Gå til innhold

Vi som skal gifte oss i 2010


Christal

Anbefalte innlegg

Tenkte å lage en tråd for oss som skal gifte oss i 2010. :bryllup:

Vi forlovet oss i sommer og har endelig bestemt oss for dato. Jeg elsker å planlegge og vi skal ha et relativt stort bryllup så vi trenger tid til å spare og planlegge.

Fikk inspiriasjon fra en annen tråd her inne så jeg kan godt legge ut datoe til dere som skal gifte dere etterhvert som det er bestemt.

:hjerte: Januar

2 - MiAmore83

9 - Betty Boop

22 - maradonna

:hjerte: Februar

20 - Sort Pastill

:hjerte: Mars

6 - la novia

10 - Rachelma

30 - Maya:-)

:hjerte: April

4 - ~Lykkelig~

17 - Sofia

:hjerte: Mai

22 - Brudesnuppa

22 - Birdcage

22 - InaMina

28 - Nique

29 - Silje-Elin

:hjerte: Juni

4 - Unemi+julibaby

5 - elinhe

5 - JGB

5 - LindaM

5 - Voksen JuniBrud

5 - fru_sp

11 - bipbopalula

12 - jane austen

12 - Møffi

12 - Vilde2010

12 - Idnar

19 - Brud2010

19 - Tusle

19 - Prestekrage

19 - leandra

19 - Sommerbrud2010

19 - Blomsten80

19 - Imya

19 - krem

19 - Kim Q

26 - Sol79

26 - SillyH

26 - Meeko

26 - catty

26 - Modic

26 - Cilla2010

26 - Anemone_

26 - solungen

:hjerte: Juli

2 - hegejenta30

3 - Mara Jade

3 - sunnmøring

3 - Mariaaa

3 - Elisabeth82

3 - NoAngel

8 - GymJenta

10 - Basementart

10 - Bahia

10 - Lea

10 - L@my

10 - Christal

10 - frøken_fryd#

10 - Maaaria

10 - tvn

10 - sorbet

10 - titana

10 - zubimaru

10 - andemor

10 - LimaLama

16 - hvitstil

17 - Pippelipp

17 - ofelia

17 - Frk.Belle

24 - Kirby

24 - Sunshine

24 - ragnawh

24 - lilledelfin

24 - megvel

31 - lilleGrethe

31 - Heart7086

31 - Jay

:hjerte: August

7 - Gir

7 - Clebra

7 - Lille Eden

7 - megkjersti

7 - Lucky?

14 - Cæmis

14 - linnmerete

14 - IrmaAdele

14 - Nusklomp

14 - Marrii

14 - missfluffy

14 - RandiK

21 - Ingrid BN

21 - SweeT July

21 - hønemamma

21 - MiniBill

21 - Bringebærdrops

21 - LilleLovely

28 - kattungen

28 - MissAmanda

28 - Dragoline

28 - Endelig

:hjerte: September

4 - Mariajenta

4 - Ashelia

4 - Himmelblå

4 - moli

25 - Marianne87

25 - mamamari

:hjerte: Oktober

2 - kattungen

2 - siljeda

2 - Blåmor

9 - Sørlandsmamma

9 - pandatjej

16 - junipia

:hjerte: November

:hjerte: Desember

4 - leana

Endret av Christal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet det forstatt er litt tidlig, men hvor langt er dere kommet i planleggingen?

Hos oss er dato bestemt, begynt på gjestelisten og begynt å titte etter lokaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenker å gifte oss sommeren 2010, men noen dato er ennå ikke satt. Vil helst ikke begynne planleggingen for full før nesten sommer. Det er liksom så langt fram i tid at jeg synes det er vanskelig å begynne planlegge allerede.

