Gå til innhold

Pene/populære jenter med guttevenner


Gjest Huldali

Anbefalte innlegg

Pene jenter finner tonen med eldre menn og tenker ikke over at de eldre mennene, gift eller ikke, faktisk tenker sex når de snakker med jentene på jobb.

Det er sikkert måten dere snakker på, du skjønner det atte jeg må gå i lunsjen for å kjøpe norlevo apoteket fordi jeg drakk tequla i fredag kan en ubetenktstom resepsjonist viske til kollegaen fordi han er jo "kompis" som sikkert kan gardere henne når hun er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi snakker om disse tilfellene lilleulv beskrev og lille-mor fortalte om, de tilfellene hvor det er åpentlyst at en gutt prøver seg, det vil si tilbringer tid alene med dem.

Men de tilfellene kvalifiserer vel mer til begrepet sjekking enn til vennskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

før jeg rakk å lese alle spydighetene!!!?? :(

lilleulv, kanskje du egentlig er en rødhette i forkledning?, jeg har også bedt furstina om å skrive hva dem eventuelt endrer, denne gangen tror jeg det var gjentagelser.

Furstiiina!!! svenska tjej, ni måste fatta och begripa at ni taler om hva ni endrar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Vel, waco, eg snakkar fortsatt om pene jenter som har gutevener og kvifor, slik det står i opningsinnlegget.

Og sjølv om eg ikkje alltid skjønar kva du skriv, så skjønar eg at di verd og mi verd har veldig lite til felles. Eg misforstår ikkje med vilje, men det hender at eg ikkje skjønar kva du pratar om.

Dei to første tilfella du snakka om har eg ikkje snakka om, men eg snakkar om vener av det mannlege kjøn som eg heng saman med. Aleine, saman med kjærasten min, eller saman med fleire gutevenar, på pub eller på telttur (der eg bærer min eigen sekk og mitt eiga øl forøvrig). Eg definerer dei som mine venar sidan det er gutar som eg har kjent eller blitt kjent med utan kjærasten. Eg har sjeldan eller aldri blitt lagt an på, men som sagt før har eit par blitt trukke tilbake av ei jente som tydelegvis kjente seg trua av meg.

Endret av Tigress
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter iherdige forsøk på å være bare venner med gutter, har jeg kommet frem til at det ikke funker. Ikke for min del, ihvertfall.

Før eller siden (som regel før), så kommer de til å prøve seg, og etter de har blitt avvist, så blir de kjempesnurtne. Og bare for å vise hva slags framifrå personer de er, så slenger de litt med leppa. Siste var: "Tror du jeg henger med deg fordi du har så jævla bra personlighet, eller??".

Ehh, ja... Vettu, det trodde jeg.

Jeg mener helt fullstendig bestemt at gutter og jenter kan ha platoniske forhold, men jeg har enda til gode å få den teorien bevist.

Det er godt det finnes oppegående damer som evner å lære av erfaringer med menn.

Som mann har jeg for øvrig nøyaktig de samme erfaringer med kvinner. Uten unntak har de damene jeg bare har villet være venn med (stort sett fordi de har vært seksuelt uattraktive) prøvd å legge an på meg. Når jeg har avvist dem (så vennlig som mulig) har de blitt såret og litt etter litt trukket seg vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, la meg forklare, det var lilleulv som mente at hun syntes det var rart at kompisene prøver seg på henne, fordi de sitter jo bare å spiller playstation, drikker øl, koser seg på fotballkamp, har god kjemi, trives i hverandre selskap og alle disse tingene.

Og da er det naturlig at man prøver seg på en man deler interesser med og når man liker hverandre?

Men saken er kanskje det at kvinner "liker" gutter sånn halvveis. Forakter dem om de ser dem naken, men er elskverdig om de handler inn øl. En slik dualitet er jo frustrerende for mange gutter.

Tenk om de guttene du likte ville få ubehag om du åpnet deg for dem og fortalte dem sannheten om at du finner dem attraktive?

Gutter svelger en del stoltheter med å komme med denslags innrømmelser, litt synd at kvinner er så overfladiske og så forfengelige i deres tankespinnerier at dere ikke ser de helt klart åpenbare tegnene.

Er det litt trist eller reflekterer dere over det, men tør ikke si det i andre kvinners nærver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lilleulv

jeg drev med innendørs-klatring før, og min beste climbing-buddy var en gutt. det var skikkelig gøy å trene med han, og han var tøff med meg sånn at jeg pressa meg mer.

sånt må jo være lov, waco. jeg trente også heller med gutta enn jentene. jentene ga seg jo før de ble svette og det ble litt for mye fjasing :) etter min smak.

og jeg husker at et vennepar av oss skulle gifte seg. guttene hadde det kuleste utdrikningslaget, mens jeg holdt på å kjede ræva av meg i jente-laget. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Ok, det blei litt klarare, waco.

