Gå til innhold

Endelig prøver :-)


Høstjenta

Anbefalte innlegg

Hmmm, rart. Men eg har høyrt at mange kan oppleva at det kjem litt blod når egget festar seg i livmora (kalt festeblødning). Så om mensen alltid pleier å vera presis, trur eg det er gode sjansar for at det er ein slik festeblødning du har hatt! Og med tanke på at du i tillegg har følt deg litt kvalm og uggen i det siste, skal du absolutt ikkje sjå vekk frå at du kan vera gravid. ;)

Den tanken slo meg også...Har hørt om slike festeblødninger, men siden det har kommet så pass mye har jeg liten tro på at det kan være dette. Har inntrykk av, uten å vite noe egentlig, at ved en slik festeblødning kommer det bare litt blod... Men får nå vente litt å se er tanken nå. Vurderer å ta en test om ei ukes tid eller noe.

Hei!

Godt å se at det er flere i min situasjon! Det høres ut som en god ide med ferdig oppskåret frukt i kjøleskapet - like lettvint som å ta seg en bit sjokolade! Og mye bedre for samvittigheten. Jeg har begynt å ta Omega 3-kapsler i tillegg. De fra Møllers smaker ikke ille, faktisk!

Jeg har vært veldig dårlig på dette i det siste. Men fikk inspirasjon av deg til å satse litt mer igjen nå :) Spesielt jordbær og lignende er jo kjempegodt på denne tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er da en ny runde i gang :) Det vil si EL er i midten/slutten av uka så vi er i full gang med :humpe::fnise: Men igjen så passer det ikke helt.Sambo skal på festival i morgen og kommer igjen på torsdag. Er vi heldige så er ikke EL før fredag, men er litt usikker...

Har kommet i gang med temping nå, den er ganske jevn, men økte litt i dag av en eller annen grunn. Men må man tempe på akkurat samme tidspunkt hver dag :vetikke: Prøver å få det gjort når jeg står opå hver dag, men er av og til litt treig, men men. Venter nå i spenning på å se når tempen øker. Vurderer også om jeg skulle vært ute å kjøpt noen EL-tester.

Heldigvis er det snart ferie og det skal bli så utrolig godt, har to uker igjen med jobbing før vi skal gjøre minimalt i ferie i år :) Det blir nok mye familiebesøk og sånt. Koselig det.

Ha en forsatt strålende kveld jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennande med temping! Eg tempa i over ei halvt år, så har god erfaring med det. ;) Ja, det er viktig at du tempar til same tidspunkt kvar morgon, og helst mens du ligg så stille som mulig i senga. For både temping til feil tidspunkt og for mykje bevegelse før du tempar, kan gjera at du får eit resultat som ikkje er heilt til å stola på.

Legg du tempane dine inn i eit tempeskjema? Eg brukte "Fertility Friend", og synst det var veldig bra! :jepp:

Anbefaler deg å bruka el-testar. Det brukte eg kvar syklus, i tillegg til tempinga. Eg investerte i Clearblue-eggløysingstestar, fordi dei er 100% til å stola på. Veldig mange brukar billege el-testar, men då må du ta i betraktning at dei kanskje ikkje er heilt pålitelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest poppel

:vinke:

spennende å se om det klaffer da :jepp:

har lurt på om jeg skulle tempe, men får liksom ikke dreisen på det...

slitsomt å ha klokka på 05.45 i helgen, bare for å måle temp, liksom...

nattinatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Her er det lenge siden jeg har vært. Ikke vært så aktiv her i det siste....går liksom litt i bølger for meg ;)

Spennende tider her nå ser jeg, har du hatt el før i uka eller rakk mannen din hjem?

Ha en super helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennande med temping! Eg tempa i over ei halvt år, så har god erfaring med det. ;) Ja, det er viktig at du tempar til same tidspunkt kvar morgon, og helst mens du ligg så stille som mulig i senga. For både temping til feil tidspunkt og for mykje bevegelse før du tempar, kan gjera at du får eit resultat som ikkje er heilt til å stola på.

