Gå til innhold

Et hjem fylt av kjærlighet


Kara W

Anbefalte innlegg

Det er lov å ha hunden løs når man full kontroll på hunden. Bærum jobber med å få noen områder hvor det er lov å ha hunder løs hele året, og når de kommer kommer jeg til å bruke dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er lov å ha hunden løs når man full kontroll på hunden. Bærum jobber med å få noen områder hvor det er lov å ha hunder løs hele året, og når de kommer kommer jeg til å bruke dem.

Hm... Jeg opplever uansett løse hunder som truende. Jeg stoler desverre ikke på ukjente hundeeire, for det er så mange som lar hunden løpe løs, uten å ha kontroll på den (det ser i hvert fall ikke sånn ut for meg).

Selv om det er klart penest og deiligst å gå langs elva til og fra jobb, så har jeg nesten helt sluttet med det pga hunder som går løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag føler jeg at jeg hasr fått gjort en del, selv om jeg ikke faktisk fikk gjort noe produktivt.

Først prøvde jeg å skaffe pass til Lillegutt. Det var ikke særlig lett. Først må begge foreldre være til stede, mellom kl 9 og 14 på en hverdag. Fant ut at det gikk ann å ta med fullmakt, da, så slipper mannen å ta seg fri fra jobben. Så måtte man ha med bilder. Babyen skal titte rett inn i kameraet, ha åpne øyne, lukket munn, men ikke smile og ha helt hvit bakgrunn. Helt umulig med en som er så liten! En dame på politikontoret fårslo å gå til fotograf, siden de var vandt til slikt, og det var jo umulig å få til i fotoboks.

Da jeg kom til fotografen sov lillegutt godt, så da var det ikke vits i ta bildene da. Fikk spurt om prisen på takkekort, da, så kan jeg komme innom og bestille det en dag.

Så hadde vi kontroll på helsestasjonen, men legen var syk, så jeg må tilbake igjen imorgen. Fikk veid og målt ham, da. Han har vokst 9 cm og en hel kilo! Mens lengden hadde føket oppover ifølge skjemaet, syntes ikke helsesøster han hadde lagt på seg nok, så da skal vi tilbake om to uuker og veie igjen. Synes han er en fin størelse jeg.

Da jeg kom hjem skulle jeg sjekke passene til meg og mannen og sende info til reisebyrået. Da oppdaget jeg pluttselig at det ene passet mitt går ut imorgen! Heldigvis ikke det jeg skal reise med. Har prøvd å lese litt regler, og det ser ut som om det går greit å fornye det selv om det har gått ut. Noen land behandler jo det som om du da skal søke pass for første gang og må fylle ut en del mer papirarbeid.

Så nå er jeg kommet hjem, uten noe mer enn litt mer informasjon enn da jeg gikk ut. Får håpe turen imorgen er litt mer innbringende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpløst at det har blitt så strenge regler for passbildene til babyer. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vært en fin dag. Jeg skulle til lege, så da fikk mormoren til mannen lov til å sitte barnevakt. Hun var så stolt! Etterpå gikk vi tur og kjøpte jordbær og satt ute i solen og nøt sommeren. Mannen kom litt tidelig hjem fra jobb, så vi fikk gått tur sammen i det fine været også.

Iløpet av dagen var rørlegger og elektrikker innom for å se på kjøkkenet vi skal innstalere.

Nå sitter jeg i telefonkø for å bestille biletter slik at jeg kan få dratt på hytta. Det blir en lang tur.

Etterpå skal vi legge lillegutt, finne frem en flaske vin og ha litt kjærestetid. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan reiser du? Du vet du kan bestille de fleste billetter på nettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg reiser med tog. Jeg prøvde å bestille billettene på nettet, men fikk en feilmelding ved siste trinn. Viste seg at toget var fullbooket, selv om det kom opp som ledig plass på nettet. Så nå har jeg biletter til et senere tog. Ble litt dyrere, men også et bytte mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mamma så den og ringte og sa ifra i forrige uke. Tenker jeg henter bilettene mens jeg er i byen idag. Så greit med den automaten. Sist jeg bestilte måtte jeg få mannen til å hente bilettene for meg når han var i Stockholm. Å kjøpe via NSB var jo mye dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk ikke. Jeg sjekket på nett först, og så löp jeg ned på Oslo S og kjöpte via NSB, og det kostet like mye. (Fikk ikke til å bestille på nett pga telefonnummer og visste ikke om automaten). Det eneste er at prisene på svenske tog hele tiden endrer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag dro jeg inn til byen for å møte en veninne. I tillegg til å skravle og kose oss, fikk jeg gjort masse nyttig. Jeg hentet togbilettene mine, jeg byttet en bok som har ligget en god stund, kjøpte en del nytt kjøkkenutstyr som for lengst var moden for utskiftning og kjøpt myggnetting til barnevognen. Kom hjem med en del poser, men alt sammen nyttig, og en god del kjøpt med tilgode-lapper. Føler meg flink :)