Det er ikkje så rart at ein prøver seg på folk med like interesser, den ser eg, og det er jo vanleg. Sikkert bra også. Men eg skjønar ikkje heilt kva som er poenget med å prøve seg på damer som allereie er tekne? Det var nokon som snakka om korte antenner her, og folk som svelger kamelar for å innrømme at dei er interesserte i opptekne folk må jo ha innoverantenner i så fall!?

Det avsnittet ditt om at damer forakter menn som er nakne men er blide for øl - det kan eg ikkje seie noko om, eg kjenner det ikkje igjen i det heile, eg skjønar ikkje konseptet rett og slett. Har aldri tenkt slik og eg tar med mitt eiga øl. :)

Når det gjeld å åpne seg for nokon og forårsake uro - javel, men ein må jo fatte at i eit venskap med ein gut så må ein for Guds skuld ikkje plapre om sånt før ein er viss på at det er gjensidig. Men eg har faktisk aldri opplevd noko slikt - ein merkar jo som oftast om nokon er hypp på meir enn venskap, men med dei fleste venane mine i alle fall er det berre ikkje gnist. Vi kan prate om alt, men det er liksom ikkje noko gnist mellom oss, viss du skjønar.

Eg har som sagt mista venar fordi deira kjæraster ikkje har likt deira venskap med meg, og det heilt utan grunn, det har aldri vore noko mellom meg og dei, så eg har absolutt tenkt ein del på det.

Og du, å hinte om at folk anten ikkje har antenner (veit ikkje om det var deg, men du tek poenget visst nok?) eller at dei ikkje er reflekterte, det slår berre attende på deg sjølv, du framstår som om du ikkje har argument og må tråkke på folk i staden. Det håper og trur eg du er for glup til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen lilleulv, du snakker jo ikke om han innendørsfjellklatren din som motiverte deg opp hindrere, som lot deg føle at du fikk mestringsfølelse, han var jo interessant nok for deg til at du husker ham (kanskje fordi han ikke prøvde seg?), men du snakker jo om alle disse guttevennene dine som endrer tilnærminger etter at det ble kjent at du delte brunsten med en annen kar, som i følge signaturen din blir din mann neste sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm tigress, hva skal jeg si? Her ligger forklaringen gjemt imellom linjene, er det så umulig å se selv at de usynlige signaler en sender, de morsomme bemerkningene, være en latterspreder og vise godt humør kanskje kan oppfattes av andre kvinner, - som sjekker andre frekvenser enn mennene deres?

Er det slik at inne i oss alle mennesker har vi en del sider vi ikke ønsker å belyse, - ja jeg synes ikke jeg er attraktiv, - jo andre kvinner legger merke til at mennene titter ekstra, - nei jeg skjønner ingenting av det selv, - det kan jo umulig være meg?

Når man inn i refleksjonen og i dagliglivet ser de tingene som skjer omkring seg så har man det til felles at man studerer andre menneskers bevegelser og ser ikke sine egne. Det er jo naturlig, man kan jo ikke både se seg selv og se andre menneskers atferd på samme tid.

Men når man er alene og funderer over tingenes gang, - er ikke det anledning til å forstå hvorfor mennesker kanskje bekrefter de signaler man egentlig ikke vil vedkjenne seg selv? Å være attraktiv i andre menneskers blikk, - å kunne flørte tøyleløs "fordi man er jo sammen med en så alle skjønner jo at det er for gøy", - disse selvbekreftelsene må jo alle mennesker hente inn fra omgivelsene? Hvorfor ellers skal man leve hvis man ikke skal dra nytte av andre menneskers tilbakesvar?

Jeg sier ikke at det er dere det er noe galt med, men det er bare sånn at de tegn dere viser gutter så ubemerket som mulig blir oppfattet. Kanskje ikke riktig person til riktig signal til enhver tid, men det er slik det fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv
Jammen lilleulv, du snakker jo ikke om han innendørsfjellklatren din som motiverte deg opp hindrere, som lot deg føle at du fikk mestringsfølelse, han var jo interessant nok for deg til at du husker ham (kanskje fordi han ikke prøvde seg?), men du snakker jo om alle disse guttevennene dine som endrer tilnærminger etter at det ble kjent at du delte brunsten med en annen kar, som i følge signaturen din blir din mann neste sommer.

fjellklatreren prøvde seg på et tidspunkt han og :/ :rodme: men han fikk heldigvis dame etter hvert, og da var alt knall igjen....

