Gå til innhold

Boligromantikk


Karense

Anbefalte innlegg

Da har jeg, i likhet med mange andre her inne, startet min egen lille dagbok. Ikke for det at jeg tror at jeg har så enormt mye interessant å meddele, men likemye for meg selv. Her kan jeg skrive om hva jeg vil, så er det alltid trivelig å få tilbakemeldinger. Dessuten synes jeg KG er et flott sted, der jeg kan lese om alt mulig.

For å si littegrann om meg selv, så bor jeg i den østre delen av vårt langstrakte land. Bor med samboer, som for øyeblikket sitter og ser på fotball, desto bedre grunn for meg å skrive litt her. Har to jobber, som jeg veksler mellom, og trives i grunn med det. Blir studier til høsten.

Velkommen til min dagbok, håper du stikker innom en gang i blant. Jeg er ganske ny her, så lærer nok mer etter hvert.

Ha en vakker dag!

Endret av Karense
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Der fant jeg dagboken din! :-D

Enda en dagbok jeg kan skrive i :-D Er ikke så veldig lenge siden jeg begynte å skrive aktivt her på KG, og det er lettere å henge seg på dagbøker om noen nettopp har startet en også ;)

Nok en gang, :velkommen: og håper du vil trives ;)

Håper du forstod forklaringen min ang å legge inn link til dagboken, hvis ikke så får du bare spør noen andre :ler:

Hvor i den Østre delen bor du, og hvor gammel er du? Send meg gjerne en PM dersom du ikke vil dele det med resten av KG ;) hehe

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes forklaringen din var flott, jeg! Sender deg en PM om det du lurte på ;)

Nå sitter jeg og spiser frokost før jeg skal på jobb, men en gammel barneskolelærer sa en gang til oss at det ikke var sunt å snakke om triste/vonde/vanskelige ting når man spiser, for da fordøyes ikke maten godt nok. Det var grunn nok for meg til å entre KG med frokosten, i stedet for å se på nyhetene.

Dagen i dag skal jeg på jobb, så hjem å rydde litt, før det blir trening og styremøte i kveld. Har stått altfor stille på treningsfronten i det siste, før trente jeg hvert fall tre ganger i uka, så nå er det bare å ta opp igjen den tråden.

Ønsker alle KGere en vakker dag! Selv om jeg gjerne skulle ligget igjen i senga og sovet, slik som samboer gjør, så er det ikke så verst å stå opp når det er lyst ute heller. Det regner, men det gjør ikke noe - våren er jo her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :vinke: :kaffe:

Uff, må få begynt å trene igjen jeg også. Går til og fra t-banen når jeg skal på jobb da, og det tar ca 15 min hver vei, itillegg så er det en nokså drøy oppoverbakke, så jeg blir god og sliten i beina ;) Merka forresten på lørdag at jeg hadde gått ned 1 kilo, og det bare den siste uka på å gå den strekningen, så ikke så ille det :-D hehe

Det er overskyet her også idag, med fare for regn... Like greit at jeg skal stå inne med masse fine møbler idag da ;):ler:

Ha en flott dag på jobben da, Karense :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy da, jeg har ikke trent i dag, utover litt sisten og turgåing på jobb. Håpløst. I tillegg har jeg spist en sjokolade, jeg som skulle begynne et nytt og bedre liv i dag! Jaja, man kan ikke være flink hver dag. Det er bare at det har vært litt for få flinke dager det siste.

Da jeg stod opp i dag morges gledet jeg meg over at jeg kunne sove lenge i morgen, da jeg trodde at jeg ikke skulle på jobb før kl 16. Men så viser det seg at vi skal ha kurs fra 9-12 i morgen, så der forsvant den sove lenge-morgenen. Jaja, blir sikkert ålreit uansett, herlige kollegaer som skal dit i alle fall.

Må bare komme med en anbefaling; var i Oslo forrige uke og så Ingrid Bjørnovs show på Latter, det var hysterisk morsomt, og vel verdt å få med seg! Hun er en fantastisk dame, virkelig. Hun gurglet opera, slik hun gjorde ved gallaforestillingen på åpningen av operaen, men så var det også mange andre morsomme poenger. Som ekstranummer spilte hun en uferdig sang om John Arne Riises selvmål. Aktuell dame!

