Gå til innhold

Den store London tråden


marsy

Anbefalte innlegg

Hehe, oki, det var teit skjønte jeg :fnise: Godt jeg har dere så dere får holdt meg litt i øra med alle påfunnene mine, hehe   :ironi:

Takk for at dere sier ifra. Da dropper jeg den greia på flyet, hehe. 

Har sendt mail til hotellet, eller da jeg booket sendte jeg beskjed om at jeg ønsket et fint rom og at vi var der for å feire 10 års bryllupsdag. Men JA, tusen takk for tips Sarafina!!! Det skal jeg gjøre:):) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 timer siden, hege73 skrev:

Åååå, så utrolig koselig :hjerte: Haha, nå har jeg lagt DEN fete planen!! Skulle ønske dagen var i morgen alt skulle skje, men får smøre meg med tålmodighet:) Hvordan har du tenkt å si til han når du skal avsløre overraskelsen din? :fnise: 

Det skjønner jeg godt at du er! Er så gøy å gjøre noe fint for sin kjære :hjerter: Foreløpig har jeg bare vurdert å sende ham et YouTube-klipp med Mr. Bean i Cannes, og så sier jeg at det er gaven og venter og ser om han skjønner det. Det er en intern greie mellom oss så jeg tror han vil forstå det rimelig kjapt :ler: 

Jeg overrasket ham med en tur til Wien i 2013, og da skrev jeg det bare på bursdagskortet, at det var gaven. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Purple Basil skrev:

Det skjønner jeg godt at du er! Er så gøy å gjøre noe fint for sin kjære :hjerter: Foreløpig har jeg bare vurdert å sende ham et YouTube-klipp med Mr. Bean i Cannes, og så sier jeg at det er gaven og venter og ser om han skjønner det. Det er en intern greie mellom oss så jeg tror han vil forstå det rimelig kjapt :ler: 

Jeg overrasket ham med en tur til Wien i 2013, og da skrev jeg det bare på bursdagskortet, at det var gaven. 

Haha, så utrolig kult!! :fnise: Skulle vært en flue på veggen der. Hehe, ja jeg elsker å overraske andre, og spesielt nå som det er en tur. Hehe, gutta våre kommer til å dåne. Heldige de er som har oss :nigo:hehe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg overrasket mannen med Londontur for noen år siden. Da pakket jeg for han og gjorde alt klart. Hentet han på jobben med beskjed om at vi nå skulle til flyplassen. Han så bare dumt på meg (det var jo onsdag og han hadde 2 dager igjen på jobb før helg), men jeg hadde ordnet fri fra jobb. Hadde nok ikke taklet det like godt som han. Men kjekt! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Saturday, April 02, 2016 at 15.30, venus_ skrev:

Hvilke musikaler liker dere best? Ikke Phantom of the opera, Book of mormons eller lion king :) 

Les Miserables og Billie Elliot. ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, tirben skrev:

Les Miserables og Billie Elliot. ☺

Det ble Les Miserables, veldig bra!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Hvordan er det å komme seg til/fra Gatwick? Er det best å ta Gatwick Express, eller er det lurt med buss e.l? Jeg har lyst til å bestille hotell som er sentralt, men hvis jeg skal satse på å ta expressen til flyplassen så er det kanskje greit å bo i nærheten av Victoria Station? Er så dårlig på å finne frem så jeg vil bare gjøre det enklest mulig for meg selv på reisedagene i alle fall. 

Fin tråd forresten! Reiser til London til høsten :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Sweetez skrev:

Hvordan er det å komme seg til/fra Gatwick? Er det best å ta Gatwick Express, eller er det lurt med buss e.l? Jeg har lyst til å bestille hotell som er sentralt, men hvis jeg skal satse på å ta expressen til flyplassen så er det kanskje greit å bo i nærheten av Victoria Station? Er så dårlig på å finne frem så jeg vil bare gjøre det enklest mulig for meg selv på reisedagene i alle fall. 

