Gå til innhold

"Brukt" når man sover.....


Buster

Anbefalte innlegg

Nå har det seg slik at jeg gang på gang opplever å våkne av å ha hatt sex med min partner som har tatt seg til rette. Nå sover jeg ganske tungt og drømmer mye, og lever meg ofte inn i slike drømmer som dette slik at jeg er aktiv og gjør mange ting som man skulle kunne forvente av en person som var våken.

Problemet er likevel at jeg har nevnt for min partner at jeg ikke liker dette og vil ikke at dette skal skje da jeg så altfor gjerne vil være våken og kunne oppleve dette samme med henne. En annen grunn som er viktig er at jeg ikke er klar til å få barn helt enda, og siden hun ikke bruker noe prevensjon så brukes det kondom enn så lenge. Saken er nemlig den at hun velger å droppe kondomet også når hun gjør dette med meg i søvne.

Noen andre som har opplevd det samme og eller har noen meninger om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mann-

Å ha samleie med en person som ikke samtykker, som er bevisstløs eller ute av stand til motstand, blir tolket som et overgrep juridisk sett.

Jeg synes du burde fortelle henne at dette er langt over streken.

Hvordan hadde hun følt det hvis du hadde penetrert henne mens hun sov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet dette med samtykke osv, men ville nåe aldri komme på å anmelde henne for noe slikt da man ikke gjør slit mot noen man er så glad i. Likevel ønsker jeg selvfølgelig å bli tatt seriøst slik at hun kan stoppe opp med dette, jeg har nemlig gitt beskjed en del ganger om dette problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vi har en avtale om at det er greit med sex selv om den andre sover, men det forutsetter at prevensjon blir brukt. (Enten kondom, avbrutt samleie, eller at det er en "grønn" dag)

Men å holde på slik er overhodet ikke greit!

Spesielt at hun ikke bruker kondom når hun holder på er regelrett skremmende. For når du er tydelig på at du ikke ønsker barn ennå så må hun jo fatte at når du ikke nevner kondom så sover du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufattelig dårlig gjort av henne! Hun må da respektere at du ikke har lyst til å ha sex i søvne. Jeg har fått mye kjeft i andre tråder om dette emnet fordi jeg ikke hadde tillatt at kjæresten min hadde tatt seg til rette når jeg ikke er våken. Håper ikke du får høre det samme, for det er ikke greit om ikke begge er enige!

Nå har jeg om min kjære en avtale om at det er greit, men ingen av oss finner på slike sprell midt på natten, så det blir eventuelt om morgenen, og da sier vi gjerne fra på kvelden før at "det kan hende du blir vekt på en koselig måte i morgen ;)".

At hun ikke bruker kondom under denne typen sex er i alle fall helt horribelt! Hvis dere ikke bruker annen prevansjon og hun er klar over at du ikke vil ha barn, og likevel lar være å bruke kondom, synes jeg hun er utrolig korttenkt og/eller svært egositisk og hun respekterer deg ikke. Snakk med henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bellatrix
Ufattelig dårlig gjort av henne! Hun må da respektere at du ikke har lyst til å ha sex i søvne. Jeg har fått mye kjeft i andre tråder om dette emnet fordi jeg ikke hadde tillatt at kjæresten min hadde tatt seg til rette når jeg ikke er våken. Håper ikke du får høre det samme, for det er ikke greit om ikke begge er enige!

At hun ikke bruker kondom under denne typen sex er i alle fall helt horribelt! Hvis dere ikke bruker annen prevansjon og hun er klar over at du ikke vil ha barn, og likevel lar være å bruke kondom, synes jeg hun er utrolig korttenkt og/eller svært egositisk og hun respekterer deg ikke. Snakk med henne!

100% enig. Noen synes det er greit, andre ikke. Når du har sagt at du ikke vil at hun skal gjøre det, da SKAL hun ikke gjøre det. Juridisk sett er dette overgrep, men jeg skjønner at du ikke har lyst til å anmelde henne. Men du kan jo si det til henne hvis hun fortsetter å ikke respektere deg at det hun driver med er overgrep. Kanskje hun forstår bedre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mann23_*
100% enig. Noen synes det er greit, andre ikke. Når du har sagt at du ikke vil at hun skal gjøre det, da SKAL hun ikke gjøre det. Juridisk sett er dette overgrep, men jeg skjønner at du ikke har lyst til å anmelde henne. Men du kan jo si det til henne hvis hun fortsetter å ikke respektere deg at det hun driver med er overgrep. Kanskje hun forstår bedre da.

Er det ikke rart kvinnesynet her i landet er skakk? Her forteller en mann om å bli voldtatt, og dere sier \"nei, ikke bra det, hehhe\"

Hadde en jente skrevet dette hadde svarenen blitt:

VOLDTEKT, VOLDTEKT, VOLDTEKT, POLITI, POLITI, ANMELDELSE, ANMDELSE.

jeg ler meg skakk.

ts = anmeld henne for voldtekt, og finner du deg en dame som resptekter deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke rart kvinnesynet her i landet er skakk? Her forteller en mann om å bli voldtatt, og dere sier \"nei, ikke bra det, hehhe\"

Hadde en jente skrevet dette hadde svarenen blitt:

VOLDTEKT, VOLDTEKT, VOLDTEKT, POLITI, POLITI, ANMELDELSE, ANMDELSE.

Unnskyld meg, kompis - har du lest de andre trådene her på forumet som omhandler samme tema, men at det da også gjelder menn som tar seg til rette på sin sovende kjæreste? Jeg var sterkt i mot dette (med mindre det var avtalt partene imellom) i disse trådene, men jeg ble slaktet! Jeg var prippen og snerpete - ingen som skrek voldtekt, da nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gutt23
Unnskyld meg, kompis - har du lest de andre trådene her på forumet som omhandler samme tema, men at det da også gjelder menn som tar seg til rette på sin sovende kjæreste? Jeg var sterkt i mot dette (med mindre det var avtalt partene imellom) i disse trådene, men jeg ble slaktet! Jeg var prippen og snerpete - ingen som skrek voldtekt, da nei!

