Gå til innhold

Kronisk ørebetennelse


Lillemams

Anbefalte innlegg

Noen sov vet om kronisk ørebetennelse kan gi rett på utvidet sykt barn dager?

Nå har både jeg og mannen snart brukt opp dagene vi kan være hjemme med sykt barn, og alt er pga at gutten sliter med vonde ører...

Har vært hos ØNH flere ganger, og venter nå på time for å få lagt inn dren, men frem til timen kommer så aner jeg ikke hva vi skal gjøre

Kan ikke sende han i bhg med feber og øresmerter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hørt om fler som har slitt med å få stilt det som en kronisk diagnose, men du burde aboslutt prøve og det må fastlegen din hjelpe deg med. Det skal også være godkjent som diagnose av NAV - men dette hjelper legen din deg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar.

Da kan jeg hvertfall kontakte fastlegen og høre med ham... Hadde gitt oss en bekymring mindre.

Men håper jo at vi får lagt inn dren så fort om mulig, slik at vi slipper mer ørestyr:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd, og det er ikke mulig å få flere antall sykedager eller sykmelde seg på vegne av barnet. Eneste tilbud er å søke om betalt hjemmehjelp i følge fastlegen min. Begge våre er ørebarn, og før de satt inn dren måtte de være hjemme fra barnehagen i ukesvis i slengen. Omtrent sånn 2 uker i barnehagen, to uker hjemme. Håpløs situasjon og ingen hjelp å få. Annet enn å bruke feriedagene på å være hjemme med sykt barn.

Håper du kommer lenger med dette enn jeg gjorde. På tide at det skjer noe med systemet snart. Stå på! (Til trøst kan jeg fortelle at tilværelsen etter innsetting av dren har vært som en drøm)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg setter meg spørrende til det å få økt sykedager pga ørebetennelse hos barn. Kan godt være at jeg er litt enkel, men forestiller meg at det bør være litt vanskeligere enn som så.

Har selv et barn med kronisk lidelse(alvorlig), som kan ende med døden om han ikke får rask behandling på sykehuset. Og har derfor fått utvidet sykedagene mine.

På samme tid før noen arresterer meg her, så har jeg forståelse for at små lidelser hos barn kan påvirke jobben til mor og far vel så mye. Hadde jeg vært deg så hadde jeg sjekket med nav, be om å snakke med de som behandler søknader om utvidet sykedager for kroisk syke barn. Mener fastlegen din at barnet ditt har en kronisk lidelse(vet ikke om det også skal gå inn under alvorlig kronisk lidelse), så kan du søke. Og i.o.m at dere er under utredning på sykehus så kanskje de kan hjelpe dere med å søke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke med alvorligheten i sykdommen/diagnosen å gjøre. Mitt barn har migrene og vi har også fått utvidet rett til egenmelding ved barns sykdom.

Det har noe med at om barnet ikke kan være i barnehagen så m å noen passe det, enten ungen har omgangssyke, hjertefeil eller ørebetennelse. Hvis ørebetennelsen som det er snakk om her, er kronisk, så er det like kronisk som andre kroniske tilstander og jeg synes det må være helt ok å få benytte seg av dette med utvidet rett.

Jeg kan også nevne at våre utvidete dager har blitt brukt til en viss grad, men slett ikke alltid til migrene, men vi har nok gått noe over med vannkopper. Jeg synes ikke det er feil å benytte seg av de mulighetene man har, så lenge man ikke juger og fusker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...