Gå til innhold

Er jeg rar? Sliter i varmen


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, helloAdele skrev:

Neida for all del liker du ikke varme så gjør du ikke det, bare så litt komisk at hele kvinneguiden er enig med deg :fnise:

Det er ikke hele ;) Det er derfor denne tråden ble opprettet, nettopp fordi de fleste nyter sol og varme, men her kan vi "varmehatere" få snakke om hva vi mener om sommer og sol :) 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

2 timer siden, helloAdele skrev:

Haha kvinneguiden folk assa 😂 Er jo bare digg med sol og brunfarge <3 Enig i at det kan bli litt varmt, men da setter man seg i skyggen eller stikker til frognerbadet :)

Du liker å leve farlig skjønner jeg.. ;) Men kanskje du skjønner mer om jeg sier det slik:  jeg liker ikke å føle jeg  må spy eller at det svimler for meg mer enn deg. (Antar jeg. Mulig du har rare lyster. He he.) Jeg liker heller ikke å føle jeg blir sprø, har vondt i hode eller bare ha lyst til å grine og helt miste kontroll over humøret. Jeg liker ikke være gretten, mannevondt og miste matlysten ,ikke orke røre meg, ikke få sove uten piller. Uke etter uke. Ikke alt på en gang, men i utmattende runder. (Levd noen tiår. Prøvd mye.) Forteller noen meg om noe som gjør dem sånn er jeg ikke en idiot og sier: "ja, men jeg liker...(spøkelser, krabber, hundebæsj i håret, høye bølger eller småfly og analsex... osv osv e.l. Det burde du også... det gjør de fleste. Bare å..... (fyll inn) som jeg." Det gleder meg at folk nyter varmen. Virkelig. Men ikke be meg om noe som ikke er mulig. Jeg velger ikke dette. Jeg vil gjerne gjerne like varme. Skjønner ? 

Men å skrive her hjelper. :) Note to self: ikke gå inn i " jeg elsker vovser"- tråden og si " jeg også: på grillspidd"  :P;) 

 

 

 

 

 

Anonymkode: f4dc7...9fb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergtekjen

Eg er SÅ glad leiligheta mi er alltid er iskald! Om vinteren er det ikkje moro, no er det perfekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er dette en prøvelse for deg :ninja: Går du i burka :sjokkert:  Anonymkode: 856e4...0fc

Det er altfor varmt for meg å gå i noe som helst. Altfor varmt å trekke pusten. 

2 timer siden, helloAdele skrev:

 Er jo bare digg med sol og brunfarge

Men du; dette er tråden reservert for alle oss som ikke liker steikende sol og dertil fryktelig varme. Dette er det eneste stedet hvor vi kan klage, syte og jamre alt vi vil, uten at noen kommer og korrigerer oss og sier akkurat det du sier der. Vi liker det ikke og går i dekning fra nå og frem til høsten kommer tilbake igjen. Skjønner? :)  Kanskje du kan lage deg en tilsvarende tråd for dere som elsker alt det der? Tydeligvis et marked for det der ute og bra er jo det. 

1 time siden, helloAdele skrev:

Neida for all del liker du ikke varme så gjør du ikke det, bare så litt komisk at hele kvinneguiden er enig med deg 

Hele kvinneguiden er jo ikke det. Bare oss i denne avkjølte tråden. ;) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett tittelen på denne tråden flere ganger, og følte for første gang behov for å skrive.

Misforstå meg rett - jeg elsker å kunne kle meg lettere, samt bli brun. Men jeg fungerer langt under middels når heten tar.

Det er ingen andre ting som tilsier at jeg skulle hatt lavt energinivå - jeg sover godt, drikker vann, spiser grønnsaker og protein. Men dersom jeg våger meg på trening (som idag) er jeg rett og slett pumpet resten av dagen. Ett glass rosevin og det er ingenting som kan få hodet klart igjen. 

Er vel blant de som rett og slett er mer produktive ved sval temperatur. Vet ikke om det ligger noen forskning bak dette, men mener å ha lest at mennesker som bor under varme er mindre effektive enn de som bor i kjøligere deler - så kanskje det er noe i det ;) 

Anonymkode: 43d3f...86b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på at det er en mening i å sette ned tempoet på det meste i stor varme. Sunn fornuft det. :tommelopp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å endelig fant jeg noen likesinnede. Jeg sliter så veldig i varmen, og jeg er så lei av å få høre... Nå må du ikke klage nå som varmen endelig har kommet. Ja, men det er liksom problemet da, varmen altså.

Sommer er fint det, men trives best under 20 varmegrader. Mellom 20-25 sliter jeg, over 25 orker jeg ikke å snakke om en gang.

