Gå til innhold

Kvinne 33 år.


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

jeg er 33 år og skjønner ikke hvordan jeg skal kle meg. Skapet er fult av "fjortiss" plagg. Jobber med ungdom og føler at jeg kler meg likt som de. Jeans, hettegenser og joggesko.

Hvordan bør en på 33 år kle seg for ikke å se verken fjortiss eller kjærring ut. Har jo lyst til å være litt sporty og stilig, men får det liksom ikke til. Kjøpte meg akkurat en hettejakke på vero moda, synes den var så fin. Men det var da det slo meg at jeg faktisk er 33 og har jo ikke lyst til å se ut som jeg er 18.

Er det noen som kan hjelpe meg litt. Har dere noen tips? Hva går dere andre som er rundt 30 i, og hvor handler dere. Må man gå i høyhelte sko for å se voksen og stilig ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Septima

Jeg er 24, men lurer på litt av det samme.

Ser yngre ut enn jeg er, og blir ikke bedre når jeg til hverdags bruker litt samme type klær som de eldste elevene jeg har. Dongribukse og genser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Jeg har en venninne som har hatt det samme problemet. Før gikk det kun i olabukser, hettegenser og joggesko. Da hun fant ut at hun ville se mer presentabel ut, gikk hun til anskaffelse av noen halvpene skjorter, enkle kortermede bluser uten pynt, en pen omslagsjakke i ull, jeans som er mindre "baggy" og i mørkere farger som mørk blå og svart framfor de gamle lyse, og noen lave sko i sneakers-sjangeren, men de er svarte og penere enn de hun hadde før.

Resultatet er at hun fortsatt ser ut som seg selv, bare en mer voksen utgave. Hun begynte også å sminke seg noe mer, uten at hun ser oversminket ut.

Jeg syns forresten jeg ser mange stilige damer som går med lave sko. Om man skal gå med høye sko, er det dessuten viktig at man kan gå på dem, om man ønsker å framstå som elegant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har omvendt problem. Bytte? :ler:

Går bare i kontoraktige skjört, pynta sko, perleöredobber eller perlekjede, skjörter, dressjakker, v-halsede voksne gensere. Er SÅ LEI! Har hatt den stilen sidne 8. klasse (da jeg var 13 og nå er jeg 20 snart).

Har så lyst til å få en mer rocka stil med en töff skinnbikerjakke, korte feminine skjört, fargerike strömper, kule skjal, mörke bukser, löse luer osv..

Men mitt tips til deg er å kjöpe klär i sportsbutikker. Der har de jo hettegensere som faktisk er både stilige, litt mer voksen i snitt og de ser samtidig avslappet og sporty ut. Også kan du kjöpe flere enkle litt strammere t-skjorter uten for mye utringning til å ha under, eller så var tunika et godt forslag. Kombineredet med en sgtram sort bukser for eks, og litt mer voksne smykker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok først og fremst byttet klesbutikk. På Only har de jo stort sett bare fjortisklær, prøv en butikk hvor de selger mer voksne klær.

Ta en tur innom f.eks Match eller VIC og spør om råd. Så får du hjelp til å sette sammen noen antrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg går alltid i bootcut, sia vi voksne ( :fnise: ) damer ikkje har dei supersmale hoftene til småjentene lenger. Eg er 175, slank/ tynn, 33 år. Brukar alltså mørke bootcut bukser, aldri toppar som er korte nok til at dei glir opp om eg bøyer meg, gjerne trange t- skjorter uten masse bling og djup utringing, høghalsa, litt trange gensrar om vinteren, og så ofte Moods jakker uttapå. Skoa er enten klassiske Converse/ Vans/ Puma etc. Eller dette var uniformen då eg jobba som lærar i ungdomsskulen. Mao praktiske kle som ein kunne bevege seg kjapt i ved behov; lave, komfortable sko som ein kunne gå på heile dagen, men likevel ulikt elevane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også prøve butikker som er en mellomting mellom Only og Match/Vic, som Oasis.

Kjøp Marie Claire. Les og lær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 33 år og skjønner ikke hvordan jeg skal kle meg. Skapet er fult av "fjortiss" plagg. Jobber med ungdom og føler at jeg kler meg likt som de. Jeans, hettegenser og joggesko.

