Gå til innhold

-


Carebear1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Monty

Det er DERES dag, så DERE bestemmer hvem som skal være der og hvordan dagen skal være. Det er jo en ærlig sak å ha et lite bryllup der man bare har de nærmeste rundt seg.

Jeg hadde ikke blitt sur i det hele tatt - så lenge det ikke lå noe ubegrunnet, personlig bak...

Ha verdens beste samvittighet for at dere gjør dagen akkurat som dere vil ha den selv. Dere gifter dere ikke pga tanter, onkler og søskenbarn, og heller ikke pga foreldre, søsken eller venner.

Gjør akkurat det som er riktig for dere og som gjør dagen perfekt i deres øyne.

(Kanskje noen blir snurt, men det behøver dere ikke bry dere om - dere har jo nesten ikke kontakt med disse allikevel...)

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisk73

De fleste feirer dagen sin forskjellig, så det å bli snurt om man ikke blir invitert, vel det er livet for kort til ;)

Mange velger vel å ha kun de aller nærmeste til middag, og så invitere resten "av gjengen" til kaffe, og det er da greit? Det hele blir jo også et kostnadsspørsmål, det blir ganske dyrt om man skal invitere "halve verden" til middag og det er da ikke meningen man skal ruinere seg på en slik dag??

Selv om jeg kanskje hadde vurdert litt att og frem om å invitere noen som bor 100 mil unna på "bare kaffe". På den andre siden så er det opp til hver enkelt hvor langt de er villige til å reise.

Personlig så synes jeg dere skal gjøre det slik DERE har lyst til, det er jo tross alt deres dag! Ingenting er vel så kjedelig som å tenke tilbake til bryllupet som en dag hvor dere måtte inngå kompromisser med dere selv og hele slekta?

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk velger å feire bryllupet sitt på forskjellige måter, og det har de aller fleste forståelse for. Jeg har blitt invitert i byllupet til noen søskenbarn, og til noen ikke. Jeg tviler på om noen blir sure for å ikke bli invitert og skulle ei tante bli sur så er ikke det verdens undergang. Ha den bryllupsfesten dere har lyst til å ha, og lykke til med alt sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke blitt sur.

Slik jeg ser det har folk forskjellige grunner til å velge forskjellige bryllup.

Noen må ta hensyn til at den ene har stor og den andre liten familie. De fleste må tenke på økonomi. Noen må ta hensyn til kompliserte familieforhold. Noen må ta plasshensyn. Noen vil ikke ha et fryktelig stort bryllup. Noen ønsker seg mye familie til stede. Andre vil ha mest venner.

Jeg vet ikke om noen som lar være å invitere folk fordi de ikke liker dem. Det er liksom ikke et kriterie.

Så dermed har man ingen grunn til å bli sur heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Hva med et etterpålag dagen etter hvor alle filletanter, og andre dere ikke har så mye kontakt med blir bedt? Så blir dere kvitt rester også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pia 30.08.08

Vi kommer faktisk til å invitere ca 20 stykker fra kjæres familie og 5-8 fra min. Jeg ser faktisk mer til min kjæres familie enn min egen, i tillegg til at jeg har sliti mye med angst og depresjoner en stund nå, og hans familie ringer meg hvertfall en gang i uka for å høre hvordan det går. I min familie er det kun pappa og broren min som har spurt hvordan jeg har det siden de fikk vite at jeg hadde problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Bygdedyret_*

Jeg valgte å takke nei til en bryllupsinvitasjon fra et søskenbarn jeg ikke hadde sett siden jeg var jente, og den gangen hadde vi heller ikke annet enn overflatisk kontakt. Jeg skjønte ikke helt poenget med hvorfor jeg ble bedt i grunnen, for jeg selv ville kun bedt folk jeg hadde et forhold til. Jeg spleiset på en gave sammen med mine søsken, som også takket nei. Mitt yngste søsken hadde forøvrig aldri truffet vedkommende før.

Nå er ikke jeg bryllupstypen og det er sikkert derfor jeg ikke forstår meg på alt bryllupsstyret. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vi har bedt kun nærmeste familie og forlovere til middag og skal ha vennefest etterpå. Ingen tanter og onkler, kun kusiner som man har kontakt med. (selv om bestemor og mamma invitterte de, før jeg fikk sagt mitt..) Men ingen sure miner nå, men måtte bare fortelle de at det er vår dag, de skjønner det etterhvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Vi er så lite korrekte at vi gjør forskjell på folk, ved å invitere noen søskenbarn, men ikke alle. Jeg har søskenbarn som er mye eldre, og som jeg knapt har sett siden jeg var barn. Vi droppet å invitere dem, selv om vi inviterer søskenbarn på samme side, som jeg har mye kontakt med. Jeg ser ikke noe galt i noen pliktgjester, om man skal ha et medium/stort bryllup, men de jeg utelater er så mange og fjerne, at det vil bli både dyrt og unaturlig.

Om man har et lite bryllup, har jeg inntrykk av at folk tar det penere å ikke bli bedt, enn om man skal ha en hel haug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal ikke invitere mine onkler og tanter på min fars side.

Jeg synes det blir unaturlig å invitere dem, jeg kjenner dem ikke. Vet ikke om de hadde kjent meg igjen på gaten ..Tror ikke de blir overrasket.

Men vi skal ha alle på min mors side. Egentlig ganske greit at det ikke blir fra begge sidene, jeg kommer fra en STOR familie.

Fra hans familie, kommer begge sider.

Men det som er "litt" irriterende, er hva andre (les: mamma) synest/mener om hvem vi bare "må"

invitere..

Høres dette kjent ut for noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du kan bare invitere de til kaffe, nei.

Hva med å gifte seg i utlandet? Da er det jo logisk at ikke alle kan komme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Elize

Det er mange av mine tanter og onkler vi ikke kommer til å invitere. Dette på grunn av at dette er mamma´s og pappa´s halvsøsken som jeg aldri har møtt. Også er det noen jeg ikke inviterer på grunn av familiekonflikter. Det er også endel søskenbarn (og deres barn) jeg ikke skal invitere, men jeg har ingen kontakt med de.

Jeg har 34 tanter og onkler og enda flere søskenbarn og de har barn igjen (mange barn), så en plass måtte jeg kutte lista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått og småventet litt på en innbydelse nå i det siste, men altså ventet på, ikke forventet.

De fleste vet at noen inviterer mange, mens andre har mindre bryllup. Det er helt greit. Det er selvfølgelig noen man har veldig lyst til å være med å feire, men synes det er rart om noen blir fornærmet om de ikke blir bedt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg synes på en måte at det er helt greit å ikke invitere familie, i allefall familie utover tanter/onkler. Men samtidig så må man være klar over at man faktisk markere hvem man anser som viktig når man kutter i gjestelisten i et bryllup hvor gjester utover foreldre og søsken er invitert.

Vi har ikke helt bestemt oss enda. Økonomien er ikke ubegerenset, men samtidig er vil vi ikke ekskludere familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg inviterer mine tanter/onkler, søskenbarn (uten deres barn), besteforeldre, steforeldre og søsken... inviterer ingen gammeltanter eller gammelonkler som jeg aldri i verden hadde vist hvem var om jeg traff de på gaten fordi at jeg ikke har noe kontakt med dem... men jeg vet at farssiden av familien kansje kommer til å bli litt snurte for at jeg ikke inviterer dem, men jeg syns ikke de har noe der å gjør når jeg ikke vet hva de heter til fornavn engan :klø: Så de får bare bli snurte.... da kan jeg heller sende dem litt kake :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...