Gå til innhold

Den store London tråden


marsy

Anbefalte innlegg

Den 11. august 2016 at 15.33, Andromeda skrev:

Vi tar alltid lokaltoget til London Bridge. Billig, og mindre folk ombord. Vi bor rett i nærheten av London Bridge da, så vi går bare i 5-10 minutter før vi er på hotellet.

Skjønner egentlig ikke hvorfor folk anbefaler turistOyster. Vi har hatt oystercardsene våre siden vi var i London for første gang i 2012. De fungerer enda, og man fyller bare opp ved behov. Klart, de koster noen pund å "leie" men det er jo en engangsutgift.

TouristOyster er det samme, eneste forskjellen er at det du betaler for kortet er billigere samt kortet kan gi deg rabatt på attraksjoner rundt i byen (dette kan man lese mer om på nettet).
Jeg har mitt touristoyster for 3.år på rad nå, fyller opp kortet i det jeg lander på Gatwick, om jeg ikke fra før av har penger igjen på kortet etter sist tur og kan gå direkte ned på ønsket tog.

Anonymkode: 8e7f0...1ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 15.8.2016 at 22.34, Charltte skrev:

Innbiller meg at jeg leste fra tidligere i tråden at Harrods begynner med julepynten allerede i august. Og jeg så på et TV-program fra Liberty at de hadde en julebutikk. Men vet dessverre ikke om dette kun var mot juletider 😞 

God tur i alle fall 😃 Og gjerne fortell om du finner noen julebutikk :nissevink:

Dette høres fantastisk ut! Håper district line blir en del av det før jeg drar 😊

Har vært i London rett før jul for 8-9 år siden, og det var magisk! Men tror ikke de begynner så tidlig som nå å sette opp. 

Skal si i fra hvis jeg finner en julebutikk, men kommer nok ikke til å bruke mye tid på å lete etter en :P  

Tusen takk! 

 

Nå er det ikke lenge til vi reiser, lørdags morgen gå flyet og jeg tenker allerede på hva jeg skal pakke med meg:fnise: jeg pakker stort sett samme dag som jeg drar, da jeg var i NYC så pakket jeg 1 time før vi måtte kjøre hjemmefra :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19. august 2016 at 16.52, Pentu skrev:

Selfridges har en juleavdeling som er åpen nå ☺️

Der var det farlig mye fint.. :rodmer:

Siste handelen min i London før vi dro avgårde til flyplassen i går foregikk akkurat der, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 16.8.2016 at 10.11, AnonymBruker skrev:

TouristOyster er det samme, eneste forskjellen er at det du betaler for kortet er billigere samt kortet kan gi deg rabatt på attraksjoner rundt i byen (dette kan man lese mer om på nettet).

På den andre siden går det ikke an å ha periodebillett (f.eks. 7-dagers) på turistkortet.

Anonymkode: 07c83...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VI skal mest sannsynlig til London i oktober.

Hovedhensikt: finne bedre utvalg av klær/sko i størrelser med elendig utvalg i Norge. Så hvor går en for å finne klær til voksen dame med damefasong, bare at hun er ca 145 høy? Sko str 34 til dame? I tillegg gjerne også klær til litt rundere dame, sånn norsk str 48-50... Finnes det egne butikker med petit-klær?

Gode tips til bra hotell mottas også med stor takk. Ca 4* er fint :-)

Anonymkode: df83b...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

VI skal mest sannsynlig til London i oktober.

Hovedhensikt: finne bedre utvalg av klær/sko i størrelser med elendig utvalg i Norge. Så hvor går en for å finne klær til voksen dame med damefasong, bare at hun er ca 145 høy? Sko str 34 til dame? I tillegg gjerne også klær til litt rundere dame, sånn norsk str 48-50... Finnes det egne butikker med petit-klær?

Gode tips til bra hotell mottas også med stor takk. Ca 4* er fint :-)

Anonymkode: df83b...377

Man finner mye fint i London - i alle størrelser. Og jada, de har egne avdelinger for petite også. :) Anbefaler Evans (de har f.eks bukser med lengde i Small, Regular, Large, Extra Large, noe som er fint om man f.eks har former og er lav), Wallis og Marks & Spencer. Du bør også gå innom Simply Be og Yours Clothing, de har mye fint, og da er det veldig blandet - fra veldig damete klær til mer ungdommelige. Ellers har man også Dorothy Perkins, Next og New Look som alle har egne curvy-avdelinger. Skal sies, mange av størrelsene i alle avdelinger går til 18-20 (norsk 48-ish), så da kan man gjerne handle begge steder, dvs både i curvy og i vanlige avdelingen. ;) 

Marks & Spencer har også egne avdelinger med f.eks sko i mindre størrelser, for ekstra brede ben osv. Og de har klær i alle mulige størrelser også. 

