Gå til innhold

Den store London tråden


marsy

Anbefalte innlegg

Da utvider jeg tråden til å gjelde alt i London :)

Dette er stedet for anbefalinger for hoteller, restauranter, attraksjoner osv. Helst ting du selv har prøvd ut!

Endret av marsy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette var lurt, har savnet en slik tråd :)

Jeg og kjæresten min skal overnatte på Columbia i slutten av november, så da kan jeg komme tilbake med et referat fra hvordan det var.

Vi tenkte å bestille gjennom hjemmesiden deres, og der fikk vi det vi tenkte var et godt tilbud, 80£ per natt, (på hjemmesiden står det 89£ per natt), men etter et raskt søk på finn.no finner vi samme hotell til 500,- biligere gjennom en side som heter pronto. ;)

Edit: Har egentlig savnet en tråd som omfatter alt som har med London, slik som restauranter, hotell, severdigheter, gode tips osv. Det finnes så mange gjengangstråder om London - slik som feks. hotell :)

Endret av Imsdal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden vil jeg slenge meg på! Tidligere pleide vi alltid å bo på Regent palace hotel på Piccadilly Circus. Dette var ikke akkurat et palass, men det hadde fantastisk beliggenhet midt i Londons smørøye. Dessverre ble hotellet nedlagt for snart to år siden, og vil ikke gjenåpne, noe jeg synes er veldig trist. Aner ikke hva som skal skje med den gigantiske bygningen, det blir spennende å se!

Vi har også bodd noen ganger på St. Giles, dette er et helt greit hotell som også har flott beliggenhet rett ved Tottenham Court Road (nederst i Oxford street), men i august i år testet vi ut Radisson Edwardian Sussex. Dette var veldig fint, men rommene er knøttsmå! Plussiden er god beliggenhet rett bak Selfridges i Oxford street, flotte bad, aircondition og minibar. Har funnet ut at dette ikke er en selvfølge når en bor på hotell i London....

Ellers vil jeg sterkt anbefale et marked rett ved Liverpool street station, Spitalfields marked, her er det alle slags kjekke ting, mye fra up and coming designere. Liker dette bedre enn Camden og Portobello road, egentlig.

Endret av Rosenrød
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen hoteller jeg har bodd på:

Corus Hyde Park Hotel

Vakkert og stilig hotell med utsikt over Hyde Park. Har bodd der to ganger og hatt et nydelig rom hver gang. Rommene er stilige og moderne, men små (hvis det betyr noe). 4-stjerners og kan være dyrt, men det er stadig kampanjer der man kan få rimeligere overnatting.

Ligger like ved Lancaster Gate stasjon, og en liten spasertur fra Paddington. Kort vei til alt.

London Guards Hotel

Rimelig hotell, som kan trygt anbefales for de som vil ha et OK hotell for en billig penge. Rent og ryddig. Vi fikk et STOOORT rom med dobbeltseng, enkeltseng og sofagruppe (hadde bestilt twin). Betalte £80 per natt for rommet, inkl frokost. Er også minikjøleskap på rommene som kan være kjekt på sommeren, eller hvis man reiser med barn. Ligger også ved Lancaster Gate/Hyde Park.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker alltid TicketService til å bestille billetter til musikaler. Jeg har alltid fått veldig gode seter, og god service. Bestilte tett opp til avreise en gang, og da ordnet de slik at jeg fikk hentet billettene på teatret i London. Kan også bestille billetter til severdigheter der, og dermed slippe køene.

For å vite hva som skjer når DU er i London, sjekkTime Out. De har gode artikler, anmeldelser og ikke minst en kalender over hva som skjer de nærmeste dagene

Når det gjelder å bestille hotell er jeg stor fan av Venere. Lett å finne frem, mye god informasjon (bilder, kart, anmeldelser). Dessuten trenger du ikke betale før du kommer frem.

For å finne restauranter (og utesteder) er TopTable suveren. Anmeldelser både av siden, og av brukere. Bilder osv. Bestiller du bord gjennom dem, er det ofte gode rabatter/deals.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har DetNye vært på ulike markeder i London: Londons beste markeder

Jeg skal som sagt til London noen dager senere i år, er lenge siden jeg har vært der nå så jeg gleder meg veldig :)

Det vi har planlagt å se er:

Madame Tussauds

London Eye

Kjøre rød buss, der vi kan se Tower Bridge, Big Ben, Buckingham palace osv.

Gå på marked

Og selvfølgelig shopping :)

Vi skal være der i ukedagene, og ikke helg, tror dere vi trenger forhåndsbestille billetter til London Eye og Madame Tussauds? Noen erfaringer med hvor det er best å bestille?Er ikke så interessert i å bruke dyrebar ferietid på å stå i kø :sjenert:

Andre anbefalinger? Shopping har vi tenkt å ta på marked(det er mest for opplevelsen) og Oxford Street.

Vi må mest sannsynlig ta undergrunnen når vi kommer på kvelden, dette gruer jeg meg litt til, redd vi skal ta feil osv., men det er vel ikke så komplisert? Og undergrunnen er trygg nok på kveldstid? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal være der i ukedagene, og ikke helg, tror dere vi trenger forhåndsbestille billetter til London Eye og Madame Tussauds? Noen erfaringer med hvor det er best å bestille?Er ikke så interessert i å bruke dyrebar ferietid på å stå i kø :sjenert:

Ja jeg ville nok ha forhåndsbestillt billetter, for det er mye folk i London nå før jul. Julelysene på Oxford Street blir tent i dag.

