Gå til innhold

Boka mi


KnockedUp

Anbefalte innlegg

Hei Fisk73 og Skogmusa, og takk ;) Det nærmer seg mer og mer med huset, nå er det stort sett bare kjøkkenet igjen, skal montere det og selv. Ser for meg at det blir en utfordring når vi skal til med det i helga, men har nå gått greit med alt det andre så da klarer vi vel det og :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fisk73
Hei Fisk73 og Skogmusa, og takk ;) Det nærmer seg mer og mer med huset, nå er det stort sett bare kjøkkenet igjen, skal montere det og selv. Ser for meg at det blir en utfordring når vi skal til med det i helga, men har nå gått greit med alt det andre så da klarer vi vel det og :gjeiper:

Jeg synes det er skikkelig moro, men slitsomt, å bygge hus! Men nå når dere er blitt en familie, så regner jeg med det blir supert å få dere en plass for dere selv.

Ha en fortsatt flott kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag, Mandag 31 mars

Ny uke igjen. Ikke at jeg merker det forsåvidt, dagene blir så like når man bare går hjemme. Oppe kl 8 og ga mini stell og mat, så sovna hun igjen ikke så lenge etterpå og jeg fikk både stelt meg, lufta vovven og spist frokost :rosasmil: Kl 12 kom helsesøster på hjemmebesøk. Var helt ok det, hun hadde masse informasjon og brosjyrer med seg, men ikke mye jeg ikke hadde hørt før (utrolig hva man lærer av å "henge" på babyverden, barnimagen osv, he he ;)) Men fikk iallfall time til seksukerskontroll den 28 april. Også har de veie- og ammetimer hver mandag og fredag på hs, tenker jeg må dit enten nå på fredag eller mandag om en uke, kunne jo vært fint å visst at hun legger på seg nok.

Fikk forespørsel om navnevalg i posten i dag, så nå har Isabella fått personnummer og straks offisielt et navn :) Så da kan vi søke barnehageplass fortest mulig, spent på hvordan dekningen er i våres nye kommune.

Kom oss i huset i dag og, jeg hadde egentlig ikke lyst til å være med pga at det er så mye styr å ha med hun lille, men da tilbydde svigermor seg å ha henne et par timer. Sv. skeptisk til å reise fra henne, men det gikk veldig greit. Så fikk jeg gjort noe mens jeg var der og :) Fikk ferdig siste rest av malingsarbeid innvendig og fikk grunna en god del utvendig. Nå er vi snart ferdig! Har drømt om dette så lenge at det nesten er uvirkelig nå når vi er så nær..! Skal bli UTROLIG deilig å flytte herfra, føler ikke vi får begynt skikkelig på¨"familielivet" før.

Forresten nyydelig vær her i dag. Skikkelig vårlig. *glede seg til sommeren*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er skikkelig moro, men slitsomt, å bygge hus! Men nå når dere er blitt en familie, så regner jeg med det blir supert å få dere en plass for dere selv.

Ha en fortsatt flott kveld!

Slitsomt er det, men såå verdt det. Skal bli så godt å få noe helt nytt (før vi flyttet inn til svigermor bodde vi tre år i et kaldt gammelt hus med masse fuktskader).

En flott kveld til deg og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag.. har vært våken i en time allerede, sååå trøtt, har sovet 3-4 timer og kjenner at det er aaalt for lite. Men babyen er lys våken, ligger bare og stirrer med noen svære øyer så jeg har gitt opp for nå og stått opp. Håper vi får sove litt snart.