Legg du tempane dine inn i eit tempeskjema? Eg brukte "Fertility Friend", og synst det var veldig bra! :jepp:

Anbefaler deg å bruka el-testar. Det brukte eg kvar syklus, i tillegg til tempinga. Eg investerte i Clearblue-eggløysingstestar, fordi dei er 100% til å stola på. Veldig mange brukar billege el-testar, men då må du ta i betraktning at dei kanskje ikkje er heilt pålitelige.

Er godt i gang med tempingen vil jeg si. Tar den kl 7 om morgenen i senga , eller i alle fall sånn ca. Et par dager har det blitt litt senere, men men. Har faktisk fått det til i helgene også med klokka på 7 for å teste og sovner igjen med en gang :) Har foreløpig kun brukt ei blokk ved senga for å skrive opp tempen i, kanskje jeg skulle funnet meg et skjema...? Har sett et på babyveden blant annt.

Kjøpte meg faktisk el-tester denne uka, clearblue blei valget ja. Syns det er greit å bruke så slipper jeg og måtte være usikker på det resultatet også.... Tok første el-test torsdag morgen, negativ, glemte det fredag selvfølgelig (det avr en skikkelig stress morgen), men har tatt igjen i dag og den var POSITIV :) Så nå er det bare å sette i gang med :sengekos: Er litt usikker på om den hadde vært positiv i går også, kanskje greit å ta entest i mårra også...? Tempen er i hvert fall ikke forandret enda, den ligger på 36,1-36,2.

:vinke:

spennende å se om det klaffer da :jepp:

har lurt på om jeg skulle tempe, men får liksom ikke dreisen på det...

slitsomt å ha klokka på 05.45 i helgen, bare for å måle temp, liksom...

nattinatt!

Det hørtes tidlig ut ja, var litt skeptisk de første dagene med temping, men har ganske fort kommet i rutine på det faktisk :)

:vinke: Her er det lenge siden jeg har vært. Ikke vært så aktiv her i det siste....går liksom litt i bølger for meg ;)

Spennende tider her nå ser jeg, har du hatt el før i uka eller rakk mannen din hjem?

Ha en super helg :klemmer:

Sammer her! Er veldig aktiv til tider også går det litt i stå igjen ei stund :)

Mannen rakk fint hjem siden el-test viste positivt i dag :love: Litt senere enn jeg trodde, men gøy å se at testene fungerer :fnise: Så helgen bør bli veldig koselig :humpe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe... høres ut som om du får en koselig helg! :fnise: Jeg bestilte meg EL-tester på nettet i dag, er lei av å late som om jeg ikke tar det så nøye! Ha en fortsatt bra helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... høres ut som om du får en koselig helg! :fnise: Jeg bestilte meg EL-tester på nettet i dag, er lei av å late som om jeg ikke tar det så nøye! Ha en fortsatt bra helg! :klemmer:

Det ble en veldig koselig helg :fnise: Det var også veldig greit å begynne med EL-tester. Skulle nok gjort det i 1. og 2.pp og, men satser på alle gode ting er 3 :love: Tenkte det samme som du skriver.

Nå er i alle fall ventetiden i gang. EL er over, har hatt temp.stigning nå på 3. dagen. Så det er bare å vente på IKM. Satser på at tida går fort. Ferien starter til helga og det skal bli utrolig godt med litr avslapping og god søvn!!! Har ingen store planer for ferien, blir mye familie og et bryllup, men det er det kun jeg som skal i. Eller blir det rolig, skal bli deilig.

Nydelig og varmt vær i dag og det hjelpe så på humøret. Ha en :sol: alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er godt i gang med tempingen vil jeg si. Tar den kl 7 om morgenen i senga , eller i alle fall sånn ca. Et par dager har det blitt litt senere, men men. Har faktisk fått det til i helgene også med klokka på 7 for å teste og sovner igjen med en gang :) Har foreløpig kun brukt ei blokk ved senga for å skrive opp tempen i, kanskje jeg skulle funnet meg et skjema...? Har sett et på babyveden blant annt.

