Gå til innhold

Neseoperasjon - hvilken klinikk?


Gjest Gjest_Hannah_*

Anbefalte innlegg

oi litt skeptisk til å gjøre det i polen.... tenker bare med skrekk og gru på alle lege studenetne som har lik i badekaret osv.

Jeg vurderer strekt å gjøre dette selv.. operere meg altså. Har også hørt at klinikken i Tromsø skal være veldig bra. Jeg har faktisk kontaktet de to ganger allerde, men så har jeg ikke turt å gå videre, både pga prisen og fordi jeg er veldig redd. Redd for smertene og i det hele tatt. hater sykehus, men samtidig hater jeg nok nesen min mer:P

Hver dag tenker jeg over den, at folk ikke må se meg fra den og den vinkelen, og ja.. jeg drømmer til og med om det. Livet hadde nok vært litt lettere hvis folk kunne se meg i profil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du som vil operere på oslo plastikk kirurgi, ta å google kirurgen å se om du er like keen..

jeg tok neseryggen på colloseum i oslo ,betalte 22000 kjempefornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What?? Lik i badekaret......... :sjokkert: Det har jeg ikke hørt om før????? Selv om framgangsmåten kanskje ikke er like bra, er utdanningen i seg selv kanskje veldig god..... Hun som har operert seg i Polen har lagt ut bilder og er visstnok veldig fornøyd med hele prosessen og resulate.t

Hva slags pris har de kunnet tilby deg i Tromø? Bor du der selv eller? Greit å ha sine familie og venner i nærheten. Derfor blir kanskje Polen og Tromsø kanskje like vanskelig for meg hvsi ingen vil bli med. Bor i Oslo nå...

Smertene er visstnok ikke så ille. Hun som opererte seg i Polen sluttet med smertestillende 2 dager etter operasjonen...

Jeg føler akkurat det samme som deg. Har så lyst til å leve et "normalt" liv uten å bekymre meg for profilen min. Bilder av meg i profil er HELT GRUSOMME! Hvordan ser jeg da ut i virkleig liv :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Gjest

Hei,

Vet ikke om du allerede har tatt operasjon, men Dr. Jarl Bunæs ved Bunæs klinikken i Sandvika regnes for aa vaere ekspert paa omrd. Han er øre-nese-halsspesialist med ansiktskirurgi som hovedområde. Han har blant annet utviklet moderne nesekirurgi og bihulekirurgi i Norge.

Jeg tok selv neseoperasjon hos han for 3 aar siden og er veldig fornoyd med resultatet. Du faar noye oppfolging samt han er selv veldig opptatt av et naturlig resultat. Operasjonen er ganske saa kostbar, men er absolutt vaert det om du har aapass store komplekser. Tro meg jeg vet hvordan du har det;)

Jeg var ganske saa bekymret i forkant av oprasjonen, ettersom det ser noksaa brutalt ut i alt av tv- snitt og videoer jeg sjekket paa nettet om selve operasjonen. Men jeg maa si jeg ble veldig positivt overrasket over hvor greit det hele gikk.

Du faar ikke narkose men lokalbedovelse. Dette var ogsaa noe jeg var litt bekymret over, ettersom tanken paa aa vaere "tilstede" under selve oprasjoen ikke fristet saa veldig. Men tro meg, jeg husker saa og si ingenting!! Du merker selvsagt ingen smerter under oprasjoen heller. Det hele tok 45 min, saa oppholde du deg et par timer paa klinikken i etterkant.

Kan ikke huske aa ha noe saerlig smerter de neste dagene etter oprasjoen heller. Som sagt det hele gikk mye lettere enn forventet!

Du kan ikke trene den forste mnd. men kan fint vaere tilbk paa jobb etter en uke. Jeg var litt hoven under oynene de forste dagene, men dette gikk fort bort av seg selv. Etter en uke er du tilbk op klinikken for aa ta av "bandasjen", og vips saa er det hele over:) Som sagt saa er dt viktig aa ta det rolig i beg. Men har ikke hatt noen plager i etterkant.

Haaper dette var noe til hjelp. Masse lykke til!!:)

http://www.volvat.no/bunas/

Hei alle sammen!

Jeg har bestemt meg for å ta en neseoperasjon. Dette er noe jeg har tenkt nøye gjennom, og vet at det er noe jeg vil 100%, så jeg trenger egentlig ikke noen preken om at man må "godta seg selv som en er", og at det er det indre man må jobbe med. Altså, jeg vet dette og har bestemt meg.

