Gå til innhold

Klær som stinker etter å


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Vi har arvet en tørketrommel. Tørketrommelen er nokså ny og har vært lite brukt.

Jeg tok den i bruk for første gang i går og puttet nyvaskede klær inn i maskinen.

Da klærne var tørre, stinket de skikkelig. De luktet litt sånn råttenaktig - altså, litt sånn type lukt som klær gjerne får om de er våte og ikke blir tørket ordentlig før det har gått litt tid.

Hva kan dette komme av? Er det noe jeg kan gjøre med trommelen som gjør at klærne ikke vil få denne ekle eimen?

..Hvis ikke kommer jeg aldri til å bruke den igjen. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noe jeg oppdaget i USA da jeg bodde der var "dryer sheets", altsaa toerke trommel ark!! Helt GENIALT!!! De er smaa ark man putter inn sammen med klaerne i toerketrommelen og de setter frisk lukt paa klaerne, samt om man har dyr saa fjerner den haar! Hvorfor man ikke faar tak i slike i Norge vet jeg ikke, det skulle absolutt ha vaert tilgjengelig her, men uansett, soek paa dryer sheets paa Ebay saa faar du kjoept dem der!!! Elsker dem!!

De er geniale til aa fjerne lukt fra andre ting ogsaa, ett ark i skoene fjerner lukt! Eller i gymbagen!!

Endret av Darkannie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips, Darkannie! Skal sjekke det ut.

..Men om det bare "skjuler" den vonde lukten er jeg litt skeptisk (til tørketrommelen altså). Jeg tror jeg skal prøve å vaske hele maskinen og se om det hjelper noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig at et lite plagg har havnet inni trommelen? En sokk eller noe. Hadde vært greit å få undersøkt om det ligger noe der som sprer lukt. Og så er det jo et filter som skal renses ca en gang pr mnd. (Et annet filter enn det du rensker hver dag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe jeg oppdaget i USA da jeg bodde der var "dryer sheets", altsaa toerke trommel ark!! Helt GENIALT!!! De er smaa ark man putter inn sammen med klaerne i toerketrommelen og de setter frisk lukt paa klaerne, samt om man har dyr saa fjerner den haar! Hvorfor man ikke faar tak i slike i Norge vet jeg ikke, det skulle absolutt ha vaert tilgjengelig her, men uansett, soek paa dryer sheets paa Ebay saa faar du kjoept dem der!!! Elsker dem!!

De er geniale til aa fjerne lukt fra andre ting ogsaa, ett ark i skoene fjerner lukt! Eller i gymbagen!!

Hørtes genialt ut!! Jeg har dyr som røyter. Tar arket bort ALT? Hvordan skjer det? Klistrer håret seg til arket i steden?

:klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den rengjort skikkelig da?

En jeg kjenner glemte alltid å rense lofilteret, og det endte opp med at klärne stinket ... helt til jeg tok ut filteret og viste han at dette måtte renses etter hvert eneste bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørtes genialt ut!! Jeg har dyr som røyter. Tar arket bort ALT? Hvordan skjer det? Klistrer håret seg til arket i steden?

:klø:

Akkurat HVORDAN de virker vet jeg ikke, men det gjoer de til gangs!! Vi har en schaefer som roeyter noe saa grassalt, og med de arkene er det en saga blott!!

Vi TRENGER dette produktet i Norge, NAA!!!!!!!!

sjekk ut denne!! Bounce er den beste mot haar!!

http://www.youtube.com/watch?v=yxMx-PZCQVE

Endret av Darkannie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for flere tips!

Tanken burde jo ha slått meg når jeg ikke fant filteret på tørketrommelen.....

Det er ikke noe filter i døren eller på forsiden i det hele tatt. Jeg skal ta å gå over den ordentlig når jeg har tid. Finne alle mulige filtere og kriker og kroker. Håper det hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat HVORDAN de virker vet jeg ikke, men det gjoer de til gangs!! Vi har en schaefer som roeyter noe saa grassalt, og med de arkene er det en saga blott!!

Vi TRENGER dette produktet i Norge, NAA!!!!!!!!

sjekk ut denne!! Bounce er den beste mot haar!!

http://www.youtube.com/watch?v=yxMx-PZCQVE

Kult! Og jeg som nettopp fant Bounce på eBay som kunne sendes internasjonalt! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult! Og jeg som nettopp fant Bounce på eBay som kunne sendes internasjonalt! :hoppe:

Bra! :) Har akkurat kontaktet Lilleborg og foreslaatt produktet, det maa jo absolutt vaere et marked for dem i Norge! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia,jeg har kjøpt de ark her i Norge for en del år siden men har ikke sett de på lenge.Fikk de på konialen men funka ikke for meg men kansje ett dårligere merke.Hør på fosjellige plasser om hvorfor de ble borte..kansje en grunn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg husker også å ha sett disse arkene i Norge for en stund siden, men ikke på lenge..! Lykke til, Darkannie, håper å se det i butikkene snart da! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, det kostet meg 100 kr å prøve. Så nå bare venter jeg på en pakke i posten :)

Hvilken selger? Leter stadig etter gode tilbud paa eBay! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er dette i stedet for skylle-middel siden de kaller det fabric-softener?

Nei, ikke istedenfor, jeg bruker dem mest pga at de gir god lukt, samt det at de fjerner haar, men de gjoer vel kanskje klaerne mykere ogsaa.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

MMMMMMMM i dag kom jeg hjem og kunne lukte min pakke med Bounce foer jeg aapnet postkassa! HAERLIG!!!! De er bare SUPRE! Takk for en god link Miss Shorty! Selgeren hadde til og med merket pakken som gave! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...