I dag fyller jeg 25 år :) Skulle nesten vært feira, men ikke så mye "galt" jeg har lov til mens jeg ammer dessverre. Åh, savner en skikkelig fest. Det begynner å bli en god stund siden sist ja. Snart et år faktisk. Må nok bare vente noen måneder til :) Får kake og middag hos moren min i dag iallfall, får være godt nok det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med 25-årsdagen! :bursdag:

Du kan jo ta et glass vin/en øl om du pumper ut melk på forhånd og gir Isabella på flaske? Jeg gidda aldri det da, for Ida var så dårlig på å ta flaske. Nå har jeg ikke drukket en dråpe alkohol siden høsten 2005, og jeg savner det heller ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk! Jo det er jo et alternativ, har ikke forsøkt flaske til henne enda, så vet ikke om hun tar det hun heller. Trodde ikke jeg skulle savne alkoholen jeg heller, på en måte var det jo litt deilig og da jeg gikk gravid, å alltid være frisk og opplagt og få mest mulig ut av helgene :) Men følte fort jeg falt litt utenfor i forhold til "alle andre", har aldri helt fått til det der med å være med på fest helt edru. Litt tragisk men dessverre sant. Men nå har vi jo gått inn i en ny epoke i livet så nå blir det uansett laaangt mindre festing enn før (ikke at vi festa hver helg før heller men du tar sikkert poenget ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var rimelig lei av drikking og festing allerede før jeg ble gravid med Ida jeg da, så for meg var det deilig med en skikkelig god unnskyldning for å ikke drikke! ;) Men etter Ida kom, så ble jeg ikke bestandig møtt med forståelse blandt vennene mine da jeg valgte å ikke drikke og feste. De har ikke barn selv, så de klarte vel ikke å sette seg inn i situasjonen. Men aldri i verden om jeg ville drikke når jeg visste at Ida ikke tok flaske, skulle hun liksom sulte hun da? :riste:

Jeg og sambo setter i allefall veldig pris på det nye livet vårt, der festing blir kraftig nedprioritert! :) Han jobber jo på ukedagene, så helgene er liksom hellig familietid da vi tre koser oss sammen! Og forstår ikke vennene mine (det er særlig mine som reagerer på dette...) det, så får det bare så være! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har lagt merke til det jeg og, hvor vanskelig det virker å være for omgivelsene å akseptere at man ikke vil feste like mye som "de fleste" når man er i en viss alder. Jeg slutta f.eks tidlig å gå på byen, synes det er mye kjekkere å være hjemme hos venner eller evnt bare på vorspiel, og har nok falt litt utenfor pga det. Synd, men tydeligvis noe man må regne med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært her inne og skrevet nå...! Er stort sett opptatt med huset, i dag begynte vi på kjøkkeninnredningen. Har tegna det selv så er kjempespent på hvordan det blir! Så ringte de fra byggefirmaet og i dag, og på torsdag kommer de og gjør seg ferdige med listing etc, så da er det faktisk bare trappa vi venter på :hoppe: :hoppe: Ja, pluss at rørleggeren og elektrikeren skal inn og gjøre seg ferdige, men det skal vel ikke ta så lang tid.

Fikk ligningen i dag og jeg får igjen 9.400 :juhu: Sambo fikk "bare" 3.000 men de kommer godt med de og. Ikke at vi kommer til å kunne bruke penger på noe annet enn hus og hjem de neste ti årene uansett hvor mye ekstra som kommer vår vei, men pytt pytt ;)

Å, og Isabella lo i dag...! :hjerte: Vet ikke om små babyer kan le engang, men hun gjorde nå det iallfall. Så herlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI og takk for hilsen i boken min! :vinke:

GRATULERER som nybakt mamma også. Høres ut som om du hadde en kjempe fin fødselsopplevelse. *ønske seg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI og takk for hilsen i boken min! :vinke:

GRATULERER som nybakt mamma også. Høres ut som om du hadde en kjempe fin fødselsopplevelse. *ønske seg*

Hei og takk :) Ja det var virkelig en fødsel jeg unner alle :) Var helt fantastisk. Nå hadde jeg en åpen innstilling på forhånd og jeg gledet meg oppriktig til å føde, sier ikke at det gjorde at jeg fikk en lett fødsel men det var nok iallfall med på å gjøre det til en god opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var denne dagen også over :) Mannen har dratt på jobb og jeg sitter i sofaen med lille baby sovende søtt på siden, og den andre lille babyen min på den andre siden gnagende på et griseøre :ler:

Har vært i huset og grunnet kledning i dag, mens våre to fedre har montert kjøkken innendørs. De er så flinke :hjerte: , lurer på hva vi skulle gjort uten all hjelp fra familien, da hadde vi vel drevet med sparkling enda. Dvs, sannsynligvis måtte vi vel leid inn folk til å gjøre jobben for oss. Tømmermennene har vært der i dag, satt inn dører og spikret lister så nå er vi snart i mål. Kommer til å bli litt uvirkelig når vi flytter inn tror jeg- har liksom drømt om det så lenge at jeg ikke kan tro vi faktisk snart er ferdig. Gleder meg til alle de små tingene, som å gå og surre for meg selv på kjøkken, vaske klær (!) og ha lange late dager i sofaen med baby. Nå er det jo stort sett jobbing hele tide, og det er kjekt, men skal bli godt å føle seg ferdig med alt.

Skifta dekk i går, og oppdaga at det ene var helt nedslittt, i tillegg var det ett vi ikke klarte å løsne. Så kjører rundt med et utslitt dekk og et piggdekk og to fine sommerdekk :) Ringte og bestilte tid på verksted da til i morgen, enda mer penger ut av banken... Neste uke er det EU-kontroll og, frykter litt hva utfallet blir av den da, men må jo gjøres. Har så lyst på ny bil, den vi har er altfor gammel og altfor liten til en familie på fire inkl hund.

Nå skal jeg spise sjokolade og se første episode i sesong tre av Greys Anatomy som jeg fikk av sambo *glede seg*. Har fått helt dilla på den serien, egentlig serier på DVD generelt. Også er det natti :) I morgen skal jeg og Isabella på helsestasjonen og veie henne for første gang siden tre-dagers kontrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hallo::)

Har vært uten internett noen dager nå så har vært litt vanskelig å fått skrevet i dagboka, men så har det vel ikke egentlig skjedd så mye heller :) Har vært nydelig vær de siste tre dagene, så har fått besøkt noen venninner og trilla litt tur mens mannen har sovet etter jobb, og ellers har det som vanlig bare vært husjobbing.

Mannen har begynt å søke nye jobber. Nokså forbanna på jobben hans. Han har vært skiftleder nå i ca et år etter at sjefen hans gikk over i ny stilling, og nå har han plutselig fått vite at hun skal tilbake i sin gamle jobb og at han dermed går ned i lønn. Noe vi IKKE har råd til når vi flytter inn i huset. Ikke har de sagt han opp verken muntlig eller skriftlig, han fikk vite det av en annen kollega :roll: Så håper han finner noe nytt fort. Skal bli deilig hvis han får en vanlig dagjobb. Nå har han jo mye fri, og det er jo bra det og, men hadde vært fint om vi kunne få morgenene og kveldene og ikke minst helgene sammen.

Ellers gikk jeg på :vekt: igjen i dag. Og den viser fortsatt 66 kg :sur: Kommer tydeligvis ikke til å få noe mer gratis pga ammingen. Så har innført godtestopp fra i morgen av, føler meg lettere lubben og slapp ja. Blir hardt å holde seg vekke fra :sjokolade:, spiser det HVER dag. Tror jeg er litt avhengig egentlig :) Skulle ABSOLUTT ha trent og, men...

Trodde Isabella hadde begynt å sove om natta, men nå har hun holdt meg våken iallfall de siste fire-fem dagene, hun griner ikke eller noe, er bare rett og slett døgnvill. Ligger i senga med oppsperra øyer og skravler og spreller og vil absolutt ikke sove. Får så dårlig samvittighet for at jeg bare stapper i henne tutten og legger meg tilbake i senga, hun sover så mye om dagen og jeg føler liksom jeg må gi henne oppmerksomhet når hun først er våken, men kan jo ikke venne henne til at det er greit å være våken fra 3-7 om natta heller. Får håpe det går seg til snart.