Glemte å nevne Monsoon som har størrelser opp til 52-54 (hvis jeg ikke husker feil), de har også veldig mye fint. Litt dyrt kan det være, men der kan man finne veldig mye fint hvis det er salg. :) 

Mvh Yvonne :heiajente: 

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Den 21.8.2016 at 15.51, AnonymBruker skrev:

På den andre siden går det ikke an å ha periodebillett (f.eks. 7-dagers) på turistkortet.

Anonymkode: 07c83...1b3

enda en grunn til å kjøpe vanlig oyster

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎25‎.‎08‎.‎2016 at 17.35, Yvonne skrev:

Man finner mye fint i London - i alle størrelser. Og jada, de har egne avdelinger for petite også. :) Anbefaler Evans (de har f.eks bukser med lengde i Small, Regular, Large, Extra Large, noe som er fint om man f.eks har former og er lav), Wallis og Marks & Spencer. Du bør også gå innom Simply Be og Yours Clothing, de har mye fint, og da er det veldig blandet - fra veldig damete klær til mer ungdommelige. Ellers har man også Dorothy Perkins, Next og New Look som alle har egne curvy-avdelinger. Skal sies, mange av størrelsene i alle avdelinger går til 18-20 (norsk 48-ish), så da kan man gjerne handle begge steder, dvs både i curvy og i vanlige avdelingen. ;) 

Marks & Spencer har også egne avdelinger med f.eks sko i mindre størrelser, for ekstra brede ben osv. Og de har klær i alle mulige størrelser også. 

Glemte å nevne Monsoon som har størrelser opp til 52-54 (hvis jeg ikke husker feil), de har også veldig mye fint. Litt dyrt kan det være, men der kan man finne veldig mye fint hvis det er salg. :) 

Mvh Yvonne :heiajente: 

Monsoon har bare opp til 22 (dvs. norsk 50), men enig i at de har mye fint. :) 

Anonymkode: 9557c...972

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Moonson i Oslo samme klærne og størrelsesutvalget som i London? (Beklager smått avsporing av tråden)

Anonymkode: df83b...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Moonson er en kjede og klærne er de samme forutsatt at butikken velger samme klær vel og merke, det er jo opp til innkjøp ofte å plukke ut osv :)

Forøvrig opplevde en venninne problemer med innreise da datteren hadde farens etternavn, det ordnet seg siden vi hadde opplevd det samme tidligere i år i Amsterdam og hun hadde med dokumentasjon i form av et brev faren hadde signert med kopi av pass :P men kanskje verdt å minne om at dersom man reiser med barn er det viktig å ha dokumentene i orden, barnets pass alene er ikke nødvendigvis lengre nok:

http://www.aftenposten.no/reise/Skal-du-til-London-i-host-Var-obs-pa-disse-reglene-823031_1.snd

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiser til London 21.okt tilbake 24.okt (fre-man). Vi skal reise med British Airways på veien ned. Noen som har erfaringer med å kjøre med de? Sto på billettene at det var inkludert valgfritt mat og drikke på flyet. Noen som vet hva dette innebærer?

Videre så lander vi på Heathrow. Lurer på greieste og billigste måte å komme seg inn til London på. Vi skal bo på doubletree Hilton ved Westminster. Så vidt jeg forsto, en stopp med tbanen fra Victoria.

Hva slags kort lønner det seg for oss å kjøpe? Vi tenkte litt på å ta banen inn til sentrum. Den ligger i sone 6, lør og søn blir vi værende innenfor sone 1&2, mens mandag skal vi tilbake til Heathrow. Hvor får man evt kjøpt oystercard?

Hvor shopper man billige og greie klær, som f.eks Primark? Noen "tilsvarende" plasser?

Hva annet bør man passe på å kjøpe med når man er i London? Apotekene har vel et godt utvalg? Noe som er mye billigere og bedre enn her hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Friday, September 23, 2016 at 12.09, kubein skrev:

Vi reiser til London 21.okt tilbake 24.okt (fre-man). Vi skal reise med British Airways på veien ned. Noen som har erfaringer med å kjøre med de? Sto på billettene at det var inkludert valgfritt mat og drikke på flyet. Noen som vet hva dette innebærer?

Videre så lander vi på Heathrow. Lurer på greieste og billigste måte å komme seg inn til London på. Vi skal bo på doubletree Hilton ved Westminster. Så vidt jeg forsto, en stopp med tbanen fra Victoria.

Hva slags kort lønner det seg for oss å kjøpe? Vi tenkte litt på å ta banen inn til sentrum. Den ligger i sone 6, lør og søn blir vi værende innenfor sone 1&2, mens mandag skal vi tilbake til Heathrow. Hvor får man evt kjøpt oystercard?

Hvor shopper man billige og greie klær, som f.eks Primark? Noen "tilsvarende" plasser?

Hva annet bør man passe på å kjøpe med når man er i London? Apotekene har vel et godt utvalg? Noe som er mye billigere og bedre enn her hjemme?