Hvordan bør en på 33 år kle seg for ikke å se verken fjortiss eller kjærring ut. Har jo lyst til å være litt sporty og stilig, men får det liksom ikke til. Kjøpte meg akkurat en hettejakke på vero moda, synes den var så fin. Men det var da det slo meg at jeg faktisk er 33 og har jo ikke lyst til å se ut som jeg er 18.

Hmmm...jeg er 41 og bruker fortsatt jeans, hettegenser og converse sko. :) Det er liksom meg. Jeg trives med en uformell stil. Hvis du trives med din stil synes jeg du skla gi blanke i hva andre mener om klesstilen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter litt med det samme, er i trettiårene. Det hender at jeg kjøper klær på vero moda, og bik bok faktisk, de har jo mange nøytrale gensre, topper og bluser.

Men ellers kan det jo være mye fint å finne på voice of europe, popin og oasis som passer til dame i trettiårene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pia 30.08.08
Jeg sliter litt med det samme, er i trettiårene. Det hender at jeg kjøper klær på vero moda, og bik bok faktisk, de har jo mange nøytrale gensre, topper og bluser.

Men ellers kan det jo være mye fint å finne på voice of europe, popin og oasis som passer til dame i trettiårene?

popin eksisterer dessverre ikke lenger :gråte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 14 år senere...

Handler mye på company (spesielt ullgensere), Zara og HM. Jobber også med barn/ungdom og kjører nøytralt/klassisk. Mye ullgensere på vinteren og diverse bluser på sommeren. Liker å ha litt mønster og leke med litt farger. Blir mye svart da…

AAC96BE6-44D1-42E1-86FE-CA422AC0866B.jpeg

Anonymkode: 5fbd5...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 hours ago, AnonymBruker said:

Handler mye på company (spesielt ullgensere), Zara og HM. Jobber også med barn/ungdom og kjører nøytralt/klassisk. Mye ullgensere på vinteren og diverse bluser på sommeren. Liker å ha litt mønster og leke med litt farger. Blir mye svart da…

AAC96BE6-44D1-42E1-86FE-CA422AC0866B.jpeg

Anonymkode: 5fbd5...48d

Vi tro TS har klart å kle seg på 15 år...

Hvordan klarte du å finne dette innlegget?

Anonymkode: 94b8a...79d

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Bytt ut jeans med strømpebukser og skjørt 

2. Bytt ut hettegensere med cardigans.

3. Bytt ut utejakker med kåper.

4. Bytt ut lavtsittende frisyrer med høytsittende frisyrer.

5. Tilsett sølv- og gullkjeder, øredobber, og armbånd etter behov.

6. Bytt ut ryggsekk med veske eller dataveske.

7. Hovedregel: skjørt eller kjole

8. Om regel nr. 7 ikke klares nås, UNNGÅ JEANS TIL ENHVER PRIS. Alle andre bukser fungerer bedre!

image.png.09724b74d4f70f76e11c07d91460fa28.png

9. Dress to impress! Jeg kan ikke poengtere dette nok. Du må ha selvrespekt og se verdi i din egen presentasjon. 

image.thumb.png.f5c782a7683466f2e51f1b484fa26c39.png

Anonymkode: acad4...d08

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

1. Bytt ut jeans med strømpebukser og skjørt 

2. Bytt ut hettegensere med cardigans.

3. Bytt ut utejakker med kåper.

4. Bytt ut lavtsittende frisyrer med høytsittende frisyrer.

5. Tilsett sølv- og gullkjeder, øredobber, og armbånd etter behov.

6. Bytt ut ryggsekk med veske eller dataveske.

7. Hovedregel: skjørt eller kjole

8. Om regel nr. 7 ikke klares nås, UNNGÅ JEANS TIL ENHVER PRIS. Alle andre bukser fungerer bedre!

image.png.09724b74d4f70f76e11c07d91460fa28.png

9. Dress to impress! Jeg kan ikke poengtere dette nok. Du må ha selvrespekt og se verdi i din egen presentasjon. 

image.thumb.png.f5c782a7683466f2e51f1b484fa26c39.png

Anonymkode: acad4...d08

Hva er galt med jeans?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...