Jeg har lagt ned forbud mot å kjøpe klær og tilbehør frem til jeg har ryddet i skapet. Kan ikke kjøpe nye ting før jeg vet hva jeg har, og hva jeg eventuelt mangler. Så en del fine ting, men var flink og ikke kjøpte. Håper jeg kommer litt videre på ryddingen imorgen. Har to esker med klær igjen å pakke ut, og så kan jeg begynne å sortere og rydde. Er sikkert en del som ikke passer lenger, eller som jeg bare ikke bruker.

Nå koser jeg meg med et glass vin før jeg skal legge meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det skjedd en del siden sist jeg var på nett ja. Det ser ut til at du fortsatt koser deg med nye huset og gutten :) Kanskje vi kan treffes en dag igjen ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne uken ble veldig full. Idag var den eneste dagen jeg ikke hadde noen avtaler, så da dro jeg hjem til foreldrene mine for å vanne blomster. På hjemveien så begynte det å pøsregne, så ikke bare ble jeg veldig våt, men følte at turen var litt bortkastet, ettersom de fleste plantene allerede sto ute.

Tirsdag er det treff med barselgruppen. Skal også gjøre et nytt forsøk på å skaffe pass til lillegutt.

Onsdag har jeg invitert noen veninner som også nylig har fått barn på picnic.

Torsdag og fredag skal de innstalere nytt kjøkken i hybelen vår, så da må jeg være hjemme. Fredag skal vi også innom helsestasjonen for nye vektkontroll av lillegutt.

Såpå lørdag kommer jeg meg endelig avgårde på hytta! Skal bli så deilig. Er litt spent på hvordan det går med baby på hytte uten varmtvann og med utedo. Tenker også på at jeg må ha med veldig mye klær til lillegutt. Vanligvis vasker jeg jo tøy hver dag, og nå blir det over en uke uten. Men regner med at alt egentlig bare blir kos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dro ut tidelig idag med en lang liste over ting som skulle gjøres. Første stop var fotografen for passbilder til lillegutt. Han var ikke samarbeidsvillig. Etter en del klaging, gikk jeg for å mate ham, men da ville han bare sove, og ville ihvertfall ikke ligge og titte på kameraet. Så da dro jeg uten bilder. Måtte heldigvis ikke betale for forsøket. For dra tilbake en annen dag og prøve igjen.

Så gikk jeg og kjøpte konvolutter og sendte brev til forsikringsselskapet. NAV ligger i samme bygning, så da hadde jeg planlagt å gå innom der og levere papirer, men det klarte jeg å glemme.

Så var det hjem og bytte fra bæresjal til vogn. Det var lillegutt heller ikke enig i, så da klagde han mye av tiden vi var på café. Heldigvis begynte han ikke å hyle, men klynket en del og måtte sitte på fanget :sukk:

Dro innom matbutikken på veien hjem, men hadde glemt handlelisten, så da fikk jeg ikke med meg alt. Kom hjem og sov litt, og begynte så på middagen. Nå er den straks klar.

Får prøve igjen imorgen og gjøre de tingene jeg ikke fikk gjort idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe vits i å stresse. :klem:

I morgen låner jeg leiligheten til JE. Skal bo der mens han er på hyttetur. Men jeg skjønner jo at det betyr at du blir alene med småtten siden mannen din også skal på samme hyttetur? Hva synes du om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt greit at mannen drar bort et par dager. Dette er den årlige gutteturen, og jeg får jo lov til å reise bort et par dager hvis jeg vil det (blir jo ikke aktuelt enda, da). Det blir værre i august, da skal han være bort i 10 dager, mens jeg er alene hjemme. Ingen av oss gleder seg til det.

Også synes jeg det var litt frekt av exen din å kræsje bilen. Jeg hadde jo tenkt til å ha bilen vår i helgen :gjeiper: Men så romsterte vi på alle feriene våre, og så gikk det bra alikevell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår fant jeg ut at det lå 7 bøker rundt omkring i huset som jeg holdt på med, så nå har jeg lest masse, og har bare to igjen. Deilig å ha tid til å lese, selv om jeg ikke kan lese noe tungt. Jeg blir ofte avbrudt, og kan ikke sette meg så veldig dypt inn i bøkene. Håper å bli ferdig med en til før jeg reiser. Har kjøpt to nye bøker som jeg skal ha med på hytta, og ellers er det masse bøker der oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...