Gå til innhold

Pene/populære jenter med guttevenner


Gjest Huldali

Anbefalte innlegg

dette er jo nesten litt ekkelt, waco! jeg foretrekker heller å være litt naiv enn å hele tiden tenke at gutter tenker sånn som du beskriver:o

Det er forskjell på folk. Sannsynligvis er det like store variasjoner mellom menn når det kommer til stykket, som det er kvinner imellom og mellom kvinner og menn. Noen menn har ingen erfaring med å omgås kvinner som annet enn mulige erobringer, og slike menn har vel heller sjelden jentevenner. Noen jenter er likedan, mens atter andre blander kortene når det kommer til vennskap og annen tiltrekning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det første må dere slutte å skrive at det er meg som er sånn. Jeg bare prøvde å forstå hvorfor lilleulv har hatt så mange beilere så mange ganger, altså at det er gutter som har misforstått tilnærminger og forskjellen mellom vennskap og venn.

Selv unngår jeg damer med mindre det er nødvendig, det å ta initativet for at det skal bli noe mer, at man skal bli elskere eller kjærester, det er kun noe jeg gjør dersom jeg merker at dama tar initativet, man våger seg ikke ut på slike farvann med mindre man kjenner vannet godt.

Nå har jeg kjæreste og dame og venn og bestis i en og samme person, derfor er det kanskje ikke like viktig for meg å møte mange mennesker av det motsatte kjønn "fordi det er så interessant" som jeg får høre her.

Dersom det er slik at kvinner ser menn på som enklere å være sammen med er det riktig, altså kvinnner er kompliserte, både som venn og dame.

Derfor har jeg bare en dame som også er min vennn.

Var dette veldig vanskelig å skjønne? Var det litt ekkelt? Kanskje det var litt ubehagelig at det var sånn?

Uhørt er det vel å dele interesser med kjæresten, for det har man "venner av det annet kjønn til" fortelles det her.

Greit nok at jeg har noen jenter i min omgangskrets, noen jenter jeg er med på ved tilfeldigheter eller sjanse, - men de kaller jeg bekjente.

En venn er ett ganske sterkt begrep.

De såkalte "vennene" deres som dere har totalt misforstått hensiktene til, - vel jeg ville vel ikke kalt det bestis, vennskap, kamerat eller "venn", - ville vel kalt det bekjente.

Kanskje dere har mange mannlige bekjente, men dere bør ikke ha mer en en mannevenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

jeg tror det bare er du som er sånn waco ;)

nei men jeg har ikke argumentert i mot det jeg, jeg argumenterte bare i mot de såkalte jenters hensikter med å ha guttevenner.

sånn som min situasjon er nå, så treffer jeg fortsatt mange av mine kompiser fra studietiden, men vi gjør sjelden ting sammen sånn som vi gjorde før. Jeg er så etablert jeg nå vettu, med forlovede, baby og 2 hunder. en helt annen hverdag en den gangen, da vi var studenter og dreiv og herja verre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare prøvde å forstå hvorfor lilleulv har hatt så mange beilere så mange ganger, altså at det er gutter som har misforstått tilnærminger og forskjellen mellom vennskap og venn.

Det kan jo like gjerne være Lilleulv som har misforstått tilnærminger, som det er beilerne som misforsto vennskapet. Kanskje har det til og med vært forskjellig fra gang til gang. Jeg aner ikke. Men beiler er i min bok ikke synonymt med venn, uansett kjønn.

Nå har jeg kjæreste og dame og venn og bestis i en og samme person, derfor er det kanskje ikke like viktig for meg å møte mange mennesker av det motsatte kjønn "fordi det er så interessant" som jeg får høre her.

Uhørt er det vel å dele interesser med kjæresten, for det har man "venner av det annet kjønn til" fortelles det her.

Det er jo kjempefantastisk at du har henne som kjæreste! Men det er vel ikke noen motsetning mellom å dele masse med kjæresten og det å ha venner? Selv har jeg både gutte- og jentevenner, og jeg skiller helt enkelt ikke mellom dem ved å telle flate og bugnende bryst. De er mine venner, uansett. Og min kjæreste har også venner av begge kjønn, uten at jeg mistenker ham å ha de motivene du skisserer for det. :)

Jeg tror bare folk er forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress
For det første må dere slutte å skrive at det er meg som er sånn. Jeg bare prøvde å forstå hvorfor lilleulv har hatt så mange beilere så mange ganger, altså at det er gutter som har misforstått tilnærminger og forskjellen mellom vennskap og venn.

