Gå til innhold

Morsomme ting mannen sa/gjorde under fødselen


ChrissyX

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg dør av latter!! 😂😂🤣

Anonymkode: 4bfb4...c81

Mannen min nå: synes ikke det er morsomt. Jeg hadde tenkt akkurat samme 🤣🤣🤣 

 

(vi har ingen barn ennå)

Anonymkode: 4bfb4...c81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi lå i senga før vi skulle til sykehuset, og prøvde å følge instruksjon om å "slappe av" selv om vannet hadde gått. Det var jo ikke så lett, så vi ble liggende og småprate. Mannen sier: "Tenk, nå kommer Mini!" Hvorpå jeg plutselig fniser og sier: "Mini Jakobsen!" Vi heter Jakobsen til etternavn, og det var virkelig første gang den tanken slo meg, etter at vi hadde omtalt ungen som "mini" gjennom hele svangerskapet. Så da blir vi liggende der og brøle av latter begge to, kun avbrutt av riene. Ler fortsatt når jeg tenker på det.

Anonymkode: db46c...ad8

Hvorfor kopiere tidligere innlegg? 

Anonymkode: 4702d...6a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min satt på mobilen mellom riene på sykehuset. Jeg syntes det var litt pinlig. JM var i rommet og telte rier og pratet med meg mens mannen var opptatt. Jeg spurte om han kunne legge vekk telefonen litt, og han så forskrekket på meg og holdt opp telefonen: "Men jeg fanger jo Pokémon for deg! Jeg logget meg på kontoen din siden du er så flink!". 

Visste ikke omnjeg skulle takke, le eller grine :P

Anonymkode: d36d0...6e8

Du også, kopi av tidligere innlegg.. 

Anonymkode: 4702d...6a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kopiere tidligere innlegg? 

Anonymkode: 4702d...6a5

 

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du også, kopi av tidligere innlegg.. 

Anonymkode: 4702d...6a5

Det er jo en ti år gammel tråd. Det er vel ikke så rart om man går i surr og deler en historie en gang til :)

Anonymkode: 4075d...34c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under pressfasen måtte jeg bruke tau for å presse riktig. Hadde beina på det stativet i fødesengen og dro i tauet som ble holdt igjen av to barnepleiere. Tok i alt jeg klarte og plutselig sklir foten min bort fra platen og jeg sparker den stakkars barnepleieren rett i bakken. Omtenksom som jeg er skulle jeg begynne å hjelpe henne opp midt i pressingen :P beklaget flere ganger og spurte om hun fikk vondt, mens alle rundt ropte at jeg måtte fortsette å presse. 

Anonymkode: afa39...a8e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Det er jo en ti år gammel tråd. Det er vel ikke så rart om man går i surr og deler en historie en gang til :)

Anonymkode: 4075d...34c

Og forteller den igjen ordrett mange år etterpå? Hehe, Ok du. 

Anonymkode: 4702d...6a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og forteller den igjen ordrett mange år etterpå? Hehe, Ok du. 

Anonymkode: 4702d...6a5

Hva plager deg egentlig?

Anonymkode: 12fd9...3b5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min var ikke spesielt morsom under fødslene. Jeg kjente riene veldig godt i korsryggen og syntes det hjalp litt at han masserte korsryggen hardt under riene. Problemet var at jeg hadde omtrent ikke pause mellom så han måtte massere hele tiden og jeg tenkte definitivt mitt når han etterhvert begynte å klage på at det gjorde så vondt i håndleddene at han ikke klarte mer. :fnise:

Derimot har jeg en morsommere en som en venninne fortalte meg og som hendte en hun kjenner. Hun og mannen var på vei til føden og siden hun var svært godt i gang med fødselen rakk de ikke å parkere i parkeringshuset. Far måtte bare vrenge bilen inn foran inngangen og jordmødrene stod klare med en seng hun la seg oppi og som de trillet inn i heisen for å kjøre opp til fødeavdelingen. Men babyen hadde skikkelig hastverk og ble faktisk født i heisen. Etterpå, vel plassert på et rom, tok moren det tydeligvis litt tungt og gråt litt og syntes det var pinlig og fælt å ha født i heisen. Og jordmor prøvde å trøste henne så godt hun kunne. "Sånt skjer noen ganger vet du, noen babyer kommer fort. Du rakk i allefall til heisen. For et par år siden hadde vi en som fødte ute på parkeringsplassen." Da brast den nybakte moren ut i enda mer gråt mens hun hulket fram "Jeg vet, det var meg det også!".

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

:hoho: Moro! Dytter denne i håp om at det kommer flere. Hoho!

Anonymkode: f55fc...c45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha!