Fin tråd forresten! Reiser til London til høsten :) 

Jeg tar tog fra Gatwick, bruker å reise med Southern. Også tar jeg bare taxi fra Victoria til hotellet, synes det er det enkleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Sweetez skrev:

Hvordan er det å komme seg til/fra Gatwick? Er det best å ta Gatwick Express, eller er det lurt med buss e.l?

Det er ganske mye billigere med et av de andre togene. Hvis du bruker Oyster card og reiser etter 9.30 om morgenen koster det £8 til Victoria.

Anonymkode: 07c83...1b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilt spørsmål tidligere i tråden, men lurer bare på noen få ting til de som har vært der før :)

Anbefaller dere å vente med å kjøpe billetter inn til London/Victoria til vi er på flyplassen?
Med tanke på at det kan være noe står, for eks. Gatwick Expreess.
Vi lander kl. 08.40 der borte en mandag, er det mye kø da eventuelt?

Vi tenker hvert fall å kjøpe Oyster Card når jeg får neste lønning,
lønner det seg da å kjøpe to, altså en til hver, eller kan vi kjøre sammen på samme Oyster Card?

Og vi skal opp i London Eye, åssen er det da å bestille ganske nært forestående?
Vi vil sjekke ut værvarselet, så tenkte å bestille lørdagen før vi drar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke spesielt mye kø. Dere må ha hvert sitt Oyster card, men de kan kjøpes på flyplassen. Vet ikke om automatene har dem, men hvis ikke er det en bod der som selger turist-Oyster. Hvis dere venter til etter 9:30 med å reise fra flyplassen og bruker Oyster koster det £8 med vanlige tog (alle som ikke er Gatwick Express), før det koster det £14. Gatwick Express koster £19,80 hele døgnet med Oyster.

Billetter til London Eye kan fint bestilles kvelden før hvis dere har tilgang til internett.

Anonymkode: 07c83...1b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23. juni 2016 at 10.57, AnonymBruker skrev:

Det er ikke spesielt mye kø. Dere må ha hvert sitt Oyster card, men de kan kjøpes på flyplassen. Vet ikke om automatene har dem, men hvis ikke er det en bod der som selger turist-Oyster. Hvis dere venter til etter 9:30 med å reise fra flyplassen og bruker Oyster koster det £8 med vanlige tog (alle som ikke er Gatwick Express), før det koster det £14. Gatwick Express koster £19,80 hele døgnet med Oyster.

Billetter til London Eye kan fint bestilles kvelden før hvis dere har tilgang til internett.

Anonymkode: 07c83...1b3

Tusen takk for svar! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22. juni 2016 at 0.22, Haugenjenta skrev:

Stilt spørsmål tidligere i tråden, men lurer bare på noen få ting til de som har vært der før :)

Anbefaller dere å vente med å kjøpe billetter inn til London/Victoria til vi er på flyplassen?
Med tanke på at det kan være noe står, for eks. Gatwick Expreess.
Vi lander kl. 08.40 der borte en mandag, er det mye kø da eventuelt?

Vi tenker hvert fall å kjøpe Oyster Card når jeg får neste lønning,
lønner det seg da å kjøpe to, altså en til hver, eller kan vi kjøre sammen på samme Oyster Card?

Og vi skal opp i London Eye, åssen er det da å bestille ganske nært forestående?
Vi vil sjekke ut værvarselet, så tenkte å bestille lørdagen før vi drar.