Selv unngår jeg damer med mindre det er nødvendig, det å ta initativet for at det skal bli noe mer, at man skal bli elskere eller kjærester, det er kun noe jeg gjør dersom jeg merker at dama tar initativet, man våger seg ikke ut på slike farvann med mindre man kjenner vannet godt.

Nå har jeg kjæreste og dame og venn og bestis i en og samme person, derfor er det kanskje ikke like viktig for meg å møte mange mennesker av det motsatte kjønn "fordi det er så interessant" som jeg får høre her.

Dersom det er slik at kvinner ser menn på som enklere å være sammen med er det riktig, altså kvinnner er kompliserte, både som venn og dame.

Derfor har jeg bare en dame som også er min vennn.

Var dette veldig vanskelig å skjønne? Var det litt ekkelt? Kanskje det var litt ubehagelig at det var sånn?

Uhørt er det vel å dele interesser med kjæresten, for det har man "venner av det annet kjønn til" fortelles det her.

Greit nok at jeg har noen jenter i min omgangskrets, noen jenter jeg er med på ved tilfeldigheter eller sjanse, - men de kaller jeg bekjente.

En venn er ett ganske sterkt begrep.

De såkalte "vennene" deres som dere har totalt misforstått hensiktene til, - vel jeg ville vel ikke kalt det bestis, vennskap, kamerat eller "venn", - ville vel kalt det bekjente.

Kanskje dere har mange mannlige bekjente, men dere bør ikke ha mer en en mannevenn.

Er det mobildekning på det jordet du er på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Den måtte berre ut, waco, eg ser at det du skriv no, det har ingenting med den røynda eg lev i, så eg melder meg ut no.

God natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lilleulv

waco, jeg tror egentlig ikke de har misforstått noe... det har ikke virka sånn på de i hvert fall. han ene sa til og med at han visste dette var teit og helt feil og at han var livredd for å ødelegge vennskapet. etterpå trodde jeg det hadde gått over, men viste seg mange mnd seinere at han fortsatt følte det samme :o

jeg har også en kjæreste som er både elsker, kjæreste og beste venn. har aldri tidligere hatt den følelsen i forhold, av å ha en venn i kjæresten min liksom. vi kan prate om alt og jeg kjeder meg aldri. å tilbringe lørdagskvelden med kjæresten min og bare ikke gjøre noen ting, er helt knall og noe jeg gleder meg til lenge i forveien. Tidligere har jeg kanskje synes dette har vært litt kjedelig. og det er nok også derfor jeg har gått mer sammen med venner før enn jeg gjør nå. men man trenger venner i tillegg til kjæreste. og når jeg trives best sammen med kompisene mine så må vel det være greit? gjengen vår har forresten etter studietiden blitt en herlig blanding av begge kjønn der de fleste har kjæreste, og alle er alltid invitert enten det er kinokveld, fest eller playstation.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hatt flere guttevenner enn jentevenner, rett og slett fordi jeg trives best sammen med dem. Jeg syns jenter kan til tider være ekstremt ondskapsfulle mot hverandre og jeg takler ikke alt dramaet...Har også da blitt mobbet av jenter i 18 år og det er kun i voksen alder at jeg faktisk trives sammen med jenter. Men det må være jenter som er lik meg, ikke slike typiske jente-jenter....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv
Jeg har alltid hatt flere guttevenner enn jentevenner, rett og slett fordi jeg trives best sammen med dem. Jeg syns jenter kan til tider være ekstremt ondskapsfulle mot hverandre og jeg takler ikke alt dramaet...Har også da blitt mobbet av jenter i 18 år og det er kun i voksen alder at jeg faktisk trives sammen med jenter. Men det må være jenter som er lik meg, ikke slike typiske jente-jenter....;)

wow, du høres litt lik meg ut... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentasomlikermenn
Klatre opp et fjell for at dama man klatrer opp med og ser rompa til rett over seg, ser henne anstrenge seg og legge sitt liv i dine hender, og være så nærme avgrunnen og samtidig så nærme et annet menneske, er det merkelig at gutter blir kåte av handlingene?

mmm...dette syns iallfall jeg var deilige tanker!

det er ikke ekkelt at gutter tenker sånn! jeg tenker også sånn, og det er bare deilig..

og 40 år gamle menn er ikke ekle! de er sinnsykt herlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest virvelvind

Jeg er verken populær eller spesiellt pen, men jeg har flest guttevenner. Det tror jeg er mest fordi jeg føler meg truet av jenter, de har alltid vært slemmest mot meg i oppveksten. Manipulerende og baksnakkende hele gjengen. MEN mine to nærmeste vennner er tross alt jenter, jeg liker bare ikke å omgås så alt for mange av dem.

