Gå til innhold

Håranalyse


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg var hos frisøren i dag. Først kan jeg nevne at jeg har tynt hår men prøver iherdig å spare til litt nedenfor skuldrene. Har mistet mye hår de siste årene (5 år) og har etterhvert innfunnet meg med håret mitt, at jeg aldri kan få tykt, kjempelangt hår. Frisøren i dag sa at det var en årsak (ikke arvelig) til at håret mitt etter 3 mnd. blir slitt/knekker i tuppene. Hun mente at det mest sannsynlig var en indre årsak, dvs. ikke ytre (pga. farging, bleking, dårlige preparater osv.). Jeg har tidligere vært hos lege for å undersøke om jeg manglet stoffer/vitaminer, men det gjorde jeg tydeligvis ikke. Frisøren sa at leger generelt ikke er så interessert i slike ting og at de kan for lite om hårproblemer. Hun mente jeg burde få analysert håret mitt for å finne ut hvilke stoffer jeg eventuelt trenger.

Mitt spørsmål er; noen som har lignende problemer med tynt/fort slitt hår? Noen som har tatt en slik håranalyse?

Jeg har knasket B-vitaminer og hvem vet hva, uten at det hadde nevneverdig effekt. Jeg har også tenkt på de mer psykiske årsaker, men finner heller ikke noen nevneverdig årsak "der" heller....derfor har jeg på mange måter innfunnet meg med at "sånn er jeg". Men det hadde jo vært fint å finne en mulig årsak. Noen som vet/kan mer om dette?

Hilsen Hårek

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...