Lander du på Gatwick er det et "vindu" for å kjøpe turist-oystercard der, samme plass som der man går ned til togene er på en måte rett frem også vinduene på høyre hånd, mens på venstre side er påfylling av oyster-card og portene for inngang til togene :)
I lukene betaler du for kortet (er det 3 pund?) også fyller di opp med ønsket sum, di spør ofte hvor lenge du skal være og legger inn den beregnede summen med penger det er vanlig å bruke på så mange dager ;)
Man må ha hvert sitt oyster-card, men dette er ikke personlig og kan brukes av andre personer, bare ikke samtidig! Husk du må registrere kortet både ved inngang og utgang av tubene, og da kan ikke flere registreres på samme kort på samme reise :)

Gatwick express er veldig behagelig og er en fin greie for førstegangsreisende/ikke så komfortable med lokaltog. Jeg liker godt å ta Gatwick express ut til flyplassen da jeg vet at dette tar 30 minutter og er litt mer pålitelig enn lokaltoget som gjerne kan være forsinket osv. Lokaltoget tar jeg gjerne fra flyplassen og koster, som jeg ser tidligere nevnt, bare rundt 8 pund!
Gatwick express kan nå betales med oyster-card, og du må ikke kjøpe billett på forhånd! Bare fyll opp oyster-card på en automat på togstasjonen, pip deg inn portene og pip deg ut portene på Gatwick ;)

Anonymkode: 8e7f0...1ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere noen hotell å anbefale til en ok pris for 3 stk som skal til London i slutten av november ?
Vi skal se det som er og se (big ben osv) , handle julegaver osv. Vil helst bo nærme undergrunnen.
Helst ikke mer enn 3000,- for hotellet. Vi er to jenter i midten av 20 årene og en 16 åring :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Ompus skrev:

Har dere noen hotell å anbefale til en ok pris for 3 stk som skal til London i slutten av november ?
Vi skal se det som er og se (big ben osv) , handle julegaver osv. Vil helst bo nærme undergrunnen.
Helst ikke mer enn 3000,- for hotellet. Vi er to jenter i midten av 20 årene og en 16 åring :)

 

Mener du 3000 for ei helg?

Sjekket Lancaster gate for 3 personer ei helg i november, det koster 3500 på Hotels.com.

Jeg har bodd der, og det er et helt greit hotel. Midt mellom 2 undergrunnstasjoner, Lancaster gate og Queensway. Vi gikk inn til Oxford street på 15-20 minutter så vidt jeg husker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Den 1. juli 2016 at 20.12, Ompus skrev:

Har dere noen hotell å anbefale til en ok pris for 3 stk som skal til London i slutten av november ?
Vi skal se det som er og se (big ben osv) , handle julegaver osv. Vil helst bo nærme undergrunnen.
Helst ikke mer enn 3000,- for hotellet. Vi er to jenter i midten av 20 årene og en 16 åring :)

 

Jeg anbefaler deg å sjekke ut Premier Inn sine hoteller. Jeg har bodd på Premier Inn sitt hotell i Earl's Court 4 av 6 turer jeg har vært i London, og skal bo der når jeg reiser igjen i september. Det har greie størrelser, god service og bra nok standard :) Men man får nok ikke til 3000 for to rom (det er kun mulig å være 2 voksne på et rom). Men uansett ut i fra standarden, så er det ikke en dårlig pris. Og hotellet ligger like ved undergrunnsstasjonen :)

Anonymkode: 61bfe...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei! Jeg reiser med ei venninne til London 16. september og blir til 19. september (fredag til mandag). Vi har begge vært i byen før, så det blir ikke noe særlig med sightseeing. Men det er noen ting jeg alltid har lurt på (selv om jeg har vært der 6 ganger tidligere) :klo:

1. Er det mulig å bestille 3-dagerskort på oysterkortet? Jeg har alltid reist slik at vi har hatt minst 4 fulle dager på oss og har da brukt 7-dagers. Vi ankommer sent fredag, og da kommer vi til å reise kun en tur fra Victoria og til stasjonen vår. Men så går flyet sent på mandag, så da har vi en hel dag nesten. Hvis ikke det er mulig, så kommer vi til å fylle på penger. For slik jeg har forstått det, så er det en maksgrense på 5.6 pund etter X-antall reiser?

2. Hvordan er det med salg og temperaturer på denne tiden? Er det like varierende som her i Norge? Og er det mye folk på denne tiden? Leste noe om at det er mindre etter at skolen har startet, og de starter vist som regel i begynnelsen på september eller noe?

