Gå til innhold

Kaos


Knøttet

Anbefalte innlegg

Uff, at det skal være så vanskelig da...

Godt mannen din får jobbet litt da. Men skjønner godt at rolige vakter kan være litt kjedelige. Men der er man vel ulike ;)

Det er vel litt både og... Får man et barn har man vel alltids råd til å få det. Man må jo bare. Men må vel si meg enig med han i at utgangspunktet ikke er det beste... Greit å ha fast jobb og best mulig utgangspunkt for foreldrepenger...

Dessuten må man jo være enige...

Det blir nok bra uansett tror jeg. Vi jenter har nok litt lett for å henge oss opp i at vi ikke vil ha mer enn så og så stor forskjell på ungene. Men ungene kan få et godt forhold uansett opp avstanden blir mer eller mindre enn man hadde tenkt.

Lykke til :klemmer:

Ja, spørs bare hvor lenge mannen får jobbe siden det er sommervikar han er . Det er det som plager meg, at vi aldri kan planegge en til... Aldersforskjellen er én ting, en annen ting er at jeg er redd han aldri får søsken. Alle sier det kommer til å ordne seg. Vel, nå har det vært slik i 3 år, så jeg vet ikke helt, jeg...

Sorry for at jeg bare er negativ... :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Andre kan bare velge og vrake i jobber, mens jeg får ikke en eneste jobb... :sukk: Svigerinna sluttet i jobben og flyttet til et nytt sted og en ny jobb, så fant hun ut at denne jobben var for kjedelig for henne, og så lett som bare det fikk hun drømmejobben... Det er fælt, men jeg klarer bare ikke å være glad... :tristbla: I morgen skal jeg møte svigermor, får vel høre mye om hvor flink svigerinna er... Misforstå meg rett, svigermor og svigerinna er verdens beste, det er bare det at jeg er så utrolig lei situasjonen vår, som jeg virkelig ikke ser en vei ut av.

Har bestilt ny, stor seng til S nå da. Store gutten som snart er 3 må jo få en seng for store gutter. Gleder seg til bursdagen sin gjør han også, morsomt når han er så stor at han kan glede seg og forstår hva det går ut på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Det står på banneret ditt at han er tre i dag. Stemmer det?? :bursdag:

Bursdag 24.juni. :)

Hvordan går det med dere? :klem:

Næsj, det ruller og går... :klem:

Her var det jammen lenge siden jeg har vært! :daane:

Ikke så mye som har skjedd siden sist, egentlig. S har blitt 3 år, sluttet med bleie (utenom på natta) og er en meget bestemt, men blid og god gutt.

Mannen går på skole, etter skolen skal han være lærling i to år før han er ferdig utdannet. I tillegg jobber han helger og av og til ukedager på en psykiatrisk boenhet.

Jeg jobber som tilkallingsvakt på barnehager i en nabokommune, og trives veldig godt med det. Føler jeg blir verdsatt, er likeverdig og får gode tilbakemeldinger og føler jeg har god kjemi med barn og kolleger. Eneste ulempen er at det er to timer å reise, hver dag... og jeg må ta buss, for mannen trenger bilen.

Vi har det helt greit akkurat her og nå, men er ikke kommet et eneste lite hakk nærmere å få faste jobber og en sikker fremtid.

I dag har S kastet opp så vi har kost oss inne, formen hans er veldig fin så jeg tror ikke det er oppkastsyke, han er bare litt dårlig i magen eller noe. Nå er mannen på jobb og jeg koser meg hjemme. Har vært flink til å ikke spise godteri denne uka, utenom da vi var i barnebursdag da... I dag blir det Cola og potetgull. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive at jeg har tatt opp igjen tegning og lesing, hobbyer jeg tidligere har drevet mye med men som jeg nå ikke har holdt på med på mange år. Jeg har storkost meg med å tegne, skikkelig herlig å gjøre det i stedet for å sitte foran tv-en. Vi har et lite leserom mellom rommet til S og terrassen med en lesestol, leselampe, puff, bokhyller og et lite bord og der har jeg sittet og lest og sett ut på utsikten på terrassen- kjempekoselig! Er så herlig å gjøre slike ting igjen, hjelper på humøret. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

:lete:

Var en tur i Oslo i helga og besøkte bestevenninna. Kjempekoselig, og ble brukt en god del penger... :sjenert: Til helga skal vi til Kiel, bare mannen og jeg. Blir deilig å komme seg litt bort nå, og være bare oss to. Er så travelt for tida, mannen går skole og jobber og jeg jobber så langt unna at jeg tar buss 2 timer hver dag...