Jeg har allid hatt komplekser for nesa. Den er bred og lang, og passer rett og slett ikke inn i ansiktet. Jeg tror, dvs jeg VET, at jeg vil trives mye bedre med meg selv etter en slik operasjon. Må tillegge at jeg er ikke særlig fan av Hollywood-looken hvor ALT er operert. Men hvis man virkelig er misfornøyd med enkelte kroppsdeler, så hvorfor ikke?

Uansett, det jeg driver med nå er å finne riktig klinikk. Har lest litt på forumet her, og det er noen som har tatt neseoperasjon som virker meget fornøyd. Jeg skulle så gjerne ønske at dere kunne si HVILKEN KLINIKK dere har vært hos... Jeg er helt avhengig av å høre andres erfaring.

Så vær så snill, hjelp meg i denne prossessen!! Jeg vil være dere evig takknemlig!! (Høres kanskje litt intens og smågal ut nå, men dette er som sagt veldig viktig for meg)

På forhånd takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Hei!

I dag har jeg tatt bort bandasjen etter en nese operasjonen nesen ser stor ut fortsett

Noen sa at den er bare hoven og skal bli mindre etter noen dager. Er det sant? noen som har

arfring med det? håper på svar, jeg er veldig nervøs.. Takk alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker også å operere nesen. En "finesse" jobb vel å merke. Men aldri i livet om jeg tør å gjøre det i Norge. Ønsker mest sannsynlig å dra til Dr. Grigoryants i L.A. (http://www.vgplasticsurgery.com/Nose%20Photo%20Gallery.htm) Kommer sikkert til å bli svindyrt, men jeg betaler heller det tredobbelte hos en erfaren kirurg som opererer så mye om 5-6 neser i uka, enn å gjøre det i Norge. Har lest altfor mange skrekkhistorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Annonse

Gjest Osloplastikkirug

Osloplastikk kirugi ødela ansiktet mitt og har ikke funnet noen som kan reparere skadene, har lett og strevet med dette i 2 år.

Innlegg redigert for navngiving av lege

kosemose, mod

Endret av Kosemose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osloplastikk kirugi ødela ansiktet mitt og har ikke funnet noen som kan reparere skadene, har lett og strevet med dette i 2 år.

Hva skjedde?

Endret av Kosemose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har operert meg hos Oslo Plastikkirurgi flere ganger, og har aldri opplevd annet enn hyggelige ansatte, rene og fine lokaler, god magefølelse, ok priser og ikke minst gode resultater. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest stian

Hei!

Jeg tok en slik operasjon for 4 år siden, og har vært strålende forrnøyd siden!!

Jeg bor i Tromsø, så jeg brukte Stokkan Klinikken her i byen. Det kostet litt under 30000, men absolutt verd det! :)

Jeg hadde konsultasjon en god tid i forveien. Dagen jeg ble operert kom jeg innpå klinikken i 16 tiden. Etter operasjonen lå jeg der i ca 1-2 timer (husker ikke helt presis..), men jeg var iallefall ute derifra før kl 22 på kvelden.

Jeg fikk noen smertestillende med meg, men måtte faktisk bare ta 1 eller 2 av dem. Gjorde faktisk mye overaskende lite ont! :)

Dagen etter ringte legen selv, og spurte hvordan det stod til, og han sa at jeg bare måtte ringe om det var noe jeg lurte på, eller om det skulle oppstå noe som helst! Èn uke etter operasjonen kunne jeg ta av "bandasjen" selv, og det var det!

Ønsker deg LYKKE TIL! Både med avgjørelsen, og operasjonen! :) :)

hei hei. har du facebook, eller skype? vil gjerne snakke med deg og se hvordan nesen din ser ut da, hvis det er mulig:) . jeg selv skal gjøre en slik operasjonen, trenger litt hjelp. takk ! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 7 måneder senere...

 

Noen flere erfaringer?

Anonymous poster hash: 95855...1e4

 

Jeg ville ha oppsøkt den andre tråden. Der er det vel også erfaringer fra i sommer. 

Anonymous poster hash: 08ca9...50c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jeg ville ha oppsøkt den andre tråden. Der er det vel også erfaringer fra i sommer. 

Anonymous poster hash: 08ca9...50c

 

 

Ser det har vært lite aktivitet i den tråden også, har du noen erfaringer med neseoperasjon?