3. Hvordan er det å ta undergrunnen sent på kvelden? Hvor lenge har de åpent? Vi tenkte å ute på byen en kveld, og det blir nok mest sannsynlig lørdagskvelden. Er det mulig å ta undergrunnen når vi er "ferdig" og vil hjem?

4.  Og sist men ikke minst, er det noen mulighet for å kunne legge fra seg shoppingposer? Sånn oppbevaringsbokser eller noe? Tidligere når jeg har reist har vi alltid tatt Primark tidlig om morgenen, for så å dra tilbake til hotellet med de posene, og så til bake igjen til shoppingen. Noe jeg synes kan være litt tungvindt. Eventuelt at det er mulig å levere fra seg på andre hoteller i nærheten (synes det blir litt rart når vi ikke bor der men :huh:

Beklager for mange spørsmål. Har prøvd å lete gjennom hele tråden etter svar, men disse har jeg ikke funnet noe ordentlig svar på :blush: På forhånd; tusen takk om noen kan svare på disse, eller noen av de :smilyblomst:

Anonymkode: 61bfe...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Den 6/28/2016 at 11.48, AnonymBruker skrev:


Gatwick express kan nå betales med oyster-card, og du må ikke kjøpe billett på forhånd! Bare fyll opp oyster-card på en automat på togstasjonen, pip deg inn portene og pip deg ut portene på Gatwick ;)

Anonymkode: 8e7f0...1ef

Ser ut som dette koster en god del mer, får opp en pris på 19,80 pr vei? Mens forhåndsbestilling av tur/retur koster 31+. 

Anonymkode: 41422...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 10. juli 2016 at 14.17, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg reiser med ei venninne til London 16. september og blir til 19. september (fredag til mandag). Vi har begge vært i byen før, så det blir ikke noe særlig med sightseeing. Men det er noen ting jeg alltid har lurt på (selv om jeg har vært der 6 ganger tidligere) :klo:

1. Er det mulig å bestille 3-dagerskort på oysterkortet? Jeg har alltid reist slik at vi har hatt minst 4 fulle dager på oss og har da brukt 7-dagers. Vi ankommer sent fredag, og da kommer vi til å reise kun en tur fra Victoria og til stasjonen vår. Men så går flyet sent på mandag, så da har vi en hel dag nesten. Hvis ikke det er mulig, så kommer vi til å fylle på penger. For slik jeg har forstått det, så er det en maksgrense på 5.6 pund etter X-antall reiser?

2. Hvordan er det med salg og temperaturer på denne tiden? Er det like varierende som her i Norge? Og er det mye folk på denne tiden? Leste noe om at det er mindre etter at skolen har startet, og de starter vist som regel i begynnelsen på september eller noe?

3. Hvordan er det å ta undergrunnen sent på kvelden? Hvor lenge har de åpent? Vi tenkte å ute på byen en kveld, og det blir nok mest sannsynlig lørdagskvelden. Er det mulig å ta undergrunnen når vi er "ferdig" og vil hjem?

4.  Og sist men ikke minst, er det noen mulighet for å kunne legge fra seg shoppingposer? Sånn oppbevaringsbokser eller noe? Tidligere når jeg har reist har vi alltid tatt Primark tidlig om morgenen, for så å dra tilbake til hotellet med de posene, og så til bake igjen til shoppingen. Noe jeg synes kan være litt tungvindt. Eventuelt at det er mulig å levere fra seg på andre hoteller i nærheten (synes det blir litt rart når vi ikke bor der men :huh:

Beklager for mange spørsmål. Har prøvd å lete gjennom hele tråden etter svar, men disse har jeg ikke funnet noe ordentlig svar på :blush: På forhånd; tusen takk om noen kan svare på disse, eller noen av de :smilyblomst:

Anonymkode: 61bfe...bf5

Lander du på Gatwick så gå i den bemannede skranken der og få dere "Tourist Oystercard", fyll opp med den anbefalte summen for det antall dager dere skal være (personalet i skranken spør hvor lenge dere skal være).
Dette kortet lar dere kjøre tuben opp til en viss sum per døgn og ut over dette er det gratis (inkluderer også buss).
Dette har jeg brukt mine siste ganger i London og er absolutt best! ..og billigere enn disse dagskortene!
Reiser du i peak-times (rushtiden) er det litt dyrere, men bruker du opp summen på kortet er det bare å gå i nærmeste automat på tube-stasjonen og fylle opp!

