Gå til innhold

-Flere norske jenter voldtas på ferie


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest glamourgirl

Jeg skjønner at du har stor lyst til å provosere med tråden din.

Til opplysning så hører jeg med blant de kvinnene som kler meg etter forholdene når jeg er ute og reiser.

Jeg har stor respekt for andre kulturer og det prøver jeg å alltid være meg bevisst når jeg kler meg og oppfører meg.

Allikevel, da jeg var i Tyrkia endte jeg opp med å sitte på hotellet i en uke, fordi jeg ikke kunne bevege meg utenfor hotellportene uten å bli plaget.

Er det min skyld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Å kle seg etter forholdene, som jeg skriver over vil ikke være å oppføre meg slik du beskriver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ny gjest

Jeg synes faktisk TS har et meget godt poeng. Når man drar til et annet land så respekter man kulturen i dette landet. Det er uhørt å gå i bikini i muslimske land selvom man er turist. At man er turist gir en ikke rett til å oppføre seg støtende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg
Jeg synes faktisk TS har et meget godt poeng. Når man drar til et annet land så respekter man kulturen i dette landet. Det er uhørt å gå i bikini i muslimske land selvom man er turist. At man er turist gir en ikke rett til å oppføre seg støtende!

Har man da rett til å straffe halvnakne damer med å ha sex med dem mot deres vilje?

Det er volden som er det sentrale her, ikke hvordan kvinner går kledd. Men det er jo en klassisk avsporing av debatten å legge skylden på kvinner når menn ikke kan ta ansvar for sine verkende underliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Piper
Jeg synes faktisk TS har et meget godt poeng. Når man drar til et annet land så respekter man kulturen i dette landet. Det er uhørt å gå i bikini i muslimske land selvom man er turist. At man er turist gir en ikke rett til å oppføre seg støtende!

Det er ikke uhørt å gå med bikini i Tyrkia, for de fleste tyrkiske jenter bruker også bikini der. Det er faktisk fåtallet som ikke gjør det, og de går da i burka.

Jeg går med de klærne lokalbefolkningen går med, og jeg forventer at mannfolk klarer å holde hendene sine unna meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tyrkia er et land med mange turister, da skulle man nesten tro de var vandt til litt lettkledde kvinner. Joda, man bør kle seg etter forholdene, men å gå i en kort shorts og sinlett f.eks ser jegi kke noe galt i uansett. Hvis man skal kle seg etter forholdene, så blir det jo ulovelig å vise hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ny gjest

Jeg synes hele denne "debatten" faktisk er litt festlig. Her i Norge er det greit å være rasisktisk mot de som kler seg anderledes og både svarte og muslimske fremstilles gang på gang som fødte voldtektsmenn i media. Men når vi som norske kvinner drar til utlandet så blir det ramaskrik når vi opplever "rasisme". Det er også slik at veldig mange norske kvinner og menn gir f i den lokale kulturen de besøker ikke bare når det gjelder klær ol, men ogsæ når det gjelder alkohol.

Har vi da krav på at de behandler oss med respekt tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ny gjest
Tyrkia er et land med mange turister, da skulle man nesten tro de var vandt til litt lettkledde kvinner. Joda, man bør kle seg etter forholdene, men å gå i en kort shorts og sinlett f.eks ser jegi kke noe galt i uansett. Hvis man skal kle seg etter forholdene, så blir det jo ulovelig å vise hud.

Hvis man ikke vil kle seg etter forholdene og respektere folket der man er på besøk så får man jammen tåle at man blir behandlet som de "horene" man faktisk ter seg som.

Jeg har reist MYE både i Europa, Asia, Afrika og Stillehavsområdnene, alene og sammen med andre. Jeg har kun opplevd noen ytterst få ubehaglige episoder på tross av at jeg har blondt hår og er veldig lys i huden. Men jeg kler meg alltid som de mer konservative lokale kvinnene, bruker hodet og respekterer den kulturen jeg besøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl
Jeg synes faktisk TS har et meget godt poeng. Når man drar til et annet land så respekter man kulturen i dette landet. Det er uhørt å gå i bikini i muslimske land selvom man er turist. At man er turist gir en ikke rett til å oppføre seg støtende!

Vær så snill og les svaret mitt... Og les hva TS svarte meg, det henger ikke på greip.

Når jeg reiser i land med en annen kultur, så oppfører jeg meg med respekt for den kulturen, både hvordan jeg kler meg og oppfører meg. Allikevel har jeg hatt ubehagelige opplevelser.

Ligger da feilen i at alle norske kvinner er horer, eller at alle tyrkiske menn (som et eks) tror norske kvinner er horer?

Blir det ikke litt som høna og egget???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Vær så snill og les svaret mitt... Og les hva TS svarte meg, det henger ikke på greip.

Når jeg reiser i land med en annen kultur, så oppfører jeg meg med respekt for den kulturen, både hvordan jeg kler meg og oppfører meg. Allikevel har jeg hatt ubehagelige opplevelser.

Ligger da feilen i at alle norske kvinner er horer, eller at alle tyrkiske menn (som et eks) tror norske kvinner er horer?

Blir det ikke litt som høna og egget???

Du betaler prisen for hva andre har gjort akkurat som veldig mange utlendinger må betale den prisen her i Norge.

