Gå til innhold

-Flere norske jenter voldtas på ferie


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_mæ igjen_*

Blir litt provosert. For det første, jeg kommer fra en liten bygd med ganske mange innvandrere. vi har menneske både i burka og i bikini på sommeren. Jeg drar jo f... ikke rundt og voldtar noen av den grunnen. Nyter synet av en kvinne i bikini. Det gir meg likevell ikke rett til å forgripe meg på henne??!!

Det gir jo heller ikke menn i "syden" rett til å voldta norske kvinner når de er på besøk i deres land!

forøvrig er det en stor gruppe av kristene også i tyrkia og de går ikke i burka, så tyrkerne burde ikke ha noe problem med kvinner i bikini. Men vant eller ikke.... INGEN har rett til å forgripe seg på et annet menneske. Det være seg farge, religion, kultur, alder eller oppførsel!! INGEN!!!

Og til slutt. Vis meg den religionen som sier at en mann kan forgripe seg på en annen. Her er faktisk kristendommen en av de mest fordømmende religioner. Desværre har alle religioner noen forskrudde personer som tolker sine hellige skrifter på forskrudde måter, det være seg både kristene og muslimer.

på noen områder er jeg glad for at jeg er mann.......

men d e mæ d!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elfrida
Men hvordan kan vi som norske kvinner kreve repekt naar vi selv ikke er villig til aa gi den til andre?
Det er et stykke fra det å ikke få respekt til det å bli voldtatt, tross alt. Hvis man er på ferie i et land der man ikke viser så mye hud så er det kanskje ikke så lurt å kle av seg veldig mye. Og det kan kanskje medføre at man blir glant på, ropt etter og lignende. Men at man blir voldtatt er noe helt annet i mine øyne.

Antageligvis er det heller ikke slik at turister blir voldtatt spesielt mye mer enn de lokale jentene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt provosert. For det første, jeg kommer fra en liten bygd med ganske mange innvandrere. vi har menneske både i burka og i bikini på sommeren. Jeg drar jo f... ikke rundt og voldtar noen av den grunnen. Nyter synet av en kvinne i bikini. Det gir meg likevell ikke rett til å forgripe meg på henne??!!

Det gir jo heller ikke menn i "syden" rett til å voldta norske kvinner når de er på besøk i deres land!

forøvrig er det en stor gruppe av kristene også i tyrkia og de går ikke i burka, så tyrkerne burde ikke ha noe problem med kvinner i bikini. Men vant eller ikke.... INGEN har rett til å forgripe seg på et annet menneske. Det være seg farge, religion, kultur, alder eller oppførsel!! INGEN!!!

Og til slutt. Vis meg den religionen som sier at en mann kan forgripe seg på en annen. Her er faktisk kristendommen en av de mest fordømmende religioner. Desværre har alle religioner noen forskrudde personer som tolker sine hellige skrifter på forskrudde måter, det være seg både kristene og muslimer.

på noen områder er jeg glad for at jeg er mann.......

men d e mæ d!

I de fleste av "sydenlandene" er de nok godt vant med damer i bikini, også de av landene som er muslimske.

I Tyrkia går mange tyrkiske kvinner kledd akkurat som her hjemme. De går i singlet og shorts eller skjørt. Og skjørtene er ikke lange heller. Mange tyrkiske kvinner går på stranda i bikini også. Det er ikke noe uvanlig syn.

Tyrkiske menn er da godt vant med damer i bikini, mye mer vant enn norske menn, skulle jeg tro.

Til ts

Voldtekter skjer over alt, det skjer her i Norge, og det skjer også når vi er på ferie i utlandet. Det finnes faktisk voldtektsforbrytere over hele verden, og jeg synes det blir litt naivt å fokusere på nordmenn på ferie og manglende påkledning, for jeg tror det skjer uansett.

Endret av Nabodama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere blir ikke voldatt på stranda, men dere kan bli pult i private leiligheter og hotellrom når dere fulle og småkåte egger opp til sex med karer dere burde anta inviterte dere på hotelrommet eller leiligheten for å pule dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mæ igjen_*
.

Det som er et mer uvanlig syn, er tyrkiske kvinner i en slags kjeledress med hette på stranda. Disse er strengt muslimske, og skal ikke vise kroppen sin.

