Gå til innhold

Endelig prøver :-)


Høstjenta

Anbefalte innlegg

Endelig et sted jeg kan si at vi prøver å få en liten en :-) Ingen i familie eller venner vet om det så det føles godt å kunne ytre litt følelser her. Har lest en del i dagbøker og ellers på forumet og føler jeg har lært en masse allerede fra dere andre prøvere/gravide :icon_smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Endelig et sted jeg kan si at vi prøver å få en liten en :-) Ingen i familie eller venner vet om det så det føles godt å kunne ytre litt følelser her. Har lest en del i dagbøker og ellers på forumet og føler jeg har lært en masse allerede fra dere andre prøvere/gravide :icon_smile:

:velkommen:

Så spennende :) Rart når man endelig har tatt valget, håper det ikke tar lang tid før det klaffer for dere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer info kanskje om oss.

Vi startet egentlig prøvinga for et par uker siden. Jeg sluttet på pillen rundt november/desember og har deretter brukt kondom ei stund. Vi var fortsatt litt usikre på hele greia og om vi var klare for dette :-)

Nå i slutten av april startet vi prøving og jeg, tror, at jeg akkurat har hatt EL. Så nå sitter jeg egentlig bare å venter...... Mensen skal komme ca 17.mai og så vidt jeg har skjønt fra forumet her inne er det ikke så mye vist å test før den tid... ? Prøver å ikke tenke på det for mye og ikke kjenne etter symptomer, men er ikke så lett.

Er en litt utålmodig person så venter i spenning allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest poppel

hei!

gratulerer med ny bok :)

er samme situasjon som dere.

vi tenkte oprinnelig å starte prøving i juli, men fant ut i går at det egentlig er helt unødvendig å vente!

enig at det er godt med et sted å lufte tanker. tenker at det er unødvendig å involvere andre, det kan jo ta tid før det klaffer (mas om hvordan ting går ønsker jeg hvertfall ikke...)

og litt godt å ha en hemmelighet som bare er vår :love:

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Frida*

Velkommen!

Er i same situasjon eg og, me har nett starta prøvinga på ein liten :babysmokk:

Har komt til 2 prøverunde no då, det er veldig spennande!

Håpar det klaffar for deg (og meg) snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen!

Er i same situasjon eg og, me har nett starta prøvinga på ein liten :babysmokk:

Har komt til 2 prøverunde no då, det er veldig spennande!

Håpar det klaffar for deg (og meg) snart!

Kjempekoselig å høre at vi er flere. Var inne å leste i de bok også og ser at vi er jevngamle. Er sjøl 26, blir 27 i år og syns helst våren, men gjerne sommeren også, 2009 er tiden for en liten en :babysmokk:

Jeg syns jeg har vært klar for dette lenge nå, tok bare litt tid å få med samboeren, men nå er vi endelig der!

Håper det skjer noe snart for for oss begge :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnneBerit

Hei, og :hallo:

:velkommen: hit! håper det klaffer for deg så fort som bare det! egentlig så er vel det et ønske jeg har for alle her inne! :)

Lykke til i alle fall! :):duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og :hallo:

:velkommen: hit! håper det klaffer for deg så fort som bare det! egentlig så er vel det et ønske jeg har for alle her inne! :)

Lykke til i alle fall! :):duskedame:

Tusen takk for det :-)

Kjempehyggelig at folk er innom. Jeg krysser fingrene for oss alle :babysmokk:

Nå er ny arbeidsdag i gang. Det er litt stille fortiden så jeg blir jo selvfølglig sittende mye å tenke, lure og lese på nett om alt mulig rart rundt prøving og graviditet. Føler meg litt fanatisk innimellom, men men :-) Jeg syns det er gøy å lese på forumet er og andre nettsider.

Ha en strålende dag alle sammen :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest poppel
Jeg syns jeg har vært klar for dette lenge nå, tok bare litt tid å få med samboeren, men nå er vi endelig der!

virker som at det er ganske gjennomgående, det der! er gutter (menn) litt mer tilbakeholdende enn oss når det gjelder barn? jeg har bearbeidet min sambo i godt og vel 3 år før han i det heletatt begynte å vurdere det...men nå er vi i gang også :love:

gøy å følge andre i samme situasjon :)

*det-må-klaffe-for-alle-fort*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var arbeidsdagen slutt og i dag skal jeg virkelig få utnyttet det fine været! Bor i terrasseblokk og har en stor og uryddig verandakasse som det må gjøres noe mer. Har ventet på fin vær ei stund så nå er det bare å sette i gang. Skal pørve å få luket vekk alt rask såkanskje det blir en liten tur ut senere i dag for å handle jord og noen nye planter. Strålende vær gjør virkelig noe med humøret også :sol:

Men har prøvd å finne ut hvordan jeg kan fikse på dagboka, navn, linker og sånt diverse. Noen som kan tipse meg om hvor det står noe om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nå blir jeg bare sittende å lure på om det har skjedd noe denne EL-perioden... Må få noe annet å tenke på ei stund! Dere som sier dere er sikre på at ingen ting skjedde nå, hvordan kan dere være så sikre?