Sliter litt med dårlig samvittighet ovenfor plantene vi har her. Kjøpte eføy på Plantasjen for ca 1 mnd siden, men hele ene siden har blitt knusktørr. Og stemoren jeg plantet ut i en kasse, ser ut som sitt opphav (stemor fra Askepott), holder ikke akkurat hodet oppe og smiler mot sola! Tror kanskje jeg må avlegge Plantasjen et nytt besøk snart. Det er så mye jeg har lyst til å gjøre, både inne og ute, men penger og fornuft setter litt stopper. Har gjort en del her vi bor nå, men samtidig så skal vi jo ikke på her i all evighet, så gidder ikke bruke all energien her heller. Trives jo godt selv om vi ikke har downlights i taket og food prosessor på kjøkkenet. Eller mikrobølgeovn. Eller hund. Eller lysekrone. Vi har det så bra :)

Nå nærmer klokka seg styggfort halv syv, da er det styremøte, etterpå blir det nok hjem for å rydde litt og vaske klær. Lurer på om det er noe spennende på TV i dag, samboer jobber sent. Jo, det er jo Anna Pihl! Da har jeg noe å glede meg til.

Signing off...

PS: Lurer forresten på hvorfor ikke bildet mitt vises når jeg skriver innlegg? Noen som har svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Innom for å kikke litt.

Kjenner igjen det å ønske å gjøre en masse både ute og inne. Men greit å ta ting litt etter hvert. Det begrenser seg jo gjerne selv, men morsomt å se forandringene litt etterhvert også.

Har du lagt inn bildet som avatar på profilen din? Var inne og kikket på profilen din, tror kanskje du har lagt inn bildet på feil sted...

Ha en fin kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig å se deg her, jente 79! Og tusen takk for svar :) Nå har jeg lagt inn bildet på riktig sted, så nå blir det nok bra!

Jeg fikk trent litt i dag likevel, tok en bitteliten joggetur/gåtur etter styremøtet, som for øvrig var relativt konstruktivt. Klarte ikke jogge hele turen, men hvis jeg klarer litt mer for hver dag som går, så må det jo bare gå fremover? Burde vel hoppe i dusjen, slik at alt er klappet og klart til Anna Pihl snart. Men kjenner jeg meg selv rett, så blir jeg vel sittende på KG og titte i stedet, slik at jeg ikke får fulgt med.

Men nå er det :dusje:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var bildet på plass ja. Så bra :-D

Kjenner igjen det med KG og TV. Får jo ikke med seg noen ting :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelig avhengighetsskapende dette. Jeg har ikke dusjet, og ser ikke på Anna Pihl. Håpløst. Men vitner jo bare om at jeg trives bra på KG da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Innom med en liten hilsen :) Kommer sterkere tilbake i morgen, ville bare takke for koselig hilsen i boka mi :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fin-dag-ønskninger :) Det gjør meg veldig glad!

I dag har vi hatt stressmestringskurs med jobben. Ikke veldig givende, men fikk jo vite litt mer om kollegaene mine og hva jeg kan gjøre for at alt skal gå så bra som overhodet mulig i enhver (også stresset) jobbsituasjon. Har vært på jobb fra kl 16, så var godt å komme hjem igjen halv tolv, sliten i beina da, ja. Nå er det nedroing av hodet og litt tv (KG for min del), før vi hopper i senga snart, og klare for en ny dag i morgen.

Den dag kommer vel da jeg skal få bli mamma også. Har tre skjønne tantunger jeg kan være med så lenge, samt flere barn jeg har sittet barnevakt for i mange år tidligere som jeg kan være med, men det er jo definitivt noe med det å ha sin egen.

Dette blir mye prat frem og tilbake, men samboer ser på Seinfeld, synes ikke det er så veldig moro egentlig. I morgen begynner jeg på jobb kl 14, tror det blir en rolig formiddag med en joggetur, og kanskje litt årnings i hagen, hvis det ikke regner. Ellers så mååå jeg få levert selvangivelsen, men da jeg skulle betale min lille baksmell i sted, så fikk jeg selvfølgelig ikke logget på nettbanken - superirriterende!!! Må ringe skattekontoret i morgen dersom jeg ikke får betalt, evnt gå i banken og betale den. Det ordner seg vel på et vis. Typisk meg å være ute i siste liten med å betale regninger. Er i alle fall før forfall da...

Nei, nå er det vel leggetid snart, er sliten. I morgen er en ny dag med nye muligheter, eller som Prøysen sier så fint: "mæ blanke ark og farjestifter tæl".

God natta alle sammen!

Endret av Karense
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å skjønner det er vanskelig å være verpesyk når fornuften sier nei.

Hadde vært moro om det ordnet seg likevel da... :sjenert:

Tror man får til det meste hvis man bare vil, men klart en fordel å ha studiene over da...

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :vinke:

Jeg forstår deg godt jeg, føler alle er gravide for tiden (så ingen tvil om hva de har drevet på med i vintermørket) :ler:

Jeg har en "baby" jeg, ei lita Chihuahua tispe... Hun krever hvertfall like mye oppmerksomhet som en baby ;) Hvis ikke dere har noen dyr så kunne dere kanskje skaffet dere en liten hund eller katt, det er jo kjempemasse kos i dem å :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har snakket om å skaffe oss hund, men jeg er allergisk, så foreløpig har vi bare fisker. Men de krever jo ikke så mye oppmerksomhet, akkurat. Grunnen til at vi ikke har skaffet hund, er at vi ikke har tid, jobber mye kveld begge to. Og det vile jo selvfølgelig endret seg dersom det hadde vært en baby da. Får dessverre ikke barselpermisjon for en hund... :( Men vi får se hva som skjer da!

