Gå til innhold

Boka mi


KnockedUp

Anbefalte innlegg

Nå MÅ jeg se til å få gjort noe med den hekkans kroppen min...! Jeg og mannen bestemte oss vel i dag for at det er på tide å gjøre noe og ikke bare snakke. Altså han pleier jo å spille fotball to-tre ganger i uka og trene litt vekter hjemme (bortsett fra de siste par mnd) så han er ikke så ille, men jeg har ikke trent på flere år. Det er så tåpelig, for jeg leser jo det jeg kommer over om trening og kosthold og er veldig interessert i sånne ting, men det blir liksom bare på papiret :roll: Og det plager meg, for jeg føler meg så dvask og slapp og ufresh, og det burde jo være så enkelt å snu den trenden og bare SETTE I GANG, men det er visst ikke det i praksis. Iallfall, vi begynner å trene i morgen :jepp: Jeg lover. Han skal ned 2 kg siden han mener han har fått ølmage :fnise: , jeg VIL ned til pre-fødsel vekt- som er 58-59 kg og 6-7 kg mindre enn jeg er nå. Jada jeg vet jeg ikke er noe spesielt stor, men jeg er større enn det jeg føler er "meg". Merker jo at jeg har mye mindre muskler nå enn for 2-3 år siden og det er også irriterende ...

Så fom i morgen altså, minst 30 min utholdenhetstrening og 30 min styrke. Som utgangspkt iallfall. Og slutt på kun to måltider til dagen og snacks annenhver kveld, hallo det er jo galskap ;) Oppdatering følger!

Endret av KnockedUp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:Gjesp: SLITEN. Nurket våkna akkurat når jeg holdt på å sovne i natt, i halv to tiden, og etterpå ville hun ikke roe seg. Sovna vel igjen kl 3 ca, også sov vi til halv sju. Hun har sovna igjen nå da, så jeg tror jeg må prøve å gjøre det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bloom

Gratulerer med bryllup og baby :) Det var koselig å lese i dagboken din, og jeg skal titte innom deg av og til!

Ha en fortsatt fin dag videre :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bryllup og baby :) Det var koselig å lese i dagboken din, og jeg skal titte innom deg av og til!

Ha en fortsatt fin dag videre :klem:

Hei! Så koselig :) Og takk! En fin dag til deg og :klem:

Nå har jeg fått menyforslaget på mail, og det ser slik ut:

Alt. 1

Fenalår med jordbær, saba og salat

Pannestekte kamskjell på blomkålpuré

serveres med soya-limesjy og granat eple

Sitrussorbé med akevitt

Kalvefilet med sesongens grønnsaker, ovnsbakte småpoteter morkelkrem og linsesjy

Sjokoladefondant serveres med fruktsalsa og hjemmelaget vaniljeis

Alt. 2

Tallerken med sesongens grønnsaker

Lakefilet bakt i ovn med gressløk- parmesan

serveres med nykål sautert i limesmør og soyasjy

Ovnsbakt hå kylling glasert med tomatpesto

serveres med rødvinsjy, sesongens grønnsaker og hasselbackpoteter

Lun Brie med nøtter, tørket frukter og solbær syltetøy

Honningkrokanis på havrebunn

Serveres med bringebærsorbé og gul fruktsalat

Endret av KnockedUp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mest lyst på alt 1, men lurer på å bytte kamskjellene med laksefileten...? De så jo gode ut, men hver gang jeg spiser kamskjell blir jeg skuffet, så må kanskje innse at jeg egentlig ikke liker det. Tror kanskje pappa blir litt sur hvis vi tar de vekk, og det er kanskje litt frekt siden det er han som betaler... :gjeiper: Men uansett må jeg jo høre med mannen hva han vil først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bloom

Synes 1'ern så veldig god ut :) Men jeg ville kanskje gjort som deg, byttet ut kamskjell med laksefilet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes 1'ern så veldig god ut :) Men jeg ville kanskje gjort som deg, byttet ut kamskjell med laksefilet.

Ser ut til at det blir sånn, mannen var iallfall også enig (evnt jatter han bare med).

Nå har jeg rydda vekk alle klærne i str 62, gullet bruker nå 68. Herregud så fort hun har vokst. Sover nå, så jeg skal prøve å dra meg vekk fra PC lenge nok til å få vasket litt klær og rydda litt rundtforbi.

Overskyet i dag, men regner ikke. Flinke mannen er ute og skrur på verandaen. Snart ferdig nå..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja trodde det hørtes ut som en sopp jeg og. Hm... soppkrem.. hørtes litt rart ut :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å rydde på badet men er ikke så lett; Isabella vil bare bli holdt hele tiden. Nå sitter hun på fanget og gnager på hånda mi :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening i dag:

3.549 steg på stepmaskinen (60 min)

15 push ups + 15 hjulgreier for mage/rygg. Ikke heeelt 30 min, men...

