Gå til innhold

En magisk kur for å bli tynn


Malibulita

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heisann!

Ny her, på alle måter, men godt i gang med å få bort overflødige kilo!

Er 165cm høy, og veier for øyeblikket 66kg, skal bare ned litt til før jeg sier meg helt fornøyd. Får jeg lov til å joine her?

Har at ei kneik, og den kneika består av lårfett... Noen råd? Går til anskaffelse av tredemølle på nyåret, og den blir nok brukt flittig. Men er det noen som kjenner til metoder for å få bukt med fettet på utsiden av lårene? Ridebukselår er ikke sexy...

God jul alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_maisnøve_*

heihei

jeg var 76 kg og er nå 74, 166 høy.. 20år

hvor mye passer det seg å gå ned for meg? legger seg over hele kroppen her men begynner å få vell mage og valk på ryggen :( eneste det som plager meg... vil ikke miste rompa mi :P hehe. eller det jeg har av pupper :-/

på 70kg er bmi under overvektig tror jeg?

har ikke hatt jobb eller noe ett år, trente i slutten av året to ganger i uka, ingen forskjell på vekta. men nå har jeg fått jobb som barnehageassistent (aktivt!) og hund.. har gått ned to kg til nå (3-4mnd)uten å trene eller noe, bare gjøre dagligdagse ting(lat hund((halvtime)) og jobb).. kommer det til å gå ned litt mer eller stoppe opp tror dere?

er altfor glad i mat.. hva er det enkleste da? ikke snop og spise mindre oftere? har lyst å bli litt lettere men avhengig av junkfood og cola :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvitt deg med junkfood og cola dersom du har lyst å bli slank (og forbli slank)

Å spise små sunne måltid ofte, samt å være aktiv i minst 30 min om dagen (f.eks rask gange med hunden) er lurt. Du kan jo unne deg litt godteri på lørdager f.eks.

Jeg spiser favorittmaten min på lørdager (taco). Unner meg ellers svært lite søtt og godt, men kanskje 25 gram sjokolade i uka. Det er ikke slik at jeg nekter meg selv å kose meg, for jeg savner ikke snopet. :)

Dersom du er avhengi av snop, godteri og cola vil du etter ett par uker uten merke at avhengigheten avtar . Det er sikkert vanskelig å gå forbi godtehylla og slik den første uka, men jeg lover deg at du ikke alltid kommer til å føle behov for dette etter at det har vært ute av livet ditt en stund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest L@dy i.i
heihei

jeg var 76 kg og er nå 74, 166 høy.. 20år

hvor mye passer det seg å gå ned for meg? legger seg over hele kroppen her men begynner å få vell mage og valk på ryggen :( eneste det som plager meg... vil ikke miste rompa mi :P hehe. eller det jeg har av pupper :-/

på 70kg er bmi under overvektig tror jeg?

har ikke hatt jobb eller noe ett år, trente i slutten av året to ganger i uka, ingen forskjell på vekta. men nå har jeg fått jobb som barnehageassistent (aktivt!) og hund.. har gått ned to kg til nå (3-4mnd)uten å trene eller noe, bare gjøre dagligdagse ting(lat hund((halvtime)) og jobb).. kommer det til å gå ned litt mer eller stoppe opp tror dere?

er altfor glad i mat.. hva er det enkleste da? ikke snop og spise mindre oftere? har lyst å bli litt lettere men avhengig av junkfood og cola :sjenert:

Jeg er omtrent like høy som deg, vel 167 cm og veier nå 71 kg. Dvs, det var før jul da... heheh.... Jeg har gått ned fra 81 ca, og har egentlig ønske om å gå ned til 65 kg. Men får se hvordan det går med disse "siste" 5 kg. ;-)

Jeg trener en del, rundt 3 ganger spinning i uka.. De første mnd jeg begynte å ha litt fast trening, så tok jeg ikke av noe, men så begynte å jeg legge om litt på kostholdet.

Fra to skiver til frokost, gikk jeg ned til en, og spiser mye mager ost ovs. Forsøker å holde meg til EN porsjon til middag. Jeg spiser som regel alltid noe til kvelds, om jeg er sulten eller ikke, og da spiser jeg 2 knekkebød. Har da 4 måltid for dagen + gjerne litt frukt innemellom.

Jeg er glad i mat, og koser meg gjerne med godterier om helgene. Jeg spiser egentlig det jeg har lyst til, bare at jeg forsøker å spise litt mindre. Ikke alltid like lett, og vekta hos meg har ikke akkurat rast ned fort heller. Vel, 10 kg på 6 mnd har jeg tatt av da... sakte men sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Ikke alltid like lett, og vekta hos meg har ikke akkurat rast ned fort heller. Vel, 10 kg på 6 mnd har jeg tatt av da... sakte men sikkert.

Det høres ut som et forsvarlig tempo. Går vi for rask ned raser vi opp igjen.