Det viser bare min uvitenhet.... trodde det var for å skjerme seg for sola slik som vi gjør med barna på stranden :-) sånn UV beskyttelse. tenkte ikke engang at det var muslimer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viser bare min uvitenhet.... trodde det var for å skjerme seg for sola slik som vi gjør med barna på stranden :-) sånn UV beskyttelse. tenkte ikke engang at det var muslimer :-)

Neida, det er pga religion. Spurte om det, jeg syntes det var en merkelig påkledning:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes faktisk TS har et meget godt poeng. Når man drar til et annet land så respekter man kulturen i dette landet. Det er uhørt å gå i bikini i muslimske land selvom man er turist. At man er turist gir en ikke rett til å oppføre seg støtende!

Skal man tenke sånn,bør muslimene i Norge da rette seg etter den norske kulturen,noe de fleste ikke gjør! Det er feks ikke vår kultur å gå med hijab,de gjør det likevel..

Dessuten,så lenge man er blond og/eller lyse øyne spiller det INGEN rolle hva man har på seg i enkelte land,man blir behandlet som en hore uansett.

Btw;hva mener du man skal ha på i 40 grader på stranda,om bikini er uhørt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hva "vår kultur" er lurer jeg ofte litt på. Mange mener jo at "vår kultur" er noe annet enn "deres kultur".

Man skulle nesten tro vi hadde en homogen kultur i Norge. Eller at "utlendingene" hadde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I norge er det vanlig at jenter har blikk kontakt og flørtede væremåte bare for å lure en gutt og det blir sett på som helt allright. I utlandet så ser dem litt strengere når kvinner liker å strekke en strikke lengere enn langt.

Vi må for all del ikke glemme at dersom norske kvinner "sier" at de har blitt voldtatt så betyr det penger fra ferieforsikringen. Kvinnene kan velge å politianmelde saken her i norge langt fra ferielandet dersom de ønsker det.

Så vi må være svært naive dersom vi ikke tenker at norske jenter er vel ikke så tettpakka teit dumme at de for eksempel sender nakenbilder av seg selv til taliban-misjoneringskontoret fordi "det gjør man på facebook".

Dere vet nok at det er andre regler i utlandet enn den allmenn aksepterte "lureriet" som dere bedriver her i norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I norge er det vanlig at jenter har blikk kontakt og flørtede væremåte bare for å lure en gutt og det blir sett på som helt allright. I utlandet så ser dem litt strengere når kvinner liker å strekke en strikke lengere enn langt.

Tror du virkelig at damene er ute etter å lure deg dersom dere har blikk kontakt? :klø:

... ja, jeg har lært meg at jeg ikke ser direkte på ukjente menn som "ser" muslimske eller Polske ut .når jeg er på byen. (De siste er bare desperate etter å ha tilbragt både natt og dag sammen med en gjeng mannlige polske arbeidere, det er altså ikke forbudt for polske damer å se en mann i øynene) etter at jeg har blitt fotfulgt i timesvis, selv om jeg henger med venner og ikke snakker med vedkommende, men jeg trodde jammen at folk som hadde bodd her en stund visste bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg
I norge er det vanlig at jenter har blikk kontakt og flørtede væremåte bare for å lure en gutt og det blir sett på som helt allright. I utlandet så ser dem litt strengere når kvinner liker å strekke en strikke lengere enn langt.

Vi må for all del ikke glemme at dersom norske kvinner "sier" at de har blitt voldtatt så betyr det penger fra ferieforsikringen. Kvinnene kan velge å politianmelde saken her i norge langt fra ferielandet dersom de ønsker det.

Så vi må være svært naive dersom vi ikke tenker at norske jenter er vel ikke så tettpakka teit dumme at de for eksempel sender nakenbilder av seg selv til taliban-misjoneringskontoret fordi "det gjør man på facebook".

Dere vet nok at det er andre regler i utlandet enn den allmenn aksepterte "lureriet" som dere bedriver her i norge.

Hva vil du fram til? Forsøker du å forstå hvorfor noen i andre land kan reagere på enkelte kvinners oppførsel (jeg tar for gitt at du ikke forsøker å dra alle over én kam her...)? Eller prøver du å unnskylde voldtektsmenns oppførsel? Det kan nemlig fort høres sånn ut.