Kjøpte meg faktisk el-tester denne uka, clearblue blei valget ja. Syns det er greit å bruke så slipper jeg og måtte være usikker på det resultatet også.... Tok første el-test torsdag morgen, negativ, glemte det fredag selvfølgelig (det avr en skikkelig stress morgen), men har tatt igjen i dag og den var POSITIV :) Så nå er det bare å sette i gang med :sengekos: Er litt usikker på om den hadde vært positiv i går også, kanskje greit å ta entest i mårra også...? Tempen er i hvert fall ikke forandret enda, den ligger på 36,1-36,2.

Så bra at du har kome i gang med tempinga, og at du får til å tempa til fast tid om morgonen. :) Eg synst heller ikkje det var noko problem å ha mobilen på ringing tidleg om morgonen i helgene, for eg også sovna igjen med ein gang etterpå. Det gjer ingenting om du tempar litt for seint ein gang i blant. Men om det skjer ofte, så kan tempane bli misvisande.

Eg printa ikkje ut noko skjema. Eg la tempane mine inn på nettsida "Fertility Friend", kvar dag. Det kjekke med det, er at FF (Fertility Friend) set kryss i kurven din når det er sannsynleg at du har eggløysing. Du kan også leggja inn opplysningar om når du får positiv EL-test o.l. Adressa er: http://www.fertilityfriend.com

Så bra at du har fått positiv EL-test! Clear Blue er til å stola på, ja. :jepp: Eg fekk alltid positiv EL-test 1 eller 2 dagar i kvar syklus. Dei gangane eg fekk positiv EL-test kun ein dag, pleide tempen å stiga dagen etter positiv test. Dei gangane eg fekk to dagar med positive EL-testar, steig som oftast tempen den siste av dagane eg fekk positiv test.

Lykke til vidare med temping, EL-testing, og ikkje minst prøving! ;)

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har kome i gang med tempinga, og at du får til å tempa til fast tid om morgonen. :) Eg synst heller ikkje det var noko problem å ha mobilen på ringing tidleg om morgonen i helgene, for eg også sovna igjen med ein gang etterpå. Det gjer ingenting om du tempar litt for seint ein gang i blant. Men om det skjer ofte, så kan tempane bli misvisande.

Eg printa ikkje ut noko skjema. Eg la tempane mine inn på nettsida "Fertility Friend", kvar dag. Det kjekke med det, er at FF (Fertility Friend) set kryss i kurven din når det er sannsynleg at du har eggløysing. Du kan også leggja inn opplysningar om når du får positiv EL-test o.l. Adressa er: http://www.fertilityfriend.com

Så bra at du har fått positiv EL-test! Clear Blue er til å stola på, ja. :jepp: Eg fekk alltid positiv EL-test 1 eller 2 dagar i kvar syklus. Dei gangane eg fekk positiv EL-test kun ein dag, pleide tempen å stiga dagen etter positiv test. Dei gangane eg fekk to dagar med positive EL-testar, steig som oftast tempen den siste av dagane eg fekk positiv test.

Lykke til vidare med temping, EL-testing, og ikkje minst prøving! ;)

Nå er jeg så vidt i gang på fertilityfriend, får se hva jeg finner ut av det :)

Jeg hadde EL-positivt test på lørdagen og temp.økning på tirsdagen... syns det var litt lenge mellom, men hva veit egentlig jeg :forvirra: Men har nå hatt 4 dager med økt temp nå, jeg skulle ønske tida gikk fortere av og til. Vil vite nå :sur: Men får vel smøre meg med litt tålmodighet og prøve å tenke på andre ting.

Nå har jeg i alle fall ferie :danse: Det er sinnsykt godt, nå skal jeg endelig få sovet litt ut :) Spørs litt hvor godt det går med tempingen nå som det er ferie, men skal nå prøve å ha klokka på.