Jeg gleder meg til å komme igang, har fått 2 timer med personlig trener som skal benyttes nå over nyttår, så har jeg meldt meg på Birkebeinerrittet (fredagsbirken) og det skal sykles 28. august! Da har jeg et mål å jobbe mot, tror det er supert for motivasjonen til å virkelig komme godt igang med treningen igjen. Har jo blitt satt endel tilbake i høst pga de dumme studiene. Nå som jeg er utdannet ser jeg lysere på hverdagen! :)

God nytt år alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så mange som har gode mål og ei god innstilling!

Vil bare si til "Gjest_maisnøve_* ": Ikke se seg blind på BMI, og for all del ikke sammenlign din vekt med andre på din høyde. Det er mye som spiller inn på vekt men ikke på størrelse, men det mest avgjørende (men minst visende) er kanskje beinbygning.. (rett neg hvis jeg tar feil) Vet bare med meg selv at jeg har en tung kropp, men er ikke tykk/overvektig likevel. Så bruk målebånd om du vil se resultater, ikke se deg blind på vekten :) Lykke til! c",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest lucy d-.-b
Så mange som har gode mål og ei god innstilling!

Vil bare si til "Gjest_maisnøve_* ": Ikke se seg blind på BMI, og for all del ikke sammenlign din vekt med andre på din høyde. Det er mye som spiller inn på vekt men ikke på størrelse, men det mest avgjørende (men minst visende) er kanskje beinbygning.. (rett neg hvis jeg tar feil) Vet bare med meg selv at jeg har en tung kropp, men er ikke tykk/overvektig likevel. Så bruk målebånd om du vil se resultater, ikke se deg blind på vekten :) Lykke til! c",)

Så sant så sant! Det er i tillegg ikke lett å vite hva idealvekten din er før du har funnet den. Derfor skal man gjerne sette seg mål, men være kritisk i prosessen og følge med på hvordan du føler deg og hvordan du syns du ser ut i speilet. Jeg har enda ikke funnet ut akkurat hvor jeg bør ligge, men det tyder jo i allefall på at jeg ikke har kommet dit enda. Jeg tenker at når jeg kan se meg i speilet og tenke "Ja, nå er jeg faktisk fornøyd", da har jeg funnet ut hvor jeg skal være. Blir spennende å se :)

Nå har jeg fått treningsveiledning, satt opp program og gleder meg til å komme skikkelig igang! Må bare kaste av meg den snørrete nesen min ;) Har så langt unngått influensa og spysjuken, så håper at jeg skal være frisk og rask til i morra eller mandag!

For meg framover blir det ikke konsekvent kaloriunderskudd, for jeg vil i utgangspunktet fokusere på å få opp muskelmassen. Derfor skal jeg kutte ned på sukker og fettinntaket og få opp proteinmengden noe, men ellers ikke gå inne for å gå ned 0,5 kg i uken slik som jeg vanligvis gjør når jeg har som mål å gå ned i vekt.

Mine data nå:

Høyde 161cm

Kg 62,5

Har ikke målt fettprosent på en stund, skal la det gå 1 mnd med trening og så måler jeg, da er jeg mest sannsynlig mer på mitt normale nivå, så det blir spennende å se hva jeg ligger på da. Ikke noe måling rundt mage og armer nå, det kommer også senere. Gidder ikke gjøre dette halvveis, så nå er det fullt fokus på muskelstyrke og kondisjon. BLIR GØY! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg visst ikke vært inne på LENGE! Jeg har ikke vært noe flink i heletatt, jeg har slitt mye i høst, både med mat og alt annet. Ikke hatt motivasjon, har brukt alle krefter på skole, og elllers hatt en tid på grensen til depresjon.

Jeg har gått og syka meg opp til årsskiftet da, og spiste det jeg ville mens det gamle året enda var her. Det vises på vekta, virkelig, men nå tror jeg endelig at jeg er helt klar for å skjerpe meg! Livet er bedre på alle plan, og da passer det veldig godt å gjøre noe for meg selv. Har ikke hatt problemer med å spise sunt enda i år, skeia ut litt i helga, men det var "kontrollert" og planlagt.

Enn dere andre, er dere fremdeles er med, eller har dere nådd målene deres alle sammen?

Endret av Malibulita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Her har jeg visst ikke vært inne på LENGE! Jeg har ikke vært noe flink i heletatt, jeg har slitt mye i høst, både med mat og alt annet. Ikke hatt motivasjon, har brukt alle krefter på skole, og elllers hatt en tid på grensen til depresjon.

Jeg har gått og syka meg opp til årsskiftet da, og spiste det jeg ville mens det gamle året enda var her. Det vises på vekta, virkelig, men nå tror jeg endelig at jeg er helt klar for å skjerpe meg! Livet er bedre på alle plan, og da passer det veldig godt å gjøre noe for meg selv. Har ikke hatt problemer med å spise sunt enda i år, skeia ut litt i helga, men det var "kontrollert" og planlagt.

