Gå til innhold

Ringstørrelse


Gjest Gjest_Nervøs_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Nervøs_*

Hei! Jeg er 28 og skal fri til kjæresten min. Men jeg ANER ikke hva ringstørrelsen hennes er! Hvordan fant kjærestene deres ut av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du "låner" en av ringene hennes og tar med i butikken. Følg litt med på hvilken ring hun bruker på ringfingeren og prøv om du kan få tak i den uten at hun merker det. Evt får ta en annen ring og forklare i butikken hvilken finger den passer på.

Gulsmedbutikker er også vant med at folk kjøper forlovelsesringer uten å vite om de passer, og er dermed veldig behjelpelige med å bytte dem etterpå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære plukket med seg et assortert utvalg av mine ringer som han hadde med til gullsmeden( jeg merket det aldri.... enten fordi jeg er for sløv eller så har jeg for mange ringer....). Traff riktig gjorde de også, ringen passet som et skudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eier ikke noe saerlig med ringer, saa han sto en time utenfor gullsmeden og stoppet alle damer som saa ut som de var omtrent min str, hadde de fingre som saa ut som de var omtrent like store som mine ba han dem aa hjelpe ham med aa proeve ringer. De var veldig behjelpelige :jepp:

Han endte opp med aa kjoepe en str mindre enn de fleste damene som hadde hjulpet ham brukte.

Vet han var veldig bekymret for dette paa forhaand, men ringen passer meg perfekt!

:rødme:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aa laane en av ringene hennes (om hun bruker ringer) er nok det enkleste.

Gulsmedbutikker er også vant med at folk kjøper forlovelsesringer uten å vite om de passer, og er dermed veldig behjelpelige med å bytte dem etterpå.

Det er sant :jepp:

Lykke til! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillacamilla

Hehe, det falt aldri min kjære inn at ringer/fingre finnes i ulike størrelser, så han bare kjøpte den ringen han likte :fnise:

Den var selvfølgelig alt for stor, men det gjorde jo ingenting, det var tanken som talte:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære var ganske snedig. Han alierte seg med min søster som tilfeldigvis sukket og sa: uff jeg tror jeg er så hoven i fingrene for gifteringen min er så trang, eller kanskje jeg har tjukke fingre sånn generelt, prøv du! Så prøvde jeg gifteringen hennes og den passet så da kjøpte han den str. Når jeg forteller det skjønner jeg jo at jeg måtte være dum som et brød som ikke skjønte det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære tok en ståltråd og formet til en ring som passet meg, så prøvde han den på sin egen finger slik at han så hvor langt den gikk ned på sin egen lillefinger.. Og så rettet han ut ståltråden igjen og kastet den...

Da tenkte jeg: Han skal ikke fri likevel...Ettersom han ikke tok vare på "ringen". Men jeg visste jo ikke at han hadde prøvd den på sin egen finger først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allier deg med søster eller venninne. Ofte man byttelåner smykker, så en sånn "dekkhistorie" vil kanskje gå rett hjem uten at hun mistenker noe som helst. I verste fall, kjøp en ring i str 54/55, det er visstnok gjennomsnittet (i følge min søster som har jobbet på gullsmie). Og passer den ikke, så bytt eller ta den inn/ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du finner ring du liker, kan du mot et lite depositum låne ringen med deg hjem, fri, og ta henne med til gullsmeden. Forlovelsesringene i butikken er ikke ekte, bare prøveeksemplarer i uekte metall.

Etter du har fridd, tar du henne med til butikken, og hun kan da få den helt passe. Da har dere også mulighet for å velge andre ringer, om du har bommet helt (hun ønsket hvitt/gult, for bred/for tynn) :)

Uansett, får du byttet størrelse på ringer som er kjøpt, så lenge de ikke er tatt i bruk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen til en venninne av meg lånte en sånn "ringprøver" hos en gullsmed og overleverte den til meg en dag vi skulle ha jentekveld. Så lot jeg den ligge tilfeldig på bordet, slik at temaet utvilsomt kom til å komme opp i løpet av kvelden.

Da fant jeg på en historie om at gifteringen min var litt stor og at jeg måtte finne ut hvor mye jeg skulle ta den inn. Venninnen min prøvde selvsagt hvilken størrelse som passet henne, og jeg fulgte nøye med.

Informasjonen ble overlevert til mannen, og vips...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
I verste fall, kjøp en ring i str 54/55, det er visstnok gjennomsnittet (i følge min søster som har jobbet på gullsmie).

Hæ? Det synes jeg høres veldig usannsylig ut.

Jeg er 173 cm høy og min giftering er str 51. Min venninne som er litt kortere har str 50 på sin giftering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lån en av ringene hennes og sjekk hod en gullsmed...

Ellers er str 54 (som da er omkretsen av fingeren i mm) gjennomsnitt, så man kan jo kjøpe en ring i den størrelsen, og så evt få den byttet, eller tatt ut hvis den ikke passer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...

Jeg eier ikke noe saerlig med ringer, saa han sto en time utenfor gullsmeden og stoppet alle damer som saa ut som de var omtrent min str, hadde de fingre som saa ut som de var omtrent like store som mine ba han dem aa hjelpe ham med aa proeve ringer. De var veldig behjelpelige :jepp:

Han endte opp med aa kjoepe en str mindre enn de fleste damene som hadde hjulpet ham brukte.

 

Vet han var veldig bekymret for dette paa forhaand, men ringen passer meg perfekt!

 

 

:rødme:

Fantastisk! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hæ? Det synes jeg høres veldig usannsylig ut.

 

Jeg er 173 cm høy og min giftering er str 51. Min venninne som er litt kortere har str 50 på sin giftering.

har ikke noe med høyde å gjøre da. jeg er 176 cm høy og har 50 på ringfinger, men går også fint an å være 176 cm høy med 60 i ring strl, kommer bare an på fingerens tykkelse.

Anonymkode: 15807...bb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dette diagrammet kan være til hjelp. Lykke til! :ph34r:

Edit: Jadda.. Lurt av en spambot.. Hadde dog vært moro om TS oppdaterte 7 år senere på hvordan det går med kjærleiken! :fnise:

Endret av KaraThrace
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...