du har nok litt rett i at det ikke er bare bare å være bestis med en gutt. men det irriterer meg at det må være sånn. gutter er som regel enkle, behagelige og fantastisk lite selvhøytidelige i forhold til jenter :rødme: rett og slett som regel herlige vesner å tilbringe tid med :)

men jeg vil gjerne få presisere det at ei jente som går sammen med gutter ikke nødvendigvis gjør det for å være midtpunktet og "Helten" som det blir sagt over her. selv har jeg i hvert fall blitt skikkelig lei meg et par ganger, når jeg har skjønt at en av mine kompiser faktisk har noen baktanker jeg ikke har fått med meg. når det har skjedd har jeg trukket meg unna, og ikke lenger villet være alene med denne gutten for å unngå kjip situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waco, en del av Lilleulvs eksempler kvalifiserer til sjekking, heller enn vennskap. Og det er vennskap Tigress snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men seriøst; denne kommentaren illustrerer vel at det i alle fall ikke var personligheten hans du fant tiltrekkende. :fnise:

Vi kan ihvertfall slå fast at jeg er en eneste stor crap-magnet i full mundur!

Men, disse eks-kameratene har jo selvsagt ikke vært duste hele tiden. Vi har hatt det kjempegøy, helt til de plutselig bestemmer seg for at jeg naturligvis er drømmedama, og at de likesågodt kan innrømme at foreldrene deres gleder seg til å møte meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress
Hmm tigress, hva skal jeg si? Her ligger forklaringen gjemt imellom linjene, er det så umulig å se selv at de usynlige signaler en sender, de morsomme bemerkningene, være en latterspreder og vise godt humør kanskje kan oppfattes av andre kvinner, - som sjekker andre frekvenser enn mennene deres?

Vel, dersom det ikkje er mogleg å ha humoristisk sans og fortsatt sansen for klatring, då vil eg vel heller seie at det er mottakaren som må gjere noko med kor kjenslevare antennene er, eller? Ein treng jo ikkje å "act it out" kvar gong ein treff eit interessant menneske, og det blir litt håplaust for meg om eg skal måtte gje opp alle interessane mine berre fordi nokon kunne komme til å finne meg attraktiv. Og verken eg eller gutevenane mine ser ut til å ha noko problem med det. Eg ser jo også at dei er flotte, attraktive gutar, men det er ikkje det. No kan det jo hende at dei skjular ei interesse for meg då, men då skjular dei det godt, og eg er eigentleg ikkje så innbilsk heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du ser rosalind så har jeg skrevet forskjellige svar til dem.

Jeg ser. Men tråden omhandler likefullt det samme. Jeg tror vi bør begynne med å skille kortene litt; et vennskap er noe ganske annet enn andre tilnærminger mellom menn og kvinner. :rosasmil: Jeg mener det også er ganske lett og skille mellom disse to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I alle klatrermiljøer jeg vet om, i alle de bekjentene jeg har som driver paragliding, alle de jeg vet hopper fallskjerm, - så er det alltid overvekt av gutter. Faktisk for mange jenter i forhold til gutter.

Er det rart i deres øyne at det da blir konkurranse om de jentene som er igjen? Og er det usannsynlig å tenke at de eventuelle damene som er kjærester med disse guttene også vet at en del jenter er i disse miljøene kun fordi det er overvekt av gutter?

Klatre opp et fjell for at dama man klatrer opp med og ser rompa til rett over seg, ser henne anstrenge seg og legge sitt liv i dine hender, og være så nærme avgrunnen og samtidig så nærme et annet menneske, er det merkelig at gutter blir kåte av handlingene?

Dere får jo selv også økt seksuell apetitt av å anstrenge dere, nå deres mål, bruke kroppen riktig, få god selvtillit og av å samarbeide med andre mennesker.

Det blir liksom litt sånn som når dere sminker dere før fest, dere maler dere i ansiktet men synes samtidig det er uforskammet at gutter dere synes står på for lav "rang" bemerker positiv respons til at dere har sminket øynene og kinn for å sende blikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

dette er jo nesten litt ekkelt, waco! jeg foretrekker heller å være litt naiv enn å hele tiden tenke at gutter tenker sånn som du beskriver:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er jo nesten litt ekkelt, waco! jeg foretrekker heller å være litt naiv enn å hele tiden tenke at gutter tenker sånn som du beskriver:o

Men med de historiene du forteller har du vel allerede fått bevist at gutter faktisk tenker sånn..? Ut i fra det du skriver har jo de fleste guttene i din omgangskrets, enten på jobb eller trening, uansett alder, lagt an på deg.

Men ja, jeg vil også tro at gutter og jenter fint kan være gode venner uten at noen utvikler følelser. Selv om jeg aldri har opplevd akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...