Desverre hjelper det ikke så mye å forhåndsbestille billetter til London Eye, var der i sommer og vi hadde forhåndsbestillt, men måtte nok ha stått ca 2 timer i kø for å komme oss ombord... Det orket vi ikke så vi oppgraderte billetten til fast track og fikk da gå rett inn. Det var ganske dyrt, men helt klart verdt det om man ikke orker stå i kø. Har du billetter kan du jo se det an om du vil oppgradere eller ikke, køen der var ikke lang.

Her kan du bestille billetter og lese mer om attraksjonene:

http://www.madametussauds.com/London/

http://www.londoneye.com/

God tur !

Endret av Busy Lizzie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, da skal vi forhåndsbestille billetter :)

Tenkte ikke over at det sikkert er masse folk der i ukedagene nå i førjulstida, gleder meg til å se byen julepyntet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg snart grønn. Prøver å huske hva hotellet vi bodde på het, for det var grusomt.. Det lå i nærheten av Earls Court.. SKal pørve å komme på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvis man er glad i kinesisk mat anbefaler jeg Wong Kei i China Town på det sterkeste, men kun for maten sin skyld.

Merk at dette verken er en fin eller dyr restaurant, det er papir-duker på bordene, spisepinner og asjetter etc er av plast, men maten er fantastisk god og billig.

Ligger i Wardour Street 41-43.

Av rettene er Lemon chicken er helt fantastisk, det er også scampi with chili & black bean sauce, for ikke å glemme crispy duck (med "pannekaker", strimlet agurk, strimlet vårløk og Hoisin saus) til forrett :romeo:

Er her og spiser hver gang jeg er i London, noe jeg er flere ganger i året :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Når man har tenkt seg på musikal i London, lønner det seg å forhåndsbestille eller bare ordne med billetter i London?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kjøpte billetter i den bilettboden på Leicester Square, fikk billetter der til The Lion King, Grease, Les Miserables og Chitty Chitty Bang Bang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler London Icebar. Det kan være lurt med en reservasjon, men det går an å få plass uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi bodde på et veldig greit hotell i sommer. Vi bodde i Earls Cort.. veldig sentralt og lett å komme rundt.

Vi delte oss opp etter interesser.. jeg og venninne tok undergrunnen /bussen rundt og shoppet. Mens mannfolka fikk med seg de serverdigheter de hadde lyst til å se. Alle var fornøyde og det var en utrolig flott uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist vi var i London bodde vi på Quality Crown Hotel-Hyde Park. Veldig fornøyd med hotellet og beliggenheten. Gangavstand til bussene forbi Hyde Park.

Kjøpte tur/retur billett til toget fra Stansted-London ombord på flyet(Ryan Air), var billigere enn å kjøpe den på togstasjonen.

I turistinformasjonen på Liverpool Street Station kjøpte vi et 7-dagers bus-pass til 13 pund. Da kunne vi kjøre så mye bus vi ville hele dagen, alle dager. Du ser mer av London ved å ta busser istedenfor undergrunden. Og flere kart har påskrevet hvilke bussruter (faste nummer på bussene)som passerer hvor. På hver holdeplass så står det hvilke stoppesteder hver enkelt buss stopper ved. Veldig enkelt å sette seg inn i.

Med et bus-pass så slipper du å lete etter et sted å kjøpe bussbillett om du bare vil hoppe på en buss. Mange busser selger ikke lenger billett på selve bussen.

Min reisekamerat var kresen på ukjent mat, men elsket maten på pub'ene. Der får man alt fra frokost,lunsj,middag,kaffe til en mye rimligere pris enn på mange restauranter. Og i koselig engelsk pub-atmosfære.

Anbefaler pub'en "The Moon Under Water" på Leicester Sq. På dagtid kan man ta med barn dit for litt mat også.

En turistatraksjon som kanskje ikke er hva de fleste oppsøker først er St.Paul's Cathedral, men den er vel verd å se fra innsiden. Prøv å viske til hverandre langs veggen på Whispering Gallery og ta turen helt til toppen (Golden Gallery)via 530 trappetrinn.

Utsikten derfra over byen er omtrent like flott som fra London Eye.

Omvisning på Buckingham Palace var også flott og imponerende, men tror den bare er åpen for besøkende rundt august/sept når Dronningen er på ferie.

Jeg var der like før filmen "The Queen" kom på kino. Og det var moro å se de rommene som skulle være fra B.P. Jeg kjente de igjen......

Mange turister i London beveger seg nok mye i området fra Oxford Str mot Themsen, men ta også en liten tur opp i gatene på "oversiden" av Oxf. str..

Mange koselige strøk der med artige butikker,gallerier,puber og kaféer.

Endret av ehu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva dere handler i London sånn bortsett fra klær.

Tenkte på å kjøpe sengetøy, men lurer på hvordan pris og kvalitet er i forhold til her. Det må jo være noe spesielt da for å at jeg skal orke å drasse på det. Noen som har tips?

Har også lyst på ny tekanne. Hvor skal jeg gå da?

Skal dra alene, og være der i 6 dager. Tenker kanskje at det er litt lenge. Noen som har tanker om det?

For mange år siden da jeg var i London, fikk jeg tilsendt kart og brosjyrer fra et britisk turistbyrå i Oslo. Finner ingen steder på internett å bestille det. Noen som vet om det fortsatt er mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...