Gå til innhold

Menskopp


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har brukt det i et og et halvt år og er strålende fornøyd! Det er så sinnsykt mye mer behagelig enn tamponger, billigere, mer miljøvennlig og det har forandret hele mitt forhold til menstruasjon. Jeg tenker aldri over at jeg har mensen lenger, smertene er nesten ikke-eksisterende og det har spart meg for masse penger og stress.

Jeg synes tamponger og bind er ekkelt i forhold til koppen min, og jeg kommer aldri til å gå tilbake igjen!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har hatt min i flere år og er kjempefornøyd!

Billigere, miljøvennlig, og bedre for kroppen siden den ikke suger til seg den naturlige fuktigheten fra skjeden. Jeg tømmer den bare to ganger om dagen og sover med den om natten.

Damebegeret

Alvekoppen

Divakoppen

er noen av de som du kan søke på og kjøpe fra nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt dette i et par år nå, og er superfornøyd. Ville ikke for noen pris gått tilbake til bind og tamponger, det er så mye mer behagelig å ha mensen når jeg burker denne. Praktisk ved bading, på stranda, på reise. Skal jo bare tømmes to ganger i døgnet om man ikke blør veldig mye, så da slipper man å lete etter et hygienisk toalett for å bytte tamponger på festival, stranda, sightseen osv. Syntes også det hørtes rart ut før jeg prøvde, men det er egentlig hverken mer eller mindre ekkelt enn å bytte et bind eller en tampong. Å ha mensen er jo ikke noe superdelikat uansett, så det må man liksom leve med ;).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naria

Helt enig med Fakse. Elsker min Divacup. Tømmer den to ganger i døgnet i dusjen, helt problemfritt og mye mindre styr enn med tamponger,som miljøet i underlivet mitt ikke tålte særlig godt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_meg_*

Men må det være skikkelig mensen for at man skal kunne bruke den? Jeg har nesten ikke mensen lenger, bare mørk utflod eller bittelitt blod. Da er det slitsomt å bruke tamponger, for de tørker sånn ut, og må byttes etter 8 timer selv om de ikke er fulle. Kan jeg da evt bruke Divacup?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg er skeptisk.. Men kanskje det ikke er så dumt? Hvor får man tak i sånn egentlig?

Her er en informasjonsside jeg har laget om det med linker til diverse andre sider som både selger de forskjellige typene og har mer info om dem:

Link

Kjempesmart greie, men jeg fikk det ikke til, jeg ... :sjenert:

Det er litt kronglete å få teket på den i begynnelsen, og det krever litt trening, men når du først har fått det til, så går det som en drøm. På denne siden er det en rekke forskjellige bretteteknikker som kan være nyttige.

Men må det være skikkelig mensen for at man skal kunne bruke den? Jeg har nesten ikke mensen lenger, bare mørk utflod eller bittelitt blod. Da er det slitsomt å bruke tamponger, for de tørker sånn ut, og må byttes etter 8 timer selv om de ikke er fulle. Kan jeg da evt bruke Divacup?

Du kan fint bruke den da, og det gjør ingenting om den ikke er helt full når du tømmer den. Du kan faktisk ha den i selv om du ikke har mensen i det hele tatt, noe en del gjør når de holder på å venne seg til den.

Endret av Beast
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naria
Men må det være skikkelig mensen for at man skal kunne bruke den? Jeg har nesten ikke mensen lenger, bare mørk utflod eller bittelitt blod. Da er det slitsomt å bruke tamponger, for de tørker sånn ut, og må byttes etter 8 timer selv om de ikke er fulle. Kan jeg da evt bruke Divacup?

Ja, det er ikke noe problem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Jeg kunne tenke meg å prøve de. Sikkert mye bedre for kroppen enn tampong. Eneste jeg lurer på er om det er stor sjanse for at det blir lekkasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kunne tenke meg å prøve de. Sikkert mye bedre for kroppen enn tampong. Eneste jeg lurer på er om det er stor sjanse for at det blir lekkasje.

Jeg har opplevd lekkasje en eneste gang, og da hadde den ikke foldet seg skikkelig ut. Nå har jeg lært å sjekke at den har foldet seg ut ved å ta tak nederst i den og snurre den litt rundt slik at jeg kjenner den sitter riktig. Så for min del er det mindre fare for lekkasje enn med tampong.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Dersom den er satt inn riktig og du tømmer den ofte nok i forhold til hvor tung blødning du har, så skal den ikke lekke. Selv har jeg bare opplevd lekkasje en gang iløpet av et og et halvt år, og det var helt i begynnelsen og det var fordi jeg gikk på fylla, glemte at jeg hadde mensen og la meg til å sove. Da jeg våknet 14 timer etter at jeg hadde satt den i, hadde den begynt å lekke fordi den var overfylt (det var den tyngste blødningsdagen og det er anbefalt å tømme koppen hver tolvte time ved normal blødning). Siden det har det aldri forekommet igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt!! Har sett på den mye før da, men endelig ble det en akseptabel pris i Norge også...

Har bestilt fra alvekoppen.com . Noen som vet hvor lang tid det kan ta? Står ingenting på nettsiden.. Skulle gjerne hatt den innen to uker, helst en... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er også kjempefornöyd og kommer aldri til å gå tilbake til tampongene. Det tok et par måneder för jeg ble fortrolig med den. Nå tömmer og vasker jeg den hver tolvte time og glemmer nesten helt at jeg har mensen. Anbefales!

Endret av Amadea
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Da har jeg også bestillt. Har vært litt plaget med soppinfeksjoner osv, så får se om det blir bedre med denne. Kommer nok til å bruke den mest hjemme til jeg føler meg trygg på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...