Gå til innhold

Morsomme ting mannen sa/gjorde under fødselen


ChrissyX

Anbefalte innlegg

Her hadde pappaen brukt mye tid på å kjøpe "riktig" fotoutstyr for å være klar til fødselen, både speilreflekskamera og digitalt videokamera var kjøpt inn.

Men på vei til føden som ligger 45 min unna kom han på at han hadde glemt begge kameraene... Han ville gjerne snu og hente de, men jeg hadde da 2-3 min mellom riene og ga f... i fotoutstyr.

Bortsett fra det forholdt han seg rolig og småpratet med jordmor, men jeg husker nesten ingenting siden jeg ble bestevenn med lystgassen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da vannet gikk i senga midt på natta vekket jeg mannen min og sa: "Vannet er gått!!!!".

Han kastet seg under dyna og begynte å romstere rundt i senga.

Jeg ropte " hva i h**** er du det gjør??"

Han svarer: "Jeg prøver å finne vannledningen som er sprukket vel!"

:ler:

Da vi kom på føden og jeg var godt inne i lystgassens rus, tilbydde jeg han en sup, hvor han svarer : " nei takk, jeg skal jo kjøre hjem når fødselen er over".

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ariel_*

Jeg fikk barn i ung alder, jeg var kun 16 år, men min daværende kjæreste på 18 var der under fødselen. Han var rett og slett ikke forberedt på det hele og var veldig emosjonell. Han gråt å tok d hele hardere enn meg! Når jeg presset satt han å holdt pusten og stønnet, var helt med samtidig som han gråt hele tiden. Trur heller ikke han var forberedt på at babyer er klissete og fulle av litt av alt når de kommer, så han ble veldig sjokka når gutten vår endelig kom til syne. Jeg hørte kun skriking da jeg kjente at han var endelig var ute, da hørte jeg samboer bryte ut i "Nei, fytti helvette!" Stakkars trur han ble ganske overveldet av d hele:-)

:fnise:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg lå og fødte, gikk det temmelig hardt for seg. Mannen hadde fått god beskjed om hvordan ligge bak meg og holde meg fast når jeg skulle presse og slikt.. Dessverre så holdt han for det meste handen på haka mi av alle ting, og dessverre skjedde det seg så at jeg klarte å bite han temmelig hardt i fingeren da jeg kasta hodet frem og i 14 time presset det jeg var god for, utslitt og halvdød av smerter. Hørte bare ett vræl fra hinsiden og en halvsprengt stemme som sa "..du har ingen anelse hvor sinnsykt vondt jeg har det...". :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktignok ikke min kjære var mest morsom den dagen vår sønn kom til verden, men morsosmt var det fordi!

Jeg trodde jeg hadde hatt kynnere en ettermiddag (var i slutten av 6 mnd bare) men da jeg ringte til sykehuset fikk jeg klar beskjed om å komme meg opp der så fort som mulig. min kjære var ikke hjemme, så jeg ringte til en kompis. han ble litt forfjamset for jeg "sku jo ikke ha unge enda!"

han pakket for meg, bærte meg til bilen (som blokket begge filer, motoren i gang og begge dører åpen) han kjørte som en reser - på rødt lys og alt.. da vi endelig kom frem kom det er koselig jordmor bort og presenterte seg. Første min kompis sier (ganske høyt) - "JEG ER IKKE BARNEFAAAR!!"

holdt på å le oss i hjel både meg og jordmor :)

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har søkt litt rundt på KG, men ikke funnet noen lignende tråd om dette.

Emnet er "stjålet" fra andre forum.

Jeg tenkte det ville være gøy å høre kvinneguidens historier om hva mannen gjorde/sa da nedkomstens tid var kommet.

Satte han i gang med husvasken, eller ba han deg om å vente et par timer så han kunne få sove ut?

Jeg tror jeg aldri har ledd så mye som jeg har gjort av å lese slike historier.

Desverre har jeg ingen selv (enda), men kanskje med tiden :)

Edit: Takk til gjest, som påpekte en litt flau feil der :D

Hehe, jeg har ikke født selv. Men har en far med noen gode kommentarer. Jeg er nummer to så min mor har en til, under riene spurte jordmor hvordan det gikk med mor, da svarte min far "Slapp av, kua har fått kalv før" :fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En kompis av samboeren min hadde fått prøve litt lystgass, og når legen begynte med syingen så klarte han å slenge fra seg denne komentaren: "du må bare sy et ekstra sting!"

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gl@mB@be
En kompis av samboeren min hadde fått prøve litt lystgass, og når legen begynte med syingen så klarte han å slenge fra seg denne komentaren: "du må bare sy et ekstra sting!"

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av samboeren min hadde fått prøve litt lystgass, og når legen begynte med syingen så klarte han å slenge fra seg denne komentaren: "du må bare sy et ekstra sting!"

her var det jeg som sa det. eller jeg spurte om ho kunne gjøre meg 14år igjen. men ho skjønte den ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hehe mye bra her !!

jeg hadde ks med nr en! så nr var noe nytt

begynnte å få ganske tette å vonde rier ,så vi satt oss i bilen å kjørte til sykehuset ,på vegen stoppet han på en bensinstasjon å kjøpte seg en pølse å noe å lese på :gjeiper:

han klarte å å si etter fødsel at det var jo ikke så ille!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer virkelig på hvordan min fødsel kommer til å bli... Har en mann som er sååååå jordnær og avbalansert... og når man normalt reagerer noe voldsomt, finner han på helt hverdagslige ting...

F.eks når jeg akkurat hadde tatt en positiv test, 5 min etter, spør han om det er dumt om han ser "en engel iblandt oss...." Tenk å klare å konsentrere seg om det ......

En jeg kjenner syns kona led veldig under fødselen, og spurte pent om hun ikke ville ha et drops..... :fnise:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner syns kona led veldig under fødselen, og spurte pent om hun ikke ville ha et drops..... :fnise:

Dette var samboeren min også veldig frammpå med noen ganger i løpet av fødselen. Merkelige greier :klø: Han prøvde nåk bare å være snill =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...