Mener noen av linjene på undergrunnen slutter å gå på natten, men dette sjekker du lett utt på nettsidene for undergrunnen i London :) 
Evt. så går det massevis av nattbusser, disse er lett å finne ut av om man lett klarer å orientere seg. Visst ikke ville jeg bare spurt noen, eller evt på Hotellet for å høre hvilket nr. bussene til nærmeste busstopp har :)
Leste nå at fra 19.August blir det 24t åpning les mer her; https://tfl.gov.uk/campaign/tube-improvements/what-we-are-doing/night-tube?intcmp=22069

Jeg har ikke sett noen plass å legge fra seg handleposer (samme problem som deg :'D ). Jeg starter også alltid dagen på Primark, for så å reise tilbake til hotellet og lesse av posene! 
Har derfor alltid et hotell som er enten i nærheten av en Primark eller langs Hyde Park fra Marble Arch og mot Notting hill gate (da kan jeg bare ta bussen rett fra Primark ved Marble Arch og rett bort til Hotellet).

Anonymkode: 8e7f0...1ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9. august 2016 at 10.14, AnonymBruker skrev:

Lander du på Gatwick så gå i den bemannede skranken der og få dere "Tourist Oystercard", fyll opp med den anbefalte summen for det antall dager dere skal være (personalet i skranken spør hvor lenge dere skal være).
Dette kortet lar dere kjøre tuben opp til en viss sum per døgn og ut over dette er det gratis (inkluderer også buss).
Dette har jeg brukt mine siste ganger i London og er absolutt best! ..og billigere enn disse dagskortene!
Reiser du i peak-times (rushtiden) er det litt dyrere, men bruker du opp summen på kortet er det bare å gå i nærmeste automat på tube-stasjonen og fylle opp!

Mener noen av linjene på undergrunnen slutter å gå på natten, men dette sjekker du lett utt på nettsidene for undergrunnen i London :) 
Evt. så går det massevis av nattbusser, disse er lett å finne ut av om man lett klarer å orientere seg. Visst ikke ville jeg bare spurt noen, eller evt på Hotellet for å høre hvilket nr. bussene til nærmeste busstopp har :)
Leste nå at fra 19.August blir det 24t åpning les mer her; https://tfl.gov.uk/campaign/tube-improvements/what-we-are-doing/night-tube?intcmp=22069

Jeg har ikke sett noen plass å legge fra seg handleposer (samme problem som deg :'D ). Jeg starter også alltid dagen på Primark, for så å reise tilbake til hotellet og lesse av posene! 
Har derfor alltid et hotell som er enten i nærheten av en Primark eller langs Hyde Park fra Marble Arch og mot Notting hill gate (da kan jeg bare ta bussen rett fra Primark ved Marble Arch og rett bort til Hotellet).

Anonymkode: 8e7f0...1ef

Tuuusen hjertelig takk for svar! 😃 Da tror jeg det blir slik at vi fyller på kortet i stede for å ta antall dager. Jeg har allerede 2 Oystercard fra tidligere reiser. Har ikke levert de inn igjen, fordi jeg vet at jeg kommer til å dra tilbake igjen :fnise: 

Ja, det med posene altså... Haha, er jo så tungvint, men høyst nødvendig, og måtte dra tilbake til hotellet 😄 Men det var veldig smart å bo på et hotell i nærheten. Vi får gjøre det neste gang 😊

Anonymkode: 61bfe...bf5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...