Gå til innhold

Morsomme ting mannen sa/gjorde under fødselen


ChrissyX

Anbefalte innlegg

http://m.kjendis.no/2013/08/14/kjendis/joar_sohoel/far/barn/farmen/28691310/?www=1

-ikke under fldselen akkurat, men jeg synes han kvalifiserer seg til denne tråden likevel hehe ;)

Anonymous poster hash: ac01f...507

Denne kommentaren kvalifiserer ihvertfall: "- Nå har hun to mennesker å passe på, det er ganske komisk." Jeg mistenker at hun ikke synes det er det spor morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han klagde på vond stol på fødestua. Han fikk ingen sympati fra meg for å si det slik : D

Og så fulgte han med på med.tekn utstyr, lys og grafer, og passet på. :) han ante ikke hva det var, men sa ifra om det lyste rødt, peip etc hehehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne kommentaren kvalifiserer ihvertfall: "- Nå har hun to mennesker å passe på, det er ganske komisk." Jeg mistenker at hun ikke synes det er det spor morsomt.

Nei, det spørs vel bare! :P

Tror jeg hadde blitt rimelig irritert av en sånn kommentar. Spesielt når skaden oppsto fordi han dro på jakt i stedet for å besøke mor og barn på sykehuset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsøkte meg på en vits etter fødsel.

Etter vi hadde vært på fødestuen ble vi trillet inn på sykehushotellet. Konen i rullestol skjøvet av en sykepleier, den lille i sengen sin skjøvet av en annen sykepleier og meg som pakkesel med alle bagene/tingene.

Da alle kom inn på rommet var det en seng (enkeltmanns) en liten sittegruppe og en sofa som tydeligvis var en sovesofa.

Jeg sa "pippi ha sengen!" (="Fritt for sengen")

Jeg er ikke helt sikker på om de trodde jeg mente det, men det var bare min kone som lo.

Endret av ekkoet
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

min venninne fortalte denne om sin fødsel, lo godt:

Mannen var flink under fødselen, bortsett fra en ting, han ble litt stresset over å sjekke hvor lang tid det tok mellom riene, så han fant en app....og gav mobilen til venninna så hun kunne trykke når riene kom... :fnise: hun ble mildt sagt irritert...



Anonymous poster hash: 0fa09...ac4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig tette rier, det vil si, jeg har ikke pause i det hele tatt. Sånn var begge fødselen. Men den første var jeg syk i tillegg og sov nesten ikke på to døgn. 6 timer etter at riene starta og hadde vært mer eller mindre uutholdelige og konstant i 3 av dem, ber jeg om epidural. Jeg trodd nærmest jeg skulle dø. Jordmor maser veldig, om jeg er sikker og om det er det jeg vil, noe jeg selvsagt er. Jeg hadde bestemt på forhånd at jeg skulle prøve uten, men be om epidural hvis jeg følte det ble for mye. Dette var avtalt med både jordmor og min daværende mann. Så sier gubben; Jeg synes ikke noe om at du skal ha epidural jeg. Synes du skal la være. Du kan skade ungen.

Gjett hvem som kunne blitt skadet?!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble flytta fra vanlig rom, til fødestue når riene tok seg opp, mannens første reaksjon når han stod i døra inn til fødestua var; " er det ikke TV her?!?"

Hihi, jordmora mente at folk somregel hadde andre ting å tenke på da ;-)

Anonymous poster hash: 40ea4...960

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann var også en klippe under fødselen, men når han spurte meg om han skulle ta noen bilder når jeg var i badekaret med 9cm åpning og jeg brølte nei for faen, ble han litt perpleks og rusla seg en runde i rommet før han kom tilbake på badet xD

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en liten stund med rier måtte jeg reise meg. Og da gikk vannet igjen. Gubben kommenter tissa du på deg? Skal si det plasket.

Etterhvert var det stille og null samtale, så han begynte å prate om ei brødskive. Jeg hadde igrunnen nok med å komme meg gjennom riene. Svarte bare tilbake at den brødskiva kunne jeg ikke brydd meg mindre om nå.

Når det var i siste time ble gubben dårlig og fikk ei spybøtte med beskjed om å sette seg ned, før han datt i bakken. De hadde nok med å ta imot babyen. Han syns det var tøft psykisk å være på sidelinja å felte noen tårer når lillegutt kom. Han er til vanlig en tøff og barsk fyr, men her fikk jeg se en annen side

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg ser at denne tråden er gammel, men kanskje det er kommet noen gode historier i mellomtiden?

