Gå til innhold

Pene/populære jenter med guttevenner


Gjest Huldali

Anbefalte innlegg

Gjest Huldali

Jeg har inntrykk av at de peneste og mest populære jentene ofte har flere nære guttevenner enn jentevenner. De har heller en "bestevenn" som er gutt, enn en bestevenninne og er oftere hos "kamerater". De har flere guttevenner som de ofte er sammen med og heller få jentevenner. Flere nære guttevenner, og jentevennene er mer "bekjente" enn faktiske venner.

Jeg tror ikke dette gjelder for alle så klart, men har inntrykk av at det kanskje kan gjelde for en del av de peneste og de mest populære jentene.

Kan dette stemme?

Og kan det være fordi andre jenter føler seg "truet" av dem, slik at de syns det er lettere å fortro seg gutter enn jenter, eller kan det være fordi de får mer oppmerksomhet av guttene, at de heller har flere nære guttevenner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke det bare er derfor. Jeg vil ikke kalle meg spesielt pen, men jeg har en jentevenn utenom kjærester til guttevennene mine..

Jenter pleier å lage litt masse drama og det er vel en del jenter som ikke gidder det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Jeg tror det er fordi de peneste jentene får så mye oppmerksomhet av gutter. Klart de trives best sammen med gutter da, der de allltid blir "helten". Ellers kjenner jeg mange pene jenter som har mest jentevenner også, har aldri sett på det som noe problem å ha penevenniner nei, har heller aldri opplevd at folk har oppført seg noe dårligere mot pene jenter enn mot andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Eg kan ikkje seie eg har lagt merke til eit slikt mønster i det heile, eg? Men det kan jo vere ein haug med ulike grunnar til at jenter har gutevener - det kan jo tenkjast at det er mest gutar som har dei same interessane som ein sjølv til dømes.

Eg er så naiv at eg trur folk vel vener meir etter kven dei passar saman med, og ikkje etter korleis dei ser ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nesten bare guttevenner, men jeg er ikke hverken særlig pen eller populær. Jeg trives rett og slett bedre med gutter og føler jeg har mer til felles med det motsatte kjønn, når det kommer til interesser osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjester

Jeg skjønner tankegangen din!! og i mange tilfeller er det nok slik at de får mer oppmerksomhet fra gutta eller at jenter blir "sjalu"..

I mitt tilfelle synes jeg bare gutter er lettere å ha med å gjøre, jenter krever rett og slett mye mer tilstedeværelse enn det gutter gjør!! (også har jeg alltid vært litt guttete inni meg!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

må bare si at jeg har flest guttevenner, og sånn har det vært en stund nå. Jeg har et par gode venninner, men flere gode kompiser. Grunnen til det er at jeg trives best sammen med gutter. Jeg er vel litt ei guttejente som foretrekker fotballkamp, playstation og en øl fremfor tupperware-party, jentekvelder o.l. jeg synes gutter er behagelige å gå sammen med, og det har egentlig bare blitt sånn av seg selv. jeg har prøvd å gå sammen med jentegjenger et par ganger, men jeg får fullstendig noia av baksnakking, drama, intriger og mas - og det har det alltid vært med de jentene jeg har gått med i hvert fall. konkurrering også, hvem får mest oppmerksomhet på byen? o.l. nei takke meg til :)

eneste negative med guttekompisene jeg har hatt er at det på et eller annet tidpunkt har blitt følelser, sjalusi og sånt. hadde en kjempe-kompis en gang, helt til han ble muggen den dagen jeg fikk meg kjæreste. gikk i en guttegjeng som student, og når jeg ser tilbake på den perioden så må jeg innrømme at alle i gjengen vår prøvde seg på meg en gang. og sånt ødelegger jo for vennskapet....

jeg har opplevd å ikke passe sammen med jenter flere ganger, selv om jeg har prøvd. men jeg har venninner også altså.

sånn pen og populær-ting håper jeg vi har vokst fra nå, jeg vet i hvert fall ikke hva jeg er. sånn passe kanskje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er fordi de peneste jentene får så mye oppmerksomhet av gutter. Klart de trives best sammen med gutter da, der de allltid blir "helten".