Mannen min var egentlig bare fantastisk under fødselen, men han hadde fått streng beskjed av jordmor om at jeg MÅTTE spise noe, mens jeg, som var litt opptatt med andre ting, svarte med sammenbitte tenner at jeg hadde spist før vi dro på sykehuset, og at jeg ikke ville ha noe. Da jordmor gikk ut en tur grep han sjansen; "om du spiser en eneste kjeks, kjære, så kan jeg spise tre og si at du spiste alle fire!" 

Eneste gang jeg lo høyt under fødsel. Og jeg spiste en kjeks og fikk skryt av jordmor for å ha spist fire 😆😂

Anonymkode: 573ca...51d

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg, men min venninne; da vannet til moren gikk da venninnen min ble født, gikk hun bort til mannen sin og sa de måtte dra på sykehuset, for nå kom jenta deres. 
Faren, veldig opptatt akkurat da; vent litt da, skal bare vaske ferdig bilen. 
 

Og det gjorde han. Han vasket ferdig bilen, og de kjørte avgårde til sykehuset etter det. Dette var hennes fjerde, og venninnen min ble født en snau time etter ankomst. 
 

 

Anonymkode: 137d9...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Midt i tvillingfødsel ser eksmannen min tanga i vinduet og drar den frem

"se på den svææäære tanga her da!!!" Og virkelig viser hvor stor den er... Ble ikke så imponert jeg altså

Anonymkode: 8e21f...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har seg jo slik at man glemmer litt smerten mellom hver fødsel.

Da vi skulle få 2. mann, og ligger på sykehuset nær fødsel, husker jeg plutselig veldig godt hva jeg skal igjennom. Mannen forsøker etter beste evne å roe meg ned.

Med ett hører vi plutselig en dame i naborommet hyle i smerteskrik. Dette gir meg enda mer panikk i forhold til hva jeg straks har i vente. Mannen forsøker igjen å roe meg ned ved å si:

»Dette går bra, det hylet der var bare fra en jordmor som nettopp fikk beskjed om at hun måtte jobbe overtid»!

Anonymkode: 79891...0ba

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 sider med latter herfra😂😂 kg kan når de vil! 

Anonymkode: 656ec...58b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"OIIII!! Du var tissatrengt!"

Smalt det fra samboer da vannet mitt gikk midt på fødestua. :klaske::fnise:

Anonymkode: ccbc1...3a6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kollega skulle føde, men det passer mannen hennes dårlig. Det var midt under TourDeFrance (?), så hun fikk beskjed om å ta bussen, så kom han så fort han kunne....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det har seg jo slik at man glemmer litt smerten mellom hver fødsel.

Da vi skulle få 2. mann, og ligger på sykehuset nær fødsel, husker jeg plutselig veldig godt hva jeg skal igjennom. Mannen forsøker etter beste evne å roe meg ned.

Med ett hører vi plutselig en dame i naborommet hyle i smerteskrik. Dette gir meg enda mer panikk i forhold til hva jeg straks har i vente. Mannen forsøker igjen å roe meg ned ved å si:

»Dette går bra, det hylet der var bare fra en jordmor som nettopp fikk beskjed om at hun måtte jobbe overtid»!

Anonymkode: 79891...0ba

Hahaha så søt 😂😂

Anonymkode: 3c98e...ad3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha assa mannen var helt eksemplarisk under fødselen og etterpå. Jeg klarte ikke å få på meg den bleia og trusa etterpå, så han dro det på meg ❤️ Jeg ble seriøst skikkelig forelska i han, han var så sjukt MANN som bare dreit i hvor jævlig underlivet mitt så ut. Minsten satt fast med skulderen og jeg var ordentlig mørbanket, måtte ha kateter i to døgn, altså musa mi er fortsatt hoven omtrent, 4 mnd etterpå 😂 
 

Men (!!) en eller annen gang under fødselen når jeg skulle presse - og jeg presset lenge, ca en time, jeg måtte holde i et laken som jordmoren dro bakover osv - så fikk han iallefall beskjed om å holde hodet mitt ned mot brystkassa, hvorpå han svarte «vent litt, jeg må bare betale parkeringa igjen, litt kjipt med bot høhø», som om at jeg bare kunne sette rien på pause litt. 

 

Anonymkode: b4a01...2b4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Itro skrev (På 10.8.2021 den 19.11):

En kollega skulle føde, men det passer mannen hennes dårlig. Det var midt under TourDeFrance (?), så hun fikk beskjed om å ta bussen, så kom han så fort han kunne....

Å, fy fader. Hadde mannen dratt noe sånt (og fullført!) hadde jeg vært alenemor i dag. Hvordan endte dette? 

Anonymkode: 5241b...daa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...