Gå til innhold

Morsomme ting mannen sa/gjorde under fødselen


ChrissyX

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Våkner med rier kl halv 4 på natta. samboer våkner selvfølgelig da jeg kaver meg ut av senga. Sier ifra om at jeg har vondt og ikke vil ligge lenger. Han spretter ut av senga så fort at han deiser i veggen (ble passe trangt på soverommet da vi satte opp barnesenga) :fnise: Man vet at det fort kan ta noen timer fra riene begynner til det er på tide å dra til sykehuset. samboer forter seg i dusjen for så å sitte å se på at jeg har rier i 2 1/2 t før vi drar.

Vel på sykehuset etter et par feilkjøringer og litt bruk av nødblink lå jeg i badekaret og hadde vondt og ville egentlig ikke mer. Mellom hver eneste rie driver han å prakkerpå meg saft og kjeks "for det kan jo ta lang tid og du trenger styrken". Vel ment, men man blir litt vel lei av maset etter 3 timer! Til og med under pressriene maste både han og jordmor om den j****a saften! :kjefte:

Kommentaren hans etter fødselen var: du må roe deg ned litt! husk på hva du nettop har vært gjennom.

(var i dusjen og tok mange telefoner rett etter at lillegutt hadde fått sin første skvett råmelk :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er ikke så morsomt som dere andres:

Jeg har en mann som har en tendens til å sitte lenge på do (er alle menn slik?). Da vi hadde vært på fødestua en stund meldte behovet seg, så mannen okkuperte likesågodt toalettet der inne. Og tror dere han klarte å være rask denne gangen? Neida. Det endte med at han føyk ut fra toalettet i god Kramer-stil en gang jordmor var inne og han skjønte han måtte få med seg beskjeden (jeg var på en annen planet ;)).

Ellers var det vel jeg som stod for de morsomste meldingene. Mannen min påstår at jeg sa at jeg skulle kappe av ham ustyret. Det kan jeg virkelig ikke huske, men jeg avviser ikke at han snakker sant ;)

Mannen var også opptatt av at jeg skulle få i meg mat og drikke, og maste om jeg ville ha druer støtt og stadig. En gang spurte han om jeg var tørst, og jeg sa ja. "Jeg henter saft, jeg" sa mannen. "Vil du ha rød eller gul?" Da ropte jeg: "Spør du meg om jeg vil ha rød eller gul saft? Jeg gir vel blanke f*** i om safta er rød eller gul! Bare gi meg SAFT!"

Senere fikk han beskjed om å ha seg vekk når han tørket svette av pannen min.

Stakkars mann :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite sidespor.

Kan ikke folk legge diskusjonen som favoritter framfor å skrive *mine innlegg* ?

Ikke akkurat morsom da. Tror jeg.

Jeg hade maserier og var bare så sliten. Skulle få satt saltvann i korsryggen. Fikk beskjed om at det kom til å gjøre vondt. Greit nok. vondt gjorde det. Samboer så at jeg skulle bare skrike så jeg skrek så det holdt. Endte med å få kjeft av jordmor. :fnise: Sant skal sies så ga jeg vel faen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var helt gal etter jordbær på slutten av svangerskapet og tenkte at det kunne jeg jo kanskje ikke spise etter at babyen var født. Så midt i fødselen, da jeg hadde 6 cm åpning og hadde kraftige rier, midt på natt til mandag, spurte mannen om jeg ville ha noe; jordbær for eksempel? vil du ha jordbær? jeg kan godt gå og kjøpe jordbær til deg. Bare vent her, bare prøv å slappe av og ikke ha noen rier mens jeg er borte så kommer jeg med jordbær til deg snart! :hoho:

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig gøy at denne tråden kom til live igjen to år etter at jeg startet den.. og det atpåtil mens jeg ligger på sykehus med ei jente som ikke ville vente til termin, 7.des.

Jeg hadde jo håpet at jeg en dag kunne komme med en morsom historie her og.. men vesla vår ville ut..og hun ville ut fort.. så far rakk bare å være med på 45 minutter av den 2 timer lange fødselen..

Eneste litt gøyale som skjedde tror jeg må være da alle maste om at jeg måtte ta lystgass når riene kom og jeg ble irritert og svarte at jeg var lei av å være full og av at alle aboslutt skulle ha meg full! Så det. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen hadde fått beskjed av venner at fødsler tar laaaang tid, og det var ikke noen vits i å haste til sykehuset. Jeg vekker ham kl 6, etter å ha vandret rundt i stuen i 2,5 timer med rier.

"OK. Da rekker jeg vel en liten tur på jobben? Jeg har et viktig møte, men jeg lover å være tilbake til lunch." Han fikk høre det da, ja :ler:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen hadde fått beskjed av venner at fødsler tar laaaang tid, og det var ikke noen vits i å haste til sykehuset. Jeg vekker ham kl 6, etter å ha vandret rundt i stuen i 2,5 timer med rier.

"OK. Da rekker jeg vel en liten tur på jobben? Jeg har et viktig møte, men jeg lover å være tilbake til lunch." Han fikk høre det da, ja :ler:

Da hadde jeg blitt SINT!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt to fødsler, begge raske og begge utrolig vonde, uten tid til noe som helst smertestillende av noe slag :sad:

Under fødselen til den yngste, mens jeg stod der med fostervann opp til anklene, enorme ryggsmerter og pressrier fra helvete, kommer det fra min mann; "nå forstår du sikkert hvor vondt jeg har det når jeg har vondt i ryggen"

:sjokkert: -sa han det jeg tror han sa- rakk jeg akkuratt å tenke , før jeg sendte han et blikk som burde gjort meg en ektemann fattigere :fnise:

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hørt fra en venninne som hadde sin mann med til jordmor en stund før fødselen:

Jordmoren kunne informere om at hodet ikke hadde festet seg ennå!

Mannen besvimte! Han trodde hodet til ungen ikke hadde festet seg til kroppen ennå! :fnise:

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt to fødsler, begge raske og begge utrolig vonde, uten tid til noe som helst smertestillende av noe slag :sad:

Under fødselen til den yngste, mens jeg stod der med fostervann opp til anklene, enorme ryggsmerter og pressrier fra helvete, kommer det fra min mann; "nå forstår du sikkert hvor vondt jeg har det når jeg har vondt i ryggen"

:sjokkert: -sa han det jeg tror han sa- rakk jeg akkuratt å tenke , før jeg sendte han et blikk som burde gjort meg en ektemann fattigere :fnise:

:skratte:

Hilsen Vera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt to fødsler, begge raske og begge utrolig vonde, uten tid til noe som helst smertestillende av noe slag :sad:

Under fødselen til den yngste, mens jeg stod der med fostervann opp til anklene, enorme ryggsmerter og pressrier fra helvete, kommer det fra min mann; "nå forstår du sikkert hvor vondt jeg har det når jeg har vondt i ryggen"

:sjokkert: -sa han det jeg tror han sa- rakk jeg akkuratt å tenke , før jeg sendte han et blikk som burde gjort meg en ektemann fattigere :fnise:

:skratte::skratte::skratte:

Det var dagens!! :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...