Gå til innhold

LibraryThing


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det flere enn jeg som har oppdaget magien ved dette nettstedet? :)

Hva slags nettsted er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært borti det før, men det så spennende ut. Det må jeg se litt nærmere på :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig poenget med den siden?

Lese om bøker, legge inn eget om bøker, diskutere bøker? Noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, utrolig bra sted! :) Man kan legge inn de bøkene man har lest, leser, diskutere bøker og søke i databaser for å finne bøker. Synes det fungerer bra som et redskap også.

Mvh Yvonne :duskedame:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

WoW! for et supert tips! :) Denne siden ser unektelig spennende ut :) Jeg har lett lenge etter et slikt nettsted, meee love!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Til den som spurte: Det er et nettsted hvor man registrerer bøkene sine, og på den måten blir linket sammen med andre mennesker som har de samme bøkene som deg, uavhengig av språk.

Man kan flikke en del i sitt eget bibliotek, med omtaler, emneord og så videre, skrive en fyldig profil, lese andres profiler og ikke minst se på andres biblioteker og få masse inspirasjon. Det er et fint sted for å katalogisere og få oversikt over bøkene sine, med forskjellige tall og statistikker om deg kontra andre brukere. En morsom funksjon er også "forfatterskyene", som gir et visuelt bilde på hvilke forfattere som er best likt.

Det hørtes kanskje ikke ut som all verden, siden er jo noe ikke for alle, og jeg er ikke så flink til å forklare uansett, men jeg er veldig interessert i litteratur og synes dette er supermorsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 8 år senere...

Jeg søkte på LibraryThing for å se om noen hadde skrevet om det på Kvinneguiden, og jammen fant jeg et innlegg jeg selv skrev for nesten 10 år siden!

Så da kan jeg vel egentlig bare spørre om det samme: Er det noen her som koser seg med LibraryThing? (Eventuelt den litt mer sosiale og overfladiske stesøsteren Goodreads? :P

Anonymkode: fd763...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Kattugla skrev:

Jeg har begge deler. Synes ikke Goodreads er overfladisk, føler at de dekker forskjellige behov. 

Jeg mente egentlig overfladisk så veldig alvorlig, og har snust litt på å melde meg inn for å se om jeg liker Goodreads like godt eller til og med bedre. Hvilke forskjellige behov vil du si at de dekker?

Anonymkode: fd763...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mente egentlig overfladisk så veldig alvorlig, og har snust litt på å melde meg inn for å se om jeg liker Goodreads like godt eller til og med bedre. Hvilke forskjellige behov vil du si at de dekker?

Anonymkode: fd763...bf9

Jeg bruker Librarything hovedsakelig for å "holde rundt" biblioteket mitt, men jeg tror kanskje Goodreads fantes ikke når jeg begynte med det? Uansett, det er der jeg "registrerer" bøkene jeg eier, mens Goodreads er mer for å lese om bøker og se på lister etc. Men når jeg tenker på det er det faktisk LENGE siden jeg var sist inne på Librarything! Det kan jo hende de har endret seg litt! 😄

Men siden jeg først er her kan jeg også anbefale fantasticfiction.co.uk Gir veldig god oversikt over forfattere, serietilhørighet etc :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bruker noe som heter Goodreads.

Her kan du også registrere bøker som du har lest eller har lyst til å lese, du har mulighet til å skrive anmeldinger, registrere bøker flere ganger, lage boklister, bli med i virtuelle lese sirkler, følge venner og se hva de har lest, og mye annet. 

 

Anonymkode: 6f762...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker noe som heter Goodreads.

Her kan du også registrere bøker som du har lest eller har lyst til å lese, du har mulighet til å skrive anmeldinger, registrere bøker flere ganger, lage boklister, bli med i virtuelle lese sirkler, følge venner og se hva de har lest, og mye annet. 

 

Anonymkode: 6f762...81c

Jeg forsøkte å eksportere samlingen min fra LibraryThing til Goodreads (og beholde den på LT også), men funksjonen virket ikke, så da gav jeg opp. Jeg orker ikke å legge inn tusen bøker manuelt på enda en side. Dumt, for jeg kunne tenkt meg å bli litt kjent med Goodreads også. Bøker er så moro!

Anonymkode: fd763...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...