Jeg lurer også virkelig på hvilket lureri norske kvinner bedriver (i Norge og utlandet) som ikke menn også driver med. Eller sier du at kvinner konstant går rundt og flørter, mens menn oppfører seg som uskyldsrene jomfruer? Om flørting handler om lureri, kommer også an på øyet som ser. Om du er redd for det, er det bare å holde seg unna sene byturer, så slipper du å plages med oss fæle kvinnfolk som ikke vet å holde fingra fra fatet. Vi forsøker å ikke angripe på høylys dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Mange norske kvinner reiser jo til syden for litt grei og uproblematisk sex. Så misforstår man de sosiale kodene dit man kommer og roter seg opp i trøbbel.

Man kan faktisk ikke forevente at noen andre skal komme og redde en hver gang en er i en selvforskyldt vanskelig situasjon. Det kommer faktisk ikke en politimann krabbende gjennom vinduet når sexen har gått lenger enn man hadde planlagt.

Løsningen er som så ofte ellers å bruke hue. Ikke innlate seg seksuelt med folk man ikke aner hvem er og ikke drikke seg sanseløst beruset. Verre er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_max_*

Tusenvis av skandinaviske kvinner har oppført seg som luddere i syden siden 1970-tallet. Det er noe vi alle har sett når vi har vært på ferie der. Skamløs fyll og hemningsløs sex med lokale menn, uten blygsel. En oppførsel som de aldri ville sluppet unna med hjemme.

Det betyr at skandinaviske kvinner har oppført seg provoserende i 40 år i middelhavslandene, og er årsaken til det særdeles dårlige ryktet dere har.

Det er selvfølgelig synd for de yngre generasjoner som aldri har gjort noe galt, men som nå må passe seg. Takk deres medsøstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Skal man tenke sånn,bør muslimene i Norge da rette seg etter den norske kulturen,noe de fleste ikke gjør! Det er feks ikke vår kultur å gå med hijab,de gjør det likevel..

Dessuten,så lenge man er blond og/eller lyse øyne spiller det INGEN rolle hva man har på seg i enkelte land,man blir behandlet som en hore uansett.

Btw;hva mener du man skal ha på i 40 grader på stranda,om bikini er uhørt?

Nå er det STOR forskjell på hijab og å kle som ei hore. Dessuten så skrikes det om hijab i Norge og man har prøvd å få til forbud. Hvor provosrende er egentlig hijab? Er det et hore signal?

Å kle seg som ei hore i andre land er meget provoserende og man ber om negativ oppmerksomhet.

Og nei man skal overhode ikke bruke bikini selv i 40 grader dersom de lokale ikke bruker det.

Morro å se at "reisevante" nordmenn er fullstendig blinde for andre kulturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Morro å se at "reisevante" nordmenn er fullstendig blinde for andre kulturer.

Og at rasismen som utøves mot nordmenn er verre en den vi utøver mot alle andre.

Jeg må le av mange av utsagnene i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er det STOR forskjell på hijab og å kle som ei hore. Dessuten så skrikes det om hijab i Norge og man har prøvd å få til forbud. Hvor provosrende er egentlig hijab? Er det et hore signal?

Morro å se at "reisevante" nordmenn er fullstendig blinde for andre kulturer.

Mitt poeng var ikke at hijab er provoserende,men at det ikke er en del av den norske kulturen..Du var så opptatt av at vi skal følge kulturen i landet vi besøker,da bør det jammen gå begge veier!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppgitt
Mitt poeng var ikke at hijab er provoserende,men at det ikke er en del av den norske kulturen..Du var så opptatt av at vi skal følge kulturen i landet vi besøker,da bør det jammen gå begge veier!!!

Dette kan du overhode ikke sammenligne! Hijab har med relgion å gjøre, bikini, korte skjørt, toppløshet osv. har overhode ikke noe med relgion å gjøre.

Skal du komme med eksempler så får du i det minste komme med noe som er sammenlignbart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Har man da rett til å straffe halvnakne damer med å ha sex med dem mot deres vilje?

Det er volden som er det sentrale her, ikke hvordan kvinner går kledd. Men det er jo en klassisk avsporing av debatten å legge skylden på kvinner når menn ikke kan ta ansvar for sine verkende underliv.

Amen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...