-------------

Hvorfor er det verre at nordmenn må betale denne prisen på ferien, da det faktisk er et stort fler tall som oppførerer seg forkastelig. Enn at utlendingene her må betale den prisen her i Norge, da det faktisk er langt færre utlendinger som oppfører seg forkastelig men vi veldig ofte likevel slår alle under en kam?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Du betaler prisen for hva andre har gjort akkurat som veldig mange utlendinger må betale den prisen her i Norge.

-------------

Hvorfor er det verre at nordmenn må betale denne prisen på ferien, da det faktisk er et stort fler tall som oppførerer seg forkastelig. Enn at utlendingene her må betale den prisen her i Norge, da det faktisk er langt færre utlendinger som oppfører seg forkastelig men vi veldig ofte likevel slår alle under en kam?

Jeg har fra flere personer at norske jenter i utlandet/feriesteder faktisk oppfører seg veldig løssluppen og byr seg fram til de fleste, lettkledd.

At når dere som ikke er det, kommer til disse stedene, så er det ikke å se bortifra at dere kan bli utsatt for visse ting.

Husk,

Gi en mann en fisk og han er mett resten av dagen lær en mann å fiske og han er mett resten av livet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Jeg tar poengene her, men det er tøft og bli behandlet lurvete fordi noen har sagt at kvinner som meg kan behandles lurvete, når jeg faktisk ikke har oppført eller kledt meg lurvete i det hele tatt...

Jeg mener det bør gå begge veier her, gi respekt, få respekt...

Og jeg "slår ikke alle over en kam" her i Norge heller. Jeg gir folk en sjanse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ny gjest
Jeg tar poengene her, men det er tøft og bli behandlet lurvete fordi noen har sagt at kvinner som meg kan behandles lurvete, når jeg faktisk ikke har oppført eller kledt meg lurvete i det hele tatt...

*klippe*

Snakker ikke om deg.

Men jeg tror vi alle kan ha godt av en slik oppvekker. Det vil kanskje få oss til å revurdere våre fordommer og hvordan vi oppfører oss i andre kulturer samt hvordan vi oppfører oss mot andre fra andre kulturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er blond,blåøyd og på ferie i muslimske land så er det ofte nok til at man blir plaget samme hvordan man går kledd. Det er min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Som det blir nevnt over her; det er volden det er noe galt med? Hvorfor skal vi finne oss i volden?

Og å oppføre seg horete og kle seg horete? Hvis det skulle vært sånn man ser lettkledde turister - er da da allikevel fritt fram for voldtekt? De som lever som horer og er lettkledde etc. får uansett betalt for det de gjør, og de blir ikke voldtatt (til vanlig).

Jeg syns det er helt forkastelig at noen menn voldtar, og jeg syns det er forkastelig at noen syns dette er helt greit fordi de hadde kledd seg "horete"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Frk Åberg

Det er en interessant nok debatt dette med at vi forventer at innvandrere kler seg på en bestemt måte mens vi selv forventer å kunne gå kledd som vi vil når vi er på ferie (hvis nå samme person mener begge disse tingene).

Men, som jeg skrev lenger oppe, syns jeg det er helt riv ruskende feil å blande dette sammen med voldtekt. Jeg syns dette er to helt forskjellige debatter, som egentlig burde diskuteres hver for seg.

Jeg syns enkelte av utsagnene her er helt hårreisende, og jeg velger å tro at de kun er skrevet for å provosere.

Jeg syns dessuten diskusjonen ligger i feil forum. Dette har ingenting med sex å gjøre.

Endret av Frk Åberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke lest alle innleggene her så det er ikke meningen å gjenta noe hvis det er sagt fra før.

Ja, jeg synes det her er ganske provoserende. Norske menn utfører ikke vold mot damer i burka, så hva gjør det rett at muslimske menn kan voldta damer i bikini?

Dessuten, hvis vi skulle gått rundt i 40-50 varmegrader og ikke vist hud i Tyrkia tror jeg ikke mange hadde holdt ut akkurat.

Jeg leste i avisen her for noen måneder tilbake der voldtektsmannen sa noe lignende "hun ba jo om det slik hun gikk kledd"

Folk som voldtar har et helt skrudd syn på livet og det de gjør. Det verste er at de ofte skylder på offeret...

Endret av Christine19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg tar poengene her, men det er tøft og bli behandlet lurvete fordi noen har sagt at kvinner som meg kan behandles lurvete, når jeg faktisk ikke har oppført eller kledt meg lurvete i det hele tatt...

Enklar paralell til hijab/burka kledte kvinner i Norge. De kler seg anderledes, og blir behandlet paa en annen maate. Rsisme/diskrimering, javisst. Men hvordan kan vi som norske kvinner kreve repekt naar vi selv ikke er villig til aa gi den til andre?

Det har vaert en diskusjon i VG tror jeg, hvor man lurer paa hvor aarets sommerparty vil bli. Og jeg husker godt oppslagene i VG for et par aar siden om partybaater i Aiya Napa. Majoriteten av de som deltok var skandinavier. Dette er rene rus/sex turer.

Montro hva lokalbefolknigen synes om disse jentene som deltar paa dette. Det er ogsa noen bilder som er lagt ut paa facebok om Aiya Napa og baatturer. Utrolig.

Og komme og kreve respekt for seg selv etter noe slikt synes jeg nesten ikke man har krav paa. Selvsagt gjelder ikke dette alle. Men det gjelder en haug av dere. Og hva med chartertur programmet. Oh yeah, man faar absolutt respekt for nordmenn paa tur etter aa ha sett det programmet.

Saa jeg oensker dere alle en riktig god sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...