Har overnattingsbesøk over sambos lillesøster i dag så får vel gå tilbake til de andre.

:klem: til alle dere andre prøvere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg så vidt i gang på fertilityfriend, får se hva jeg finner ut av det :)

Jeg hadde EL-positivt test på lørdagen og temp.økning på tirsdagen... syns det var litt lenge mellom, men hva veit egentlig jeg :forvirra: Men har nå hatt 4 dager med økt temp nå, jeg skulle ønske tida gikk fortere av og til. Vil vite nå :sur: Men får vel smøre meg med litt tålmodighet og prøve å tenke på andre ting.

Nå har jeg i alle fall ferie :danse: Det er sinnsykt godt, nå skal jeg endelig få sovet litt ut :) Spørs litt hvor godt det går med tempingen nå som det er ferie, men skal nå prøve å ha klokka på.

Har overnattingsbesøk over sambos lillesøster i dag så får vel gå tilbake til de andre.

:klem: til alle dere andre prøvere

Så bra at du er i gang med Fertility Friend! :) Eg synst det var veldig oversiktleg og greit å halda kontroll på tempane mine, på den måten. Om du er interessert, så kan du også melda deg inn i tempeklubben på "Snart gravid". Der legg alle inn tempekurvane sine, og du kan spørja andre der inne om ting du lurer på angåande tempinga. Utrulig nyttig og lærerikt!

Så br at du har fått positiv EL-test! Eg trur nok det er vanleg at det kan gå så mange dagar mellom positiv EL-test og tempauke - sjølv om tempauken kom raskare oss meg. Det viktigaste er uansett at det skjer ein auke i tempen etter eggløysing, og at det held seg høg fram mot IKM.

Veit alt om kor utåmodig ein er etter EL, for då ventar ein så veldig på å få vita om ein har blitt gravid den sykusen, eller ikkje! Og det følest som om tida sniglar seg avårde. Kryssar fingrane for at det har klaffa for dåke denne gangen! :)

Så herlig med ferie! Håpar du får kost deg masse i ferien din. Eg begynnar på ferie neste fredag, og det gledar eg meg veldig til!

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferie er deilig, spesielt når det er blå himmel og varmt og godt.:briller: Har lært meg å nyte de, få, dagene med slikt være her på vestlandet. De første dagene med ferie har gått med til å gjøre ingen ting :-) Har vært på litt shopping av diverse nødvendigheter, samt pensko som det ser ut som jeg bare må gi opp å finne i den fargen jeg vil ha. Ser ut som svarte er løsningen dessverre....

9.dag med høy temp i dag, og ca 4-5 dager til IKM. Merker at jeg begynner å vente litt i spenning. Mer denne gangen enn de andre. Tror det er fordi jeg har fulgt mye mer på syklusen, EL og alt annet denne gangen med både temping og el-tester. Har så lyst til at noe skal være på gang:-)

Min svigerinne som er flere år yngre enn oss har en på 3 år og nr 2 kommer i løpet av året så i familien der snakkes det nesten alltid om disse og, uten å være stygg, merker jeg at jeg blir litt lei innimellom av å høre om dem. Jeg vil så gjerne snakke om en egen liten en snart. 3-åringen er jo kjempeskjønn og bare kos å være sammen med så det er ikke det. Det er jo ingen som vet at vi prøver så hver gang de spør om vi ikke vil ha en snart vi også blir det like vanskelig å vite hva man skal svare....

Nei huff, nå får jeg tenke litt positivt og kanskje glemme den prøvingen litt så kanskje dagene går litt fortere :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titt tei! :vinke:

Bare en liten tur innom for å hilse på. Lykke til med prøving! Og kos deg med ferie :)

(Var jeg ikke flink nå?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, hei høstjenta! Håper du koser deg i sola! Vet jo aldri hvor lenge den er her i denne landsdelen... :) Blir spennende å vente på IKM nå! Vi har liksom gjort de samme tingene denne perioden, så jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver om å ha en god følelse! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 dager siden sist mens nå... Har som regel hatt sykluser på 28-30 dager. Begynner å tenke på når jeg evt skal teste :) Har ikke kjent noe til TR enda i alle fall, bank i bordet!

