Gå til innhold

Lokaler i Sandnes/Stavanger?


Gjest Kommende_brud

Anbefalte innlegg

Gjest Kommende_brud

Hei.

Vi skal gifte oss i Sandnes i 2010. Vett det er tidlig å begynne planleggingen, men orker ikke masse stress rett før bryllupet.

Vi har foreløpig sitt litt på Sola strandhotell som en mulighet for å ha bryllupsfesten. Men er det noen som har andre forslag til hvor vi kan ha festen? Hadde vært litt greit å sjekke ut andre plasser også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

Jeg var i et bryllupp på Sola kulturhus i juli. Var veldig greitt å ha det der tror jeg :) Så fikk de et mat av catering-byrå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på hva du er på jakt etter da. Jeg kan ikke noe om lokaler der du står for mat og drikkevarer selv.

Garcia restaurant på Sola golfklubb virker veldig bra. Samme gjelder Charlottenlund ved Breiavatnet i Stavanger. Garcia er moderne, Charlottenlund romantisk og gammelt. Begge har så vidt jeg kan se store gode uteplasser om det er sommerbryllup dere ser for dere. Charlottenlund tar opp til 70 stk, Garcia litt over hundre tror jeg. Maten ser ut til å være fantastisk begge steder :nam:

Ser for meg at det ville vært fantastisk å gifte seg i Domkirka, ha fotosession ved Breiavatnet og så bare rusle bort til Charlottenlund :jepp:

Ellers så har jeg vært i bryllup på Gamlaværket i Sandnes, det var supert! Veldig greit å ha festen en plass hvor alle kan overnatte. Vi samla oss til stor frokost/brunsj dagen etter.

Skal følge med på denne tråden jeg også :) Holder på å planlegge bryllup til i vinter, men har enda ikke bestemt i hvilken by! Sandnes/Stavanger er et av (minst tre) alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kommende-brud

Takk for svar:)

Jeg tror jeg skal slå fra meg Sola strandhotell. Vi fant ut at hvis vi skal ha 60 gjester blir prisen 75000:O Og vi skal sikkert ha mer en det også. Vi har rett å slett ikke råd til det.

Har sitt litt på Kronen gård på vatne. Virker veldig bra da:) Men har ikke ringt dem enda.

Vinterbryllup ja. Det virker litt koselige syns jeg:) Lykke til med forberedelsene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kanskje litt langt borte for deg?? Men hva med Nærland gjestegård på Nærbø?? Tar vel maks 20-30 min å kjøre fra Sandes så det kunne gå!!

FANTASTISK mat der, den kommer jeg aldri til å glemme!! Å prisen var heller ikke avskremmende!! Rett over 40 000 for 3 retter (2 middags serveringer) og drikke til maten for 55 personer!!

Tror det største lokalet deres tar rett over 100 presoner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i bryllup på Charlottenlund for noen år siden og var ikke imponert. Men dette var i andre etasje - mulig det er bedre nede.

Oppe var det trangt - enkelt og greit - trangt, kaldt og kjedelig. Men for all del - maten var nydelig!

En vennine av meg hadde festen på felleslokalet til Rosenli kolonihager. Det var helt fantastisk! Dette var i juli og alt sto i blomst - det er ikke mye som kan overgå det når det kommer til et skikkelig sommerbryllup!

Lokalet var helt ok - og ved et slikt sted har man jo gode muligheter til å pynte selv.

Koster lite å leie og man ordner maten selv.

Ellers vil jo de aller fleste hoteller kunne tilby lokale og mat til bryllup - og hoteller er det jo mer enn nok av i Stavanger/Sandnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellers vil jo de aller fleste hoteller kunne tilby lokale og mat til bryllup - og hoteller er det jo mer enn nok av i Stavanger/Sandnes.

Joda, det er masse hoteller i området. Men jeg har ikke klart å finne noen jeg synes er koselige... De er liksom businesshoteller alle :( Ideer mottas gjerne, for akkurat nå ser det ut til at vi velger å være på hjemstedet til forloveden min i mangel på gode alternativer rundt Stavanger. Og dette er hvertfall mor ganske skuffet over :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Alt bare forsvinner for meg når jeg setter inn linker. Alle gode ting er 3....

www.viktoria-hotel.no

www.utstein-kloster.no

www.skansenhotel.no

http://www.hotel-sverre.no/selskap/lokaler.htm

Hvis du er villig til å dra litt ut i periferien så må jeg jo anbefale det lokalet vi skal ha

www.fortidslandsbyen.no

Håper det hjalp deg litt på vei. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Utstein kloster er i hvert fall kjempefint, har selv vært i bryllup der. Videre har du selvsagt Byrkjedal, men der er det dyrt pluss ganske langt fra Stavanger/Sandnes. Hå gamle prestegård har jeg hørt mye positivt om, der ute er det nydelig. Selv så elsker jeg Jærstrendene, kunne selv tenkt meg bryllup i nærheten av ei jærstrand. Særlig dersom det kommer tilreisende gjester til festen.

Du må i hvert fall ikke tenke på å gifte deg andre steder enn i Stavanger/Sandnesområdet - fineste plassene i hele landet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flor & Fjære.

I tillegg har man her i regionen helt særegne muligheter til å ta bryllup og andre høytidelige sammenkomster om bord i båt. Gamle Salten tar såvidt jeg husker 99 personer, da har man rikelig plass, den skal egentlig ta 199 eller mer, men er "krympet" pga. noen formaliteter. Rogaland tar også 99 eller 199, den vil jeg anta er litt billigere å leie. Sandnes er skikkelig lekker, drives av samme firma som Gamle Salten, men blir kanskje i største og dyreste laget.

Jeg har vært involvert i flere bryllup om bord i Gamle Salten, har ennå til gode å oppleve noen som ikke er storfornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Sjekk ut http://www.tomat.no/ og Edlandsgården! Vi skal ha bryllupet våres på Edlandsgården. Veldig fin plass og vi kan ha med drikke selv! De har ikke hjemmeside, så du må finne nummeret deres og ringe for å få komme å se på lokalet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Laffen_*

Kronengård er ikke å anbefale.

Jeg har vært Toastmaster der og er usedvanlig skufet.

Jeg skal gifte meg i år og skal ha dette på Charles og De.

Ellers så har kolonihagen i Stavanger ett selskapslokale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Jeg ser at dette er en gammel tråd, men den har interesse for meg nå. Jeg skal gifte meg neste sommer. Og syns det er veldig vanskelig å finne lokaler i sandnes/stavanger område. De fleste lokalene har ingen bilder eller hjemmmesider, og du må ringe rundt til alle for å spør de hva de tar. 

 

Jeg ønsker et bryllup, der jeg kan pynte selv, og ta med drikke og mat selv. Skal ha rundt 80 personer. Ønsker helst å ha det på en gård. Solastrand gården er drømmeplassen, men er alt for dyrt. Noen erfaringer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...