Ja, det er klart. Men det er ikke akseptert å si det rett ut. Utrolig mange attraktive damer mangler bakkekontakt når det gjelder relasjoner til menn. At en pen dame blir overrasket over at mennene kutter "vennskapet" når hun får seg kjæreste, viser godt mangelen på sosiale antenner.

Jeg hadde en bijobb på et flyttefirma i flere år. Det var fascinerende å se hvor ofte pene single damer som skulle flytte hadde flust av villige mannlige hjelpere. De mindre attraktive, derimot, overlot som oftest jobben helt til oss eller de hadde hjelp av foreldre eller andre. Selv om vi selvfølgelig ikke kunne vite nøyaktig hvilke relasjoner de forskjellige hadde, var trenden iallfall så klar som den kunne bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

SITER(Stjernedryss @ 10.08.2008 (12:25) )

Jeg tror det er fordi de peneste jentene får så mye oppmerksomhet av gutter. Klart de trives best sammen med gutter da, der de allltid blir "helten".

Ja, det er klart. Men det er ikke akseptert å si det rett ut. Utrolig mange attraktive damer mangler bakkekontakt når det gjelder relasjoner til menn. At en pen dame blir overrasket over at mennene kutter "vennskapet" når hun får seg kjæreste, viser godt mangelen på sosiale antenner.

Såpass ja, det var jeg ikke klar over. når jeg går med en guttegjeng nå, så er det slett ikke fordi jeg alltid blir "helten" nei. men rett og slett fordi jeg har det kjempekult med de, og føler at vi har masse til felles. har enda til gode å ha det så moro med jenter... men det har nok stort sett med interesser å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress
Utrolig mange attraktive damer mangler bakkekontakt når det gjelder relasjoner til menn. At en pen dame blir overrasket over at mennene kutter "vennskapet" når hun får seg kjæreste, viser godt mangelen på sosiale antenner.

Jepp, det er alltid slik, det finst ikkje undantak. :ironi:

Alternativt kan ein seie at dei finaste damene stadig finn ut at folk seier slikt om dei, slik at dei etter kvart finn ut at det ikkje er noko å hente hos andre jenter... :gjeiper:

Lilleulv - du eig ikkje antenner! Skal vi lage ein klubb? "Damer med gutevener fordi der får vi mest merksemd"? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skreiv eg at du skreiv det? Nei...

Men det var kan hende det du meinte? :)

Hvis du leser hva jeg skrev, så ser du at jeg ikke mente det.

For øvrig er det interessant at du er uenig at en dame som blir overrasket over at guttevennene hennes blir mugne når hun får seg kjæreste ikke mangler sosiale antenner. Du kunne kanskje begrunne det. For du har jo ikke akkurat fremlagt så mange argumenter her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har inntrykk av at de peneste og mest populære jentene ofte har flere nære guttevenner enn jentevenner. De har heller en "bestevenn" som er gutt, enn en bestevenninne og er oftere hos "kamerater". De har flere guttevenner som de ofte er sammen med og heller få jentevenner. Flere nære guttevenner, og jentevennene er mer "bekjente" enn faktiske venner.

Jeg tror ikke dette gjelder for alle så klart, men har inntrykk av at det kanskje kan gjelde for en del av de peneste og de mest populære jentene.

Kan dette stemme?

Og kan det være fordi andre jenter føler seg "truet" av dem, slik at de syns det er lettere å fortro seg gutter enn jenter, eller kan det være fordi de får mer oppmerksomhet av guttene, at de heller har flere nære guttevenner?

Ja, jeg tror du har helt rett.

Jeg har også sett dette i hele mitt liv, at de pene jentene og kvinnene, de sitter med gutta og mennene - og snakker best med de. Jeg kjenner spesielt et par slike kvinner og de er kun med på "jentetreff" fordi de nærmest tvinges med. På jentetreff kjeder de seg i alt jentesnakket...De er vellykkede og veldig pene, intelligente og feminine, og de ler best sammen med menn og finner best tonen med menn. De luncher med menn og de søker seg til menn, ja. ¨

Kan det være fordi andre kvinner føler seg litt truet eller usikre på pene kvinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kan heller ikke si jeg har lagt merke til noe mønster her. Noen pene jenter jeg kjenner/vet om har mest venninner og er typisk jentete, mens andre har både kamerater og venninner i varierende andel. De som har guttevenner har oftere interesser de deler med disse, har jeg inntrykk av; vennene er ofte studiekamerater eller kollegaer som de blant annet snakker fag med. Utseendet tror jeg ikke har så mye å si.