Har selvfølgelig drømt meg bort i brudekjolebilder på nettet osv, men ikke noe mer enn det.. Vi forlovet oss 12. juli, men har ikke verdens beste økonomi, så det blir nok et enkelt og billig bryllup for oss..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal gifte oss 7. august 2010. Har bestemt oss for lokale og kirke, og satt opp gjesteliste for å se hvor mye penger vi må regne med å spare opp. Ellers har jeg tenkt på det meste, men holder det for meg selv fordi alle syns det er så lenge til at det er heeeelt unødvendig å begynne å tenke på bryllupet allerede nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal gifte oss 6. mars, og har booket en gammel gård fra fredag til søndag. Vi har satt opp gjesteliste, bestemt opplegget for hele helga, sånn noenlunde, lagd halvparten av invitasjonene og fått ja fra forlover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ingrid BN

Her i gården blir det mest sannsynlig bryllup 21.august 2010. (sier dere forresten "totusenogti" eller "tjueti"??)

Vi skal også ha et relativt stort bryllup og mange tilreisende. Sånn går det når vi kommer fra to forskjellige deler av landet, og vi bor i en tredje del! *ler* Blir nok både familie og venner på gjestelisten, og med venner mener jeg de som står oss nærmest.

Har kommet litt på vei i planleggingen, da vi har bestemt dato (dette kommer litt an på om kirken er ledig), kirke og sted. Forhåpentligvis blir det Nidarosdomen! :rødme: Siden dette har vært en drøm i alle år, er vi litt tilbøyelige på datoen.

Min fremtidige mann kom faktisk med et ønske om å ha en 1800-talls-inspirert dress, og dette imponerte meg stort! :) Så da blir det nok dress i den stilen, og en kjole som har enkelte detaljer fra den tiden.

Forlovet oss forresten 23 september i år. :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle sammen med satt bryllupsdato. Har dere begynt å si i fra til venner og familie ennå? Vi har startet og det er så moro å høre alle positive kommentarene. Nyter dagene.

Vi har satt opp foreløpig liste med gjester og vi er kommet oppi 100+ så det blir et stort bryllup. Godt at det er lang tid slik at vi kan spare litt ekstra.

Mannen har funnet ut at han skal eie sin egen caddialc cabriolet på dagen som forloveren hans skal kjøre.. så :ler: her må det spares ekstra :ler:

Vi tenker å gifte oss sommeren 2010, men noen dato er ennå ikke satt. Vil helst ikke begynne planleggingen for full før nesten sommer. Det er liksom så langt fram i tid at jeg synes det er vanskelig å begynne planlegge allerede.

Har selvfølgelig drømt meg bort i brudekjolebilder på nettet osv, men ikke noe mer enn det.. Vi forlovet oss 12. juli, men har ikke verdens beste økonomi, så det blir nok et enkelt og billig bryllup for oss..

Tenkt noe på gjestelisten? Hvor mange skal dere ha? Og hva slags brudekjole drømmer du om? Prinsesse, enkel eller marshmellows? :ler:

Vi skal gifte oss 7. august 2010. Har bestemt oss for lokale og kirke, og satt opp gjesteliste for å se hvor mye penger vi må regne med å spare opp. Ellers har jeg tenkt på det meste, men holder det for meg selv fordi alle syns det er så lenge til at det er heeeelt unødvendig å begynne å tenke på bryllupet allerede nå.

Hvor mange gjester har dere satt opp på listen så langt?

Ja, det er lenge til, men gud så koselig det er å planlegge litt, begynne å tenke, forme det til...

Vi skal gifte oss 6. mars, og har booket en gammel gård fra fredag til søndag. Vi har satt opp gjesteliste, bestemt opplegget for hele helga, sånn noenlunde, lagd halvparten av invitasjonene og fått ja fra forlover.

Det er akkurat slik vi også vil ha det. Vi fant en gammel herregård med soveplass til 100, ballsal, store fine eiketrær i hagen, gjestehavn til folk med båter. Det ligger ute i skjærgården, helt nydelig. Drømmeplass. Vi var helt bestemt for at det var midt i blinken, helt til vi fant ut at det var eid av en kristen organisasjon som sier nei til alkohol. Billig var det også, ca 500 pr gjest inkl middagen og frokost med overnatting. Drømmested de luxe. *sukk* så nå leter vi etter noe annet med litt vondt i hjertet for det var virkelig vakkert.