At populære jenter har flest guttevenner har jeg ikke merket noe av. Beundrere, ja. Kompiser, ekte venner som er gutter, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow, du høres litt lik meg ut... :)

Så koselig da!!! Har bare slike venninner....;) Liker slike jenter best, man vet hvor man har dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Er det bare meg her som har opplevd slemme gutter?

De kan snakke stygt om jenters utseende, selv om jenta de prater om er venninna mi. De ler ofte av jenter og mobber, og det er ikke alltid de mener det godt. Jeg kjenner flere greie jenter enn jeg kjenner greie gutter. Selv om man kanskje kan blir fortere kjent med gutter er de jeg kan stole mest på jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest virvelvind

Selvfølgelig har jeg opplevd slemme gutter, man finner drittunger overalt, det er sant. Men når det kommer til mennesker jeg knytter meg til, rent vennskapelig, og mennesker jeg føler at forstår meg så blir det som oftest gutter. Jenter kan være fantastiske venner, for all del, men jeg vet ikke om en eneste jente jeg stoler på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Infralove
Er det bare meg her som har opplevd slemme gutter?

De kan snakke stygt om jenters utseende, selv om jenta de prater om er venninna mi. De ler ofte av jenter og mobber, og det er ikke alltid de mener det godt. Jeg kjenner flere greie jenter enn jeg kjenner greie gutter. Selv om man kanskje kan blir fortere kjent med gutter er de jeg kan stole mest på jenter.

Ja, eg og syns det var litt rart. Eg veit om gutar som baksnakkar kvarandre og seier at dei ikkje likar kvarandre, samstundes som dei nærmast er bestevenner. Dei slenger og dritt til personer dei syns er rare.

Eg har møtt jenter som baksnakker, oppfører seg hovent og kan vere nokså manipulerande. Men eg syns ikkje det eine kjønnet utmerkar seg som verre enn det andre. Syns heller ikkje jenter er vanskelege å forholde seg til. Eg er jo sjølv jente, og eg syns ikkje eg er så verst :rosasmil:

Eg trur eg har omtrent like mange guttevenner som jentevenner.

Endret av Infralove
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke akkurat jeg kan kalles over gjennomsnitlig pen, men jeg har flere guttevenner enn jentevenner, synes gutter er enklere å forholde seg til. Det har nok også litt med interessene mine å gjøre, og at det var flest gutter der jeg studerte. Jobber også i en mannsdominert bransje, dermed er det enklere å bli kjent med gutter i forbindelse med jobb, kurs o.l også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er ikke over gjenomsnittet pen, men har mange guttevenner. Jge har alltid kommet best over ens med gutter. Nå som jeg er gift har jeg enda de gamle kompisene mine, men har ikke fått nye kompiser annet enn vennene til mannen min. Jeg har fått flere nye venniner men foretrekker ofte de gamle kompisene eller vennene til mannen min. Dette har med interesser å gjøre, de har mindre bare prating og gjør mer ting sammen og ikke minst blir det mindre drama med dem.

MEN; jeg kan nok også være den første til å inrømme at jeg liker veldig godt å være en av gutta fordi jeg da også har status som "hun kule jenta" de kan snakke med om alt og som skiller seg positivt ut fra resten av jentene de treffer som diller mer, ikke spiller pc ikke drikker øl etc. Det er klart jeg får en helt annen oppmerksomhet når jeg er med kompisene mine enn når jeg er med vennindene mine. Dette tror jeg henger mye sammen med gutters generelle oppmerksomhet og væremåte mot jenter på. De vil aldri 100% behandle meg som en av gutta. Jeg tror heller ikke de forsøker å ligge med meg, jeg er gift med kompisen deres og han er veldig ofte med ut og min rolle er klar som hans kone i gjengen. Likevel behandler de meg annerledes, og jeg er den kule kona som fester med gutta, og ikke den som sitter å maser på at han skal komme hjem slik de andre konene ofte gjør.

Det er klart at dette ikke er den primære årsaken til at jeg foretrekker gutter, jeg søker ikke guttene bevisst for å få oppmerksomhet, men jeg søker gutter fordi de er enklere å komme i kontakt med, de er åpnere mot meg og har en annen form å omgås hverandre på enn det jenter har.