Ellers så syns jeg sjøl jeg var veldig flink i går :-) Var ut å handlet masse frukt, jordbær, bringebær, plommer og druer og det var så godt som snacks!!! Så ingen sjokolade på meg i går nei, veldig fornøyd der. Både sunt og godt, kan virkelig anbefales når sjokoladen frister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest poppel
Var ut å handlet masse frukt, jordbær, bringebær, plommer og druer og det var så godt som snacks!!! Så ingen sjokolade på meg i går nei, veldig fornøyd der. Både sunt og godt, kan virkelig anbefales når sjokoladen frister.

ble så inspirert (og imponert!) at jeg gikk på butikken og kjøpte jordbær, jeg også :ler: er så godt :jepp: r

har også tenkt på det der EL greiene. mange sier jo at de kjente det med en gang noe skjedde, mens andre oppdager graviditeten først langt ut i svangerskapet....

*krysser fingre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg ikke har skrevet i din dagbok før.. Da må jeg nesten legge igjen spor av meg her :D

Lykke te me prøvingen!!! Håper det klaffer fort... Hehehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ble så inspirert (og imponert!) at jeg gikk på butikken og kjøpte jordbær, jeg også :ler: er så godt :jepp: r

har også tenkt på det der EL greiene. mange sier jo at de kjente det med en gang noe skjedde, mens andre oppdager graviditeten først langt ut i svangerskapet....

*krysser fingre*

Så gøy at du ble inspirert, nå blei jeg skikkelig glad. Sliter litt på det punktet innimellom, sukker og godis er jo veldig godt. Men det var virkelig den sunne snacksen også. Kan også anbefale fersk ananas om du liker det, kjempesøtt og godt.

Ellers er det godt med helg nå i deilige sommervær. Her om dagen fikk vi endelig ordnet ferdig i den svære terrassekassen vi har ute med noen små trær og blomster. Er veldig fornøyd med å ha fått gjort det :sol:

Nå er det en uke til tante rød skal "ikke" komme :-) Merker jeg begynne rå glede meg, samtidig som jeg er veldig spent, på å teste for å se om en liten en er på vei. Neste helg kommer jeg til å gå på nåler tror jeg, og i tillegg kommer familie på besøk for å feire 17.mai :flagg: hos oss . Vil jo ikke si noe om at vi prøver, men kommer til å være helt på tuppa om det har skjedd noe da. Kanskje vi skal vente med testing til har reist hjem etter helga...

En ting som slo meg i dag er at jeg har vært usedvanlig trøtt hele denne uken, kan det være ett tegn..? Eller kanskje jeg bare ønsketenker tegn :Hehe:

Det skal i alle fall bli godt med lang helg og skal sove skikkelig ut. God langhelg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har latt vær å begynne å teste meg jeg.. Jeg venter heller og ser om IKM kommer , og går det en stund, tar jeg heller og tester meg ;) Det å teste og se negative tester har jeg blitt lei av.. Så da venter jeg heller til jeg virkelig ikke klarer å vente mer.. Hehe..

Jeg har heller ikke fortalt de hjemme om at vi prøver, men jeg trur mamma har sine anelser om at vi gjøre det da men.. Den dager jeg finner ut at jeg er gravid vet jeg ikk ehvor lenge jeg klarer å holde det som en hemmlighet jeg..

:fnise:

Spennende...... :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest poppel
Så gøy at du ble inspirert, nå blei jeg skikkelig glad. Sliter litt på det punktet innimellom, sukker og godis er jo veldig godt. Men det var virkelig den sunne snacksen også. Kan også anbefale fersk ananas om du liker det, kjempesøtt og godt.

Ellers er det godt med helg nå i deilige sommervær. Her om dagen fikk vi endelig ordnet ferdig i den svære terrassekassen vi har ute med noen små trær og blomster. Er veldig fornøyd med å ha fått gjort det :sol:

Nå er det en uke til tante rød skal "ikke" komme :-) Merker jeg begynne rå glede meg, samtidig som jeg er veldig spent, på å teste for å se om en liten en er på vei. Neste helg kommer jeg til å gå på nåler tror jeg, og i tillegg kommer familie på besøk for å feire 17.mai :flagg: hos oss . Vil jo ikke si noe om at vi prøver, men kommer til å være helt på tuppa om det har skjedd noe da. Kanskje vi skal vente med testing til har reist hjem etter helga...