Vi har veldig lyst på en hel helg siden vi blir så mange fra hele norge som skal samles for første gang. En dag blir ikke nok.

Her i gården blir det mest sannsynlig bryllup 21.august 2010. (sier dere forresten "totusenogti" eller "tjueti"??)

Vi skal også ha et relativt stort bryllup og mange tilreisende. Sånn går det når vi kommer fra to forskjellige deler av landet, og vi bor i en tredje del! *ler* Blir nok både familie og venner på gjestelisten, og med venner mener jeg de som står oss nærmest.

Har kommet litt på vei i planleggingen, da vi har bestemt dato (dette kommer litt an på om kirken er ledig), kirke og sted. Forhåpentligvis blir det Nidarosdomen! :rødme: Siden dette har vært en drøm i alle år, er vi litt tilbøyelige på datoen.

Min fremtidige mann kom faktisk med et ønske om å ha en 1800-talls-inspirert dress, og dette imponerte meg stort! :)

Jeg sier faktisk "tjueti" .. hva med dere andre?

Det var sprekt av han å ønske seg en slik dress.. stilig.

Nidarosdomen er bare så nydelig. Skikkelig vakker. Heldig med den.

Er det vanlig å gifte seg der? Koster det ekstra?

Hvor stort blir deres bryllup? Hvor mange gjester skal dere ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid BN
Jeg sier faktisk "tjueti" .. hva med dere andre?

Det var sprekt av han å ønske seg en slik dress.. stilig.

Nidarosdomen er bare så nydelig. Skikkelig vakker. Heldig med den.

Er det vanlig å gifte seg der? Koster det ekstra?

Hvor stort blir deres bryllup? Hvor mange gjester skal dere ha?

Jeg sier også "tjueti". Hehe.. (sikker påvirket av diskusjonen om OL "tjueatten"!)

Det er visst mer vanlig å gifte seg i Nidarosdomen enn det jeg først trodde. Men som regel skjer dette i et av kapellene (er det riktig navn?) ved siden av eller noe. Er nok bare de kongelige som får bruke den "ordentlige" midtgangen. Hehe.. Men jeg tror de bruker det samme alteret, men er ikke helt sikker.

Det er allikevel stas :D Hvis man bor i Trondheim, så er det faktisk gratis å bli viet i Nidarosdomen. Men for oss som kommer utenbys fra (min fremtidige mann er født og oppvokst der, men flyttet) koster det 7 500kr inkl. prest. Noen vil nok synes at det er teit å bruke så mye penger på det, men dette skal bli et flott bryllup som det er lagt ned masse tid og penger på. :) Vi skal jo bare gifte oss en gang! :rødme: Klisje deluxe, men endog! Hehe..

Vi blir nok en del i bryllupet, for det blir mange tilreisende. Derfor utelukker vi kaffegjester, og inviterer venner og familie som står oss nært. :) I grovt overslag så er vi allerede oppe i 50 gjester, og det kommer flere. Men om det blir så mange som 100 tror jeg ikke.

Hvor i landet skal dere gifte dere, Christal?

Synd med den herregården! Hadde blitt skikkelig skuffa selv jeg..! Men krysser fingrene for at dere finner noe som er minst like fint! :D

Tenkt noe på kjole eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier også "tjueti". Hehe.. (sikker påvirket av diskusjonen om OL "tjueatten"!)

Det er visst mer vanlig å gifte seg i Nidarosdomen enn det jeg først trodde. Men som regel skjer dette i et av kapellene (er det riktig navn?) ved siden av eller noe. Er nok bare de kongelige som får bruke den "ordentlige" midtgangen. Hehe.. Men jeg tror de bruker det samme alteret, men er ikke helt sikker.