BA er et bra flyselskap, så serveringen er bra. Men avhengig av tid på døgnet du flyr om du får frokost eller lunch/middag. 

Fra Heathrow tar du Tuben. Enkelt og greit. Man får kjøpt Oystercard på undergrunnstasjonene. 

Man får kjøpt billige klær påPrimark, men jeg gjør aldri det, da kvaliteten er dårlig. London har så mye bra butikker, så du må finne noe dere liker. Topshop har mye bra og HM i London er mye bedre enn HM i Norge. Selv liker jeg også Next, men vi mennesker har forskjellig smak, så vanskelig å anbefale noe til helt fremmede. 

På apotekene pleier jeg alltid å kjøpe Daynurse og Nightnurse.  Det hjelper godt mot forkjølelse og influensa.  Hamstrer det hver gang vi er i UK.  Men må alltid gå på flere apotek, da det bare er lov å kjøpe en pakke av hver om gangen.  Ellers er også vitamintilskudd mye billigere.  

Jeg pleier også å hamstre Ansiktsvask og diverse kremer på  Boots. Bodyshop er også mye billigere i UK.  Sko er ofte rimelig og strømpebukser! Jeg hamstrer strømpebukser!!! Ikke sånne billige som Pierre Robert eller La mote , men eksklusive som er dyre i Norge. 

Jeg pleier også å kjøpe med meg ost. Red Leicester og cheddar.  Begge er nydelige og koster MYE i Norge.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, tirben skrev:

BA er et bra flyselskap, så serveringen er bra. Men avhengig av tid på døgnet du flyr om du får frokost eller lunch/middag. 

Fra Heathrow tar du Tuben. Enkelt og greit. Man får kjøpt Oystercard på undergrunnstasjonene. 

Man får kjøpt billige klær påPrimark, men jeg gjør aldri det, da kvaliteten er dårlig. London har så mye bra butikker, så du må finne noe dere liker. Topshop har mye bra og HM i London er mye bedre enn HM i Norge. Selv liker jeg også Next, men vi mennesker har forskjellig smak, så vanskelig å anbefale noe til helt fremmede. 

På apotekene pleier jeg alltid å kjøpe Daynurse og Nightnurse.  Det hjelper godt mot forkjølelse og influensa.  Hamstrer det hver gang vi er i UK.  Men må alltid gå på flere apotek, da det bare er lov å kjøpe en pakke av hver om gangen.  Ellers er også vitamintilskudd mye billigere.  

Jeg pleier også å hamstre Ansiktsvask og diverse kremer på  Boots. Bodyshop er også mye billigere i UK.  Sko er ofte rimelig og strømpebukser! Jeg hamstrer strømpebukser!!! Ikke sånne billige som Pierre Robert eller La mote , men eksklusive som er dyre i Norge. 

Jeg pleier også å kjøpe med meg ost. Red Leicester og cheddar.  Begge er nydelige og koster MYE i Norge.  

Denne må jeg kjøpe neste gang jeg er i London. På hvilken måte funker den bedre enn vanlig paracet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, venus_ skrev:

Denne må jeg kjøpe neste gang jeg er i London. På hvilken måte funker den bedre enn vanlig paracet?

Paracet tar feber og smerter , mens day og night nurse også hjelper på sår hals og snørr. Mye sterkere enn paracet, og man sover også godt på night nurse. Forkorter sykdomsperioden dersom du tar tabletter med en gang du merker at du begynner å bli syk. 

Finnes forresten også flytende form som mikstur.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off topic, men Day- og Nightnurse skal jeg notere meg til neste gang vi reiser til London! Supert tips, så tusen takk! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 25.9.2016 at 15.20, Haugenjenta skrev:

Off topic, men Day- og Nightnurse skal jeg notere meg til neste gang vi reiser til London! Supert tips, så tusen takk! :) 

Les instruksjonene nøye og ikke ta dem dersom du står på listen over grupper som ikke skal bruke dem (f.eks. gravide). Det er ikke uten grunn at man bare får kjøpe en pakke av gangen, og at noen av stoffene de inneholder er forbudt eller krever resept i Norge.

Anonymkode: 07c83...1b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirben:

Hvilke strømpebuksemerker kjøper du? Jeg er så utrolig misfornøyd med de som selges i kjedebutikkene her i Norge så jeg er på jakt etter noe i god kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Da blir det ny London-tur på meg i desember. Blir førjulstur med min mor, noe som blir veldig hyggelig! Det blir min gave av mine foreldre til 30-årsdagen min. En veldig fin og passende gave. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.9.2016 den 18.17, Sunshine skrev:

Tirben:

Hvilke strømpebuksemerker kjøper du? Jeg er så utrolig misfornøyd med de som selges i kjedebutikkene her i Norge så jeg er på jakt etter noe i god kvalitet.

Jeg er ikke Tirben, men bruker M&S strømpebukser for det meste, holder seg veldig godt i vask og gode å ha på. 

Anonymkode: 22ff2...269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...