Selv har jeg (utseendemessig tja, søt, men ikke påfallende pen, og i hvert fall har det aldri vært noe problem med sjalusi i venninnegjengen) både gode venninner og kamerater, men jeg bruker lengre tid på å etablere et venninneforhold enn et kameratskap fordi jeg synes jenter er vanskeligere å lese og forholde meg til, mens guttene er mer direkte. Det har vært ett tilfelle i hvert fall hvor den ene kameraten min var interessert i meg(og haha, han var ikke hyggelig i det hele tatt lengre da det blåste over), men jeg har også flere langvarige vennskap med gutter hvor jeg ikke har noen grunn til å tro at de har (eller har hatt?) romantiske hensikter; enten fordi de er i gode forhold, jeg har kjæreste eller bare det at det har vart så lenge uten at noen hint er unnsluppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Eg beklager, det var ikkje meininga å tirre deg, eg prøvde berre å gjere narr av min eigen situasjon, for eg som nesten berre har gutevener kjenner meg overhodet ikkje igjen i situasjonen du skisserer. Eg trudde det kom godt nok fram at eg fleipa i resten av innlegget, men då har eg ikkje gjort ein god nok jobb der. Sorry.

Ei dame som blir sur fordi gutevenene blir borte når ho får seg kjærast treng likevel ikkje å ha dårlege sosiale antenner. Det kan tenkjast at ho har det, men det kan like gjerne vere at ho blir lei seg for å miste vener. Eg har mista masse gutevener, men det har vore av di gutanes kjærastar ikkje likar at dei heng med meg. Dessutan kan ein godt skjønne at ein mann er interessert i ein utan å slutte å vere saman som vener. Eg ville sagt at ein først har dårlege sosiale antenner når ein ikkje skjønner kvifor venene blir borte, ikkje fordi ein blir sur når dei trekk seg unna. Men det kjem sjølvsagt an på kordan interessen har blitt formidla.

Ei illustrasjon: dersom Per slutar å henge med meg fordi eg får kjærast, så har ikkje eg dårlege antenner dersom eg blir sur for det. Om eg ikkje skjønner at det er fordi Per har vore interessert i meg, treng det fortsatt ikkje vere mine dårlege antenner, Per treng ikkje ha tedd seg slik at eg burde skjønne det. Det finst masse menn og gutar som har jentevener utan å tenkje koffert. Diverre er det haldningar som "ho har gutevener fordi ho får så mykje merksemd der" og "klart dei håper på eit knull, gudane veit kva dei gjer i portaledge'n" som gjer at sjalusi ofte bryt i stykkar venskap mellom dei to kjønna. Det synst eg er leit, og det trur eg ikkje eg er aleine om heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv
Jepp, det er alltid slik, det finst ikkje undantak. :ironi:

Alternativt kan ein seie at dei finaste damene stadig finn ut at folk seier slikt om dei, slik at dei etter kvart finn ut at det ikkje er noko å hente hos andre jenter... :gjeiper:

Lilleulv - du eig ikkje antenner! Skal vi lage ein klubb? "Damer med gutevener fordi der får vi mest merksemd"? :roll:

humhum :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det var litt morsomt å lese at lilleulv ikke skjønte hvorfor alle disse "kameratene" hennes skygget banen da hun fikk kjæreste.

Trodde hun virkelig at alle de guttene bare hang med henne fordi det er så gøy og spille playstation og drikke øl med henne?

At det ikke var noen andre heniskter disse guttene hadde? når gutter bruker timevis av sin tid bare for henge med en jente så er det kun fordi det er gøy og aldri fordi denne "single jenta" var singel?

Fysj og fy hvor liten selvinnsikt mange jenter har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...