Det er allikevel stas :D Hvis man bor i Trondheim, så er det faktisk gratis å bli viet i Nidarosdomen. Men for oss som kommer utenbys fra (min fremtidige mann er født og oppvokst der, men flyttet) koster det 7 500kr inkl. prest. Noen vil nok synes at det er teit å bruke så mye penger på det, men dette skal bli et flott bryllup som det er lagt ned masse tid og penger på. :) Vi skal jo bare gifte oss en gang! :rødme: Klisje deluxe, men endog! Hehe..

Vi blir nok en del i bryllupet, for det blir mange tilreisende. Derfor utelukker vi kaffegjester, og inviterer venner og familie som står oss nært. :) I grovt overslag så er vi allerede oppe i 50 gjester, og det kommer flere. Men om det blir så mange som 100 tror jeg ikke.

Hvor i landet skal dere gifte dere, Christal?

Synd med den herregården! Hadde blitt skikkelig skuffa selv jeg..! Men krysser fingrene for at dere finner noe som er minst like fint! :D

Tenkt noe på kjole eller?

Er dere ikke kongelige altså? :ler: Jeg syns nidarosdomen er bare så vakker og flott at det hadde vært fantastisk å gifte seg der. Og jeg syns ikke at 7500 var så mye for en så vakker kirke. Dagen skal jo være uforglemmelig. MEN en ting som jeg tenkte på, hvordan i all verden skal dere pynte kirken når den er SÅ stor? :ler: :ler:

Vi skal gifte oss på Sunnmøre. Selv er jeg nordlenning som fant den store kjærligheten på Sunnmøre og vi bor her så det er naturlig at vi gifter oss her vi bor. Det blir nok så vakkert atte.

Kjole? Ja, har tenkt litt, min mor har tilbudt meg å låne hennes kjole som var veldig vakker da hun gifte seg for andre gang i 2001 så den er rimelig moderne ennå. Jeg er usikker, har jo lyst på min egen kjole som bare er MIN ..Vi får se, har jo noen mnd til å se på kjoler :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er helt ny her, men må jo slenge meg med på denne tråden! :)

Sambo fridde den 27. september i år, så dette er ganske ferskt.. men vi har satt en midlertidig dato, for å ha noe å gå etter.. 30.04.2010! På Mallorca eller et annet sted i Spania.. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid BN
Hei! Er helt ny her, men må jo slenge meg med på denne tråden! :)

Sambo fridde den 27. september i år, så dette er ganske ferskt.. men vi har satt en midlertidig dato, for å ha noe å gå etter.. 30.04.2010! På Mallorca eller et annet sted i Spania.. :jepp:

Gratulerer så utrolig mye! :D

Utlandet er sprekt! :) Bare dere to, eller med de nærmeste også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så utrolig mye! :D

Utlandet er sprekt! :) Bare dere to, eller med de nærmeste også?

Vi vil gjerne ha med ihvertfall 11 av våre nærmeste.. men vi må finne ut av hvordan det blir med økonomien, vil ikke bruke så himla mye penger på et bryllup egentlig.. Det er jo en opplevlese for livet, men det er jo teit å starte ekteskapet med gjeld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ingrid BN
Vi vil gjerne ha med ihvertfall 11 av våre nærmeste.. men vi må finne ut av hvordan det blir med økonomien, vil ikke bruke så himla mye penger på et bryllup egentlig.. Det er jo en opplevlese for livet, men det er jo teit å starte ekteskapet med gjeld..

Hehe.. er forsåvidt enig i den. ;) Nå har vi "heldigvis" (dårlig formulering..hehe) gjeld fra før, men vi håper å få spart opp mest mulig. Men det blir nok tøft å få spart opp så mye penger siden jeg er student i dag. Men det skal gå! :) Han er i fast heltidsjobb, og det hjelper veldig!

