler, tekstiler og farger som er valgt, så bør det gjenspeile personligheten til de som bor der.

Regner med at noen av de som besøker oss vil rynke på nesa og synes at vår smak er helt på jordet. Men det bryr jeg meg slett ikke om. Vi har innredet slik vi vil ha det og det er vi som bor her. Ingen andre.

For meg er det viktigste at jeg trives sammen med møblene, fargene og tekstilene mine. Noe er kanskje mer praktisk enn pent, men jeg trives sammen med praktiske ting også jeg.

Personlig liker jeg ikke minimalistiske rom. Stål og sort skinn, glassplater på bordene og mangel på personlige pynteting. Jeg er avhengig av farger, gjerne sterke, klare farger. Jeg liker ikke kalde rom, som er malt hvite og virker sterile.

Men detter betyr kun at jeg ikke kunne bodd i et sånt hjem, men det spiller jo ingen rolle egentlig, så lenge den/de som bor der trives med stilen sin.

Interiøret vil også forandre seg etter hvert som man kommer i nye faser av livet. Når man får barn vil dette sette sitt preg på hjemmet. Økonomi er også viktig. Ikke alle har råd til å kjøpe det de ønsker seg, men må ta til takke med å fylle opp et rom med skap og hyller for å få plass til alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cruella

Jeg synes hele denne tråden er bedrevitende... Ikke fordi jeg føler meg truffet, men jeg synes ikke noe om å sette en standard for hva som er akseptabelt og ikke i et hjem. Trender skifter, for noen år siden skulle "alle" ha furu og bondefarger, stakkars de som fortsatt har beholdt denne stilen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Apropos barnebilder:

Jeg har også bilder av mine barn på veggen, men det er bilder jeg har tatt sjøl og fått forstørret opp. De henger forøvrig ikke midt i stuen.

Og man kan ha et meget personlig og koselig hjem fordi om man ikke har god råd.- Det er bare fantasien som setter grenser.- På Fretex kan man få møbler til en rimelig penge som man kan pusse opp. Og på loppemarked kan man fremdeles gjøre flotte kupp-iallefall her i distriktet.

Det er vel ikke til å komme forbi at noen av oss er mer opptatt av hvordan vi møblerer hjemmene våre enn andre,men ikke dermed sagt at vi som er opptatt av interiør har et "iskaldt" hjem som egner seg best for et interiør-blad.

Det kunne heller aldri falle meg inn og kritisere noen jeg besøker for deres "dårlige" smak- etter min mening,da.- Jeg bare observerer og tenker mitt, og skryter av det som er positivt.

Men det må da vel være gøy å få med seg noen tips ?-( slik som i denne tråden,f-eks.) -det skal ofte ikke så mye til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en fy-liste, ja. Fy fy alle som ikke har det som dette. :fy:

Meningen er vel at man selv skal trives i sitt eget hjem og ha det slik man selv vil ha det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som synes lekene til barna er stygt: Har dere barn selv??

Om ikke, så er det ganske lett å sitte å mene slikt. Ikke fullt så lett om man skulle nekte barna å ha leker rundt seg. Høres greit ut i teori, men in real life er det nok ikke så enkelt nei............... :lol:

Jeg har barn selv, to faktisk 4 og 7 år. Her er det kun barnas leker inne på barnas soverom. Det er strengt forbudt å leke andre steder og ihvertfall å la lekene ligge igjen der. Sånn hadde vi det tidligere, og jeg følte jeg ikke hadde noe område i leiligheten som var voksensone i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enda en fy-liste, ja. Fy fy alle som ikke har det som dette. :fy:

Meningen er vel at man selv skal trives i sitt eget hjem og ha det slik man selv vil ha det.

APPLAUS! :enig_animasjon: :klappe:

Vanskeligere er det ikke....

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa er fælt. Hvis det dominerer, i alle fall.

Men har en tante som trikset sammen rosa, gråblått, grått, hvitt, sølv og svart - ganske lekkert gjennomført, men ikke min stil. Ble litt kaldt (upersonlig), med skinnsalong, stålrør, marmorbord og glassbord på kjøkkenet - der rosa gikk igjen overalt, og på alle rom.

Hun kom forresten fra Øst-Europa - og hadde bokstavelig talt rosa på hjernen. De fikk ikke tak noenting i rosa i hennes hjemland for femten år siden. Så da hun kom til Vesten, gikk hun amok.

Men nå ler hun godt av rosaepoken sin når jeg minner henne på det.

Litt gøy å erte henne - hun har forresten utmerket smak, både når det gjelder klær og sminke, veldig klassisk dame.

Tror nostalgi ofte får oss til å innrede på vår egen måte.

Jeg dømmer ingen etter hjemmet deres (hvis det ikke stinker og er guffent) - og viser heller ikke beundring for de som har det stilig. Det er faktisk ikke min stil å rose og skryte i det hele tatt. Det viktigste er at folk trives der, og gjestfriheten man blir møtt med, for ikke å snakke om de har god kaffe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jo, dette synes jeg var en moro tråd. Jeg er vel en av dem som vet hva jeg liker men som ikke helt får det til i praksis. Skyldes stort sett mangel på penger, ikke praktisk gjennomførbart pga unger og liten tid.

MEN - jeg er opptatt av symmetri. Tenk deg om - hvis du skal plassere en skål med frukt (eller noe annet) og to lysestaker på salongbordet ditt. Setter du da en lysestake på hver side av blomsten/skålen, eller setter du lysestakene sammen og skålen for seg?

Dette gjelder også oppheng av bilder. Jeg foretrekker å lage små grupper av bilder og jeg setter ALDRI lysestakene på hver sin side av ting. For meg blir dette helt feil, det er nesten så jeg blir svimmel :D

Og ja - plakater i rammer er ikke min stil. Jeg er faktisk så snobbete at det eneste som er på min stue er 1) bøker 2) kunst (hmm - det blir trykk da...) og 3) ting fra reiser

Til slutt - jeg hater :lol: seksjoner, og i hvertfall hvis det står sprit fra syden inne i glasskapet

Tror jeg skal lage en tråd på det med bøker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til slutt - jeg hater :lol: seksjoner, og i hvertfall hvis det står sprit fra syden inne i glasskapet

Hehe.. jeg har akkurat sittet og tegnet hvordan vi skal ha vår tv - seksjon :lol: , Jeg synes de er fine og har faktisk egentlig ikke noe valg (med tanke på plass. Uten seksjon hadde vi hatt ett problem.)

(Hadde vært morsomt og hørt hvorfor du hatet det.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...