Gå til innhold

Armhevinger


ElleVille

Anbefalte innlegg

Er det flere av dere jenter som sliter litt med armhevingene?

Har hørt at dette er ganske vanlig, men jeg skjønner ikke helt hvorfor?

Jeg har blitt mye sterkere etter at jeg begynte å trene målbevisst (så klart), og klarer noen nå, men skulle gjerne visst hva det er som er så trøblete med akkurat denne øvelsen.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Genestisk og veldig genrelt er ikke jenter sterke i overkroppen. Der vinner gutta.

Jenter er ofte sterke i mage og rygg, og suser forbi gutta når det gjelder situps for eksempel. Men målrettet trening kan selvsagt endre på dette.

Jeg hadde omtrent ikke styrke i overkroppen tidligere, men er nå blitt sterk og har fått muskler og former der også.

På en sånn vrimaskin hvor man trener rygg og mage, tar jeg 20 kilo mer enn min mann som er rimelig sterk og har svære muskler og er supersterk i overkroppen.

_________________

Klem fra Tusenfryd hoppe.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Tusenfryd den 2002-04-13 22:52 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Uten å fornærme noen så tror jeg mye av grunnen til at jentene sliter med armhevninger er psyken. Jenter har i all tid skulle tatt armhevninger på knærne. (I gymmen på skolen el på aerobic er det vanlig å si av læreren ell "jentene kan gå ned på knærne") og vi har alltid fått høre at vi er svakere.

Det er klart vi genetisk sett er svakere enn mennene i den delen av kroppen, men når man først kommer i gang med skikkelige armhevninger går det bedre og bedre etterhvert. Og det går ganske fort bedre om man ikke pleier å ta armhevningene på tærne.

Jeg bestemte meg for å ta armhevninger på tærne samme dag som jeg begynte å trene kampsport. Knuste alle jentene og en del gutter på opptak til sjøkrigsskolen og nå som jeg har begynt med en ny kampsport slo jeg nesten alle guttene på graderingen, og jeg ser IKKE ut som noen muskelbærte (nesten skuffet over hvor lite det syns...hehe)

Grunnen til at jeg har klart å gjøre såpass med armhevninger er selvsagt teknikk og styrke men mest av alt man klarer sinnsykt mye mer når noen presser deg en trener, befal eller noen som virkelig kan pushe deg.

Stå på...jenter er sterke vi også :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Læreren vår sa alltid;

Njaaa, jenter. Ta knærene dere. Så snudde han seg.

Urettferdig lærer. Men han var vel vant med å få "ååhr, ikke armhevinger til svar"

Skulle hatt en general hver dag jeg også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tusenfryd:

imponerende! tar du han i håndbak, da?

Hehe.

Noen av dere jenter som tar gutta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På en sånn vrimaskin hvor man trener rygg og mage, tar jeg 20 kilo mer enn min mann som er rimelig sterk og har svære muskler og er supersterk i overkroppen.

]

OI!!! Tusen fryd da... :wink: Du må ikke ha for mange kilo på denne øvelsen!!! Det er beste måte å ødelegge ryggsøylen på!...... Tren utholdende, deter det de musklene er til for vet du... Tren bevegeslen sakte, kjenn at du bruker de riktige musklene, og ta 15-25 repetisjoner...

Pass også på å ikke bruke armene når du sitter der, prøv å gjerne å ikke holde hendene dine rundt håndtaket....

Det var mine gode råd , måtte bare... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er unnagjort (pust), kan jeg rable ned noen teorier om armhevninger hehe

Liker litt detr som er skrevet om å kunne ta seg ut... Flere gutter enn jenter er flinke til å presse seg fysisk, Har ikke sett mange jenter presse ut de siste settene i syrkerommet...-de som en blir blå i hodet av... hehe

Grunnen til det er vel at guttene tradisjonelt har brukt kroppen og musklene mer opp igjennom oppveksten, og har blitt kjent med sitt potesiale... Jentene kjenner ofte ikke den så godt, og tror de løfter masks når de i realiteten løfter 75%, samtidig som de ikke har testoseron nok til å kunne bli agresive nok til å få gjort de siste repene... det koster iallefall mer mer for mange å mobilisere/bli agresive nok til å ..ja?!...

Man må være høy på adrenalin og agresiv for å yte maksimalt, det ligger vel mer for gutter?

Men rent teknisk om øvelsen:

Da er vi vel litt inne på at gutta har mer muskler enn jenter, og at du løfter stort sett hele tyngden din; det krever litt styrke...

Har noen tanker om mine tanker der? :wink:

Veldig dårlig skrevet ser jeg... :roll: Men dere ser kanskje hva jeg er inne på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slett ikke dårlig skrevet, Lasse! Så hyggelig å se deg her igjen, forresten - godt at ryktene om din tilbaketrekkeing var overdrevet.

Nuvel - neida, jeg tar ikke så altfor tungt, og jeg er litt forsiktig med ryggen min. Hendene bruker jeg ikke. Flink :P

MEN at jeg tøffer meg, veeel.... du som er mann forstår vel hvor det kommer fra :oops:

Men få spørre deg om en annen ting... da jeg begynte å trene overarmene, så syntes de med en gang. Stramme og flotte, veit du - men de blir jo så store...? Og jeg er ingen mann som synes det er lykken... hva hjelper da? Flere repetisjoner og mindre vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nå føler jeg meg duuum :oops: men jeg forstår bare at det er noe her jeg kke forstår.... Æsj! Liker ikke å ikke få meg med ting!.... hehe

Saken er imidlertid at jeg så at du tok 20 kilo mer... Og inegn burde ta mer enn 25 kilo på de der syes jeg....

Og er du mann eller dame??? :oops:

Muskler... Ta flere rep, færre kilo, og gi deg før det er for tungt...

Forvirret og flau. jaja :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...