----

Tenkte å høre med dere alle om en sak. Vi skal som nevnt ha bryllupet i Trondheim, og det vil bli mange tilreisende. Siden selve vielsen og festen vil være på lørdagen, bør gjestene ankomme Tr.heim fredag, og avreise søndag.

Det jeg funderer litt på er selve kostadene her. Vi ønsker ikke å innlosjere gjestene på noe lignende sovesal da mange av dem er litt "oppi åra". Derfor blir det mest sannsynlig hotell av noe slag, og det koster jo en del for 2 netter pr. pers/rom.

Hvis vi står for middag på fredagen samt åpen bar på byllupsfesten (pluss alle andre utgifter såklart), er det da dumt/frekt å be gjestene om å betale hotell og reise selv?? Dette blir jo da de eneste utgiftene dem har, pluss evnt gave..

Hva mener dere? Etiske/moralske dilemmaer er det verste jeg vet! Spesielt når det innebærer penger! Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten fridde nå i i juni d.å, og vi har bestilt dato og kirke for bryllupet vårt. Det skal stå på Sunndalsøra, 02.01.2010 :)

Det er jo bare litt over 1 år til, og tiden kommer til å fly! Gleder oss kjempemye til å bli mann og kone! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi står for middag på fredagen samt åpen bar på byllupsfesten (pluss alle andre utgifter såklart), er det da dumt/frekt å be gjestene om å betale hotell og reise selv?? Dette blir jo da de eneste utgiftene dem har, pluss evnt gave..

Hva mener dere? Etiske/moralske dilemmaer er det verste jeg vet! Spesielt når det innebærer penger! Hehe..

Nei, jeg syns ikke det er dumt eller frekt å be gjestene betale for overnatting selv når de kommer tilreisende. Det er jo vanlig er det ikke? De gangene vi har reist utenbys i bryllup så har vi ordnet med overnatting selv og betalt det også selv. Gi gjestene et tilbud om hotell og så kan de som ønsker ordne seg med overnatting selv syns jeg.

Kjæresten fridde nå i i juni d.å, og vi har bestilt dato og kirke for bryllupet vårt. Det skal stå på Sunndalsøra, 02.01.2010 :)

Det er jo bare litt over 1 år til, og tiden kommer til å fly! Gleder oss kjempemye til å bli mann og kone! <3

Gratulerer så mye med dato! Spennende tider fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

endelig en tråd for oss! :) vi gifter oss lørdag 14 august 2010 og jeg er i full gang! har bestillt kirke og lokale. trodde jeg var tidlig ute, men det begynnte å bli fullt i kirken allerede... jeg har ikke klart å dy meg så jeg har vært å prøvd kjole også... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

endelig en tråd for oss! :) vi gifter oss lørdag 14 august 2010 og jeg er i full gang! har bestillt kirke og lokale. trodde jeg var tidlig ute, men det begynnte å bli fullt i kirken allerede... jeg har ikke klart å dy meg så jeg har vært å prøvd kjole også... :sjenert:

Gratulerer så mye! Flott med flere "tjueti" bruder her inne og som er i gang med planleggingen.

Fullt i kirken? Nå alt? Er det en veldig populær kirke ?

Har lagt deg til på listen, 14 august

Edit: leifer

Endret av Christal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

vi har bestemt oss for å gifte oss i Mai eller Juni 2010. det kommer helt ann på når tid siste eksamen er. blir ferdig med bachler graden da. så da blir det mye feiring på en gang.

det er så utrolig godt å se at det ikke bare er jeg som er litt tidlig ute med planlegginga. min kommende mann tar det med knusende ro mens jeg sitter her, i USA, og små tripper. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så jeg var på listen, artig :biggrin: ja, de sa vi var heldige for akkurat 14 august hadde ingen bestillt enda så vi kunne velge mellom klokkeslettene... men frem til da var det bare sene vielser omtrent... bor litt uttpå bygda, det er fortsatt en del folk som bor her men bare en kirke (eller to da, men den ene er stygg) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...