Endret av KnockedUp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting jeg MÅ huske å gjøre neste uke:

- Søke barnehageplass

- Sende inn skjema for navnevalg

- Levere den siste regningen fra byggefirmaet i banken

- Levere regning fra jobben min i banken (kjøkken)

- Bestille kjøkkenventilator og få bankdama til å overføre penger for den

- Levere bøker på bibliotek, 3 mnd forsinket :filer:

- Sende inn skjema om fødselen til sykehuset i hgsd

- Betale regning til GE Money Bank

- Avtale tid med mekaniker om fiksing av bil etter EU kontroll

Ting jeg må gjøre i dag:

- Brette klær

- Rydde og vaske soverommet

Merker jeg har store problemer med å samle tankene og huske ting om dagen- den berømmelige ammetåka montro??

I dag er det aldeles nydelig vær her, for en gangs skyld helt vindstille og skikkelig sommer i sola. Håper mannen står opp snart så vi kan dra ut, orker ikke stresse alene med hund, unge, vogn osv. Skal på stranda i dag, svigermor har invitert oss på middag i "sommerhuset" (les campingvognen) deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

La oss ikke før to i går og da sover mini helt fint.. oppe og fikk mat kl 6 og sov så til halv ni. Hvis det bare hadde gått like greit når vi legger oss tidligere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettelse:

Ting jeg MÅ huske å gjøre neste uke:

- Sørge for at mannen får sendt inn skjema for utmelding av statskirken

- SÅ sende inn skjema for navnevalg

(visstnok er det ikke via dåpen man blir medlem av statskirken, det holder at man blir født og har minst en forelder som står som medlem..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går viste seg å bli en fæl dag for mini :( Vi var på campingplassen/stranda, det var nydelig vær og vi fikk årets første grillmat. Baby sov til vi dro hjem, ca rundt fire. Var vel hjemme i fem tida og da grein hun non-stop til kl 12. Helt desperat virket hun og det var ingenting som hjalp. Herregud, jeg beundrer folk med kolikkunger, at de ikke slenger ungen ut vinduet i frustrasjon forstår jeg ikke! Helt forferdelig å høre på de skrikene og ikke være i stand til å hjelpe... Prøver å tenke på hva jeg kan ha spist, men kommer ikke på noen ting som skal kunne gi plager...? Iallfall, hun var roligst når jeg gikk rundt og bar henne på armen, i starten hjalp det og litt at pappa herja litt med henne, så vi bytta litt mellom oss, også kom svigermor og spurte om hun skulle ta over litt. La henne i vogna, og trillet frem og tilbake mens vi strøk henne på kinnet, og til slutt sovnet hun faktisk. Så da la jeg meg og, visste jo ikke om det var eneste sjansen jeg skulle få i løpet av natta ;) Men heldigvis sov hun godt, våknet ikke før fem for å få mat første gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommervær i dag og. Sto opp kl 8 etter ei fin natt. Mannen var på jobb så Isabella og jeg sov sammen i dobbeltsenga. Ville ha mat tre ganger i natt, men er så greit når vi sover sammen for da forsyner hun seg bare selv. Også er det koselig da :hjerte:. Kl 10 var vi på seksukerskontroll hos legen. Hadde regna me GU, men faktisk undersøkte han meg ikke i det hele iom at alt går bra og jeg ikke har hatt noen plager etter fødsel. Men skrev henvisning til gynekolog da så jeg endelig kan få oppfølging for endometriosen min, har jo hatt to operasjoner men ingen behandling utenom prøverør.

Så dro jeg til ei venninne og hennes 7 måneder gamle babis og vi trilla tur i 2-3 timer. Kunne faktisk gå i singlet så nydelig vær var det :) Isabella sov hele tiden.

Mannen var oppe halv to og da dro vi i huset med tanke på å få beisa/grunna litt til ute. Men mini fikk vondt i magen, så fikk ikke gjort særlig mer enn å gå rundt og bære på henne. Stakkars :( Hun holdt vel på i et par timer, og etterpå har hun ikke villet være alene så har måttet ha henne på brystet hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...