Enn dere andre, er dere fremdeles er med, eller har dere nådd målene deres alle sammen?

:hoppe:

SÅ KOSELIG Å SE DEG!

Savnet deg her inne jeg! Vi skjerper oss sammen, Mali!!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk lucy, har savnet deg og, nesten så jeg er blitt litt glad i deg.. hihi :)

Ja det er på tide med full skjerpings! Ikke noe nyttårsforsett dette da, det vil jeg påpeke, siden jeg tror at nyttårsforsetter ryker.. Det er mer en fortsettelse av det jeg har bestemt meg for tidligere, men måtte ta en pause fra pga diverse rusk!

Ønsker oss alle lykke til fram mot våren, og den herlige sommeren som følger! Da håper jeg å være en ganske mye mer fornøyd med meg selv enn jeg er nå, iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest lucy d-.-b

Jeg har klart å skade nakken etter kiting i helgen.. Typisk! Da blir det mindre styrke og mer kondisjonstrening den neste uken. Dumt, for jeg hadde kommet så godt igang med programmet mitt. Menmen..

Håper alle andre også gir full pupp! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ævilå

Hei.

Nå har jeg lest igjennom mange sider her... Det er virkelig motiverende å lese hvordan dere støtter hverandre og aldri gir opp selv om det kan være tungt i blant!

Håper det er greit at jeg "joiner" dere her inne.

Har ikke turt å veie meg på et par uker, men tror jeg ligger på ca 64 kg. Er 177 høy og vil ned på ca 55kg. (+/-)

Dette vil jeg gjøre ved å jogge 3-4 ganger i uka, kutte ut alt godteri og generelt spise litt mindre til alle måltid. (en skive til frokost, kun én porsjon til middag osv...)

høres det ut som en grei plan?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Gjest Gjest_heidi_*
JEg har et spørsmål til dere som allerede er slanke men fortsatt trenger å miste noen kilo. Hvordan klarer dere det? Hvordan går dere frem? fortell meg gjerne om deres metode! Det har seg nemlig slik at jeg har jobbet litt som modell før, og nå har jeg fått tilbud igjen, men må gå ned fra 61 kg til 50!! :| Noen tips? (er 1,74 høy)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_heidi_*

Hvis du er 174 høy o veier 61 kg er det i utgangspungetet veldig lite.. om du skal gå ned til 50 kg høres ikke det mye bra ut.... de kan umulig mene det?? om de mener det tror jeg at jeg ville prøvet et annet byrå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, godtråden! :)

Jeg er fremdeles på idealvekten jeg nådde rundt mai/juni i fjor etter å ha fulgt denne tråden og gått ned de overflødige kiloene som hadde irritert meg i noen år. Så det er nok sant det de sier, at går du ned sakte og forsvarlig så holder du deg lettere der. For jeg har ikke akkurat vært superflink med kostholdet siden da, og trening er det så som så med *host*.. Men den lave vekta mi har altså holdt seg stabil! Jeg veier nå 3 kg mer enn hva jeg var på mitt laveste, men det var med vilje. Begynte å bli litt for skjelett der et øyeblikk.

Keep going strong Mali og Lucy og alle andre her inne! Denne "magiske kuren" får tommel opp fra meg, tried and tested and approved :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lucy d-.-b
Ååå, godtråden! :)

Jeg er fremdeles på idealvekten jeg nådde rundt mai/juni i fjor etter å ha fulgt denne tråden og gått ned de overflødige kiloene som hadde irritert meg i noen år. Så det er nok sant det de sier, at går du ned sakte og forsvarlig så holder du deg lettere der. For jeg har ikke akkurat vært superflink med kostholdet siden da, og trening er det så som så med *host*.. Men den lave vekta mi har altså holdt seg stabil! Jeg veier nå 3 kg mer enn hva jeg var på mitt laveste, men det var med vilje. Begynte å bli litt for skjelett der et øyeblikk.

Keep going strong Mali og Lucy og alle andre her inne! Denne "magiske kuren" får tommel opp fra meg, tried and tested and approved :danse:

Så utrolig koselig å høre fra deg!! :) Det er kjempebra at du klarer å holde deg der du vil. Det sier bare litt om hvor viktig det er med en livsstilsendring og ikke bare slanking. Jeg har dessverre gått endel opp igjen pga en vond nakke og lav selvdisiplin, men jeg er inne i gode vaner og er fortsatt ikke tilbake der jeg startet i fjor. Go LUCY! :trene:

Denne tråden motiverte og hjalp meg med å nå målene i fjor, og jeg håper at jeg når har den kunnskapen og driven som trengs til å repetere noe av det jeg var så dyktig på tidligere.

Håper alle får en fin helg!

(ævilå der oppe, så klart du er velkommen i tråden her:) ).

I morgen tidlig blir det spinning, hei hvor det går! :nigo:

Endret av lucy d-.-b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...