Samboer laget deilig frokost i dag, og nå sitter vi egentlig bare og slapper av før jeg skal på jobb. Han har fri i dag, heldiggrisen, men så er det jammen meg jeg som har fri i morgen. Gleder meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fiiin dag :) Vi har ryddet og vasket hele leiligheten, det er så fint her nå. Ute pøsregner det, men det går i grunn bra. Har hatt mamma, pappa, bror og hans samboer på lunsjbesøk, første gang bror med samboer er på besøk. Veldig koselig, og veldig improvisert. Kom på kl 23.15 i går kveld (rett etter at Kiwi er stengt) at vi skulle ha gjester, og da var det jo for sent å handle. Heldigvis hadde vi en del i kjøleskapet, og min reddende engel, sjefen, stilte opp med litt ekstra. Så da ble det både lunsj og kake og kaffe etterpå. Var ute og plukket hvitveis også, som smiler så blidt til meg i dag. Det er godt å ha fri!

Har hatt såpass mye å gjøre i det siste, at jeg heldigvis ikke har rukket å tenke så mye baby. Det gjør jo ikke noe å vente et år! Greit å være i gang med studier i alle fall. Men det som skjer, det skjer. Bare håper at jeg kan bli gravid en gang.

Skal på jobbtur til Stockholm neste helg, men det er lagt inn en del fritid. Noen som har vært der og har gode forslag til butikker med ustive priser, men fine klær? Jeg er ikke kresen, og ganske klassisk i stilen, mye blått, grått, hvitt og svart. Vil jo ikke bruke all tiden på shopping heller, så hvis dere har forslag til andre ting man kan gjøre, så er det også topp. Skal rusle rundt i Gamla Stan og gå på Grøna Lund i alle fall. To som er med er svenske, og har jobbet i Stockholm, så de er godt kjent. Gleder meg til tur i alle fall, tror det blir veldig moro!

Dagens lille kreative prosjekt blir å lage en nøkkeltavle til gangen. Tenkte jeg skulle ta en plankebit og male den hvit, slå inn noen spiker som jeg bøyer, og så dekorere den med et enkelt hjerte eller liknende etterpå. Liker det enkelt. Men først har jeg en kjempeoppvask som venter på meg på kjøkkenet, dagens andre runde. Sånn er det når man ikke vasker opp hver dag, da blir det oppvask både før og etter gjestene er her. Har også noen episoder av Berlinerpoplene igjen som jeg vil se. Og så er det middag hos mamma og pappa i kveld, det blir hyggelig. Så får se om jeg ikke må gjøre litt da.

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reka

Oo! Misunnelig på deg som skal til Stockholm! Mammaen min er derfra så er der endel, koseligste byen jeg vet!!

I gamla stan er det utrolig mange koselige butikker, ikke kjedebutikkene og slike ting, ellers er kinoen ved sergels torg kjempe koselig!

Et tips er også og ikke bare gå i de store shoppinggatene, men og gå i sidegater hvor man somregel finner de mest sjarmerende butikkene og resturantene :-D

Håper du har en fin kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

God morgen! :vinke:

Hadde du en fin dag i går?

Skjønner deg godt med babyplaner... det er ikke alltid det passer inn, men skulle det nå komme så hadde den vært hjertelig velkommen likevel :) Jeg har selv testet noen ganger og har vært sååå spent før og sååå skuffa etterpå ;) Kjære har vært glad... jada, han tenker bare på hva som er praktisk og at han ikke vil være den første i kameratflokken som blir pappa (jada, bare vent og se :lur: )

Og jeg er bare sååååå misunnelig på deg som skal til Stockholm! Vil også ut å reise! Har aldri vært der selv, men det ser så fint ut :)

Du får ha en kjempefin 2. mai! :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Karense :vinke:

Høres ut som om du hadde en koselig 1. mai feiring :) Samboer og meg hadde planer om å rydde, men det ble det sannelig ingenting av (som vanlig) :(

Jeg vil også ut å reise! Samma om det bare er til Danmark eller Sverige, bare det er noe å gjøre å glede seg til. Blir så vanskelig for oss å legge planer om store sydenturer siden samboer skal ut med plate iløpet av mai/juni, så vet vi ikke hvordan det blir etterpå :sukk:

Får leve på ferieminnene dine :ler:;)

God helg til deg og din samboer :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...