Gå til innhold

- hva ville dere gjort.


Gjest Gjest_Usikker_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Usikker_*

Jeg er samboer med verdens fineste mann, og nå vil han at vi skal gifte oss. Han var ned på kne og fridde, og det var så romantisk. Men jeg er litt i tvil.

Jeg er 41 år gammel, og har to ekteskap bak meg allerede. Første gangen jeg giftet meg var i 1990. Ble skilt i 1999, og har to barn fra dette ekteskapet. Andre gangen jeg giftet meg var i 2003. Dette ekteskapet varte i 2 år. Ingen barn.

Jeg føler på en måte at jeg har brukt opp kvoten min. Min samboer har ikke vært gift tidligere, og han har lyst på kirkebryllup og full pakke. Det hadde jeg første gangen, ikke andre.

Skulle jo vært lykkelig nyforlovet, men føler ikke at jeg kan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, kjære deg!

Jeg fikk lyst til å spørre deg om noe. Har du mistet troen på ekteskapet, eller tenker du på hva "alle andre" kommer til å syns om at du gifter deg for tredje gang? Hvis hjertet ditt sier deg at du har LYST til å gifte deg med denne mannen, syns jeg du skal gjøre det! Selvfølgelig kan du! Det er hjertet som bestemmer, ikke matematikken. Så får dere bli enige om hvor "pompøs" seremonien skal bli.

For meg er det å gifte seg det ultimate skritt man kan ta hvis man ønsker å bli gammel sammen med noen. Det er romantisk, symbolsk, forpliktende og herlig. Nå er jeg ikke skilt, da... Men hvis du vil ha mitt syn på det, så kan jeg bare si at skal man elske, så bør man gjøre det fullt og helt, med hele seg, og hvis man da har tro på ekteskapet som institusjon, så er det vel den naturligste ting i verden å gifte, uansett hvor mange ganger man har prøvd tidligere.

Vet ikke om dette hjalp noe særlig, masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ekteskapet vil jo ikke telle noe mindre enn de to forrige. Det er ikke mindre viktig. Derfor synes jeg at dere skal ha det bryllupet dere ønsker.

Jeg vet at det finnes de som stiller seg negativt til et stort bryllup om det er nr 2 eller 3. Det er egentlig litt merkelig at mange ikke synes noe om at bruden har stor hvit kjole og sttor fest i bryllup nr 2, men ingen bryr seg om hvordan det gjøres om det er brudgommens bryllup nr 2.

Jeg skjønner at du har dine kvaler, men mitt råd er å gjøre som dere vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg syns det er litt rart når man kjører full pakke for tredje gang uavhengig om det er bruden eller brudgommen som har vært gift før. Jeg kjenner til en mann som giftet seg i kirken for tredje gang og bare ble en pinlig affære for hans familie.

Jeg forstår mannen din som ønsker seg full pakke siden han ikke har vært gift før, men når man treffer en som har vært gift to ganger før så må man kanskje innse at man ikke får et kirkebryllup.

Mange sier at man ikke skal bry seg om hva andre måtte synes, men når man skal invitrer alle disse som "synser" til fest bør man det.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... men det er jo utrolig mange andre romantiske alternativer til kirkebryllup, man kan reise bort med de nærmeste eller noe annet fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg giftet meg for andre gang for et par måneder siden. For meg ble det "feil" å ha kirkebryllp og stor fest en gang til - jeg hadde rett og slett ikke lyst.

Vi vurderte sterkt å gifte oss i utlandet, men dette ble forkastet fordi det tok litt for lang tid å ordne og vi måtte gifte oss litt fort. Sjekk sjømannskirker og ambassader hvis dette er noe som frister deg - du finner det kjapt ved å søke litt på nett og det finnes mange alternativer i ulike prisklasser.

Vi giftet oss på tinghuset her i byen og spiste en veldig hyggelig lunsj sammen med våre beste venner som også var forlovere. På kvelden spiste vi 7 retters middag bare vi to, på en hyggelig restaurant hvor vi har hatt flere hyggelige stunder før. Forrige gang var jeg så opptatt av at alt skulle fungere og at gjestene skulle ha det bra. For meg ble dette mye mer "vår" dag -vi storkoste oss og hadde det kjempehyggelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis dere føler for å gifte dere og har troen på at dette er det store, så syns jeg da dere bør gifte dere! Men hadde jeg vært i dine sko hadde jeg nok valgt en nedtonet variant i forhold til seremoni og fest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner til en mann som giftet seg i kirken for tredje gang og bare ble en pinlig affære for hans familie.

Hva ved dette var pinlig for hans familie?

Om det skal være pinlig å gifte seg for 3. gang må det være pinlig for den som gifter seg, ikke for resten av familien.

Jeg synes vel hele ideen om at man ikke kan gjøre som man ønsker hvis man gifter seg for 2. eller 3. gang er helt latterlig. Et ekteskap mellom to mennesker som elsker hverandre er flott uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ved dette var pinlig for hans familie?

Om det skal være pinlig å gifte seg for 3. gang må det være pinlig for den som gifter seg, ikke for resten av familien.

Jeg synes vel hele ideen om at man ikke kan gjøre som man ønsker hvis man gifter seg for 2. eller 3. gang er helt latterlig. Et ekteskap mellom to mennesker som elsker hverandre er flott uansett.

Jeg kjenner søsteren i familien godt og hun fortalte at spesielt foreldrene synes det egentlig var litt flaut og invitere til kirkebryllup for tredje gang for samme sønnen. Det ble litt sånn here we go again over det. Foreldrene opplevde jo også at mange reagerte på det og selvom man ikke skal bry seg om ha andre synes så gjør man det jo litt uansett. Og når det gjelder sånt som dette, er vel det spesielt den eldre genrasjon som reagerer. I et bryllup skal man jo invitere mange mennesker og ha en hyggelig kveld og da vil det jo påvirke festen om mange av gjestene synes det er litt rart.

Jeg syns absolutt TS burde gifte seg om hun ønsker det og glede seg masse over forlovelsen. Men selve bryllupet ville jeg ha tonet ned om det var meg som var i denne situsjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...