Gå til innhold

Hvordan gå fram


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg er en gutt på 16 år, og har vært sammen med ei jente i 3 uker nå. Må også fortelle at hun er min første kjæreste.

Vi er selvfølgelig enda litt usikre på hverandre, om hva vi skal si uten å støte den andre. Sånn avtar vel etterhvert.

Men hvordan komme inn på diskusjon om sex? Syns dere det er for tidlig til å ha samleie, eller burde vi ha munnsex først? Eller i hele tatt droppe det, og vente og se. Jeg vet ikke om hun er villig, men når vi kysser, så er det liksom "jeg vil ha deg" kyss, og hun vil (hun har ikke sagt det) at jeg skal berøre henne (som litt på brystene). Har ellers ikke kommet så langt i forholdet enda. Jeg er jomfru, og det

Håper på noen gode svar.

PS: Er jeg desperat???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lottemor

Tror du skal vente litt,du er jo enda ung og du har ikke hastverk....

Ta det helt med ro og ikke forhast deg,det kan jo være at du skremmer henne vekk....

Og det vil du vel ikke?!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikt "skjer berre" som regel, og ting går seg til av seg sjølv, utan at ein absolutt skal diskutere det i 14 timar først. Ta det heilt med ro, det kjem av seg sjølv. De treng ikkje nødvendigvis starte ein diskusjon om sex, når de kjenner kvarandre litt bedre, er kroppspråk meir enn godt nok.

Og om ho synest du går for sakte fram, vil ho ta initiativet sjølv når ho føler for det. Om du har lyst til å gå eit steg lenger, bør du ta det veldig rolig. Eg veit ikkje kor "langt" de har komt men f.eks. kanskje stryke ho på rompa når de kysser? Eller på ryggen/magen under genseren? Sjå etter korleis ho reagerer. Likar ho det ikkje, sluttar du, likar ho det kan du kanskje ta eit ørlite steg vidare neste gong.

Men forhast dykk ikkje! Det er det dummaste ein gjer, for begge partar. Nyt denne tida med utforsking av kvarandre, litt etter litt. Trur dei fleste er einige i at det ikkje er lurt å ta det "store steget" enno, det er for tidlig i forholdet.

Synest ikkje du verkar desperat, men det viktigaste er jo at dama di ikkje føler det sånn. At ho ikkje føler seg pressa elle utrygg. Men du verkar som ein snill type som berre vil godt for dama di, så dette går bra.

Helsing Hedda, som misunner dei som enno utforskar seg sjølv og kvarandre. Skulle ha vore 16 år......12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tusen takk for et glimrende svar Hedda-78.

Nei egentlig har jeg ikke noe hastverk, aller først vil jeg få de verdiene som man får av gode forhold, nemlig å ha gode følelser om hverandre, nyte hverandres nærver og godhet. Kose seg med hverandre. Å kunne prate om alt og alle og at man forstår hverandre.

Før jeg ble sammen med henne var jeg mye hyppigere på å ha sex, det sto ofte i hodet på meg. Var vel veldig nysgjerrig hvordan det var, men når som jeg endelig har fått henne er det ikke det som står i hodet på meg. Jeg vil først og fremst at vi lærer å kommunisere, slik at vi kan prate om alt.

Jeg vil ikke komme til å rushe henne, jeg lar ting skje som de skjer. Det er best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

VENT! Selv om dere er sammen og er glad i hverandre betyr det ikke at dere trenger å hoppe til sengs med det første icon_smile.gif Jeg er 26 og fortsatt jomfru, noe jeg er VELDIG glad for. Skal gifte meg om noen måneder og har ventet med å dele denne delen av meg selv med han som jeg skal leve livet sammen med.

Bli godt kjent med hverandre, utvikle et forhold bygd på tillit, respekt og åpenhet. En annen ting er at selv om dere føler dere voksne, så er det fortsatt en vei å gå for å modnes - på alle områder. Det er kanskje ikke alle som er enige med meg, men jeg tror at sex best kan nytes når man er sikker på seg selv som menneske og vet hvem man er og hvor man står. Vet at mange tenåringer som føler at de "må" ligge sammen opplever dette mer som prestasjon enn som den fantastiske gaven det er ment å være til en mann og kvinne som har valgt å dele livet sammen.

Samtidig ER det jo alltids en risiko med hensyn til svangerskap, men også uønskede erfaringer... Lykke til uansett hva dere velger. Mitt råd er at dere tenker over hva dere vil og ikke bare lar hormonene styre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det med ro. Du har ingenting på å tape på å vente noen år før du hopper i sengs med henne. Da er du kanskje litt mer belest eller "sett" på området og kanskje har litt mer mental og verbal erfaring på området. Uansett, skal du hoppe idet, så har du jo muligheten, men ikke forhast deg. Det mener i alle fall jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...