:)

Anonymkode: 4cdde...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen var noen timer unna da den første fødselen min startet. Da han endelig kom frem til sykehuset ringte han fra parkeringsplassen, og medisinstudenten som var med på fødselen forklarte hvilken etasje og hvilket rom han skulle komme til. Jeg var i gang med pressriene på det tidspunktet, så han fikk beskjed om å springe. Minuttene gikk, og mannen kom ikke. Det viste seg at han hadde gått til hovedblokken på sykehuset i stedet for på kvinneklinikken. Han kom akkurat i tide til å se morkaken komme ut, at datteren vår ble født gikk han glipp av. Da vi fikk barn nummer to insisterte han på at vi måtte delta på omvisning på kvinneklinikken, han skulle vite hvor alt var ;) 

Anonymkode: e4fbc...c66

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen var noen timer unna da den første fødselen min startet. Da han endelig kom frem til sykehuset ringte han fra parkeringsplassen, og medisinstudenten som var med på fødselen forklarte hvilken etasje og hvilket rom han skulle komme til. Jeg var i gang med pressriene på det tidspunktet, så han fikk beskjed om å springe. Minuttene gikk, og mannen kom ikke. Det viste seg at han hadde gått til hovedblokken på sykehuset i stedet for på kvinneklinikken. Han kom akkurat i tide til å se morkaken komme ut, at datteren vår ble født gikk han glipp av. Da vi fikk barn nummer to insisterte han på at vi måtte delta på omvisning på kvinneklinikken, han skulle vite hvor alt var ;) 

Anonymkode: e4fbc...c66

:fnise::fnise: :fnise:

Anonymkode: 8a5a4...957

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære lovet midtveis i fødselen at han aldri, aldri skulle sidestille fødsel med at gutter må være et år i militæret igjen :fnise:

Anonymkode: e89a4...3db

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var ikke mannen som utfordret meg mest under fødselen (selv om stolen han fikk tildelt var litt hard og at det var litt langtekkelig fødsel (trøtt mann!)). Da jeg hadde slitt meg frem til 5 cm kom en mannlig overlege inn for å sjekke åpningen, og aldri, verken før eller siden, har det vært så vondt som da knyttneven hans røska tak oppi der. Tårene spratt, men jeg klarte ikke få ut en lyd, smertene var helt sinnsyke! Noe legen også fikk høre da han var ferdig med oppdraget. JM som hadde stått ved siden av han spurte så forsiktig med en lys og mild stemme; "er det ok for deg at vi tar tempen på deg i rumpa?" Hvorpå jeg svarer lakonisk: " etter å ha fått en stor knyttneve opp der du vet så skal det gå greitt med en temperaturmåler opp rumpa ja..."

Anonymkode: b267b...3ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Vi lå i senga før vi skulle til sykehuset, og prøvde å følge instruksjon om å "slappe av" selv om vannet hadde gått. Det var jo ikke så lett, så vi ble liggende og småprate. Mannen sier: "Tenk, nå kommer Mini!" Hvorpå jeg plutselig fniser og sier: "Mini Jakobsen!" Vi heter Jakobsen til etternavn, og det var virkelig første gang den tanken slo meg, etter at vi hadde omtalt ungen som "mini" gjennom hele svangerskapet. Så da blir vi liggende der og brøle av latter begge to, kun avbrutt av riene. Ler fortsatt når jeg tenker på det.

Anonymkode: db46c...ad8

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min satt på mobilen mellom riene på sykehuset. Jeg syntes det var litt pinlig. JM var i rommet og telte rier og pratet med meg mens mannen var opptatt. Jeg spurte om han kunne legge vekk telefonen litt, og han så forskrekket på meg og holdt opp telefonen: "Men jeg fanger jo Pokémon for deg! Jeg logget meg på kontoen din siden du er så flink!". 

Visste ikke omnjeg skulle takke, le eller grine :P

Anonymkode: d36d0...6e8

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min satt på mobilen mellom riene på sykehuset. Jeg syntes det var litt pinlig. JM var i rommet og telte rier og pratet med meg mens mannen var opptatt. Jeg spurte om han kunne legge vekk telefonen litt, og han så forskrekket på meg og holdt opp telefonen: "Men jeg fanger jo Pokémon for deg! Jeg logget meg på kontoen din siden du er så flink!". 

Visste ikke omnjeg skulle takke, le eller grine :P

Anonymkode: d36d0...6e8

Det var jo en søt tanke da... selv om den var litt rar :fnise: 

Den med at mannen besvimte fordi han trodde hodet ikke hadde festet seg til kroppen fikk meg til å hulkegråte av latter. Samboern skjønte ikke hva som skjedde meg meg og mener jeg er gal og hormontroll :ler:  Jeg klarte ikke å slutte å le heller, tårene rant og kontaktlinsene datt ut og jeg hikstet :skratte: 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.11.2010 den 22.24, Fru Rug skrev:

Hørt fra en venninne som hadde sin mann med til jordmor en stund før fødselen:

 

Jordmoren kunne informere om at hodet ikke hadde festet seg ennå!

Mannen besvimte! Han trodde hodet til ungen ikke hadde festet seg til kroppen ennå! :fnise:

Jeg dør av latter!! 😂😂🤣

Anonymkode: 4bfb4...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...