Har brukt ferilityfriend for holde styr på temping og annet denne syklusen og det har faktisk funka veldig bra, takk for tipset Mirabella76. I følge diagrammet der bør jeg teste om 5 dager, spørsm om jeg holder så lenge. Ha en fortsatt god helg og ferie, her :regn: og :sol: annet hvert min virker det som

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 dager siden sist mens nå... Har som regel hatt sykluser på 28-30 dager. Begynner å tenke på når jeg evt skal teste :) Har ikke kjent noe til TR enda i alle fall, bank i bordet!

Har brukt ferilityfriend for holde styr på temping og annet denne syklusen og det har faktisk funka veldig bra, takk for tipset Mirabella76. I følge diagrammet der bør jeg teste om 5 dager, spørsm om jeg holder så lenge. Ha en fortsatt god helg og ferie, her :regn: og :sol: annet hvert min virker det som

Så spennande! :hoppe:

Flott at du klarte å finna ut av Fertility Friend! :) Det er ein veldig grei måte å halda oversikten over tempinga på, synst eg. :jepp: Bra at du også har positive erfaringar med å bruka FF! Eg lærte i tillegg mykje om korleis eg skulle tolka tempekurvane mine, ved å melda meg inn i tempeklubben på "Snart mamma". (Enda eit tips. ;) ).

Fertility Friend pleier å foreslå testing, når ein er ein dag over IKM. Altså burde det jo bli i morgon. Men FF har kanskje sett EL på deg på eit såpass seint tidspunkt, at det ikkje har gått 14 dagar etter EL enda? Men om du pleier å ha syklusar på max 30 dagar, så er det absolutt tid for å testa no! :tommelopp:

Eg foreslår at du tar ein test i morgon, dersom mensen fortsatt ikkje har kome. Og bruk helst ein Clear Blue-test (sjølv om den er dyrare enn andre testar) - for berre den er 100% til å stola på. Eg testa dagen etter at eg venta mensen den syklusen eg vart gravid, og testen var då klart positiv! :) Og eg hadde allerede då mistenkt i eit par dagar at eg var gravid, fordi tempen fortsatt var veldig høg.

Korleis er tempen din forresten? Er den fortsatt høg, er det eit veldig positivt tegn! ;) Men har tempen din begynt å synka dei siste dagane, så bør du nok vera forberedt på at mensen kan koma. No er eg spent altså! :duskedame:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

oi oi :hoppe: Ikke har jeg vært innom her før ser jeg !!! Og jammen er det spennende her inne også :ler: Ser du er fra vestlandet også ;) *vestlandsjente her også gitt*

Må visst følge med videre her inne :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*vestlandsjente her også gitt*

Samme her! ;) Me vestlandsjenter får halda saman! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her! ;) Me vestlandsjenter får halda saman! :tommelopp:

Så gøy med mange vestlandsjenter her ja :jepp: At jeg er fra vestlandet er litt missvisende, må jo innrømme at jeg er innflytter, men stortrives etter noen år her nå og tror nok vi blir værende her. Sambo er herfra:)

Fertilityfriend foreslår testing om 4 dager, tror nok jeg tester før det. Tror den har satt EL litt seint, det er 15 dager siden EL i følge FF. Tenker på å teste i morgen ja, evt tirsdag. Er blitt litt sånn at jeg gruer meg for å teste også, vil ikke se de negative testene... Men tempen er fortsatt høy ja tror jeg, den varierer litt hele tiden. Gikk opp i går, men sank bitte litt i dag (bare 0,02), men jevnt over de høy de siste dagene, så satser på at det er et godt tegn :juhu:

Har clearblue-test liggende, men ikke av den digitale typen, kanskje jeg invisterer i det i morgen :)

Endret av Høstjenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...