Anonymous poster hash: 95855...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Den 24. oktober 2011 at 1.46, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker også å operere nesen. En "finesse" jobb vel å merke. Men aldri i livet om jeg tør å gjøre det i Norge. Ønsker mest sannsynlig å dra til Dr. Grigoryants i L.A. (http://www.vgplasticsurgery.com/Nose%20Photo%20Gallery.htm) Kommer sikkert til å bli svindyrt, men jeg betaler heller det tredobbelte hos en erfaren kirurg som opererer så mye om 5-6 neser i uka, enn å gjøre det i Norge. Har lest altfor mange skrekkhistorier.

Har du operert nesen din i LA nå? Vil gjerne høre litt om hvordan det gikk, om du ble fornøyd, pris etc? :) klem 

Anonymkode: 7d334...81d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hei :) tenkte å dele min erfaring siden det er svært få å finne, spesielt her i Bergen. Jeg er 25 år og opererte hos Dr. Bjørn rosenberg hos Fana medisinske senter. Jeg er nå på min 4 dag etter operasjonen og ligger og kan nesten ikke med å få av bandasjen! 

Jeg har gjort nesen tynnere, samtidig har nesen fått en mer buet form, samt er nesetippen endret, har også rettet opp en skjev skillevegg. Kostnadene kom på 48.000 kr.

dagene etter operasjonen har jeg slitt veldig med tett og rennende nese, men samtidig har jeg veldig skjøre bihuler, dette har sikkert en sammenheng. Den 4 dagen, Altså i dag, har jeg hatt hodepine og trykk bak øynene som er veldig ubehagelig! har også hatt vondt i fortennene, men dette er avtatt. Alt i alt er det ikke særlig vondt, hodepinen er ikke særlig god, men skal ikke klage! Det som er verst er den jækla tettheten, blir gal. Og nesen renner 24/7! Men det må en jo nesten regne med! 

Gleder meg veldig til å få av bandasjen. Har vært veldig hoven i øynene, men nå er det gått ned i kinnene, så nå ser jeg faktisk ut som et hamster! Haha! 

Skal oppdatere når bandasjen er av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

På 10.11.2017 den 21.22, Tale92 skrev:
 

Hei :) tenkte å dele min erfaring siden det er svært få å finne, spesielt her i Bergen. Jeg er 25 år og opererte hos Dr. Bjørn rosenberg hos Fana medisinske senter. Jeg er nå på min 4 dag etter operasjonen og ligger og kan nesten ikke med å få av bandasjen! 

Jeg har gjort nesen tynnere, samtidig har nesen fått en mer buet form, samt er nesetippen endret, har også rettet opp en skjev skillevegg. Kostnadene kom på 48.000 kr.

dagene etter operasjonen har jeg slitt veldig med tett og rennende nese, men samtidig har jeg veldig skjøre bihuler, dette har sikkert en sammenheng. Den 4 dagen, Altså i dag, har jeg hatt hodepine og trykk bak øynene som er veldig ubehagelig! har også hatt vondt i fortennene, men dette er avtatt. Alt i alt er det ikke særlig vondt, hodepinen er ikke særlig god, men skal ikke klage! Det som er verst er den jækla tettheten, blir gal. Og nesen renner 24/7! Men det må en jo nesten regne med! 

Gleder meg veldig til å få av bandasjen. Har vært veldig hoven i øynene, men nå er det gått ned i kinnene, så nå ser jeg faktisk ut som et hamster! Haha! 

Skal oppdatere når bandasjen er av!

Hei! Vil du dele erfaringene dine? Hvordan gikk det, endte du opp med å være fornøyd? Og er du fornøyd med valget av Rosenberg?

Hadde vært supert om du ville dele erfaringen:):):)

Endret av grj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vil du dele erfaringene dine? Hvordan gikk det, endte du opp med å være fornøyd? Og er du fornøyd med valget av Rosenberg?

Hadde vært supert om du ville dele erfaringen:):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Jeg ble neseoperert av Rosenberg, og sitter nå igjen med et elendig resultat som er en hel verden unna det jeg ønsket, og som vi snakket om og avtalte på forhånd.

Neseborene er helt skeive, den har kollapset på ene siden så jeg sliter med å få puste og jeg har fått et stort hull i skilleveggen som har ført til at jeg må snyte meg mange ganger daglig.

Da jeg uttrykte min misnøye i ettertid, følte jeg meg ikke hørt eller trodd på, og det måtte mange møter til før han i det hele tatt innrømmet at den var skeiv. Likevel var han overhodet ikke interessert i å hjelpe meg og gjøre noe med det.

Det hele har vært en dypt skuffende og vanskelig opplevelse, og jeg vil fraråde alle å gå til denne kirurgen

Anonymkode: e9fac...a49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...