Gravde vekk stein i hagen med spade (eh, teller som trening det vel??)

Mat i dag:

Frokost - Nudler (fy)

Middag - Fullkornspaghetti med champignon, brokkolig, finhakkede tomater,

hvitløk og ytrefilet av svin.

Kvelds - En liten hamburger med tomat og potetbåter med skall (fyyyyyy)

Innimellom - Eple, Rosiner og Nøtter

Tror det kan være ganske smart å skrive ned alt jeg spiser, blir forhåpentligvis lettere å ta seg sammen når jeg ser hvor ille det egentlig står til :fnise: Hallo, hamburger til kvelds og nudler til frokost! Næringsfattig med masse kalorier :nei:

Status i dag: 64,6 kg og svett :)

Skal ta mål av lår/mage osv også, men det får vente, er blitt litt seint. Nå skal jeg se ferdig medium, sette på en oppvask og en klesvask også er det natti :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To dos i morgen:

- Vaske ALLE skitne klær

- Rydde og vaske soverom, bad og gang

- Pakke

- Ringe lege ang resept på spray for utdrivningsrefleks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I natt våkna hun kl 0115, helt gira, lå og babla og romsterte til 2 ca. Utenom det hadde vi en ok natt. Men føler jeg har mindre melk om natta også nå. Ikke lenge før jeg gir opp nå tror jeg... Sto opp kl 0900.

Pakkeliste:

Vogn m/myggnett og regntrekk

Dyne til seng + vogn

Laken til seng

Babybjørn

Stelleveske m/klesskift, våtservietter, bleier osv.

Brystpumpe

Flasker

6 bodyer

Den blårutete kjolen

Sokker

Sparkebukser

Et par sett genser + bukser

2 tepper

Luer/sommerhatt

Gulpekluter

Klær

Sminke

Toalettsaker

Nesedråper

Reisedokumenter

Fødselsattest

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen reiser vi :hoppe: Ok, så er det "bare" til Bergen, men skal bli så herlig å komme seg vekk litt. Vet at H skal ta meg med ut på et eller annet som hun har smugsnakka med mannen om, siden jeg har sagt jeg ikke vil ha utdrikkningslag. Lurer sånn på hva det er, vi har tidligere snakket om at jeg har lyst til å prøve noen sånne skikkelige actiongreier ala fallskjerm/hoppe i strikk, spent på om hun husker det og om det blir noe sånt! Det hadde vært helt fantastisk iallfall, selv om en dag på spa heller ikke er å forakte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte legen ang resept på utdrivnings-spray, men måtte selvfølgelig bestille time hvis jeg skulle få det... Så da blir det ikke idag iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer å mye med Mini og forestående bryllup :)

Utrolig kjipt å høre at butikken var brent ned, men bra at dekjolene du var interessert i mest sannsynlig ikke var ødelagt :) Hvilken butikk er det forresten?

Håper dere får det fint i Bergen i helgen, og at været holder seg bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer å mye med Mini og forestående bryllup :)

Utrolig kjipt å høre at butikken var brent ned, men bra at dekjolene du var interessert i mest sannsynlig ikke var ødelagt :) Hvilken butikk er det forresten?

Håper dere får det fint i Bergen i helgen, og at været holder seg bra :)

Hei og tusen takk :) Tror butikken heter Divakjoler eller no sånt. Skal sannsynligvis innom noen flere steder og, men skal jo ha en billig kjole så det er vel begrenset hvor stort utvalg som finnes. Satser på fint vær, det hadde iallfall vært sommer der i dag så vi får håpe det varer noen dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en oppriktig plan om å trene i dag og, men nå har vi brukt en time på å legge den skrikende lille Bella, så hele motivasjonen fløy ut vinduet. Nå har jeg egentlig bare lyst til å kutte ut hele amminga. Må innrømme at det er et lite nederlag, og jeg merker jeg blir sliten og deprimert av å prøve og prøve når hun ikke vil og melka bare forsvinner mer og mer.

Dagens meny:

Frokost: Havregrøt av vann, havregryn og litt solsikkeolje

Lunsj: Nudler

Middag: Kinamat, strimlet svinekjøtt m/gulrøtter, bambusskudd og paprika i sterk saus (+ris selvfølgelig)

Ellers: To gulrøtter, 1 eple, 1 pose (30 g) ris/mais-snacks m/salt (Snack-A-Jack)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt på en "diett" som visstnok skal være gunstig for endometriose, eller mot endometriose rettere sagt. Er ikke noen avanserte greier, har bl.a sluttet med melkeprodukter, kylling og storfe. Villig til å prøve det meste, er ikke akkurat en mild variant av endo jeg har dessverre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...