En ting som slo meg i dag er at jeg har vært usedvanlig trøtt hele denne uken, kan det være ett tegn..? Eller kanskje jeg bare ønsketenker tegn :Hehe:

Det skal i alle fall bli godt med lang helg og skal sove skikkelig ut. God langhelg!

jeg elsker sjokolade. virkelig ELSKER sjokolade... men har funnet ut at dersom jeg ikke spiser det på en uke eller to forsvinner suget. (min kjære har det på samme måte) så derfor har vi ikke slikt i huset mer, men vi kjøper frukt og grønsaker istedenfor. fint å ha ferdig oppskåret i kjøleskapet. og hjelper på samvittigheten :jepp: men ananas har vi ikke...DET skal jeg kjøpe på tirsdag

:icon_razz:

så herlig å få fikset ute da! vi har tomme balkongkasser fortsatt...men er vel oppe på hagesentre i morgen så tar kanskje en tur da!

men nå: langhelg :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinke:

Her var det jo ei ny dagbok! Må inn og hilse på :rosasmil: Jeg er forholdsvis fersk her inne jeg også, sluttet med pillene i slutten av mars, og har siden det har skikkelig syklustull. Begynte tilslutt å tempe, og nå ser det endelig ut til at jeg endelig har hatt EL. Jeg skal dermed teste neste helg jeg også! Har du bestemt deg for når du skal teste? Jeg slår til fredag morgen er planen. Dette blir spennende altså!

Ha ei riktig fin pinsehelg! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Her var det jo ei ny dagbok! Må inn og hilse på :rosasmil: Jeg er forholdsvis fersk her inne jeg også, sluttet med pillene i slutten av mars, og har siden det har skikkelig syklustull. Begynte tilslutt å tempe, og nå ser det endelig ut til at jeg endelig har hatt EL. Jeg skal dermed teste neste helg jeg også! Har du bestemt deg for når du skal teste? Jeg slår til fredag morgen er planen. Dette blir spennende altså!

Ha ei riktig fin pinsehelg! :duskedame:

Kjipt med ustabil syklus, men ser det bedrer seg nå:-) Jeg slutta jo ei sund før jul og det gikk ganske greit. Har kunnet følge kalenderen ganske godt siden. Mensen den 22. en måned så minus to dager neste gang, altså den 20. Men nå sist gang ble det den 18. både i mars og april så derfor er jeg litt usikker på når jeg evt skal teste. Vurderer på fredag, om jeg ikke kjenner noe, eller vente til over helga (søndag), for å ikke teste for tidlig... ( EL tror jeg hadde den 2.mai, det sa kalkulatoren også.) Om det er positivt hadde det vært veldig gøy å kune fortalt det til mine foreldre når de var her i helgen :duskedame:

Jeg får se det litt an, skal kjøpe inn tester i alle fall i løpet av uka. Noen tester som er bedre enn andre, noen som har tips?

Søndag kveld og jeg kan sove lenge i mårra også, kjempedigg :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt med ustabil syklus, men ser det bedrer seg nå:-) Jeg slutta jo ei sund før jul og det gikk ganske greit. Har kunnet følge kalenderen ganske godt siden. Mensen den 22. en måned så minus to dager neste gang, altså den 20. Men nå sist gang ble det den 18. både i mars og april så derfor er jeg litt usikker på når jeg evt skal teste. Vurderer på fredag, om jeg ikke kjenner noe, eller vente til over helga (søndag), for å ikke teste for tidlig... ( EL tror jeg hadde den 2.mai, det sa kalkulatoren også.) Om det er positivt hadde det vært veldig gøy å kune fortalt det til mine foreldre når de var her i helgen :duskedame:

Jeg får se det litt an, skal kjøpe inn tester i alle fall i løpet av uka. Noen tester som er bedre enn andre, noen som har tips?

Søndag kveld og jeg kan sove lenge i mårra også, kjempedigg :danser:

KJøp de CB-digitale testene.. De er det beste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stille og rolig dag på jobb i dag så jeg blir i steden for sittende å tenke...... Huff, det skulle ikke vært lov og måtte vente på å teste!

Tror vi har bestemt oss for å teste på søndag :-D så sant det ikke skjer noe før den tid da. Er litt usikker på når TR skal komme, men det bør være i løpet av helga.

Så nå sitter jeg her har mine positive øyeblikk hvor jeg er sikker på at det har skjedd noe, og mine veldig surre tanker hvor jeg blir sikker på at det ikke er noe der... :gråte:

Tålmodighet er vist sunt sies det, hmm spørs nå det....

Endret av Høstjenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...