Hvorfor er det slik at det er så mye mer synd på menn enn på oss, egentlig? Alle synes mannen er så flink siden han går skole og jobber, det de ikke tenker på er at skoledagene er kortere enn jobbdager og at jobben hans er veldig rolig (hans egne ord). :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Skole er jo litt mer enn bare de timene man er på skolen. Når jeg studerte sist var det ikke mye tid som gikk med på skolebenken, men utallige timer på kveldstid gikk med til å skrive oppgaver og lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Skole er jo litt mer enn bare de timene man er på skolen. Når jeg studerte sist var det ikke mye tid som gikk med på skolebenken, men utallige timer på kveldstid gikk med til å skrive oppgaver og lese.

Ja, det er sant. Kommer litt an på studiet, på universitet er det jo veldig mye om ansvar for egen læring osv, men mannen går på en videregåendelinje (eneste i landet som har dette faget) og det er mer å lære ved å jobbe på skolen enn teori, selv om det selvsagt er litt teori også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, litt av ei helg! Torsdag ble jeg oppringt av politiet, som ville opplyse meg om at sykkelen til mamma var hos de- for jeg hadde vel fått beskjed om at hun var på sykehuset? Nei?! Så da ble det første bussen til sykehuset, hvor mamma lå med kraftig hjernerystelse og var rimelig forslått... Hadde stupt over en bildør som ble slått opp akkurat da hun syklet forbi... Satt hos henne så og si hele dagen på sykehuset. Mannen dro på jobb og leverte S til svigers, som hadde bursdagssammenkomst.

Fredag dro vi på cruise til Kiel, hadde rimelig dårlig samvittighet for det, men vi fant ut at mamma ville blitt lei seg om vi ikke dro, og det var ikke noe vi kunne gjort på sykehuset uansett siden hun trengte hvile hele tida. Jeg ble selvsagt fryktelig sjøsyk da sjøen var på sitt høyeste, men det gikk over da sjøen ble roligere og vi hadde en kjempefin tur. Var selvsagt tilgjengelig på telefonen hele tida, i tilfelle noe skjedde med mamma, og vi ringte stadig og hørte hvordan det gikk med henne.

Kom hjem i dag, til en S som ble veldig glad for å få mamma og pappa hjem igjen. Det første han spurte om var om vi hadde med gave til han. :ler: Så i dag har vi vært på besøk hos mamma, som fortsatt var rimelig forslått og trengte hvile, men samtidig var veldig glad for besøk og ville hjem fortest mulig.

Det føles som om jeg er på båten enda, det gynger. Det bekymrer meg litt, for jeg var slik før forrige svimmelhetsanfall, men jeg håper at det bare er ettervirkninger av båtturen...

Nå blir det senga! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Mamma er heldigvis kommet hjem fra sykehuset, men er fortsatt veldig sliten og har vondt i ryggen. Godt å ha henne hjemme. :)

I dag har jeg hatt en fin dag med S. Vi var i byen, på kafé og har lekt ute. Herlig å ha god tid til han, noe jeg føler vi ikke har de dagene jeg er på jobb.

Har forresten verdens beste svigers, for nå skal vi få varmepumpe! :biggrin: De bestemte seg for å slette lånet til svigerinna mi, og de vil jo gjøre likt derfor fikk vi samme summen penger av de. Gleder meg til å ikke fryse om morgenen. :)

Ellers er det ikke noe nytt her, nærmer seg vinter og kulde, er mørkt og trist men fine høstfarger. I kveld er jeg så fryktelig slapp. Er vel fordi jeg er sliten etter ei lang uke. Tror jeg skal gå og legge meg snart, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Hvordan går det med dere, Knøttet? Ser deg jo på facebook innimellom, men vet ikke så mye hvordan ståa er likevel... :) Så da tenkte jeg på deg, og blåser litt liv her :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...