Anonymkode: 0672c...fed

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte til veterinæren med den ene katta vår i morges fordi HrMinya var på jobb og derfor hadde bilen, men selv klokka halv ti når det var 14 grader, ble det i overkant varmt med shorts og t-skjorte. (og det hjelper ikke at katta veier 5,5 kilo i tillegg til at han hater å sitte i transportburet slik at han skiftet vekten rundt hele veien)
Måtte skifte alt da jeg kom hjem igjen, helt inn til undertøyet. *svett* Og det ble jo ikke bedre utover dagen. Det var fortsatt 26 grader på skyggesida klokka halv ni nå i kveld...

Endret av Minya
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i kveld satt inn min største vifte på badet. Avkjølende å dusje, tørke i friluft og frottere etterpå. 
Akkurat nå har jeg det fint. :jepp: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir sprø av denne varmen!! :svett: Energinivået mitt går ned i takt med at temperaturen ute går opp! Det er frustrerende. Har tatt en Red Bull, men den gjør jo ikke at varmen forsvinner, liksom. Må prøve å lage middag og å gjøre husarbeid i dag. Har bare lyst å sette på vifta, og å spise is ved den.

 

--

 

For øvrig klarte jeg å gjøre en stor bommert ved et uhell i dag. Jeg trykket på knappen "send en venneforespørsel" på Facebook til en som jeg ikke på noen måte vil bli venn med. Hva gjør man da når det uhellet har oppstått? Denne personen er "heldigvis" sannsynligvis på samme linje som meg (har hatt en liten feide med vedkommende tidligere). Men nå når alle har smarttelefoner kan de jo få sett dette fortere enn man kan reversere noen som helst handling. :sjenert:

Anonymkode: b1f4a...0de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir sprø av denne varmen!! :svett: Energinivået mitt går ned i takt med at temperaturen ute går opp! Det er frustrerende. Har tatt en Red Bull, men den gjør jo ikke at varmen forsvinner, liksom. Må prøve å lage middag og å gjøre husarbeid i dag. Har bare lyst å sette på vifta, og å spise is ved den.

 

--

 

For øvrig klarte jeg å gjøre en stor bommert ved et uhell i dag. Jeg trykket på knappen "send en venneforespørsel" på Facebook til en som jeg ikke på noen måte vil bli venn med. Hva gjør man da når det uhellet har oppstått? Denne personen er "heldigvis" sannsynligvis på samme linje som meg (har hatt en liten feide med vedkommende tidligere). Men nå når alle har smarttelefoner kan de jo få sett dette fortere enn man kan reversere noen som helst handling. :sjenert:

Anonymkode: b1f4a...0de

Har du små barn (tantebarn og barnebarn fungerer også), kan du alltids skylde på at de har lekt med telefonen din.

Hvis det er snakk om en person du aktivt har søkt opp så blir det nok litt verre å forklare. Da må du kanskje forsøke å fremstille deg selv som den rause og voksne personen som ønsker å begrave stridsøksa. Som en bonus kan dette virke ekstremt provoserende, men du har ditt på det tørre - du har jo ikke gjort noe annet enn å forsøke å ordne opp :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Bossa Nova

Hjelp. For noen grusomme dager vi har i vente. Hvordan har det gått med dere i varmen de siste dagene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søker tilflukt og gjør alle ting jeg kan gjøre tidlig på dagen. Jeg er forberedt på at det kommer til å bli
en lang sommer, men jeg skal gå seirende ut av kampen. Jeg setter alle kalde kluter til! :tommelopp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enten må jeg finne en mirakel maling til vinduer og vegger som gjør det kjøligere inne, eller så må jeg flytte. Det er ikke midtsommer engang og svetten siler!

Vurderer også å flytte til et sted det ikke er varmere/kaldere enn 10-21 grader hele året. Si opp jobb og pakke sekken og forlate alt sammen.

Anonymkode: d289b...abe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bor på Sørlandet og her er det 24 'grader ute i solen nå. Herregud det er så varmt! :( Gikk hjem fra jobb i dag pga jeg mistet kvart på 3 bussen og orket ikke å vente på neste. Det gikk greit i starten, men så kom svetten og trodde jeg skulle renne vekk! :svett: Jeg hadde faktisk lyst til å bare rive av meg klærneog gå naken hjem. Vrengte av meg de kalde klærne og satt naken med vifta på fult.

Anonymkode: 473a0...56c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vrengte av meg de SVETTE klærne skulle det stå.

Anonymkode: 473a0...56c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke du er det minste rar! 🌰

Jeg har en psykisk lidelse og blir alltid deprimert om sommeren. Sliter med veldig mørke tanker som jeg aldri har så mye av ellers i året. Det er heller ikke så rart. Jeg er avhengig av faste gjøremål for å holde angsten, depresjonene og de vonde tankene i sjakk. Om sommeren faller mye av strukturen i hverdagen bort på grunn av ferier og fri som strekker seg langt over fellesferien og jeg blir mye overlatt til meg selv. Jeg har alltid vært sånn. Folk leer ikke et øyelokk dersom man sier at man blir deprimert om vinteren, men blir man deprimert om sommeren blir de forbauset enda det har en god forklaring. Gruer meg litt til sommeren, kjenner jeg. 😐

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...