Gå til innhold

Morsomme ting mannen sa/gjorde under fødselen


ChrissyX

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gud som jeg ler! Hvorfor har jeg ikke sett denne før?! :skratte:

En kompis:

Hun våkner midt på natta og sier:

- duu, vannet har gått tror jeg!

Han svarer, laangt inn i drømmeland:

- Jammen faen, ring rørleggeren da for pokker. JEG kan da ikke sånt. Dessuten er det midt i natta! Idiot!

..og sover videre.... ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Annonse

Strengt tatt hører den vel ikke til her, men har fått gjenfortalt hva jeg selv sa da guttungen ble født.

Han kom fort og ble tatt med vakuum og tang uten smertestillende, etterpå skulle de sy og da skulle hun sette bedøvelse først, da så jeg stygt på sykepleieren som sto der og sa at: "Ingen skal stikke meg, for jeg synes sprøyter er dritvondt!"

Men å føde uten noe smertestillende i det hele tatt, det var liksom ikke vondt i forhold... :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Dette er noe som skjedde da jeg skulle bli født:

Mamma hadde begynt å få rier, og de skulle kjøre til sykehuset. Men på veien ville pappa stoppe innom en han skulle kjøpe noe stein av (han holdt på å bygge hus).

Mannen ser usikkert bort på mamma og spør om det går bra med henne, siden hun ikke ser helt bra ut.

Pappa: Jada, vi er på vei til sykehuset til å føde skjønner du! :biggrin:

Mannen ble veldig forfjamset og lurte på om de kanskje skulle ta den steinen en annen dag :fnise:

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg ble født skrudde pappa av lystgassen og ga mamma klar beskjed om at hans baby ikke skulle være helt neddopa når ungen kom ut! Så hun fikk ikke mer smertestillende.

Etter at jeg kom til verden så var både mamma og jordmor sikre på at jeg var gutt, pappa tok tak i meg, løftet opp navelstrengen og sa "ser dere at det er en jente nå?"

Morsom tråd! Håper det kommer mer, og at jeg får noen gullkorn selv når det er min tur til å bli mamma :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, mannen hadde jo litt vondt av å se meg gå rund med prekestolen og nesten miste fotfeste når riene kom tette som hagl de siste 10 minuttene før pressriene kom. Han var i godt humør og passet godt på meg, gav meg drikke, matet i meg en skive og masserte på ryggen :)

Så sa han noe han skulle få angre på ja!

"Skulle så gjerne tatt noen av smertene dine" :lur:

Da tok jeg tak i ene brystvorta hans, knep og vred rundt! :hoho:

Jeg hadde det MYE bedre etterpå ihvertfall for vi lo godt begge to (Når han bare fikk summet seg over hvor vondt det var for jeg tok virkelig i! :fnise: )

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg ble født skrudde pappa av lystgassen og ga mamma klar beskjed om at hans baby ikke skulle være helt neddopa når ungen kom ut! Så hun fikk ikke mer smertestillende.

Etter at jeg kom til verden så var både mamma og jordmor sikre på at jeg var gutt, pappa tok tak i meg, løftet opp navelstrengen og sa "ser dere at det er en jente nå?"

Morsom tråd! Håper det kommer mer, og at jeg får noen gullkorn selv når det er min tur til å bli mamma :)

Hadde jeg vært mora di hadde jeg DREPT han.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Sjokoladebolle

Da jeg ble født skrudde pappa av lystgassen og ga mamma klar beskjed om at hans baby ikke skulle være helt neddopa når ungen kom ut! Så hun fikk ikke mer smertestillende.

Etter at jeg kom til verden så var både mamma og jordmor sikre på at jeg var gutt, pappa tok tak i meg, løftet opp navelstrengen og sa "ser dere at det er en jente nå?"

Morsom tråd! Håper det kommer mer, og at jeg får noen gullkorn selv når det er min tur til å bli mamma :)

Uff, det var ikke noe fint gjort av pappaen din. :tristbla:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hørt fra en venninne som hadde sin mann med til jordmor en stund før fødselen:

Jordmoren kunne informere om at hodet ikke hadde festet seg ennå!

Mannen besvimte! Han trodde hodet til ungen ikke hadde festet seg til kroppen ennå! :fnise:

:skratte:

Nå lo jeg så hardt at jeg fikk makaroni ut nesa!! :skratte:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg ble født skrudde pappa av lystgassen og ga mamma klar beskjed om at hans baby ikke skulle være helt neddopa når ungen kom ut! Så hun fikk ikke mer smertestillende.

For noe tull. Var de to alene inne på fødestua under hele fødselen, eller?

Anonym poster: a3bb921c56b9cefa4a12801ab12bf8a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madelene1

Har søkt litt rundt på KG, men ikke funnet noen lignende tråd om dette.

Emnet er "stjålet" fra andre forum.

Jeg tenkte det ville være gøy å høre kvinneguidens historier om hva mannen gjorde/sa da nedkomstens tid var kommet.

Satte han i gang med husvasken, eller ba han deg om å vente et par timer så han kunne få sove ut?

Jeg tror jeg aldri har ledd så mye som jeg har gjort av å lese slike historier.

Desverre har jeg ingen selv (enda), men kanskje med tiden :)

Edit: Takk til gjest, som påpekte en litt flau feil der :D

Mannen: ååh, kom igjen! Press nå!

Meg: Jeg presser for helvetteeeeeeeeeeeeee!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madelene1

Hørt fra en venninne som hadde sin mann med til jordmor en stund før fødselen:

Jordmoren kunne informere om at hodet ikke hadde festet seg ennå!

Mannen besvimte! Han trodde hodet til ungen ikke hadde festet seg til kroppen ennå! :fnise:

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...