Jeg hadde ikke nølt 1 sekund med å anmelde henne for voldtekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gutt23

Nå må noen av dere erfarne jenter på dette forumet som ikke tør bruke ordet voldtekt når en kvinne suger kukken til en mann uten samtykke.

Hva er voldtekt

Hva er overgrep

Kom igjen, dere kunnskapsrike, voldtekt-av-menn-godkjennere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ekkelt vist man ikke liker det! Nei, syns du får si klart ifra til henne og hvis hun ikke hører får du legge deg å sove på ett annet rom noen netter og låse døra ;)

Hadde nok heller ikke likt det om det er noe som skulle skjedd støtt og stadig, en sjelden gang kunne jo bare vært spennende for sexlivet, men ikke på den måten der!

Tror nok bare du må prøve å si ifra igjen og finn på noe tiltak hvis hun ikke hører etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keitel

Nei, man anmelder ikke folk man er glad i, greit nok.

Men man voldtar ikke de man er glad i heller.

Hvis hun ikke forstår at du syns det er ille, dump henne. Skjønner hun det ikke nå så kommer hun aldri til å skjønne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke nølt 1 sekund med å anmelde henne for voldtekt!

Trådstarter sier at han ikke liker dette. Han sier ikke at han føler seg voldtatt. Forskjell der.

TS, du må sette foten hardt ned og markere at du ikke i det hele tatt godtar at hun tar seg til rette, og ikke minst at hun gjør det uten å bruke prevensjon uten din tillatelse. Ta en alvorsprat, og advar henne. Våkner du en gang til av hun holder på, skjeller du henne ut og lemper henne ut av soverommet. Evt bare ber henne pakke kofferten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å våkne på den måten er ikke noe kjekt, det vet jeg av egen erfaring. Jeg hadde en partner som var på samme måten, han rett og slett vekket meg ved at vi i var i full gang med å ha sex. Prevensjon eller ei. Det ble mye krangling og faenskap pga det, mest fordi han påsto at enten a) jeg begynte det eller b) han også sov og dermed var like uskyldig. Med andre ord en slitsom situasjon.

Det som skjedde var at jeg ble super mistenksom og lite hypp på å faktisk ligge meg til å sove om kvelden. Jeg begynte å 'late som om jeg sov' for å faktisk ferske han når han satte i gang, og riktignok tok det ikke lange tid før det skjedde igjen. Han sov absolutt ikke. Jeg stilte noen ultimatum til han og etter den gangen var det ikke noe problem lengre. Jeg så ikke noe behov, eller ønske, for å anmelde han men hadde det ikke rettet seg, ville det nok ha blitt slutt mellom oss der og da.

Jeg synes du skal ha en prat med denne kjæresten din jeg og forhåpentligvis skjønner hun at det ikke er noe okay for deg at du blir vekket på denne måten. Jeg har som sagt vært i samme situasjon og skjønner hva du føler og hvor slitsomt det kan være. Lykke til videre med å få orden på nattesøvnen igjen xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at dette er atferden til en dame som veldig gjerne ønsker seg et barn. Ser ikke helt vitsen ellers..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_mann_*

Jeg har et veldig viktig spørsmål.

Sett at hun klarte å skvise ut litt sæd, i det formål å bli gravid, og ikke avsløre dette ovenfor mannen før det i så fall ble altfro tydelig. Hvilken rettighet har mannen da? Hun ble gravid med han sitt sæd uten han sitt samtykke.

Problemet er at han som mann da ikke har noen rettigheter, og hun har da låst han i et forhold. Enda mindre rettigheter får han da barnet blir født, for da kan damen bare flytte vekk, og han vil aldri se uingen, men kan en norsk dame blir gravid slik, og så slippe unna med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

---

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg har et veldig viktig spørsmål.

Sett at hun klarte å skvise ut litt sæd, i det formål å bli gravid, og ikke avsløre dette ovenfor mannen før det i så fall ble altfro tydelig. Hvilken rettighet har mannen da? Hun ble gravid med han sitt sæd uten han sitt samtykke.

Problemet er at han som mann da ikke har noen rettigheter, og hun har da låst han i et forhold. Enda mindre rettigheter får han da barnet blir født, for da kan damen bare flytte vekk, og han vil aldri se uingen, men kan en norsk dame blir gravid slik, og så slippe unna med det?

Han har desverre ingen rettigheter. Kan være en mulighet å anmelde for overgrep, men da bør dette skje før graviditet. For det vil være umulig å påvise at det er sexen hun tiltvinger seg hun har blitt gravid av, og ikke et annet samleie.

Ille, i enda større grad enn de som "lurer" seg til en gravidtet ved en ONS eller liknende. Der er (eller iverfall bør) mannen være klar over at han tar en rimelig stor sjanse om han ikke bruker kondom. Her er det hun som utfører det hele uten å la han velge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mann_*
Han har desverre ingen rettigheter. Kan være en mulighet å anmelde for overgrep, men da bør dette skje før graviditet. For det vil være umulig å påvise at det er sexen hun tiltvinger seg hun har blitt gravid av, og ikke et annet samleie.

Ille, i enda større grad enn de som "lurer" seg til en gravidtet ved en ONS eller liknende. Der er (eller iverfall bør) mannen være klar over at han tar en rimelig stor sjanse om han ikke bruker kondom. Her er det hun som utfører det hele uten å la han velge.

Heia likestilling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...