Jeg kan også si at med alle guttekompisene jeg har hatt fra før jeg raff mannen min har det en eller annen gang vært et tema at en av oss har vært interessert i den andre på et tidspunkt og at dette var opphavet til vennskapet. Likevel klarte vi å bevare vennskapet når dette ikke funket, og vi lærte at vi over hodet ikke passet sammen som annet enn venner. Det at vi har etablert denne enigheten og lagt de typen følelser bak oss har gjort at vi har kunnet være bare platoniske venner. De har nå fått seg kjærester og vi har ale klart å beholde vennskapet sel om kjærester har kommet og gått og vi nå nesten alle har fått oss etablere og stabile partnerforhold. Vi treffes ofte sammen med partnerene våre men kan også gå på bar, kafe, kino etc. bare oss. Jeg tror det er fullt mulig at gutter og jenter kan ha platoniske forhold, uten at den ene (gutten slik det portreteres i denne tråden) håper på et ligg. Men at tiltrekkning en eller annen gang i løpet av vennskapet er et tema det tror jeg nok. Av denne grunn har jeg ikke fått meg nye guttekompiser alene etter at jeg traff mannen min, fordi jeg ikke ønsker at det skal bli et tema. Vennene til mannen min blir noe annet i akkurat den settingen.

Konklusjon; gjenomsnittlig pene jenter kan også være en av gutt og foretrekke gutter. Hvorfor; jeg søker gutter selv fordi de er lettere å komme i kontakt med og er åpnere og har mer interessante interesser. Samtidig blir jeg den ene personen i gruppen som skiller meg ut, og jeg inrømmer at jeg liker det. Guttene er mer vennlige mot meg (og nei, ikke fordi de spanderer øl, jeg tar ikke i mot om jeg spanderes på og kjøper alltid mitt eget før de får tid til å spandere) og mer oppmerksomme mot meg enn det jentevenner er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...
På 10.8.2008 den 15.20, waco skrev:

Haha, det var litt morsomt å lese at lilleulv ikke skjønte hvorfor alle disse "kameratene" hennes skygget banen da hun fikk kjæreste.

 

Trodde hun virkelig at alle de guttene bare hang med henne fordi det er så gøy og spille playstation og drikke øl med henne?

 

At det ikke var noen andre heniskter disse guttene hadde? når gutter bruker timevis av sin tid bare for henge med en jente så er det kun fordi det er gøy og aldri fordi denne "single jenta" var singel?

 

Fysj og fy hvor liten selvinnsikt mange jenter har.

Eller så er det fordi de er redd han skal bli sjalu? IDK? Pleier hvel ofte å bli litt bråk om partneren din bare så mye som prater med en av samme kjønn. Heldigvis har ikke mine foreldre det problemet. Men de deler dem hvel egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.8.2008 den 10.56, Ann Christin skrev:

Jeg tror ikke det bare er derfor. Jeg vil ikke kalle meg spesielt pen, men jeg har en jentevenn utenom kjærester til guttevennene mine..

 

Jenter pleier å lage litt masse drama og det er vel en del jenter som ikke gidder det.

Peter Steele sa på et intervju at han hadde flere kvinnelige venner enn mannlige, og det var fordi han følte det var mindre konkurranse mellom to forskjellige kjønn. Ikke vet jeg. Jeg vet bare at jeg ofte opplever en sterkere kjemi med menn enn kvinner, men det kan ha noe med mine interesser å gjøre. Ikke noe jeg bevisst går innfor, egentlig, men det bare blir sånn. Man kan jo også se etter de rette jentene, som jeg også er sikker på at det finnes mange av. I ungdomsårene hadde jeg det beintøft med de guttene som jeg gikk i klassen med, ble kraftig mobbet. Men dette var nok gutter som ikke akkurat hadde den beste oppdragelsen hjemmefra. Det har nok snudd noe, i hvert fall, men alt i alt kan noen gutter være ganske vanskelige, de også. Interesser er nok uansett det viktigste. For jenter som er mer sportslig eller opptatt av dataspill, f eks, ser jeg for meg at det er lett å få guttevenner. Er man bare opptatt av mote og sminke, vil nok flertallet være jenter. Men så får jeg lett inntrykk av at såkalte 'guttejenter' som jeg har møtt i mitt liv, har en spesiell utstråling, og personlighet, i tillegg. Noe som gjør dem lette å like. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.8.2008 den 1.04, Gjest virvelvind skrev:

Selvfølgelig har jeg opplevd slemme gutter, man finner drittunger overalt, det er sant. Men når det kommer til mennesker jeg knytter meg til, rent vennskapelig, og mennesker jeg føler at forstår meg så blir det som oftest gutter. Jenter kan være fantastiske venner, for all del, men jeg vet ikke om en eneste jente jeg stoler på.

Alle har sine ting. Har man opplevd mye motgang, er det ikke rart at man ikke har tillitt til hvem som helst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...